Ska köpa ny mobil, behöver råd!

Permalänk
Medlem

Ska köpa ny mobil, behöver råd!

Som titeln antyder så ska jag köpa en ny mobil, jag funderar på att köpa en Z1 men jag är verkligen inte säker nu längre. Jag for och testade den på en affär och den kändes så klumpig! Jag har förhållandevis små händer och kanske är det bara för att jag inte är van vid det. Nu funderar jag istället om jag ska köpa HTC One, jag har aldrig gillat HTC och vet knappt något om dom så nu frågar jag er, vilken mobil tycker ni jag ska köpa? Jag fick även reda på att Sony ska lansera en mindre version av Z1an men tydligen så blir det bara i Japan, Z1 F eller Z1F, och även om den lanseras internationellt så kan det ta flera månader och jag behöver verkligen en nu. Jag har även funderat på Nexus 5 men vem vet när den kommer ut.
Värt att veta är att,
Pengar är inte direkt nåt problem
Jag främst kommer använda mobilen till att spela spel, använda olika sociala medier och generellt allt annat man har smartphones till.
Det som drog mig till Z1an från första taget var att den var vattentät och kameran/specsen.
säkert nåt jag glömt men ja ja.

Nån annan mobil som jag inte nämnt som ni rekommenderar? Ingen Iphone tack,jag är inget fan av Apples mobiler.

Tack i förhand!

Permalänk
Medlem
Skrivet av AconHD:

Som titeln antyder så ska jag köpa en ny mobil, jag funderar på att köpa en Z1 men jag är verkligen inte säker nu längre. Jag for och testade den på en affär och den kändes så klumpig! Jag har förhållandevis små händer och kanske är det bara för att jag inte är van vid det. Nu funderar jag istället om jag ska köpa HTC One, jag har aldrig gillat HTC och vet knappt något om dom så nu frågar jag er, vilken mobil tycker ni jag ska köpa? Jag fick även reda på att Sony ska lansera en mindre version av Z1an men tydligen så blir det bara i Japan, Z1 F eller Z1F, och även om den lanseras internationellt så kan det ta flera månader och jag behöver verkligen en nu. Jag har även funderat på Nexus 5 men vem vet när den kommer ut.
Värt att veta är att,
Pengar är inte direkt nåt problem
Jag främst kommer använda mobilen till att spela spel, använda olika sociala medier och generellt allt annat man har smartphones till.
Det som drog mig till Z1an från första taget var att den var vattentät och kameran/specsen.
säkert nåt jag glömt men ja ja.

Nån annan mobil som jag inte nämnt som ni rekommenderar? Ingen Iphone tack,jag är inget fan av Apples mobiler.

Tack i förhand!

Min Samsung S4 är jag väldigt nöjd med. Tror även att den uppdaterade versionen är vattentät? Dock så kan den nog vara jobbigt stor om man har små händer. Om jag skulle ha varit tvungen att välja en mindre mobil så hade jag valt en Nexus 5.

Permalänk
Medlem

Du kan börja med att läsa alla liknande trådar här tycker jag. Finns mycket information i dom.

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Medlem

Smaken är ju som baken, delad.. Men vad gillar du mest? Android, IOS eller WP8? Har haft alla och den som fastnat i mitt hjärta är windows phone, nokia lumia, man kan inte annat än alska det.. Snabbt, enkelt, snyggt, cleant och verkligen smidigt.. Jag skulle köra på en 1020 om du är i behov av en bra kamera på mobilen annars har du ju 928, riktigt fräsch lur. Men Nokia lanserar väl Lumia 1520 snart, eller vid årsskiftet? Aja det är mitt tips, men sen har du Samsung s4, fin mobil snabb och skön liksom s3 dock inge snygg utseendemässigt och jag tycker personligen inte om andriod.

tro det eller, men iPhone avskyr kort och gott (Som du) .. Äckligt, fult och inget riktigt flow i menyerna och designen är inte snygg varken i eller utanpå mobilen (undantag för 3g/3gs)..

Så släng en koll på LUmia serien, känn på gränssnittet på windowsphone och kläm lite på Nokia LUmia 928, du kommer älska den

Visa signatur

CPU: Intel i5 3570k @ 4.2 GHz MB: ASRock Fatal1ty
GPU: Radeon HD 7970 PSU: XFX PRO 750W
RAM: Corsair Vengeance 2x4GB

Permalänk
Medlem

Köp en Nexus 4 (ca. 2000kr) och släng in Ubuntu Touch som släpps nu den 17 okt

Permalänk
Medlem

va åxå å klämde på lurar i helgen å mina slutsatser blev Android LG G2 5,2" som känns väldigt liten å smidig. Windowsphone Nokia Lumia 1020, hade föreställt mig den större så hittade nästan inte den när jag letade, dvs den stack inte ut i mängden på storlek så som z1 och dess störe kamrat gjorde sinnes va stor ultran är

Visa signatur

BlackJava - Svart bälte i kundkorg ;) :P

Permalänk
Medlem

Jag rekommenderar Galaxy s4 eller optimus g2.

Permalänk
Medlem

Jag rekommenderar HTC One, en otroligt bra lur, minst sagt!

Nu har ju även HTC One Max blivit officiell, men jag själv tycker att 5.9" är lite stort, 4.7" är precis för mig.

Visa signatur

Processor: Intel Core i7 930 @ 4,01Ghz Kylning: Corsair H100i Moderkort: ASUS P6T Deluxe v2 Internminne: Corsair 12GB Grafikkort: 2xEVGA GeForce GTX 780 SC ACX System Disk: Intel X25-M SSD 80GB G2 Hårddisk: 300GB WD VelociRaptor Chassi: Corsair Graphite 760T Arctic White Nätaggregat: Corsair HX 850W 80+ Ljudkort: Creative Sound Blaster X-Fi Titanium HD Operativsystem: Windows 8.1 Pro Eyefinity: 3x23" Samsung S23A700D 120Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av vozzen:

Min Samsung S4 är jag väldigt nöjd med. Tror även att den uppdaterade versionen är vattentät? Dock så kan den nog vara jobbigt stor om man har små händer. Om jag skulle ha varit tvungen att välja en mindre mobil så hade jag valt en Nexus 5.

Om man bortser från att Nexus 5 och GS4 är precis lika stora, så visst..

Permalänk
Medlem
Skrivet av careface:

Om man bortser från att Nexus 5 och GS4 är precis lika stora, så visst..

Några millimeter kortare är den, och det är där man med små händer kan ha för kort räckvidd.

Permalänk
Medlem

Tack för alla svar men det lutar nog mot en HTC One! En kompis som har en sån kom nyss över och jag fick testa den lite och jag älskar den så länge! Stilren form, känslan på den är verkligen nästan så man vill ta upp den bara för att. Och så vitt jag vet så var den späckad med funktioner.

Vill även säga att jag inte har nåt speciellt emot Samsung men jag gillar bara inte formen på Galaxy-serien, jag tycker helt enkelt inte om hur dom ser ut. Dock så tittade jag lite på Samsung Galaxy S4 active men specsen på den var inte lika bra som HTCn(priset då man gör den vattentät, den kostar ju lika mycket som vanliga S4an) men jag gillade hur den såg ut. Lutar dock som sagt mot HTCn.

Tack än en gång för alla svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av AconHD:

Tack för alla svar men det lutar nog mot en HTC One! En kompis som har en sån kom nyss över och jag fick testa den lite och jag älskar den så länge! Stilren form, känslan på den är verkligen nästan så man vill ta upp den bara för att. Och så vitt jag vet så var den späckad med funktioner.

Vill även säga att jag inte har nåt speciellt emot Samsung men jag gillar bara inte formen på Galaxy-serien, jag tycker helt enkelt inte om hur dom ser ut. Dock så tittade jag lite på Samsung Galaxy S4 active men specsen på den var inte lika bra som HTCn(priset då man gör den vattentät, den kostar ju lika mycket som vanliga S4an) men jag gillade hur den såg ut. Lutar dock som sagt mot HTCn.

Tack än en gång för alla svar!

Du kommer inte att ångra dig, tro mig!

Denna känslan som du pratar om finns än kvar sedan jag fick den vid release

Visa signatur

Processor: Intel Core i7 930 @ 4,01Ghz Kylning: Corsair H100i Moderkort: ASUS P6T Deluxe v2 Internminne: Corsair 12GB Grafikkort: 2xEVGA GeForce GTX 780 SC ACX System Disk: Intel X25-M SSD 80GB G2 Hårddisk: 300GB WD VelociRaptor Chassi: Corsair Graphite 760T Arctic White Nätaggregat: Corsair HX 850W 80+ Ljudkort: Creative Sound Blaster X-Fi Titanium HD Operativsystem: Windows 8.1 Pro Eyefinity: 3x23" Samsung S23A700D 120Hz