Mitt nya gigabyte gtx 660 låter

Permalänk
Medlem

Mitt nya gigabyte gtx 660 låter

Hej, har precis bytt från gtx 560 till 660 och bara när jag spelar spel, dvs inte när jag använder dator till annat, så låter kortet som om nåt skrapar eller som elekticitet om ni förstår mig, men detta hörs bara i början typ 5-10 min sen försvinner det. hade inte det ljudet med min gtx 560, så vad tror ni att det kan vara? tack på förhand

Permalänk

coilwhine

Visa signatur

Cpu: Amd Ryzen 1500x. Moderkort: Asrock Killer Sli x370. Ramminne: Ddr4 G.SKILL TridentZ RGB Series 16gb 2444mhz klockade till 2666mhz. Nätaggregat: Corsair Gs 600watt.Chassi: Mission SG GGX 3.5 Tempered glass.Gpu: ROG STRIX-GTX1080-O8G-GAMING .
Hdd1: Ssd m.2 Samsung 960 pro.
Hdd2: Seagate barracuda 1tb.

Permalänk
Medlem
Skrivet av turboprocess:

coilwhine

kan du förklara lite vad det är om du e snäll

Permalänk
Medlem
Skrivet av aki04:

kan du förklara lite vad det är om du e snäll

http://www.youtube.com/watch?v=00Pg1K3-uqc hoppa fram till typ 1:25 Det är coilwhine

Visa signatur

Chassi: Fractal design Define C Mobo: aorus x570 elite
Cpu Ryzen 3600 Kylare noctua nh-d15Gpu 7900XT Ram g.skill flare x black
Kingston a2000 1TB 2x PSU: EVGA SuperNova 850 G2

Permalänk
Medlem

Låter som spoltjut, verkar som om problemet försvinner när kondensatorerna blivit varma.

Detta har jag själv alldrig varit med om. När någon component har uppvisat spoltjut så har det alltid funnits där, oavsett om kondensatorerna varit kalla eller varma.

Edit.
Vad har du för nätaggregat? Samma märke av graffikort?

Permalänk
Medlem

Som andra har sagt, Coilwhine. Nästan all elektronik kan få det och jag tror inte man kan göra någonting åt det när man väl har fått det.

Visa signatur

"En superdator är en maskin som kör en ändlös slinga på bara två sekunder."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Larsioni:

Låter som spoltjut, verkar som om problemet försvinner när kondensatorerna blivit varma.

Detta har jag själv alldrig varit med om. När någon component har uppvisat spoltjut så har det alltid funnits där, oavsett om kondensatorerna varit kalla eller varma.

Edit.
Vad har du för nätaggregat? Samma märke av graffikort?

vet inte riktigt vilket märke det e på nätaggregatet, men det är 600 w och hade ju ett mer krävande kort innan dvs 560 gtx så dena jag har idag borde väl inte krångla

Permalänk
Medlem
Skrivet av aki04:

vet inte riktigt vilket märke det e på nätaggregatet, men det är 600 w och hade ju ett mer krävande kort innan dvs 560 gtx så dena jag har idag borde väl inte krångla

Du kanske skulle skicka grafikkortet på RMA, om samma problem kvarstår så kan det vara nätaggregatet. Om du har möjlighet testa med ett annat nätaggregat först.