Uppgradera till 1150, vilket minnen skall man välja?

Permalänk
Medlem

Uppgradera till 1150, vilket minnen skall man välja?

Hej!
Jag ska äntligen uppgradera min dator och tänkte köra 1150-plattformen. Kommer köra Intel Core I7-4770K och en Asus-bräda, troligen deluxe eller MAXIMUS VI FORMULA. (förslag på annat moderkort mottages med motivering).

Nu till den svårare delen, iaf för mig. Vad ska man välja för minnen? Det finns massa olika mhz och timings och märken? Jag är mest inne på corsair men vet inte riktigt vilka jag ska välja. Hade tänkt mig 16gb och som jag fattat det hela så är 2x8 gb-kombo att föredra. Priset i sig är inte så intressant utan jag vill bara kunna utnyttja mitt moderkort och processorn ihop med minnena så bra det bara går. Jag kommer mest använd datorn till spel, musik och film.

Med vänlig hälsning
Danne

Permalänk
Medlem

Skulle i alla fall rekommendera 2x8 då det blir mycket lättare att uppgradera till 32 om du känner att du behöver det i framtiden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cinefile:

Skulle i alla fall rekommendera 2x8 då det blir mycket lättare att uppgradera till 32 om du känner att du behöver det i framtiden.

Japp. Så långt är jag med. Men vad ska man välja för mhz på minnena? Om man vill klocka sin processor så antar jag att man behöver köpa minnen som inte flaskar detta?