Permalänk
Avstängd

Finns rykten om att folk som har bytt till Windows 8 har i princip dubblat sin FPS och fått bort allt som har med stuttering att göra men jag kan ej bekräfta det. Kör själv med Windows 8 och har inte märkt av några större problem annat än det vanliga som förekommer i FPS spel.

Permalänk
Entusiast
Skrivet av jonas1972:

Kör du med stockkylaren eftersom du kör så låg klock eller?

4,3 med stockkylare? Är du tokig?

Nej, custom vattenkylning med en 1080 radiator, dessutom deliddad

Jag har bara inte orkat lägga så mycket tid på att överklocka den än. Det är ett jäkla meck om man inte vill låsa volten.
Har inte stött på något som har dragit 100% tidigare, förutom videorendering. Så har inte precis känt att det var lönt

Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av skogsvilden:

Lite orolig för hur krävande det kommer vara med Eyefinity, då det verkar kräva väldigt, väldigt mycket minne...

VRAM lär inte bli något problem för dig. Man måste ju inte köra på Ultra.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem

Är det bara jag som tycker att det är tråkigt att man kan ligga på bästa grafiken med dagens datorer? Jag hade gärna sett att det inte gick maxa allt förrän om ett par år. Annars känns det som att spelet är gjort för att bara spelas en kort tid...

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

CPU: ~70% - GPU: ~60%... Hoppas detta blir åtgärdat.

Visa signatur

i7-10700K 5Ghz / 32GB 3600Mhz / RTX 4070 Ti // OnePlus 8T
Dark mode √

Permalänk
Skrivet av Demonoidz:

Samma logik som att säga "Det är lugnt, vi byter ut din bil mot en trampmoped".

Ja men du har 3960x i 5.3 GHz, cpu flaskhals är det minsta du tänker på. Vi dödliga med 4 kärniga cpuer får ha det kämpigt med dålig frame

Visa signatur

Fractal Design Define R3, i5 3570k, Be Quiet Dark Rock Pro 2, Gigabyte GTX 670 WFx3, ASUS P8Z77-V, Corsair Vengeance 16gb, Fractal Design Tesla R2, Corsair Force GT 120gb, Seagate 1tb HDD, WD 1tb HDD

Permalänk
Medlem

Beta, Demo vi kan kalla vad vi vill, men i min värld är det här för att SÄLJA spelet till oss. om så många av oss känner att det kräver en I7 eller Amd 6-8 kärnig för att få bra flyt. Då blir kostnaden i mitt fall 500:- för spelet och 2500;- för en ny cpu inte så lockande.

Visst var det problem med BF3 betan oxå men det flöt OK på dom flesta riggar.

Dice måste känna en viss oro eller?

Visa signatur

Moderkort: MSI MPG X570 Gaming plus CPU: Ryzen 7 5700X3D
RAM: Crucial Ballistix 16GB DDR4 3600 MHz Kylning: Noctua NH-D15 chromax.black Lagring: 4 x Samsung 840 Pro 500GB
Grafikkort :Sapphire Radeon™ RX 6950 XT PURE NITRO+ Nätaggregat: EVGA SuperNOVA 750 G2
Chassi: Fractal Design Define Vision S2 Blackout Monitor: HP OMEN 27 & Acer XF270HUC
Tangentbord: Corsair Gaming Strafe RGB MX SILENT Mus: SteelSeries Rival 700

Permalänk
Medlem

Har spelat 2 dagar nu, har stadigt 55-60fps, var orolig efter allt man läst att min burk inte skulle lira detta, men jag blev överraskad. Alla inställningar på High förutom en som var på Ultra (default inställningar, har inte ändrat någon grafik)

I5 2500K
8gb ram
Asus HD7950 DCII
Win7

*Edit återkommer strax med CPU/GPU usage under en session

Permalänk
Medlem
Skrivet av robbankentor:

Beta, Demo vi kan kalla vad vi vill, men i min värld är det här för att SÄLJA spelet till oss. om så många av oss känner att det kräver en I7 eller Amd 6-8 kärnig för att få bra flyt. Då blir kostnaden i mitt fall 500:- för spelet och 2500;- för en ny cpu inte så lockande.

Visst var det problem med BF3 betan oxå men det flöt OK på dom flesta riggar.

Dice måste känna en viss oro eller?

Det blir förmodligen åtgärdat... det kommer räcka till väl med en i5 förmodligen. Varför noja upp sig över ett spel som inte är färdigt? Plus att det kommer förmodligen bli en jädra massa updates, patches osv för att få spelet optimerat och bra. Det må ta tid, men det kommer säkerligen att hända.

Visa signatur

i7-10700K 5Ghz / 32GB 3600Mhz / RTX 4070 Ti // OnePlus 8T
Dark mode √

Permalänk
Avstängd

Folk gnäller på stabilitetsproblem men jag känner inte av dessa i spelet när jag själv spelar..

Visst min FPS ligger på typ 40 i en High/ultra combo och går ner till 20 i strider men det är pga. min GPU som ska bytas ut till vintern. Den ligger hyfsat stabil på 40 iaf.

Skrivet av jonas1972:

Kör du med stockkylaren eftersom du kör så låg klock eller?

Klocka med stockkylaren? Ha.. Om du lyckas komma upp ens 0.3 Ghz med stockkylaren utan att temperaturerna skenar iväg så har du fått en riktigt klockvänlig CPU.

Skrivet av robbankentor:

Beta, Demo vi kan kalla vad vi vill, men i min värld är det här för att SÄLJA spelet till oss. om så många av oss känner att det kräver en I7 eller Amd 6-8 kärnig för att få bra flyt. Då blir kostnaden i mitt fall 500:- för spelet och 2500;- för en ny cpu inte så lockande.

Visst var det problem med BF3 betan oxå men det flöt OK på dom flesta riggar.

Dice måste känna en viss oro eller?

BF3 flöt INTE OK på de flesta riggarna. Majoriteten hade samma problem som de har nu inklusive min dator. Dessutom har jag inga problem med just att min 4 kärniga processor skulle flaska utan problemet jag har är att min GPU börjar komma till åren.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem
Skrivet av zipmiX:

CPU: ~70% - GPU: ~60%... Hoppas detta blir åtgärdat.

Upplösning??

Jag kör i 1440p o cpu usage ca 60% men gpu usage 98-99%

Ultra settings

Visa signatur

MB MSI PRO Z790-A MAX WIFI CPU i9 14900K CPU COOLER EK-Nucleus AIO CR360
GPU ASUS GeForce RTX 3090 STRIX GAMING OC PSU ASUS ROG Strix 1000W
MEM CORSAIR DOMINATOR TITANIUM 48GB DDR5 RGB 7000Mhz
MONITOR Asus PG42UQ 4K CHASSI Phanteks Eclipse P600S White
HD 1 Samsung 990 PRO 2Tb HD 2 Samsung 980 PRO 2Tb

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mogwaii:

Upplösning??

Jag kör i 1440p o cpu usage ca 60% men gpu usage 98-99%

Ultra settings

1080...

Visa signatur

i7-10700K 5Ghz / 32GB 3600Mhz / RTX 4070 Ti // OnePlus 8T
Dark mode √

Permalänk
Medlem

Bara jag som tror att dice gör detta med flit för att många ska skaffa amd processorer med mer kärnor?

Permalänk
Medlem
Skrivet av zipmiX:

Ok. Windows7 ? Uppdaterade drivisar?

Jag kör win8 med nyaste drv

Visa signatur

MB MSI PRO Z790-A MAX WIFI CPU i9 14900K CPU COOLER EK-Nucleus AIO CR360
GPU ASUS GeForce RTX 3090 STRIX GAMING OC PSU ASUS ROG Strix 1000W
MEM CORSAIR DOMINATOR TITANIUM 48GB DDR5 RGB 7000Mhz
MONITOR Asus PG42UQ 4K CHASSI Phanteks Eclipse P600S White
HD 1 Samsung 990 PRO 2Tb HD 2 Samsung 980 PRO 2Tb

Permalänk
Avstängd
Skrivet av dencoolasnubben:

Bara jag som tror att dice gör detta med flit för att många ska skaffa amd processorer med mer kärnor?

Nej. AMD användare med åttakärniga processorer verkar lida av samma problem. Dessutom vad skulle Dice vinna på detta? De skulle ju tappa en hel del användare.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem
Skrivet av dencoolasnubben:

Bara jag som tror att dice gör detta med flit för att många ska skaffa amd processorer med mer kärnor?

Inte jag iaf. Min i7 funkar super

Visa signatur

MB MSI PRO Z790-A MAX WIFI CPU i9 14900K CPU COOLER EK-Nucleus AIO CR360
GPU ASUS GeForce RTX 3090 STRIX GAMING OC PSU ASUS ROG Strix 1000W
MEM CORSAIR DOMINATOR TITANIUM 48GB DDR5 RGB 7000Mhz
MONITOR Asus PG42UQ 4K CHASSI Phanteks Eclipse P600S White
HD 1 Samsung 990 PRO 2Tb HD 2 Samsung 980 PRO 2Tb

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mogwaii:

Ok. Windows7 ? Uppdaterade drivisar?

Jag kör win8 med nyaste drv

Windows 8 pro 64. Kör med beta drivern som kom specifikt för bf4, jag fick inte igång spelet utan den.

Visa signatur

i7-10700K 5Ghz / 32GB 3600Mhz / RTX 4070 Ti // OnePlus 8T
Dark mode √

Permalänk
Medlem
Skrivet av dencoolasnubben:

Bara jag som tror att dice gör detta med flit för att många ska skaffa amd processorer med mer kärnor?

Jag kände för att göra så som din signatur säger när jag läste din kommentar

Visa signatur

i7-10700K 5Ghz / 32GB 3600Mhz / RTX 4070 Ti // OnePlus 8T
Dark mode √

Permalänk
Medlem
Skrivet av Imaculent:

Men det är en beta kan alla vara snälla och lugna ner sig några hekto!? o.O

Äntligen en som förstår ordet Beta

Visa signatur

"That Rally Guy"

Permalänk
Avstängd
Skrivet av zipmiX:

Windows 8 pro 64. Kör med beta drivern som kom specifikt för bf4, jag fick inte igång spelet utan den.

Det fick jag. Däremot var prestandan usel. Har blivit mer stabil med AMDs senaste betadrivrutin.

Skrivet av anders7272:

Äntligen en som förstår ordet Beta

De flesta förstår nog att det är en beta men för någon anledning verkar vissa tolka det som att det bara gäller andra och inte en själv.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tumnus:

Det fick jag. Däremot var prestandan usel. Har blivit mer stabil med AMDs senaste betadrivrutin.

De flesta förstår nog att det är en beta men för någon anledning verkar vissa tolka det som att det bara gäller andra och inte en själv.

Prestandan är så väldigt individuell på folks olika riggar. Känns lönlöst i att spekulara idagsläget, egentligen

Visa signatur

i7-10700K 5Ghz / 32GB 3600Mhz / RTX 4070 Ti // OnePlus 8T
Dark mode √

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tumnus:

Nej. AMD användare med åttakärniga processorer verkar lida av samma problem. Dessutom vad skulle Dice vinna på detta? De skulle ju tappa en hel del användare.

Nja... om de släpper en beta som en 4kärnig flaskar på så köper man ju en amd dator. Sen när de släpper spelet kan dom fixa det och behålla sina användare.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av zipmiX:

Prestandan är så väldigt individuell på folks olika riggar. Känns lönlöst i att spekulara idagsläget, egentligen

Iof. helt sant. Eftersom alla inte sitter med exakt samma komponenter och det faktiskt finns lite sämre och lite bättre presterande även om specifikationerna är identiska.

Skrivet av dencoolasnubben:

Nja... om de släpper en beta som en 4kärnig flaskar på så köper man ju en amd dator. Sen när de släpper spelet kan dom fixa det och behålla sina användare.

Och vad vinner Dice på det? Tror du verkligen AMD betalar dem att göra detta? Skulle inte tro det. Dessutom vad hindrar folk från att byta sin i5 mot en i7?

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tumnus:

Iof. helt sant. Eftersom alla inte sitter med exakt samma komponenter och det faktiskt finns lite sämre och lite bättre presterande även om specifikationerna är identiska.

Och vad vinner Dice på det? Tror du verkligen AMD betalar dem att göra detta? Skulle inte tro det. Dessutom vad hindrar folk från att byta sin i5 mot en i7?

Ja..... de sammarbetar ju.... amd kommer till och med ge bf4 gratis med deras kommande grafikkort.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tumnus:

BF3 flöt INTE OK på de flesta riggarna. Majoriteten hade samma problem som de har nu inklusive min dator. Dessutom har jag inga problem med just att min 4 kärniga processor skulle flaska utan problemet jag har är att min GPU börjar komma till åren.

Känner att jag tyvärr måste gå in här.
BF3 i både Alphan och Betan flöt på bra på dess High setting med en 2500k samt gtx 580, vi snackar ni 60fps stabilt under hela rundan.
(min 1055t bottleneckades utav mina HD 5850)
Det var multi gpu lösningar som fick ta del av den stora stryken då nästintill alla CPUer kunde köra det utan att bottlenecka allt för mycket.

I BF4 så är det helt annorlunda då CPUn verkar vara det som bottleneckar allt, tom mitt 580 går inte fullt ut =/
Summa summarum BF3 flöt på riktigt bra för alla som hade iaf en 4kärnig CPU och inte en multi GPU lösning, även i Beta.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Mimematis:

Känner att jag tyvärr måste gå in här.
BF3 i både Alphan och Betan flöt på bra på dess High setting med en 2500k samt gtx 580, vi snackar ni 60fps stabilt under hela rundan.
Det var multi gpu lösningar som fick ta del av den stora stryken då nästintill alla CPUer kunde köra det utan att bottlenecka allt för mycket.

I BF4 så är det helt annorlunda då CPUn verkar vara det som bottleneckar allt, tom mitt 580 går inte fullt ut =/
Summa summarum BF3 flöt på riktigt bra för alla som hade iaf en 4kärnig CPU och inte en multi GPU lösning, även i Beta.

Inte för mig och en drös med andra men kan ha och göra med att jag ägde en Phenom II vid den tidpunkten.

Skrivet av dencoolasnubben:

Ja..... de sammarbetar ju.... amd kommer till och med ge bf4 gratis med deras kommande grafikkort.

För att de samarbetar så betyder det inte att Dice vill förlora pengar. Dessutom så hindrar ingenting personer från att köpa en i7:a och då få bättre prestanda.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk

min i7 på 5ghz ligger under 50% usage med 2 660 på 98-99%, förstår inte hur random cpu användningen i spelet är, pungar ut konstant 70+fps

Visa signatur

Case: Fractal Design Define R5 CPU: Intel Core i7 6700K MB: ASUS Z170 PRO GAMING GPU: ASUS GeForce GTX 1080 8GB ROG STRIX DC3 Gaming SSD:Samsung 850-Series EVO 500GB Memory: Corsair 32GB DDR4 2133MHz PSU: EVGA Supernova P2 850W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tumnus:

Inte för mig och en drös med andra men kan ha och göra med att jag ägde en Phenom II vid den tidpunkten.

Hittade detta som jag fortfarande hade i historiken med btw http://www.techspot.com/review/448-battlefield-3-beta-perform...

Skrivet av dencoolasnubben:

Nja... om de släpper en beta som en 4kärnig flaskar på så köper man ju en amd dator. Sen när de släpper spelet kan dom fixa det och behålla sina användare.

Enligt många benchmark så ligger ändå 8150 bakom 4570k.
editerat, ska ju såklart vara 8150.

Permalänk

Kan någon svara på om datorn i min signatur klarar BF5?

Visa signatur

Citera för lättare svar!
Main: Core i7 3820 3,6GHz @ Corsair H50 - Asus P9X79 - Corsair Vengance 4x4GB 1600mhz -
80GB Intel X25-M G2 - 240GB Corsair Force GS - 3TB HGST HDD - Corsair HX 1000W - Sapphire Radeon R9 290x Tri-X
NAS: Lagring: 6TB RaidZ - Backup: 3TB Raid 1 - FreeNAS 9.3 Uplink: Telia Fiber 100/100

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Swedish Chef:

Kan någon svara på om datorn i min signatur klarar BF5?

Nej. Du måste ha minst 5 GTX Titan i uberSLI (som släpps nästa år) och ha två Xeon proppar i datorn.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds