Fallout: New Vegas CRASH AFTER INTRO

Permalänk

Fallout: New Vegas CRASH AFTER INTRO

Hej!

Jag bestämde mig för att spela Fallout: New Vegas igen då jag installerade om det

Efter att man startar upp spelet och trycker på "New game" så kraschar spelet efter introt. Har inte heller några moddar installerade ännu.

Jag har testat göra en "verify integrity of game cache" på Steam, står då att 1 fil är borta/korrupt och skall fixas men ingenting händer. Har installerat om det 4 ggr nu.

Sökt runt lite på Google angående problemet, vissa länkar massa guider som inte ens fungerar

Är det någon som stöter på samma problem eller är det någon som vet hur man fixar skiten!?

Mvh

Visa signatur

Moderkort:Asus Sabertooth Z77 Processor:i5 3570K 4.1 Ghz RAM:Corsair 8GB Vengeance 1600Mhz Processor kylare:Corsair Hydro H100i Nätaggregat:Corsair HX 750W 80+ Gold Modulär Grafikkort:Gigabyte GeForce GTX 680 2048MB Super Overclock Ljudkort:Asus Xonar D2X/XDT SSD:Samsung SSD Basic 840-Series 250GB Hårddisk:1TB Seagate Barracuda 7200rpmSkärm:Acer 24'' GD245HQAbid 120Hz Chassi:NZXT Tempest 410 Elite Svart

Permalänk
Medlem

Det här var lustigt!

Jag har förvisso Fallout New Vegas, men har inte installerat det, jag är inte klar med F3 än.
Jag fick stabilitetstproblem med F3 när jag körde det i XP på en fyr-kärnig CPU.
Googlade på det och fann en lösning, man gjorde något i nån konfigfil.

1) Har du plats på HDDn?

2) Har du flyttat på din Steam-katalog? Ligger den på C eller någon annanstans?

3) Har du liknande problem med andra speal i Steam?

Då en "verify integrity..." inte verkar lösa problemet prova att ominstallera spelet från scratch

Permalänk
Skrivet av ThomasLidstrom:

Det här var lustigt!

Jag har förvisso Fallout New Vegas, men har inte installerat det, jag är inte klar med F3 än.
Jag fick stabilitetstproblem med F3 när jag körde det i XP på en fyr-kärnig CPU.
Googlade på det och fann en lösning, man gjorde något i nån konfigfil.

1) Har du plats på HDDn?

2) Har du flyttat på din Steam-katalog? Ligger den på C eller någon annanstans?

3) Har du liknande problem med andra speal i Steam?

Då en "verify integrity..." inte verkar lösa problemet prova att ominstallera spelet från scratch

Det är lugnt, jag har fixat det. Körde spelet i kompatibilitets läge med Windows XP Service Pack 3 så funkade skiten, vet inte varför men det funka!

EDIT: Ominstallerade spelet från scratch 4 ggr

Visa signatur

Moderkort:Asus Sabertooth Z77 Processor:i5 3570K 4.1 Ghz RAM:Corsair 8GB Vengeance 1600Mhz Processor kylare:Corsair Hydro H100i Nätaggregat:Corsair HX 750W 80+ Gold Modulär Grafikkort:Gigabyte GeForce GTX 680 2048MB Super Overclock Ljudkort:Asus Xonar D2X/XDT SSD:Samsung SSD Basic 840-Series 250GB Hårddisk:1TB Seagate Barracuda 7200rpmSkärm:Acer 24'' GD245HQAbid 120Hz Chassi:NZXT Tempest 410 Elite Svart