Billig Server 57% rea

Permalänk
Medlem
Skrivet av stoffeboffe:

Låter som att det antingen dags att skapa en ny tråd eller döpa om denna. Vi verkar vara många som köpt och det vore kul med en liten gemensam tråd för detta. Själv skall jag hämta min i eftermiddag. Återstår att se när man orkar dra igång att installera och konfigurera bara, sista kvällen med BF3 idag och imorgon BF4 beta

Finns en skapad redan som vi påbörjat lite smått

http://www.sweclockers.com/forum/122-server/1241106-hp-n54l/

Visa signatur

Cooler Master MasterCase 5 || Asrock X99M Extreme4 || i7-6800K || Antec KÜHLER H1200 PRO || 16GB Corsair Vengence DDR4 3000MHz || Samsung 840 EVO 1TB || Asus ROG Strix GeForce GTX 1080 || Antec 620w High Current Gamer

3 st HP LP2475w || Logitech G710+ || Razer Diamondback

Permalänk

Precis, så in i tråden och dela alla era idéer och erfarenheter, så kommer detta bli riktigt bra

Permalänk
Medlem

Då har man hämtat den på posten

Visa signatur

Amiga 3000 (1990), CPU: 68060 66MHz, RAM: 2MB chip 470MB Fast, GFX: ECS+RTG zz9000 @ 1920x1080, HDD: 32GB SSD/PATA, 128GB SCSI, DVD-Brännare/SCSI, Chassi: Original Desktop. www.som99.se
Primär workstation: i9-12900KS, 128GB RAM, intel A770 16GB.

Permalänk
Permalänk
Medlem

Jag har en 1x 5,25" till 4x2,5" bay som jag tänkte montera in och ett kontrollerkort där jag änkte köra 1x SSD och 3x 1TB 2,5" hårddiskar sen 4x 2TB 3,5" hårddiskar i de vanliga slotsen

Edit: Tror bay konverteraren är från chieftec eller dylikt, köpte den för några år sedan.

Visa signatur

Amiga 3000 (1990), CPU: 68060 66MHz, RAM: 2MB chip 470MB Fast, GFX: ECS+RTG zz9000 @ 1920x1080, HDD: 32GB SSD/PATA, 128GB SCSI, DVD-Brännare/SCSI, Chassi: Original Desktop. www.som99.se
Primär workstation: i9-12900KS, 128GB RAM, intel A770 16GB.

Permalänk
Moderator
Moderator

*Tråd rensad.*

Citat:

§ 9
Marknadsföring och annonsering

Forumet får inte användas för annonsering eller marknadsföring av egen eller andras verksamhet. Privatpersoner ska använda Marknad för all slags handel. Det räknas alltid som marknadsföring att sprida länkar som är utformade så att någon tjänar pengar, får poäng eller liknande när de används. Ett annat exempel är platsannonser. För sådana hänvisar vi till vår särskilda jobbavdelning.

http://www.sweclockers.com/forum/regler

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem

Någon som kör fyra diskar i och kan säga hur varma diskarna är? Skriv gärna även vilken modell på disk du använder.

Visa signatur

RIPE LIR

Permalänk
Moderator
Moderator

*Tråd rensad, igen.*

Denna gång meningslösa inlägg / off-topic.

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem

Som jag skrev tidigare i tråden så strula Dustin till det med min leverans och hade översålt.

Synd det, men det kanske löser sig nu ändå!? Det verkar ju vara en fin maskin !

Visa signatur

c:\spel

Permalänk
Medlem
Skrivet av tomle:

Någon som kör fyra diskar i och kan säga hur varma diskarna är? Skriv gärna även vilken modell på disk du använder.

Jag har 6st WD RED 3TB i min N40L och diskarna ligger på 28-30 grader när servern idlar. Vid full CPU stiger de några grader, men det är väldigt sällan jag kör full CPU under längre perioder.
/M

Visa signatur

Core 2 Duo still going strong!

Permalänk

Önskar jag hann beställa en jag också

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av zarkov:

Om jag väljer WHS2011, hur löser jag lämpligast säker lagring av mina bilder (ca 600GB)? När jag kommer hem från en plåtning lägger jag in bilderna på min arbetsstation och importerar dem i Lightroom. Jag vill därefter automatiskt säkerhetskopiera allt till servern, t.ex. genom att upptäcka förändringar i en given mapp. Jag har bilderna på en RAID1 idag och backupar till en extern disk, jag kanske borde flytta över raiden till servern istället och bara ha en disk i arbetsstationen?

WHS2011 backuppar ju "connectade" klienter automatisk och inkrementellt varje natt.

Per

Permalänk
Skrivet av pjakesson:

WHS2011 backuppar ju "connectade" klienter automatisk och inkrementellt varje natt.

Per

Även Small Business Server 2011 Essentials gör detta.

Visa signatur

Workstation: Intel Core i5-10400 | Gigabyte B460M DS3H | 16GB DDR4 | Geforce GTX1660 SUPER 6GB |
Server: Dell R730xd | Intel Xeon E5-2640 | 64GB DDR3 ECC RAM | Dell VMware vSphere ESXi 6.5
NAS: Synology 212J 2x4TB, Synology 218play 2x4TB | MSMCP CCNA1

Permalänk
Medlem

Synd att man missade denna fina dealen, skulle vara skoj att leka och labba med