BF4 Beta Spelupplevelser / spelerfarenheter

Permalänk
Medlem

En snabb fråga: Hur mycket plats tar betan?

Installerat och spelfärdigt dvs

Visa signatur

Intel 3570K + CM 212 EVO - Corsair 16GB - Asus GTX 660Ti OC - Gigabyte Z77X-D3H - Sandisk 240GB -
WD Green 7,5TB - E9 580W - Antec P182 - Acer XF240H

Permalänk
Medlem

Funka kanon bra för min del

Visa signatur

Chassi:Taurus CPU:Intel Core i9 9900K MB:ASUS ROG STRIX Z390-F GAMING SSD:Samsung 1tb HDD:3TB + Extern:5.5TB RAM:Corsair VENGEANCE LPX 2666MHz 32gb GPU:ASUS GeForce RTX 2080 Ti ROG STRIX GAMING OC PSU:BeQuiet Kraft 700 Ljud:logitech Z-5500/Corsair VOID Wireless RGB Vit Skärm:Acer Predator x34"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sputte:

En snabb fråga: Hur mycket plats tar betan?

Installerat och spelfärdigt dvs

5,52gb

Permalänk

Jag tycker spelet är riktigt skoj, dock så är det ju problem med cpu usage så det laggar som satan. Jag gillar att dom har gått tillbaka till bad company stuket (känns det som för mig), och jag tycker banan man får köra i betat är bra gjord.
Dock känns det som att för många människor sitter på tak och campar, men sånt får man leva med.

Permalänk
Medlem

Går det att avboka förbokningen så att säga?

Visa signatur

Lenovo y500 |....

Permalänk
Medlem
Skrivet av PapuPapu:

Går det att avboka förbokningen så att säga?

beror på vart du köpt den och när du köpt den

förbokat fysisk box i butik/website så bör det gå utan problem

förbokat via origin eller tredjepartssite såsom amazon/GMG, beror på deras regler/avtal. Eftersom du redan börjat "konsumera" produkten som du börjat utnyttja betaexklusiviteten så kanske de anser att den redan är "konsumerad" och inte kan återlämnas om det inte är så att det är fel i produkten i sig (vilket ej går att säga om den i BETA-stadie)

har du köpt via proxy så kan det bli krångligt

köpt det via suspekt nyckelsite, antagligen omöjligt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

Samma här! Känns som man lirar i 786p Finns UI Scale grej man kan höja/sänka i options, ska testa den.

Nån mer som det krashar för när man blir revivad?

jag har testat det, och det ändrar bara HUD inget annat... hoppas det är en bugg!

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Skrivet av Pelllas:

CPU maxad oavsett inställningar (i5-2500k @ 4.5), GPU 4% load (GTX680)
10-12fps.
Kort och gott ospelbart.

Samma sak här med min oklockade 2500k och mitt 680.

Flyter på jättebra med 3770k (4,6 GHz) och 780

Permalänk
Medlem

Synd att det inte finns hardcore i betan. Det är så jävla ruttet att man tål 10 skott, och 3D spotting är så lamt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Naxos:

Synd att det inte finns hardcore i betan. Det är så jävla ruttet att man tål 10 skott, och 3D spotting är så lamt.

I ett så stort spel som battlefield som nu dessutom tillåter mer tillgång till gå in i byggnader samt mycket mer decals och leaning på banan så skulle jag säga att det är rätt viktigt med spotting. Detta är ingen stridssimulator.

Annars, skulle det kännas som att man belönade att folk kampar.

Men HC kommer i hela spelet så du får väl hålla ut ett tag till.

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Myllerman:

Om du klockar CPUN:n och byter GFX så blir det bra. Kan vara värt att vänta på AMD:s nya.

Tack för svar!
Men vet inte om jag vågar överklocka CPU... vet inte ens hur man gör...

Permalänk
Medlem
Skrivet av dammskog:

beror på vart du köpt den och när du köpt den

förbokat fysisk box i butik/website så bör det gå utan problem

förbokat via origin eller tredjepartssite såsom amazon/GMG, beror på deras regler/avtal. Eftersom du redan börjat "konsumera" produkten som du börjat utnyttja betaexklusiviteten så kanske de anser att den redan är "konsumerad" och inte kan återlämnas om det inte är så att det är fel i produkten i sig (vilket ej går att säga om den i BETA-stadie)

har du köpt via proxy så kan det bli krångligt

köpt det via suspekt nyckelsite, antagligen omöjligt

Förbokat via origin, får ta och kolla upp ett :/

Visa signatur

Lenovo y500 |....

Permalänk
Skrivet av PapuPapu:

Förbokat via origin, får ta och kolla upp ett :/

Det går alldeles utmärkt att avboka:
Du ringer 08-44 68 00 04 och väntar länge i deras telefonkö
När du kommer fram anger du att du vill avbeställa Battlefield 4 och har då din e-postadress redo som du har reggat Origin på.
Du har också ditt ordernummer från ditt köp via Origin och det datum du betalade för spelet redo när dom frågar.
(eventuellt får du svara på din säkerhetsfråga av typen "Vad heter ditt favoritdjur" eller "vad hette din första fröken")

Jag har precis nu för en timme sedan avbeställt mitt BF4 och jag får mina pengar tillbaka till paypal eftersom det var så jag betalade.

Visa signatur
Permalänk

Btw, det var spelupplevelser man skulle skriva om va?

Hade just ett grymt moment, klättrade upp på ett tak vid D så jag var bakom typ 4 fiender, och då droppar frame raten till 18 FPS och jag kan inte skjuta för skit Var helt underbart

Sidenote; Lustigt nog slutade BF4 att fungera medan jag skrev detta inlägg xD

Nej, i ärlighetensnamn vill jag inte förstöra mina tankar om spelet totalt, så tror nog jag lämnar betan ett tag framöver

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem

Noo ingen HC i betan. tråkigt

Visa signatur

|Asrock X370 Pro Gaming| Ryzen 3800XT| 32GB Geil Super Luce 3400mhz ddr4| Hellhound 7900XT | Samsung 950 Pro 512gb & Seagate 600 480gb| Crosair RM1000| Deepcool Dukase| Siberia 840| Zowie EC1-A| Corsair RGB MX Blue| Samsung Odyssey G8 |

Permalänk

Jag kan inte köpa det får detta fel medelande:
Invoicefailed

Permalänk
Medlem

Efter att ha spelat lite så är det mina största befaringar som uppfyllts, det är ett BF3.5 och inget BF4. Lite nya banor, nya animationer och modeller och några nya ljud. Men fortfarande till 85% samma spel. Blir nog inget köp för varken mig eller mina vänner. Har haft mycket roligt i BF3 så var synd att de gjorde ett nytt BF som i mina ögon endast verkar vara ett försök att mjölka pengar från ett IP.

Permalänk
Medlem

Visst ser det ut som en expansion till BF3 på ytan men det är en annan spelkänsla i detta vilket jag gillar.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem

Spawna in i en tank i basen, ser fiendens attack helicopter flyga förbi och jag drar väg ett skott på måfå efter den. (Kom ihåg att det är stor skillnad på hur mycket skotten dippar i bf3 och bf4, så man är inte vann vid de ännu)

Det enda jag ser är det bakre rotationbladet då helikoptern åkt bakom en byggnad, men det räckte för min tank shell skulle sätta tänderna i helikoptern. Fan vad glad jag blev xD

Permalänk
Skrivet av Fysman:

http://answers.ea.com/t5/Battlefield-4/BF4-Beta-Massive-lags-...

Här verkar dom komma fram till att win7 är problemet. Spelet verkar flyta bättre win8. Nån som kan bekräfta?

Jag kör Windows 8 och det flyter på riktigt bra bättre än bf3 med samma settings skulle jag vilja påstå.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Segas:

På min tid var det vardagsmat i Quake.

Skickades från m.sweclockers.com

skillnaden är att i quake ligger de som skjuter dig inte i buskarna eller liknande, och du behöver inte vänta 10 sekunder innan du respawnar
Quake 1 ftw !

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av dammskog:

hur mycket RAM har du?

hur funkar det efter att du installerat beta-drivrutinen?

jag har sämre dator än dig och tycker det fungerar utmärkt för mig så jag undrar om det som skiljer dem åt är mängden RAM och/eller drivrutin

nä, var ett tag sen jag körde BF och brukar köra i HC så jag hade glömt bort hur hemskt det var

Jag hittar dock inga HC server i betan? Stämmer det att de sket i det bästa gametypen?

Visa signatur

2600k @ STOCK <|> GTX 970 Omega!<|> Nån samsung 500gb ssd <|> 16 GB Kingston Hyper X <|> BenQ XL2420t
"Det finns inget skrot, bara gamla delar som kan användas på nya sätt" - Mulle Meck

Permalänk
Medlem

Funkar rätt bra för mig bara att det hackar till lite då och då. Men det var ännu värre innan jag bytte från Nvidias beta drivers till 320,49.

Förresten , jag förstår inte riktigt vilka det är som kommer kunna spela den öppna betan nu den fjärde. Är det alla som har Bf3 premium + dom har har förbokat?

Visa signatur

Chassi: Silverstone Raven RV02-E Moderkort: Asrock Z68 Extreme3 Gen3 CPU: i5 2500k @ 4.2 GHz Ram: Corsair Vengeance 8GB LP GPU: GTX 660 DirectCUII OC PH SLI PSU: Fractal Design Newton R3 600W Kylning: CM hyper 212+

Permalänk
Medlem

Kan inte bara vara jag som inte märker någon FPS skillnad mellan LOW och High ? Extreme får jag lagg på men high och low ser man knappt skillnad och märker ingen fps skillnad? hoppas det kommer någon patch snart

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oneone:

Kan inte bara vara jag som inte märker någon FPS skillnad mellan LOW och High ? Extreme får jag lagg på men high och low ser man knappt skillnad och märker ingen fps skillnad? hoppas det kommer någon patch snart

Dom sa ju i beta filmen att det grafiska inte var represantivt för release versionen så Ultra vs low är nästa skit samma.... tar man bort aa så är det lika..

Har själv inga fps drop med 2600k 4,3 6990

Visa signatur

"That Rally Guy"

Permalänk
Medlem

Ni som har problem med att ni fastnar vid Loading, installera om punkbuster från http://www.punkbuster.com/
Jag döpte om pb mappen där battlefield 4 ligger, körde exe-filen från sidan ovan, valde Battlefield 4 och "Check for updates".

Visa signatur

< :: Intel i9 9900ks@5.0Ghz/Ring@4.5Ghz | 32Gb DDR4@3600Mhz | Geforce RTX 4070 :: >

Permalänk
Medlem

Okej, det som fixar fps dropsen har med CPUn att göra.
Allt hack mer eller mindre försvinner om ni går in i task manager medans ni har spelet igång och högerklickar på bf4 och ändrar prioritet till low. Detta fixar alla hack etc. Ifrågasätt inte logiken för det finns ingen logik det fungerar bara.

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Medlem
Skrivet av anders7272:

Dom sa ju i beta filmen att det grafiska inte var represantivt för release versionen så Ultra vs low är nästa skit samma.... tar man bort aa så är det lika..

Har själv inga fps drop med 2600k 4,3 6990

okej , kör jag på ultra får jag drosp ner till 10 typ , kör jag high ligger fpsen runt 40-60 i, på low konstant 60-80 typ.

i52500K @4,3 680 oklockat, DirectCUII

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem
Skrivet av Devil May Cry:

Okej, det som fixar fps dropsen har med CPUn att göra.
Allt hack mer eller mindre försvinner om ni går in i task manager medans ni har spelet igång och högerklickar på bf4 och ändrar prioritet till low. Detta fixar alla hack etc. Ifrågasätt inte logiken för det finns ingen logik det fungerar bara.

Ska testa detta så fort jag kommer hem

Visa signatur

Burk Nr.1 : Asus P8Z68 V-Pro | i7 2600k @ 4,4 | EVGA GTX780 Classified | Corsair Vengeance 8GB DDR3 1600Mhz | Corsair Obsidian 650D | Corsair TX650M | Corsair H100

Burk Nr.2 : MSI P35 Neo2 | Core 2 Duo E6850 @ 3,2Ghz | Powercolor Radeon HD5850 1GB | Corsiar Twin2X 6400 2x2GB | Corsair 550W

Permalänk
Medlem
Skrivet av bl00keRs:

krrjon, spelet har problem med ojämna antal kärnor/moduler och med bara 2 kärnor och 2 threads som t ex Pentium har och deras användare får inte ens starta spelet. Försök stänga av en modul. FX-43xx presterar i detta fallet bättre än 63xx.

Får nog installera BF4 igen då å testa. Stänger jag ner en modul bör jag ju kunna klocka mer på samma spänning......hmm

Skrivet av shelter:

Ni som har problem med att ni fastnar vid Loading, installera om punkbuster från http://www.punkbuster.com/
Jag döpte om pb mappen där battlefield 4 ligger, körde exe-filen från sidan ovan, valde Battlefield 4 och "Check for updates".

Det lustiga är att det bara hände mig på vissa servrar, efter ett par omstarter av origin och chrome så funkade det "perfekt" igen.

Visa signatur