Sony Honami Efterföljaren till Xperia Z

Permalänk
Skrivet av RainesX:

Nu har stället redan nämnts i och med deras galleri men vet inte om någon länkat deras review.
http://unleashthephones.com/2013/09/15/sony-xperia-z1-review/

Riktigt bra review!
det är ett givet köp, kan inte bara bestämma mig om jag ska ha den svarta eller den lilla -_-

Permalänk
Medlem

Tyckte detta lät väldigt bra jag från deras sida

Conclusion

The Sony Xperia Z1 is, without a doubt, the best smartphone you can buy right now; it is honestly difficult to find any major flaws with it. In fact, I’d go so far as to say that if you’re considering buying a high-end HTC or Samsung device right now, you owe it to yourself to check out the Xperia Z1 when it becomes available because I think you will change your mind. Sony has finally built a thoroughly modern Android smartphone with a beautiful design, premium materials, quality components, top-notch performance, class-leading imaging and a well-thought-out software stack. It doesn’t just represent the best of Sony; it represents the best of the mobile industry and gives the HTC One a run for its money. With the Xperia Z1, you no longer need to put up with Windows Phone in order to have a brilliant camera in your smartphone. Sony is well and truly back at the top of their game.

Visa signatur

ThermalTake Tsunami Dream "Ljudisolerad", Corsair HX 650W Plus Gold, Gigabyte Z68XP-UD3P, Intel Core i5 2500K 4GHz, 2x Corsair 8GB (2x4096MB) CL9 1600Mhz XMS3 1,5V, MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6G, Samsung SSD 840 Evo 250GB. Vi människor är mystiska varelser
-
http://www.minhembio.com/Camridge

Permalänk
Medlem
Skrivet av DjSweetBazz:

Riktigt bra review!
det är ett givet köp, kan inte bara bestämma mig om jag ska ha den svarta eller den lilla -_-

Kör på lila. Det är manligt med lila

Förbokade en lila själv nämligen ^^;

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk
Medlem

Ska till Hongkong om tre veckor, blir en Z1 då, är rätt säker på det. Frugan vill ha den lila, annars hade jag tagit den, så jag får väl "nöja" mig med den svarta.

Ska dock inte påstå att jag inte är kluven. Har haft både Note och Note 2:an, rätt sugen på 3:an nu med, men jag tror att Z1 kommer vara klassen över ärligt talat.

Visa signatur

Rigg: Intel Core i7-8700K @ 3,7 GHz, 32GB RAM (3200 MHz), ASUS TUF RTX 3080, Corsair TX850M
Tillbehör: Iiyama ProLite X4372UHSU (43", 4K), Razer Naga Hex MOBA, Func KB-460 (Cherry MX Red)
NAS: Synology Diskstation 413j + 4 * 3TB WD RED

Permalänk
Medlem
Skrivet av Thursday:

Ska till Hongkong om tre veckor, blir en Z1 då, är rätt säker på det. Frugan vill ha den lila, annars hade jag tagit den, så jag får väl "nöja" mig med den svarta.

Ska dock inte påstå att jag inte är kluven. Har haft både Note och Note 2:an, rätt sugen på 3:an nu med, men jag tror att Z1 kommer vara klassen över ärligt talat.

Förstår vad du menar
haft galaxy s2 och sitter med 3 nu så jag vart lite småkluven jag me innan jag förboka min lila leksak ^^

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk

Ja lilan är den snyggaste av dom tre, det blir en sån för mig med

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Någon som fått ett datum för leverans ännu eller har någon nyare information när förbokningarna ska skickas ut?

Skulle vara intressant och få veta om dom kommer under denna vecka.

Visa signatur

ThermalTake Tsunami Dream "Ljudisolerad", Corsair HX 650W Plus Gold, Gigabyte Z68XP-UD3P, Intel Core i5 2500K 4GHz, 2x Corsair 8GB (2x4096MB) CL9 1600Mhz XMS3 1,5V, MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6G, Samsung SSD 840 Evo 250GB. Vi människor är mystiska varelser
-
http://www.minhembio.com/Camridge

Permalänk
Medlem

Kan inte ha en telefon som inte tål lera eller olja och som är vattentät.

Visa signatur

Riggen:ASRock X570M Pro4 - AMD Ryzen 7 3700X - Corsair 32GB DDR4 3200MHz - Corsair MP510 960Gb NVME - EVGA 1080ti SC2 - 3x Samsung 840 500GB - EVGA SuperNOVA G1+ 650W - Fractal Design Meshify C Mini Dark TG
NAS: FreeNAS @ HP Proliant MicroServer Gen 8 - Xeon E3-1230 V2 - 16Gb Kingston ECC RAM - Intel 530 120Gb - IBM m1015/LSI 9220-8i - 4x WD Red 3Tb

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Umbrellas:

Jag förstår inte det här argumentet. Tittar du på din telefon från 90 graders vinkel?
Och inte ser väl 3 polare på samma klipp på en 5" telefon? Speciellt inte när var och varannan släpar med sig en tablet nuförtiden.

jag är pefektionist allt ska vara perfekt i mina ögon ett litet fel och jag nästan inte vill ha den längre

min dröm telefon skulle vara att z1 hade BÄTTRE skärm än htc one lika tunna kanter som xperia z likadan storlek också helt svar metall ram runt om

är det för mycket att begära

kanterna oroar mig fruktansvärt mycket speciellt dem på sidan som får telefonen att se mindre fin ut än z alltså sidan av skärmen i poträtt läge

xperia z var otroligt fin och skön att hålla i men skärmen var usel batterit var uselt

Permalänk
Medlem
Skrivet av zzcool:

jag är pefektionist allt ska vara perfekt i mina ögon ett litet fel och jag nästan inte vill ha den längre

min dröm telefon skulle vara att z1 hade BÄTTRE skärm än htc one lika tunna kanter som xperia z likadan storlek också helt svar metall ram runt om

är det för mycket att begära

kanterna oroar mig fruktansvärt mycket speciellt dem på sidan som får telefonen att se mindre fin ut än z alltså sidan av skärmen i poträtt läge

xperia z var otroligt fin och skön att hålla i men skärmen var usel batterit var uselt

Ja nu vet jag inte hur telefonen är att hålla i, men om man kollar på alla recensioner så verkar alla vara överens om att telefonen är bättre och skönare att hålla i, än Z och att dom just lyckats med detta även med dess lite större storlek.

Visa signatur

ThermalTake Tsunami Dream "Ljudisolerad", Corsair HX 650W Plus Gold, Gigabyte Z68XP-UD3P, Intel Core i5 2500K 4GHz, 2x Corsair 8GB (2x4096MB) CL9 1600Mhz XMS3 1,5V, MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6G, Samsung SSD 840 Evo 250GB. Vi människor är mystiska varelser
-
http://www.minhembio.com/Camridge

Permalänk
Medlem
Skrivet av Camridge:

Någon som fått ett datum för leverans ännu eller har någon nyare information när förbokningarna ska skickas ut?

Skulle vara intressant och få veta om dom kommer under denna vecka.

Jag har fått meddelat från dustin att min kommer skeppas 131013
Hoppades på denna veckan också.

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Camridge:

Någon som fått ett datum för leverans ännu eller har någon nyare information när förbokningarna ska skickas ut?

Skulle vara intressant och få veta om dom kommer under denna vecka.

enligt http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2168965
finns den ju i lager hos
NetonNet
ElectroWorld
Siba

sen enligt Sonys reklam här på sweclockers så verkar de vara 1okt som gäller

Visa signatur

Fractal Design Define S | ASUS ROG STRIX Z270H GAMING | i7 7700k @ 4.8GHz | Noctua NH-D15 | Corsair 16GB DDR4 3000Mhz CL15 Vengeance | ASUS GeForce GTX 1080 8GB ROG STRIX DC3 Gaming | OCZ SSD Vertex3 120GB | Intel 330 120GB | Seagate Desktop 3TB | EVGA Supernova G2 750W | Acer Predator XB271HUBMIPRZ | Optoma Uhd60 + Kingpin 90" | Denon Avr-X3600H | Dali Zensor 5 x2 | Dali Oberon on-wall x2 | Dali Zensor Vokal | Aragon Alto4wall x4| XTZ 99 W12.16 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Camridge:

Tyckte detta lät väldigt bra jag från deras sida

Conclusion

The Sony Xperia Z1 is, without a doubt, the best smartphone you can buy right now; it is honestly difficult to find any major flaws with it. In fact, I’d go so far as to say that if you’re considering buying a high-end HTC or Samsung device right now, you owe it to yourself to check out the Xperia Z1 when it becomes available because I think you will change your mind. Sony has finally built a thoroughly modern Android smartphone with a beautiful design, premium materials, quality components, top-notch performance, class-leading imaging and a well-thought-out software stack. It doesn’t just represent the best of Sony; it represents the best of the mobile industry and gives the HTC One a run for its money. With the Xperia Z1, you no longer need to put up with Windows Phone in order to have a brilliant camera in your smartphone. Sony is well and truly back at the top of their game.

Att bara läsa första meningen så inser jag att recensionen inte är opartiskt, dvs den är vinklad.
En seriös recensent skriver inte på det viset.

Permalänk
Medlem

lite surt är de att många butiker redan har mobilen i lager och säljer den men i sonys egna shopp där jag boka min går de bara förhandsboka den ännu :/

Visa signatur

Fractal Design Define S | ASUS ROG STRIX Z270H GAMING | i7 7700k @ 4.8GHz | Noctua NH-D15 | Corsair 16GB DDR4 3000Mhz CL15 Vengeance | ASUS GeForce GTX 1080 8GB ROG STRIX DC3 Gaming | OCZ SSD Vertex3 120GB | Intel 330 120GB | Seagate Desktop 3TB | EVGA Supernova G2 750W | Acer Predator XB271HUBMIPRZ | Optoma Uhd60 + Kingpin 90" | Denon Avr-X3600H | Dali Zensor 5 x2 | Dali Oberon on-wall x2 | Dali Zensor Vokal | Aragon Alto4wall x4| XTZ 99 W12.16 |

Permalänk
Medlem

Var och bokade den idag, hämtar ut min imorgon, fick även klämma lite på ett demoex som inte låg framme (plockades upp bakom disk). Inte någon längre tid men kändes riktigt bra får se sen imorgon när man kan använda den lite mer ordentligt.

Men just nu är jag hel nöjd, vilket lyft från 4s, aldrig mer ios!

Permalänk
Medlem

Tjabba tänkte lägga till min erfarenhet av experia z1!
Telefonen är helt super :), snabb, ligger väldigt bra i handen! (även fast har små händer).
Underbar display att använda betraktningsvinkeln i jämförelse mot gamla z är betydligt bättre enligt mig.

Sonys ui är väldigt snabbt hittar inget lagg utan de flyter på ruskigt bra!

Sen de som lockade mig mest va ju helt klart kameran
Och enligt mig va de värt varenda krona!
Snabbt och enkelt att handskas med! Va inte direkt svårt att komma in i det alls. Bilderna blir jättebra, detaljrika och trogna färger!

Tack för mig hoppas de hjälpte lite

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

jag hoppas verkligen Sonymobile egna webbshop får tummarna loss å skickar min mobil idag så jag får den imorgon
skrev ju leverans i slutet på september inte början av okt

Visa signatur

Fractal Design Define S | ASUS ROG STRIX Z270H GAMING | i7 7700k @ 4.8GHz | Noctua NH-D15 | Corsair 16GB DDR4 3000Mhz CL15 Vengeance | ASUS GeForce GTX 1080 8GB ROG STRIX DC3 Gaming | OCZ SSD Vertex3 120GB | Intel 330 120GB | Seagate Desktop 3TB | EVGA Supernova G2 750W | Acer Predator XB271HUBMIPRZ | Optoma Uhd60 + Kingpin 90" | Denon Avr-X3600H | Dali Zensor 5 x2 | Dali Oberon on-wall x2 | Dali Zensor Vokal | Aragon Alto4wall x4| XTZ 99 W12.16 |

Permalänk
Medlem

Jag beställde på cyberphoto, min SZ1 ligger hos posten ...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Detta meddelande skrevs på en porrfylld dator, av en elak skitstövel. Det innehåller ingen praktisk eller användbar information, och skrevs faktiskt enbart för att förvilla och föra dej bakom ljuset.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Camridge:

Någon som fått ett datum för leverans ännu eller har någon nyare information när förbokningarna ska skickas ut?

Skulle vara intressant och få veta om dom kommer under denna vecka.

Fick DHL mess igår, min är på väg. Ersätter den Z som överlåtits till sonen Köpt på SONY webshop.

Visa signatur

LianLiPC-V355bequiet!E9-480W-MSIB350M-MortarW10-WD-BlackSN750Ryzen7™2700MSI RX6500XTSONY-65"TV-ZD9
Övriga datorer ej i drift

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jarl:

Fick DHL mess igår, min är på väg. Ersätter den Z som överlåtits till sonen Köpt på SONY webshop.

va faaan jag beställde min från webshoppen 130905 fortfarande inte fått vare sig mail eller sms om att den är på väg :/
bara fått orderbekräftelse

Visa signatur

Fractal Design Define S | ASUS ROG STRIX Z270H GAMING | i7 7700k @ 4.8GHz | Noctua NH-D15 | Corsair 16GB DDR4 3000Mhz CL15 Vengeance | ASUS GeForce GTX 1080 8GB ROG STRIX DC3 Gaming | OCZ SSD Vertex3 120GB | Intel 330 120GB | Seagate Desktop 3TB | EVGA Supernova G2 750W | Acer Predator XB271HUBMIPRZ | Optoma Uhd60 + Kingpin 90" | Denon Avr-X3600H | Dali Zensor 5 x2 | Dali Oberon on-wall x2 | Dali Zensor Vokal | Aragon Alto4wall x4| XTZ 99 W12.16 |

Permalänk

Är väldigt sugen på att göra en beställnig.

Kommer jag klara att dokumentera min backpacker-resa i Asien med N4:an jag har nu? Eller kommer jag ångra mig när jag väl kommit hem och inse att bilderna kunde varit mycket(!?) bättre med Z1... Dessutom att den klarar vädret bättre är ett stort plus.

Jag är kluven.

Visa signatur

Min E-penis:Chassi: Prodigy | CPU: I5-3570K | Grafikkort: Gigabyte 670 OC | MOBO: MSI Z77IA-E53 mITX | Nätagg: HX650 | Lagring:1x 840 256GB, 1x 520 120GB | RAM: G.skill 8GB 1866Mhz |Kylning: H100i, 230mm Bitfenix spectre, 1X 140 Fractal, 2x 120 Noctua |

Permalänk
Medlem

Jag hämtade ut min Z1:a igår. Har kollat på en del "unboxing" klipp och där ingår hörlurar. Jag fick inte med några hörlurar, har ni det? Annars är jag helnöjd med telefonen, lite skillnad mot min Iphone 4.

Permalänk
Medlem

Livechattade precis med Sony och fick svaret; Hörlurar ingår ej för dom nordiska enheterna!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jackeman:

Livechattade precis med Sony och fick svaret; Hörlurar ingår ej för dom nordiska enheterna!

Nope, vi får en laddocka istället.

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk
Medlem
Skrivet av d0b:

Verkar intressant, hoppas bara att det kommer att vara en större uppdatering än bara skärmen och så högtalarna med kamera (intressant koncept )

Något jag skulle vilja se i en telefon är fetare batteri (kommer ihåg Nokias e52 där man bara behövde ladda den någon gång i veckan), har för mig att Z var väldigt tunn och inte hade jättestort batteri.

Att den är vattentät/vattentålig är riktigt bra.
Något som är viktigt (för mig) är att den ska vara stöttålig också, så en skärm som klarar 1.50m fall på betonggolv (utan att spricka) hade varit riktigt shysst.

Skulle även vilja ha tåligare hörlursuttag så att man faktiskt kan använda hörlurar utan att riskera att det blir glapp.

(hmm undrar om jag kanske är lite hårdhänt med mina mobiler? )

Plats för uSD-kort istället för/som kompliment till det inbyggda minnet.

När får vi se bättre återkoppling i touchskärmarna? Både haptisk som taktil feedback skulle göra interakionen med telefonerna så mycket smidigare och ännu mer intiutivt än vad det är idag.

Och så den viktigaste detaljen, möjlighet att installera/ta bort program. Stör mig så otroligt på de förinstallerade programmen på vissa telefoner som inte går att ta bort (om det inte går att roota förstås)
En av fördelarna med Android är ju att det är OSS (open source software), då vill jag som användare också kunna ha kontroll av/lätt tillgång till mjukvaran på den telefon som jag äger, it's mine, MIIIINE my preciousss...

Haha ägarn, jo jag håller med dig, en apparat med tryck under huven, och som dessutom tål lite hyvlar skulle vara perfekt.
Iallafall för oss som arbetar t.ex som jag, ute i skogen som skogshuggare, och behöver ha lite prestanda för att inte slösa bort kaffe/cigg-rasten, på att försöka få upp kontakter, eller någon annan applikation.
Har hänt att min W595 fått sig ett bad i vått granris, eller glidit och ramlat ur händerna rakt över sågkedjan,

Ja givetvis med skärmen rakt på skärlänken, vad trodde ni?

Dold text

så som sagt en sådan telefon vore pricken över I.
Tyvärr blir den ju dyr, men ska det smaka så får det kosta.

Visa signatur

Deepcool Matrexx 30 & MSI Z87-G43 Gaming!
Intel Inside Core I7 4790K med AMD Radeon R9 390!
Rubbet strömförsörjs av Corsair RM750X!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lifooz:

Haha ägarn, jo jag håller med dig, en apparat med tryck under huven, och som dessutom tål lite hyvlar skulle vara perfekt.
Iallafall för oss som arbetar t.ex som jag, ute i skogen som skogshuggare, och behöver ha lite prestanda för att inte slösa bort kaffe/cigg-rasten, på att försöka få upp kontakter, eller någon annan applikation.
Har hänt att min W595 fått sig ett bad i vått granris, eller glidit och ramlat ur händerna rakt över sågkedjan,

Ja givetvis med skärmen rakt på skärlänken, vad trodde ni?

Dold text

så som sagt en sådan telefon vore pricken över I.
Tyvärr blir den ju dyr, men ska det smaka så får det kosta.

Under sådana omständigheter hade jag nog även skaffat mig en otterbox för att vara på den säkra sidan ^^

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk

Har Z1 samma funktion som Tablet Z/Z Ultra; väckning av skärm vid dubbeltryck?

Tror jag har hittat min nästa telefon, ska bara vänta till en första prissänkning vilket också borde innebära att man får en skärm i toppklass - har läst att man kan ha lite otur med olika skärmtyper som cirkulerar nu i början, men förhoppningsvis så minskar den risken ju mer tid som går... Dessutom så borde väl kameramjukvaran fintrimmas ytterligare om man är villig att vänta en liten stund.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Knuggovic:

Har Z1 samma funktion som Tablet Z/Z Ultra; väckning av skärm vid dubbeltryck?

Tror jag har hittat min nästa telefon, ska bara vänta till en första prissänkning vilket också borde innebära att man får en skärm i toppklass - har läst att man kan ha lite otur med olika skärmtyper som cirkulerar nu i början, men förhoppningsvis så minskar den risken ju mer tid som går... Dessutom så borde väl kameramjukvaran fintrimmas ytterligare om man är villig att vänta en liten stund.

Dom olika skärmtyperna skall bara gälla prototyper eller preproduktion-exemplar. Så det bör inte vara någon risk nu.
Du får en triluminusskärm med paneltypen tn när du en beställer ^_^

Själv sitter jag och inväntar min lila som tydligen inte skall dyka upp förens 13 okt
den verkar vara populär i lila XD

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk
Medlem
Skrivet av RainesX:

Nope, vi får en laddocka istället.

Tur att cyberphoto skickade med en sbh50 till dom som förbokade!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Detta meddelande skrevs på en porrfylld dator, av en elak skitstövel. Det innehåller ingen praktisk eller användbar information, och skrevs faktiskt enbart för att förvilla och föra dej bakom ljuset.

Permalänk
Medlem

Beställde en i måndag hos comviq stog 1-3 dagars leverans.
Så hoppas den kommer idag