Sony Honami Efterföljaren till Xperia Z

Permalänk
Medlem

Ser fram emot släppet av denna! Har själv en Xperia Z som jag är helnöjd med så ingen uppgradering än för mig. Kanske Honami:s efterföljare. Roligt att se att Sony inte latar sig dock!

Visa signatur

Sony VAIO SVS1512Z9EB; 15.6 IPS fullHD, i7-3632QM, Nvidia GeForce GT640m LE 2gb(OC:ed 500/900->1000/1000), 256 GB SSD(mod från 1tb HDD), 12 GB RAM.
Sony VAIO SVP1321C5E

Permalänk
Avstängd
Skrivet av motvikt:

Den där linsen på bilden passar till alla telefoner och säljs separat av en helt annan avdelning på Sony. Passar till iphone också enligt rykten

har iphone nfc?

Permalänk
Medlem
Skrivet av zzcool:

har iphone nfc?

Styrs objektivet av nfc?

Ser fortfarande fram emot mer om honami.
Hatar däremot deras ui, precis som samsungs skräp.
Vill helst inte kladda med custom roms osv.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av JimmieSan:

Styrs objektivet av nfc?

Ser fortfarande fram emot mer om honami.
Hatar däremot deras ui, precis som samsungs skräp.
Vill helst inte kladda med custom roms osv.

vet inte om jag ser fram emot honami längre

tjockare än z

och längre

Permalänk
Medlem

Mjo är mycket plats ovan och under skärmen.
Utseendet är inget jag är direkt kär i utan är mer kameran och resten under skalet.
Kameran framförallt är intressant för mig.

Är ju fler snapdragon 800 på ingång så får hoppas någon tar ann sig en bättre kamera.
Kameran på ex S4 är i mina ögon medioker. Videoinspelningen är sämre än flera år gamla N8 (S4 är betydligt sämre på att filma rörande objekt som hundar)
Och N8an tar bättre bilder utanför optimala ljusförhållande (s4 vinner när allt är bra dock)

Därför man är sugen att veta mer om denna kameradelen och se hur den blir, även nyfiken på kommande nokia modeller med pureview.

HTC one black är i mina ögon den snyggaste mobilen på flera år, och underbar att hålla i.
Lumia 920 är också rätt trevlig fast jag är emot plast normalt sett.

Om bara andra kunde sno HTC ones skal så

Permalänk
Avstängd
Skrivet av JimmieSan:

Mjo är mycket plats ovan och under skärmen.
Utseendet är inget jag är direkt kär i utan är mer kameran och resten under skalet.
Kameran framförallt är intressant för mig.

Är ju fler snapdragon 800 på ingång så får hoppas någon tar ann sig en bättre kamera.
Kameran på ex S4 är i mina ögon medioker. Videoinspelningen är sämre än flera år gamla N8 (S4 är betydligt sämre på att filma rörande objekt som hundar)
Och N8an tar bättre bilder utanför optimala ljusförhållande (s4 vinner när allt är bra dock)

Därför man är sugen att veta mer om denna kameradelen och se hur den blir, även nyfiken på kommande nokia modeller med pureview.

HTC one black är i mina ögon den snyggaste mobilen på flera år, och underbar att hålla i.
Lumia 920 är också rätt trevlig fast jag är emot plast normalt sett.

Om bara andra kunde sno HTC ones skal så

skulle säga att z ultra är den snyggaste telefonen följd av z

om dem gjorde en mindre z ultra det är allt jag begär

Permalänk
Medlem

De måste ju stoppa det stora batteriet någonstans. Tror det är på 3050mAh, vilket skulle bli awesome!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Sony VAIO SVS1512Z9EB; 15.6 IPS fullHD, i7-3632QM, Nvidia GeForce GT640m LE 2gb(OC:ed 500/900->1000/1000), 256 GB SSD(mod från 1tb HDD), 12 GB RAM.
Sony VAIO SVP1321C5E

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Zibbi02:

De måste ju stoppa det stora batteriet någonstans. Tror det är på 3050mAh, vilket skulle bli awesome!

Skickades från m.sweclockers.com

hade hellre haft den tjockare

Permalänk
Medlem
Skrivet av zzcool:

hade hellre haft den tjockare

Dem är ju tyvärr tjockare också. Jag håller dock med dig om det.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Sony VAIO SVS1512Z9EB; 15.6 IPS fullHD, i7-3632QM, Nvidia GeForce GT640m LE 2gb(OC:ed 500/900->1000/1000), 256 GB SSD(mod från 1tb HDD), 12 GB RAM.
Sony VAIO SVP1321C5E

Permalänk
Medlem
Skrivet av zzcool:

hade hellre haft den tjockare

Såg nu att någon med samma namn som du skrivit en liknande kommentar på xperiablog. Jag hoppas lovebmw har rätt, då 4.6 tum 1080p för mig känns som right on!

Jag förstår dock inte riktigt meningen med det andra svaret du fick(av faggot). kändes mest bara otrevligt och typiskt näthat-aktigt

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Sony VAIO SVS1512Z9EB; 15.6 IPS fullHD, i7-3632QM, Nvidia GeForce GT640m LE 2gb(OC:ed 500/900->1000/1000), 256 GB SSD(mod från 1tb HDD), 12 GB RAM.
Sony VAIO SVP1321C5E

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Zibbi02:

Såg nu att någon med samma namn som du skrivit en liknande kommentar på xperiablog. Jag hoppas lovebmw har rätt, då 4.6 tum 1080p för mig känns som right on!

Jag förstår dock inte riktigt meningen med det andra svaret du fick(av faggot). kändes mest bara otrevligt och typiskt näthat-aktigt

Skickades från m.sweclockers.com

ja det svaret var inte speciellt trevligt

om det inte vore för bezeln och att den är längre samt att kanske ramen inte är svart som z ultra så hade jag köpt den utan tvekan med kamera med det största kamera lins tillbehöret

men nu är den längre jag vill verkligen ha en 4.6 tum vid release

Permalänk
Avstängd

sony postade denna

på deras sida

det är officiellt vi är snart där

konstigt nog så har den inte silver kanter som ryktes bilderna visade förstår ingenting men är överlycklig att ramen är SVART

nu hoppas jag ryktena om tjock bezel inte stämde

då köper jag den direkt

fast det ser inte ut så ser ut som bezeln är tjock

hela formen får en lång känsla nu när jag tittar på bilden

edit:nu när jag tänker på det så vet jag inte om detta är honami men dem postade bilden tillsammans med honamis teaser bild

Permalänk
Medlem

Hoppas på 5" Skärm istället jag, då allt under tycker jag är alldeles för litet.

Men det lär bli samma som Z modellerna då den lanseras i olika modeller av storlekar.

Känner dock ingen anledning att spekulera för mycket i förtid utan väntar på ordentliga uppgifter om allt.

Visa signatur

ThermalTake Tsunami Dream "Ljudisolerad", Corsair HX 650W Plus Gold, Gigabyte Z68XP-UD3P, Intel Core i5 2500K 4GHz, 2x Corsair 8GB (2x4096MB) CL9 1600Mhz XMS3 1,5V, MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6G, Samsung SSD 840 Evo 250GB. Vi människor är mystiska varelser
-
http://www.minhembio.com/Camridge

Permalänk
Medlem

Helt ointressant... Vill jag ha en kamera köper jag en Kamera vill jag ha en telefon köper jag en Telefon vill jag ha en stor kloss i fickan ? knappast...

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Sony VAIO SVS1512Z9EB; 15.6 IPS fullHD, i7-3632QM, Nvidia GeForce GT640m LE 2gb(OC:ed 500/900->1000/1000), 256 GB SSD(mod från 1tb HDD), 12 GB RAM.
Sony VAIO SVP1321C5E

Permalänk
Medlem
Skrivet av zzcool:

sony postade denna

på deras sida

https://fbcdn-sphotos-a-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash3/s720x7...

det är officiellt vi är snart där

konstigt nog så har den inte silver kanter som ryktes bilderna visade förstår ingenting men är överlycklig att ramen är SVART

nu hoppas jag ryktena om tjock bezel inte stämde

då köper jag den direkt

fast det ser inte ut så ser ut som bezeln är tjock

hela formen får en lång känsla nu när jag tittar på bilden

edit:nu när jag tänker på det så vet jag inte om detta är honami men dem postade bilden tillsammans med honamis teaser bild

Det där ser lite för mycket ut som Z Ultra(sataniskt stor)

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Sony VAIO SVS1512Z9EB; 15.6 IPS fullHD, i7-3632QM, Nvidia GeForce GT640m LE 2gb(OC:ed 500/900->1000/1000), 256 GB SSD(mod från 1tb HDD), 12 GB RAM.
Sony VAIO SVP1321C5E

Permalänk
Avstängd

mer

ramen ser otrolig ut inte alls så silvrig som jag trodde

bara bezels jag ber att ryktena är fel och att bezels är smala

eller en honami mini tillsammans med honami september 4

Permalänk
Medlem

Lite mer info.
http://www.phonearena.com/news/Sony-teases-Xperia-Z1-aka-Hona...
http://www.slashgear.com/sony-xperia-i1-honami-specifications...

•Shock-, dust-, shatter-, water-proof, IP 55/58
•5.0-inch 1920x1080 pixel Triluminos display, 16% wider colour gamut
•Carbon fiber frame; Dragontrail tempered glass front protection; Corning Gorilla Glass 3 back protection
•2.3GHz quad-core Snapdragon 800 (Krait 400) chip
•Adreno 330 GPU
•16GB expandable memory, microSD card slot
•3100 mAh battery, new improved STAMINA mode
•MHL / Miracast / NFC / Bluetooth 4.0 / LTE / Wi-Fi (a/b/g/n; a/c)
•Android 4.2.2 Jelly Bean
•20.7 MP rear camera with G lens (using Exmor RS CMOS sensor), f/2.3 aperture, capable of recording 4K (4096 x 2160) resolution videos at 30fps (using BIONZ imaging engine for still photos and X-reality Pro video engine for videos)
•2 MP Exmor R front-facing camera capable of shooting 1080p full HD resolution videos at 30fps
•IR Remote
•4G LTE connectivity
•Dual (Stereo) speakers
•144 x 73.9 x 8.3mm

Kan bara säga att jag är redo och överge samsung nu ^^
haft galaxy s, s2 och s3 men hoppade över s4 och tänkte vänta på s5 men nu tror jag det blir sony i stället.
Har inget emot tjockleken alls då jag verkligen ogillar allt detta med 7mm etc men jag är lite skeptiskt till längden då den är runt 1cm längre än min s3.
Gillar även deras dockstationer speciellt nu när 3.5mm-uttaget är ipsertifierat så man slipper gummiproppen. Så nu behöver man helt enkelt inte pilla med något alls helt plötsligt
Något jag blev överlycklig över var lätt chassiet i kolfiber i stället för aluminium! Inget fan av aluminium då jag personligen tycker det känns lite för kallt och hålla i.

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Henrik6504:

Jag säger väl så här. På i nästan alla artiklar på exempelvis DN, SVD eller internationella media de har skrivit om Nokia Lumia 1020 står det inlägg som detta:
http://www.dn.se/ekonomi/teknik/41-megapixlar-ska-radda-nokia...
"Vem tusan vill ha en mobiltelefon med 41 mp kamera?"

Så varför behöver Sony en superkamera också om nu ingen vill ha dessa?

Men skämt åsido. Jag skulle vara intresserad av Honami.
Gillar designen på de övriga Xperiamodellerna också.
Tycker det är bra att Sony på allvar börjar konkurrera mot Samsung på Android.
Känns inte bra att ett märke blir alltför dominerande.

Folk som skriver så vet inte vad de talar om. Det finns mycket mer i 1020's kamera än bara antalet megapixlar men de flesta är för lata/korkade för att sätta sig in i det. Det var samma sak med HTC One's kamera, som var/är utmärkt, men de flesta har ingen koll på ens de mest rudimentära saker när det gäller kameran.

Det finns vissa likheter med hela ppi-hetsen. En bra skärm är mycket, mycket mer än så, saker som färgkalibrering, antalet nits, strömförbrukning och så vidare. Men igen, folk tänker bara "okej X har så många PPI, alltså måste X vinna!" Nokia 1020's kamera är mycket mer än bara megapixel men det är det som fastnar och sen orkar de inte sätta sig in mer än så.

Permalänk
Medlem
Skrivet av RainesX:

Lite mer info.
http://www.phonearena.com/news/Sony-teases-Xperia-Z1-aka-Hona...
http://www.slashgear.com/sony-xperia-i1-honami-specifications...

•Shock-, dust-, shatter-, water-proof, IP 55/58
•5.0-inch 1920x1080 pixel Triluminos display, 16% wider colour gamut
•Carbon fiber frame; Dragontrail tempered glass front protection; Corning Gorilla Glass 3 back protection
•2.3GHz quad-core Snapdragon 800 (Krait 400) chip
•Adreno 330 GPU
•16GB expandable memory, microSD card slot
•3100 mAh battery, new improved STAMINA mode
•MHL / Miracast / NFC / Bluetooth 4.0 / LTE / Wi-Fi (a/b/g/n; a/c)
•Android 4.2.2 Jelly Bean
•20.7 MP rear camera with G lens (using Exmor RS CMOS sensor), f/2.3 aperture, capable of recording 4K (4096 x 2160) resolution videos at 30fps (using BIONZ imaging engine for still photos and X-reality Pro video engine for videos)
•2 MP Exmor R front-facing camera capable of shooting 1080p full HD resolution videos at 30fps
•IR Remote
•4G LTE connectivity
•Dual (Stereo) speakers
•144 x 73.9 x 8.3mm

Kan bara säga att jag är redo och överge samsung nu ^^

Samma sak här. Har haft en Note 2 sedan förra september, sålde den nyligen för ett hyffsat pris och funderar på att låsa mig och få nästa lur subventionerad(var olåst innan). Denna ser riktigt lovande ut, precis som G2:an och funderar även på kommande Nexus 5.

Men för mig finns det två orosmoln:

1. Är telefonen glasbehandlad som Xperia Z? Tappar man den så går glaset på baksidan sönder etc, plus att fingeravtryck sätts mycket tydligare.

2. Kommer den ha så fula kanter som de läckta bilderna indikerar eller är det en fejkbild som läcktes med flit för att roota ut läckor? Hoppas på det sistnämnda. Svarta lurar ska vara helt svarta överallt, inga vita/gråa kanter eller liknande som förstör estetiken. Samma sak med vita telefoner. De ska vara vita på framsidan också förutom skärmen.
Sony Xperia Z Ultra's vita modell är inte det, titta på den framsidan så ser du hur man inte ska göra. Jämför sedan med den vita LG G2:an för att se hur man ska göra en vit telefon.
Så jag hoppas på att Honami's svarta modell inte har gråa/vita kanter och att den vita modellen även är vit på framsidan förutom skärmen.

Om Sony fixar dessa två saker så är den en stark kandidat tillsammans med G2:an.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Umbrellas:

Samma sak här. Har haft en Note 2 sedan förra september, sålde den nyligen för ett hyffsat pris och funderar på att låsa mig och få nästa lur subventionerad(var olåst innan). Denna ser riktigt lovande ut, precis som G2:an och funderar även på kommande Nexus 5.

Men för mig finns det två orosmoln:

1. Är telefonen glasbehandlad som Xperia Z? Tappar man den så går glaset på baksidan sönder etc, plus att fingeravtryck sätts mycket tydligare.

2. Kommer den ha så fula kanter som de läckta bilderna indikerar eller är det en fejkbild som läcktes med flit för att roota ut läckor? Hoppas på det sistnämnda. Svarta lurar ska vara helt svarta överallt, inga vita/gråa kanter eller liknande som förstör estetiken. Samma sak med vita telefoner. De ska vara vita på framsidan också förutom skärmen.
Sony Xperia Z Ultra's vita modell är inte det, titta på den framsidan så ser du hur man inte ska göra. Jämför sedan med den vita LG G2:an för att se hur man ska göra en vit telefon.
Så jag hoppas på att Honami's svarta modell inte har gråa/vita kanter och att den vita modellen även är vit på framsidan förutom skärmen.

Om Sony fixar dessa två saker så är den en stark kandidat tillsammans med G2:an.

dem säger att detta är honami mini

Permalänk
Avstängd
Visa signatur

------------------------------------------------
Intel E6850 | abit IP35 PRO | 2GB OCZ Titanium | 8800GT | Zalman 9700 CPU Cooler | P180

Permalänk
Medlem

Vill ha mer och mer må jag säga

Tyckte bilden med vattnet på var härlig jag.

Frågan är när dessa släpps och till vilket pris, med lite tur så kanske det blir 2,st såna till hushållet. "Mig o sambon"

Visa signatur

ThermalTake Tsunami Dream "Ljudisolerad", Corsair HX 650W Plus Gold, Gigabyte Z68XP-UD3P, Intel Core i5 2500K 4GHz, 2x Corsair 8GB (2x4096MB) CL9 1600Mhz XMS3 1,5V, MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6G, Samsung SSD 840 Evo 250GB. Vi människor är mystiska varelser
-
http://www.minhembio.com/Camridge

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Camridge:

Vill ha mer och mer må jag säga

Tyckte bilden med vattnet på var härlig jag.

Frågan är när dessa släpps och till vilket pris, med lite tur så kanske det blir 2,st såna till hushållet. "Mig o sambon"

troligen 6-7-8k

vet inte vad jag tycker om honami den är tjockare än z och z ultra och längre med fruktansvärt stora kanter den ser helt enkelt enorm ut

jag hoppas på honami mini 4.3 tum likadan design med kanter lika tjocka som xperia z inte tjockare samt likadan hårdvara och 720p skärm tänk batteritiden med 720p och lika stort batteri som i xperia z?

Permalänk
Medlem

[/SPOILER]

Wow.
Ser ju enorm ut!
Är det en liten hand som håller i den eller är den bara så mycket större än tex min s3?
Tjockleken har jag inget emot men den ser ju ut som en phablet till ytan.

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk
Skrivet av Camridge:

Vill ha mer och mer må jag säga

Tyckte bilden med vattnet på var härlig jag.

Frågan är när dessa släpps och till vilket pris, med lite tur så kanske det blir 2,st såna till hushållet. "Mig o sambon"

6k gissar jag på, det blir ett direkt köp för min del också, har hört att de ska börja säljas ~15 september, hoppas dom rykten stämmer

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd
Skrivet av RainesX:

[/SPOILER]

Wow.
Ser ju enorm ut!
Är det en liten hand som håller i den eller är den bara så mycket större än tex min s3?
Tjockleken har jag inget emot men den ser ju ut som en phablet till ytan.

den är inte så värst större än xperia z

Permalänk
Avstängd
Visa signatur

------------------------------------------------
Intel E6850 | abit IP35 PRO | 2GB OCZ Titanium | 8800GT | Zalman 9700 CPU Cooler | P180

Permalänk
Medlem
Skrivet av zzcool:

Små händer på bilden då.
Sweet

Första gången jag går ingång på en sonymobil ^^;

Btw en kort fråga. Misstänker att dom flesta i denna tråden äger eller har ägt en sonymobil.

Hur lätt är dom att roota och hur ser comunityn ut för custom roms?
Har även läst något om några nycklar som försvinner när man låser upp bootloadern som behövs för att bravia och x-reality etc skall funka som det är tänkt.
Går det att roota utan att låsa upp bootloadern och slänga in twrp?

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk
Avstängd

vi är nästan där