Äldre spel som ni spelar än idag?

Permalänk
Medlem
Skrivet av dontmakeme:

Jag har originalet till pc
Super nice spel, gräva runt och utforska och bara ha det mysigt=)

Där ser man har faktiskt inte testat PC versionen får nog ta och göra det och gräva runt

Visa signatur

Amiga 3000 (1990), CPU: 68060 66MHz, RAM: 2MB chip 470MB Fast, GFX: ECS+RTG zz9000 @ 1920x1080, HDD: 32GB SSD/PATA, 128GB SCSI, DVD-Brännare/SCSI, Chassi: Original Desktop. www.som99.se
Primär workstation: i9-12900KS, 128GB RAM, intel A770 16GB.

Permalänk
Medlem

Fallout 1 & 2 spelas igenom minst 1 gång per år

Visa signatur

Chassi: Fractal Design XL black Processor+ kylning: Intel Core i5 2500k @ 4.2 + Phanteks PH-TC14PE Mobo:Asrock z77 extreme4 Grafik: Gigabyte 7950 WF Minne: 32gb Corsair Vengeance DDR3 LP 1600mhz Nätagg: Corsair HX 750W

Permalänk

GTA SAN ANDREAS!

Permalänk
Skrivet av som99:

Där ser man har faktiskt inte testat PC versionen får nog ta och göra det och gräva runt

Min pc version är lite annorlunda än den man hittar på nätet faktiskt, fungerar lite bättre med kontrollerna utav gubbarna och allt sånt. Kom på en CD
Ohh hade varit så kul om det fanns någon multiplayer mod så man kunde lira över nätet med någon

Permalänk
Skrivet av twk:

En uppföljare på Jedi Knights Vore grymt. Med schysst grafik och allt. De nyare Star Wars spelen kräver tyvärr inte samma skills :/

Jo, nackdelen med Jedi Knight tycker jag var att animationerna när man slåss är så galet fula att man (läs jag) inte direkt kände sig som en Jedi alls, utan bara någon random snubbe som viftade runt, med ett lasersvärd han hittat 5 minuter tidigare, efter bästa förmåga. Sättet striderna fungerade på var dock riktigt roligt, och spelen var de bästa SW-spelen hittills, även om det inte säger speciellt mycket.

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk

Spelar ibland Rainbow Six 3: Raven Shield

Permalänk
Medlem
Skrivet av dontmakeme:

Min pc version är lite annorlunda än den man hittar på nätet faktiskt, fungerar lite bättre med kontrollerna utav gubbarna och allt sånt. Kom på en CD
Ohh hade varit så kul om det fanns någon multiplayer mod så man kunde lira över nätet med någon

Hittar du någon mod för nätverksspel så är jag på Skall ta en titt på Amiga versionen och se om man kan modifiera det för null-modem

Visa signatur

Amiga 3000 (1990), CPU: 68060 66MHz, RAM: 2MB chip 470MB Fast, GFX: ECS+RTG zz9000 @ 1920x1080, HDD: 32GB SSD/PATA, 128GB SCSI, DVD-Brännare/SCSI, Chassi: Original Desktop. www.som99.se
Primär workstation: i9-12900KS, 128GB RAM, intel A770 16GB.

Permalänk
Medlem

På tal om äldre coola spel, har ni sett färska remaken på Flashback? (Amiga)
http://store.steampowered.com/app/245730/

Jag är lite tveksam till att gamla magin finns kvar dock - vid första anblicken känns spelet rätt annorlunda väl?

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk

Angels Online <3 "MMO" men ändå.

Chrono Cross ! Grymt.

Visa signatur

APB: Reloaded <3

Permalänk
Medlem

Age of Empires, The Sims 1, Devil May Cry, Need for Speed Underground 1 & 2. Sedan givetvis Colin McRae Rally och Lomax för PS1. <3

Visa signatur

[ Sony 65" XE9305 + LG SJ9 | PS5 ] [ Samsung Galaxy Z Flip 4 ]
[ Ryzen 5800X3D | Arctic Freezer 34 eSports Duo | MSI B450 Tomahawk MAX | 4x8GB 3200MHz G.Skill TridentZ | Sapphire RX5700 XT Nitro+ | Kingston NV2 M.2 2TB | Corsair RM750X V2 ] [ LG 34WN750-B ]

Permalänk
Medlem

Lego Racers helt klart! :>

Visa signatur

CPU: I5 4690K @ 4.8GHZ Vcore 1,32 Temp max load: 76c | KYLARE: Phanteks PH-TC14PE MODERKORT: ASUS Z97-A | PSU: FSP Hyper 700W
MINNE:16GB HyperX Black @ 1866mhz |SSD: PNY Optima 240 GB
GRAFIK KORT: Gigabyte 970 GTX WFx3 | BURK: Phanteks Enthoo Pro, windowed edition
Ja jag vet att jag särskriver och jag skyller på engelskan!

Permalänk
Medlem

Det enda jag spelade under min barndom fortfarande spelar är quake 3, men jag spelar ofta gamla spel så som Fallout 1 och 2, half life, rtcw, morrowind etc. eftersom jag vet att dessa är guldkorn som jag inte vill missa bara för att jag föddes "för sent".

Permalänk
Medlem
Skrivet av iaken:

Kommer inte förbi Load-splashen. Har provad diverse kompabilitetslägen men det vill sig inte riktigt ändå... :/ Fick det att fungerar på Windows 7. Jag är beredd att köpa det igen via Origin bara det fungerar!

ja, ska titta om det fungerar på min stationära när jag kan

Men jag köpte det via Origin Lätt värt pengarna, kan dock inte köra multiplayer.. Men spelar ingen roll Skitkul ändå Sp har inte trixat så mycket med multiplayern

Visa signatur

CPU: Intel i5 3570k @ 4.2 GHz MB: ASRock Fatal1ty
GPU: Radeon HD 7970 PSU: XFX PRO 750W
RAM: Corsair Vengeance 2x4GB

Permalänk

Warcraft III

Visa signatur

hej.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

UFO: Enemy Unknown brukar jag köra från då till då. Gamalt som gatan men fyy så bra!

Visa signatur

Crummy laptop DeLux!

Permalänk
Medlem

Jag brukar köra en omgång Master of Magic någon gång per år. Dosbox <3.

Visa signatur

"I maintain nonetheless that a yin-yang dualism can be overcome. With sufficient enlightenment we can give substance to any distinction: mind without body, north without south, pleasure without pain. Remember, enlightenment is a function of willpower, not of physical strength." - Chairman Sheng-ji Yang, Essays on Mind and Matter

Permalänk

Brukar köra DX-Ball ibland, ska även fixa i ordning min RetroPie

Permalänk
Medlem

När tid finns så lirar jag Total Annihilation

Visa signatur

Save us from fate, save us from hate. Save ourselves before it's too late

Permalänk
Medlem

007 Nightfire
Colin McRae Rally 05
Colin McRae Rally 2.0
Counter-Strike Condition Zero
Interstate '82
Need For Speed: Road Challenge
SimCity 2000
Space Colony HD
Sports Car GT
TrackMania Nations Forever

Räknas riktigt gamla spel, typ tidigt 90-tal och/eller DOS-spel, kan listan utökas till världens ände. ;D

Visa signatur

i7-3930K @stock | Fortfarande tillräcklig, slänger ut Windows nästa år

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nostalgic:

Själv spelar jag nästan bara uteslutande äldre spel, bland annat för att det är enklare grafik, mer lättspelat och för att det inte är så förbannat mycket att hålla reda på som det är i dagens spel. För att inte tala om nostalgikänslan som infinner sig.

Måste t.o.m. citera i efterhand för att få hålla med. GW2 är det enda "nya" spelet jag spelar. Är på lvl 46 och har fortfarande inte lyckats använda en enda trait point. Sen ska man plocka bär, hugga träd och sten, tillverka sina egna vapen... nej. Allt är för komplicerat. Föredrar Diablo II varje dag över GW2, om man bortser från grafiken.

Känns för övrigt ganska paradoxalt med tanke på hur hårdvarukåt man är.

Visa signatur

i7-3930K @stock | Fortfarande tillräcklig, slänger ut Windows nästa år

Permalänk
Geeks Gaming

Heroes of might and magic 3
Homeworld 1-2 och cataklysm
System Shock 2

Visa signatur

|Fractal Design Arc Svart|Fractal Design Tesla R2 650W 80+ Gold|MSI X470 GAMING PLUS|AMD Ryzen 5 5600X|Corsair Vengeance LPX DDR4 3200MHz 16GB|RTX 2070 Super|

Permalänk
Medlem

Little Big Adventure 1

Visa signatur

.: Learn the system, Play the system, Break the system :.

Permalänk
Medlem

Front Mission 3 brukar komma fram med några års mellanrum ända sedan det kom till PlayStation.

Visa signatur

Bra, snabbt, billigt; välj två.

Ljud
PC → ODAC/O2 → Sennheiser HD650/Ultrasone PRO 900/...
PC → S.M.S.L SA300 → Bowers & Wilkins 607

Permalänk
Avstängd

Unreal tournament när man vill köra världens bästa instagib spel:))

Visa signatur

FD refine S Msi x99s sli plus 5930k@4400mhz NH-D14 Asus GTX 980 Strix SLI 16gb gskill ripjaws ddr4 3ghz Os Samsung 950 pro 512gb NVME Spel samsung 840/850 evo/pro Win 10 Pro Corsair Ax850 Gold Asus PG278Q Rog Swift

Permalänk
Skrivet av Roger W:

På tal om äldre coola spel, har ni sett färska remaken på Flashback? (Amiga)
http://store.steampowered.com/app/245730/

Jag är lite tveksam till att gamla magin finns kvar dock - vid första anblicken känns spelet rätt annorlunda väl?

dessa remakes utav klassiska och bra spel slutar enbart i diskussioner och i en flopp.
se bara på gamla bra spel som de har försökt göra en remake utav, de yngre som nu inte har varigt med om den tiden då original spelen spelades, tycker väl de är bra, men en större del utav de som nu var mad på den tiden tycker det floppar rätt så rejält.
ett gott exempel på en remake som floppade rejält är syndicate.

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Medlem
Permalänk

GTA 3, Need for speed most wanted och CS 1.6. Spelar dessa spelen på helgerna

Visa signatur

Jag har Dyslexi! Det innebär att jag har läs- och skrivsvårigheter.
Fractal Design Define R3 | Phenom II 1090T (6 kärnor) 3,2GHz | Zalman CNPS-8700 NT Slim | Gigabyte GA-880GM-D2H (AM3) |
10GB ram G-skill (1333MHz) | Asus EAH 6870 DC | A-data SX900 128 GB | AXP agg.

Permalänk
Medlem
Skrivet av iaken:

Kommer inte förbi Load-splashen. Har provad diverse kompabilitetslägen men det vill sig inte riktigt ändå... :/ Fick det att fungerar på Windows 7. Jag är beredd att köpa det igen via Origin bara det fungerar!

Sorry, har inte sett citatet..

okej :/
Surt .. Jag köpte det via origin för 27,50.. ^^ rea

Värt varenda spänn

Visa signatur

CPU: Intel i5 3570k @ 4.2 GHz MB: ASRock Fatal1ty
GPU: Radeon HD 7970 PSU: XFX PRO 750W
RAM: Corsair Vengeance 2x4GB

Permalänk
Medlem

gamla hedeliga diablo 1! från 1996 samt X-com enemy unknown från 90 talet , Need for speed porche / need for speed how pursuit 2 , age of empire 2 , quake 1 och 2 ibland 3an

Visa signatur

CPU:Intel i7 6700K ssd:1TB Psu:1000W 80+Gold Graphic: RTX 2080TI.
Coolers: 280+420mm Water Cooler Chassis: NZXT 810 gunmetal Ram: 32gb 3600mhz