Permalänk
Medlem

Vilket mekaniskt tangentbord ska man ha?

Tjenare alla killar o tjejer! Jag funderar på att köpa ett mekaniskt tangentbord då mitt microsoft sidewinder x4 börjar ha knappat som segar sig / fastnar för att jag kan ha haft lite förmycket rage'ing under Lolgames XD!

Jag kollade runt lite på internet och vill helst ha blåa eller röda switchar. Dock har jag redan hittat 2 förslåg på vad jag ska ha: http://www.netonnet.se/art/dator/kringutrustning/speltillbeho...
Eller
http://www.netonnet.se/art/dator/kringutrustning/speltillbeho...

Men det enda jag tycker är dåligt med de 2 är att man måste ha färgen på tangentbordet efter switcharna... och nästan hela min game setup har blåa ljus :/ men sen har jag också hört att blue switches väcker hela famlijen när man trycker på en knapp om kvällarna :/!

Halp me ples!

Permalänk
Keeper of the Bamse

Jag har ett Razer BW ultimate med blåa brytare som jag nu bytte ut mot ett Filco Majestouch 2. Var inne på Ducky shine också men Filco var det de hade i lager så...

Mitt Filco är skönare än Razertangentbordet, mest pga brytarna. Men i alla fall, jag tycker ju såklart Filco eller Ducky

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook pro M1 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk
Medlem

Jag har ett qpad Q-85 grymt nöjd. Steelseries har några nya som verkar lovade och inte så dyra..

Det finns en grymt bra guide här på SweC

Visa signatur

Moderkort: MSI MPG X570 Gaming plus CPU: Ryzen 7 5700X3D
RAM: Crucial Ballistix 16GB DDR4 3600 MHz Kylning: Noctua NH-D15 chromax.black Lagring: 4 x Samsung 840 Pro 500GB
Grafikkort :Sapphire Radeon™ RX 6950 XT PURE NITRO+ Nätaggregat: EVGA SuperNOVA 750 G2
Chassi: Fractal Design Define Vision S2 Blackout Monitor: HP OMEN 27 & Acer XF270HUC
Tangentbord: Corsair Gaming Strafe RGB MX SILENT Mus: SteelSeries Rival 700

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Ducky shine 4
Ducky mini PBT caps

Permalänk
Medlem

Ducky eller Filco säger jag
vill man spara en mindre peng, qpad.

Grabbens qpad gav upp nyligen efter månader av brutal misshandel från honom
Så blir en Ducky snart där..

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Medlem

Åk till t.ex. inet och testa mekaniska tagentbord innan du köper (om du inte har testat sen innan), Personligen gillar jag svarta och röda brytare.

Visa signatur

"Resistance is futile."

- Georg Ohm

Permalänk
Medlem

Ett Ducky med PBT keycaps, helt klart.

Permalänk
Medlem

Köpte precis ett Ducky, har haft Qpad innan. Satan vilken skillnad, så jag röstar på Ducky. Har Shine 2 MX Brown med röd LED.

Visa signatur

Mac Studio M1 Max + Studio Display

Permalänk

Rekommenderar starkt Ducky Shine, har själv märket . Kanonbra kvalité. Dyrt kanske, men du hittar nog inte ett bättre tangentbord.

Visa signatur

l Asus P8Z77-V Pro l i5 3570k l Asus Gtx 680 Dcii OC l

l Corsair Veng. 8gb l FSP Aurum 700W 80+G l Intel 330 - 120 gb l

l Nzxt Switch 810 vit l

Permalänk
Medlem

Steelseeris 6Gv2 Red eller Black. Dom saknar flashig LED men är annars identiska med dom som är dubbelt så dyra (typ Ducky).

Permalänk
Medlem

Ducky är bland det bästa men saknar vad jag vet fast handledstöd finns något skräp man lägger framför men jag flyttar mitt bord när jag spelar så annars skulle jag köpt det.

Först tänkte jag köpa mk 50 men huttala sa att byggkvaliten inte var så värst bra för att vara mekansikt och så fick jag ett defekt mk 80 så blev ett corsair k90 har funkat bra hittils med skönt handledstöd

Visa signatur

Fractal r4 5volt. Amd 965 3.4 ghz Noctua DH 14 Asus M4N68T LE
Ssd diskar Samsung 850pro/intel 730 /320 Crucial m4 /8 tb mx500
Nätagg Corsair vx 450 = Seasonic m12d

Permalänk
Medlem

Tycker Qpad MK50 duger gott och väl om man inte bryr sig så mycket om USB extensions och bakgrundsbelysning.

Jag böt från röda brytare till svarta brytare runt om WASD området. Tyckte dem röda var way to weak för att sitta och spela med. Annars, himla trevligt tangetbord.

Dock var det lite svårt att få PS2 kontakten att lyda som man ville vid första inkoppling, men lite google löste alla dem problemen så nu gamar jag med full-nkro och tycker det svarar precis så som jag vill!

Permalänk
Inaktiv

EDIT: Remington deluxe model 5 med usb mod.

Permalänk
Medlem

Har även jag ett MK-50, har tyvärr inte provat något annat mekaniskt tangentbord, men det är helt klart ett bra tangentbord överlag. Det saknar helt "bling-bling" finesserna som jag inte ens är intresserad av. Följer även med ett handledsstöd som är riktigt skönt, det är gjort av någon slags mjukplast dock (tror jag) så det kommer inte hålla om man är våldsam, men tar man det försiktigt så har man ett bra stöd.

Visa signatur

Intel I7 7770K || MSI GeForce GTX 1080 Ti Gaming X || Samsung 840 Pro 256GB || Samsung 850 EVO 500GB || WD Red 2TB || MSI Z270 GAMING PRO CARBON || Corsair 16GB DDR4 3000Mhz || Corsair RM750x 750W || Cooler Master Hyper 212 EVO || Acer 27" Predator XB271HUA || Qpad MK-50 || Fractal Design Define S || Steelseries Rival 300 || Sennheiser PC350 SE ||

Permalänk
Medlem

Ducky Shine 2 är inte dumt. Undvik Razer skräpet.

Visa signatur

2600k @ STOCK <|> GTX 970 Omega!<|> Nån samsung 500gb ssd <|> 16 GB Kingston Hyper X <|> BenQ XL2420t
"Det finns inget skrot, bara gamla delar som kan användas på nya sätt" - Mulle Meck

Permalänk
Medlem
Skrivet av elklazor:

Ducky Shine 2 är inte dumt. Undvik Razer skräpet.

Ja och om inte Q-pad tangentbord finns för åtminstone halva normalpriset så undvik det skräpet med, kvalitén är alldeles för dålig.

Visa signatur

Riggen:ASRock X570M Pro4 - AMD Ryzen 7 3700X - Corsair 32GB DDR4 3200MHz - Corsair MP510 960Gb NVME - EVGA 1080ti SC2 - 3x Samsung 840 500GB - EVGA SuperNOVA G1+ 650W - Fractal Design Meshify C Mini Dark TG
NAS: FreeNAS @ HP Proliant MicroServer Gen 8 - Xeon E3-1230 V2 - 16Gb Kingston ECC RAM - Intel 530 120Gb - IBM m1015/LSI 9220-8i - 4x WD Red 3Tb

Permalänk
Medlem

Om du vill ha ett billigare allternativ så är det väll CM storm quickfire rapid som är tillverkad av costar (precis som filco). Tycker jag har läst många trådar och det verkar helt klart vara det vettigaste t-bordet för runt 800:- Annars som folk säga skaffa ducky dock är du lätt uppe på 1200 + då.

Permalänk
Medlem
Skrivet av elklazor:

Ducky Shine 2 är inte dumt. Undvik Razer skräpet.

Du glömde säga undvik Qpad skräpet.
Vet att du är den största razer hataren på jorden men du kan ju nämna dom andra som är rent skräp i samma veva

Permalänk
Medlem

Imo så är ducky för dyrt enligt min budget... ett tangentbord på 1k max nästan är vad jag siktar på, därför tyckte jag cm storm quickfire som jag länkat redan lät bra... men de kanske bara är skräp`?

Permalänk
Medlem

Jag var nyligen i din situation och det slutade med att jag skaffade corsair vengeance k70 som jag är riktigt nöjd med har bara suttit med det i några dagar och jag börjar vänja mig vid de mekaniska tangentbordet nu

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1767885&gclid=CJimtOn917...
Kostar 1099:- på cdon!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Niklason:

Jag var nyligen i din situation och det slutade med att jag skaffade corsair vengeance k70 som jag är riktigt nöjd med har bara suttit med det i några dagar och jag börjar vänja mig vid de mekaniska tangentbordet nu

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1767885&gclid=CJimtOn917...
Kostar 1099:- på cdon!

Notera att det är fyndvara.
Spara 100kr för 6 månaders mindre garanti rätt dumt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av coilspy:

Imo så är ducky för dyrt enligt min budget... ett tangentbord på 1k max nästan är vad jag siktar på, därför tyckte jag cm storm quickfire som jag länkat redan lät bra... men de kanske bara är skräp`?

Med tanke på att ett Ducky kommer hålla minst dubbelt så länge så är det inte dyrt att lägga till några hundralappar extra.

quickfire rapid ska vara bra då det är gjort av Costar, resten av deras bord är budget.

CM är ena smarta jävlar. Börjar med att släppa ett bord med schysst kvalité för ett billigt pris för att få upp hypen och sedan ett tag efter släpper bord med kass kvalité för samma pengar i tron om att det ska vara samma kvalité

Permalänk
Medlem

lägg till100kr då på något av de andra ställerna (köpte det inte själv därifrån)

Permalänk
Medlem

Ducky Shine 2/3 (Y)

Permalänk
Medlem

Jag använder CM Storm Quickfire TK. Lite smalare än ett fullsize (skönt när man spelar), vit belysning, Cherry MX brown. Relativt prisvärt.

Om jag skulle valt ett annat skulle det blivit ducky shine 3, bruna switchar, lila eller vit belysning. Gärna tenkeyless.

Visa signatur

There are two kinds of people. People you drink with and people who make you want to drink.

Permalänk
Medlem
Skrivet av coilspy:

Imo så är ducky för dyrt enligt min budget... ett tangentbord på 1k max nästan är vad jag siktar på, därför tyckte jag cm storm quickfire som jag länkat redan lät bra... men de kanske bara är skräp`?

Ducky http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2186857

Corsair K70, finns även i blått ljus, kommer snart hamna på rea gissar jag på http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1767885

Corsair K65 inget ljus men snygg ändå? http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1974428

Logitech, ska vara rätt bra, om man gillar makroknappar http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1376303

Visa signatur

MSI B650 Tomahawk / AMD 7800X3D / 2x16 GB Kingston Fury 6000Mhz DDR5 / ASUS TUF RTX3080 10GB / Corsair RM850x Shift / + Acer Predator XB27HU / Schiit Fulla 2 + Sennheiser/Massdrop 58X + XTZ Tune 4

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vlademil:

Corsair K70, finns även i blått ljus, kommer snart hamna på rea gissar jag på http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1767885

Jo jag har väntat på något erbjudande på K70 nu i evigheter
Nothing so far ;/ Inet hade för 999 för måånga månader sen men var inte aktuellt då.

Permalänk
Medlem
Skrivet av coilspy:

Imo så är ducky för dyrt enligt min budget... ett tangentbord på 1k max nästan är vad jag siktar på, därför tyckte jag cm storm quickfire som jag länkat redan lät bra... men de kanske bara är skräp`?

Har du varit o tittad på steelseries då, om du nu tycker ducky är för dyrt? 600kr för *exakt samma tangentbord* (minus LED). 6Gv2 är byggd som en pansarvagn och håller mycket hög kvalite.

Bah! Tydligen är det "normalt" att mekaniskt tangentbord ska kosta 1000kr+ nu för tiden, allt annat är skräp.

Permalänk
Medlem

Frågade ett par kompisar i klassen, alla säger att ducky är bäst typ.... tror det blir ducky zero s shine mx brown ^^ Antagligen som julklapp :3 Tack alla som har hjälpt till med rekommendationer osv! <3 Great community

Permalänk
Avstängd

Corsair Vengeance K70, andas Kvalité, aluminium, belysning, helt enkelt ett skitbra tangentbord.skulle inte byta det mot något plast tangentbord.