Permalänk
Skrivet av coilspy:

Imo så är ducky för dyrt enligt min budget... ett tangentbord på 1k max nästan är vad jag siktar på, därför tyckte jag cm storm quickfire som jag länkat redan lät bra... men de kanske bara är skräp`?

Asså den andra/tredje personen som postade här länkade ju till en Ducky inet korg för 990 Kr....

Permalänk
Medlem
Skrivet av WhiteOnyx:

Corsair Vengeance K70, andas Kvalité, aluminium, belysning, helt enkelt ett skitbra tangentbord.skulle inte byta det mot något plast tangentbord.

Det är iförsig helt rätt.... :/ ÅÄÅÅÅÅH! ångest -.-

Permalänk
Skrivet av coilspy:

Det är iförsig helt rätt.... :/ ÅÄÅÅÅÅH! ångest -.-

Knapparna är i alla fall ABS på K70, lägg till några hundra och köp ett Ducky med PBT.

Permalänk
Medlem

Måste säga att jag testade att knappa lite på ett steelseries tangentbord när jag var på ullared, detta hade cherry mx black brytare. Kände i princip ingen skillnad mot ett vanligt tangentbord :/

Visa signatur

Aspirerande Nätverk- och Sysadmin
Ryzen 5 1600|Hd 7950|16 GB RAM|
"Går det att installera Linux på den här brödrosten?"

Permalänk
Medlem
Skrivet av coilspy:

Tjenare alla killar o tjejer! Jag funderar på att köpa ett mekaniskt tangentbord då mitt microsoft sidewinder x4 börjar ha knappat som segar sig / fastnar för att jag kan ha haft lite förmycket rage'ing under Lolgames XD!

Jag kollade runt lite på internet och vill helst ha blåa eller röda switchar. Dock har jag redan hittat 2 förslåg på vad jag ska ha: http://www.netonnet.se/art/dator/kringutrustning/speltillbeho...
Eller
http://www.netonnet.se/art/dator/kringutrustning/speltillbeho...

Men det enda jag tycker är dåligt med de 2 är att man måste ha färgen på tangentbordet efter switcharna... och nästan hela min game setup har blåa ljus :/ men sen har jag också hört att blue switches väcker hela famlijen när man trycker på en knapp om kvällarna :/!

Halp me ples!

Hej
Jag ska försöka hjälpa dig så gott jag kan.

TIll att börja med så vill jag avråda dig från att välja tangentbord med bakgrundsbelysning då det är en onödig funktion som inte behövs.
Istället för att köpa ett tangentbord med bakgrundsbelysning så köp ett av högre kvalitet, med PBT tangenter eller dubbelgjutna ABS. Ett annat alternativ är blanka tangenter.

Ifall du är högerhänt och har musen på höger sida om tangentbordet så rekomenderar jag dig ett TKL tangentbord, alltså ett tangent bord utan numpad. Det gör att du slipper förflytta armen så mycket när du går från att skriva till att använda musen. Du kommer även att få tangentbordet och musen mer centrerat framför skärmen. Du kan mycket väl tycka att ergonomi är struntprat men det är mer än bara att din kropp ska må bra. Vi som är medlemmar på det här forumet har datorer och hårdvara som intresse och att optimera din kringutrustning är av yttersta betydelse för att du ska kunna njuta av den tid du spenderar vid datorn och för att maximera din datorupplevelse.

När det kommer till brytare så rekomenderar jag att du ska testa iaf dom 4 vanligaste cherry brytarna innan du beställer. Ifall du inte har möjlighet att göra det rekomenderar jag dig att hålla dig borta från röda brytare då dessa är för lätta för dom flesta, särskilt om du ska spela med tangentbordet.
Ifall du vill ha en rekomendation vilka brytare du ska ha så rekomenderar jag svarta ifall du ska spela, blåa om du inte ska spela och bruna om du planerar att göra båda sakerna.

Ett prisvärt alternativ på ett tangentbord av absolut toppklass:
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1207958

Permalänk
Medlem
Skrivet av simkev:

Hej
Jag ska försöka hjälpa dig så gott jag kan.

TIll att börja med så vill jag avråda dig från att välja tangentbord med bakgrundsbelysning då det är en onödig funktion som inte behövs.
Istället för att köpa ett tangentbord med bakgrundsbelysning så köp ett av högre kvalitet, med PBT tangenter eller dubbelgjutna ABS. Ett annat alternativ är blanka tangenter.

Ifall du är högerhänt och har musen på höger sida om tangentbordet så rekomenderar jag dig ett TKL tangentbord, alltså ett tangent bord utan numpad. Det gör att du slipper förflytta armen så mycket när du går från att skriva till att använda musen. Du kommer även att få tangentbordet och musen mer centrerat framför skärmen. Du kan mycket väl tycka att ergonomi är struntprat men det är mer än bara att din kropp ska må bra. Vi som är medlemmar på det här forumet har datorer och hårdvara som intresse och att optimera din kringutrustning är av yttersta betydelse för att du ska kunna njuta av den tid du spenderar vid datorn och för att maximera din datorupplevelse.

När det kommer till brytare så rekomenderar jag att du ska testa iaf dom 4 vanligaste cherry brytarna innan du beställer. Ifall du inte har möjlighet att göra det rekomenderar jag dig att hålla dig borta från röda brytare då dessa är för lätta för dom flesta, särskilt om du ska spela med tangentbordet.
Ifall du vill ha en rekomendation vilka brytare du ska ha så rekomenderar jag svarta ifall du ska spela, blåa om du inte ska spela och bruna om du planerar att göra båda sakerna.

Ett prisvärt alternativ på ett tangentbord av absolut toppklass:
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1207958

Det är inte så dyrt iheller, tror att CM Storm Quickfire Rapid blir ett bra val ^^

Permalänk
Konsolgrävare

Snor tråden lite!

Jag ska också köpa ett mekaniskt tangentbord och undrar vad man ska skaffa?

Har kollat lite på ducky shine 3 men funkar den om man ska bytta till PBT keycaps?

Funderar lite på också att skaffa ett TKL eftersom jag nästan aldrig använder "Num Lock" delen av tangentbordet.

Vilken hemsida är bäst för att köpa keycaps för sina mekaniska tangentbord här i sverige?

priset har ingen betydelse vill bara ha ett extremt bra mekaniskt tangentbord!

Tack

/tyvar1

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Medlem
Skrivet av tyvar1:

Snor tråden lite!

Jag ska också köpa ett mekaniskt tangentbord och undrar vad man ska skaffa?

Har kollat lite på ducky shine 3 men funkar den om man ska bytta till PBT keycaps?

Funderar lite på också att skaffa ett TKL eftersom jag nästan aldrig använder "Num Lock" delen av tangentbordet.

Vilken hemsida är bäst för att köpa keycaps för sina mekaniska tangentbord här i sverige?

priset har ingen betydelse vill bara ha ett extremt bra mekaniskt tangentbord!

Tack

/tyvar1

Ifall du ska ha ett extremt bra tangentbord och är intresserad av keycaps så blicka utanför sveriges gränser.
Besök https://mechanicalkeyboards.com/ för att inhandla ett tangentbord med ANSI layout.
Då du var intresserad av keycaps så skaffar du dig ett konto på http://geekhack.org/ och handlar keycaps där.

Jag rekomenderar dig ett börja med ett Poker tangentbord som ditt första extremt bra tangentbord.

Permalänk
Medlem
Skrivet av JimmieSan:

Jo jag har väntat på något erbjudande på K70 nu i evigheter
Nothing so far ;/ Inet hade för 999 för måånga månader sen men var inte aktuellt då.

Hehe det var då jag köpte mitt

Visa signatur

MSI B650 Tomahawk / AMD 7800X3D / 2x16 GB Kingston Fury 6000Mhz DDR5 / ASUS TUF RTX3080 10GB / Corsair RM850x Shift / + Acer Predator XB27HU / Schiit Fulla 2 + Sennheiser/Massdrop 58X + XTZ Tune 4

Permalänk
Medlem

Uhm.... Kan någon förklara alla olika sorters knappar på mekaniska tangentbord? xD de kommer upp i de flestas kommentarer men jag förstår inte vad de är.

Permalänk
Medlem
Skrivet av coilspy:

Uhm.... Kan någon förklara alla olika sorters knappar på mekaniska tangentbord? xD de kommer upp i de flestas kommentarer men jag förstår inte vad de är.

Knappar? Du menar brytare?

http://www.sweclockers.com/forum/56-kringutrustning/1105286-m...

Där kan du läsa.

Permalänk
Medlem

Ah, Tack så mycket ^^ Men.... då skulle man ju kunna köpa ett tangentbord som ändån har ganska bra kvalite på tangentbordet i sig men tangenterna är skit och när tangenterna ger upp köper man helt enkelt ett par bra sådana??

Permalänk
Medlem
Skrivet av coilspy:

Ah, Tack så mycket ^^ Men.... då skulle man ju kunna köpa ett tangentbord som ändån har ganska bra kvalite på tangentbordet i sig men tangenterna är skit och när tangenterna ger upp köper man helt enkelt ett par bra sådana??

Fattar inte vad du menar, har du läst guiden?

Permalänk
Keeper of the Bamse
Skrivet av coilspy:

Ah, Tack så mycket ^^ Men.... då skulle man ju kunna köpa ett tangentbord som ändån har ganska bra kvalite på tangentbordet i sig men tangenterna är skit och när tangenterna ger upp köper man helt enkelt ett par bra sådana??

Läs guiden, specifikt detta inlägg: #12165571

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook pro M1 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av coilspy:

Ah, Tack så mycket ^^ Men.... då skulle man ju kunna köpa ett tangentbord som ändån har ganska bra kvalite på tangentbordet i sig men tangenterna är skit och när tangenterna ger upp köper man helt enkelt ett par bra sådana??

Det ska mycket till för att switcharna i ett mekaniskt tangentbord ska "ge upp". Mina WASD på 6gV2 känns exakt som alla andra tangenter trots extremt användande. Tangenterna börjar dock bli lite blankslitna, tack o lov har jag ingen backlight lol (vill inte tänka tillbaka på hur mitt värdelösa Razer Lycosa såg ut i slutet... för att inte tala om hur uruselt dom tryckte)

Förstår inte riktigt vad du menar.

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av simkev:

Ifall du ska ha ett extremt bra tangentbord och är intresserad av keycaps så blicka utanför sveriges gränser.
Besök https://mechanicalkeyboards.com/ för att inhandla ett tangentbord med ANSI layout.
Då du var intresserad av keycaps så skaffar du dig ett konto på http://geekhack.org/ och handlar keycaps där.

Jag rekomenderar dig ett börja med ett Poker tangentbord som ditt första extremt bra tangentbord.

som tex Vortex Poker II ?
Varför rekommenderar du just poker tangentbord?

hittade inte keycaps på geekhack.org eller är jag helt lost?

Och vi i sverige använder väl ändå Nordisk ISO layout?
Hittade inga åäö tangentbord på https://mechanicalkeyboards.com/

Edit: Kollade nyss på Ducky G2Pro Tenkeyless PBT Black Engrave eftersom jag vill hellre ha bra keycaps än LEDS
skulle det vara något som kunnas rekommenderas?

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |