Speldagbok: Diablo 2 Barbarian - Hardcore [Död, A3 Hell, Level 81]

Permalänk
Hedersmedlem

Jag är nu klar med Normal. Fortfarande inga större problem, även om Minions of Destruction tog lite tid. Damage är inga problem, men attack rate börjar lida. Ligger under 60% chans att träffa på tyngre mobs.

Funderar på att bygga till Fanaticism senare, men vet inte hur mycket det skulle hjälpa..

Visa signatur

CPU: Intel i5 2550K (NH D-14) GPU: Nvidia GTX 570 Mobo: Gigabyte GA-P67-UD7(B2) PSU: Cooler Master Silent Pro 700W

Visste du att om Du inte håller dig till reglerna varje dag, så kommer Arla-haren och skjuter dig i huvudet eller ibland i magen.

Permalänk

cool!

jag har haft lite tid så är på act 3 fortfarande men hoppas på att klara normal senare i veckan senast.

det med attack rating är anledningen till att jag trr vengenance e mer lönsamt(kickern liksom. om det ens var tigt innan)

vart var du närmast att dö? hittat nårra uniques eller goa sets?

dags att nita zakarum!

Permalänk

klarat diablo och börjar närma mig mitten av act 5 : )

har några tunga runplaner. måste bara få 2 föremål till sen e det ancients pledge och disciplin eller holy thunder som gäller!

Permalänk

brukar inte Nilathak droppa schyssta grejer? den snåla räven droppade fan bara en Pilum och lite guld : )

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Guffa_Harley:

cool!

jag har haft lite tid så är på act 3 fortfarande men hoppas på att klara normal senare i veckan senast.

det med attack rating är anledningen till att jag trr vengenance e mer lönsamt(kickern liksom. om det ens var tigt innan)

vart var du närmast att dö? hittat nårra uniques eller goa sets?

dags att nita zakarum!

Får se hur det löser sig med AR, just nu är skadan så pass brutal att lite missar inte påverkar.

Närmast att dö skulle jag säga var på Minions of Destruction, precis innan Baal. De slår så hårt, och tål massor. Inte särskilt nära ändå, dock. Inte hittat något värt att nämna egentligen, förutom 2x Grand Charms med 30% och 21% Frost resistance, de är nice. Kör även en Aerin Shield med Ancient's Pledge i, som är nice.

Skrivet av Guffa_Harley:

brukar inte Nilathak droppa schyssta grejer? den snåla räven droppade fan bara en Pilum och lite guld : )

Nej, kan inte minnas att han skulle ha så speciellt bra loot table. Han är fullständigt livsfarlig i NM och Hell dock, så då gör man aldrig honom.

Tyvärr har högskolan dragit igång för mig nu, så kommer ha väldigt ont om tid närmaste tiden. :/

Visa signatur

CPU: Intel i5 2550K (NH D-14) GPU: Nvidia GTX 570 Mobo: Gigabyte GA-P67-UD7(B2) PSU: Cooler Master Silent Pro 700W

Visste du att om Du inte håller dig till reglerna varje dag, så kommer Arla-haren och skjuter dig i huvudet eller ibland i magen.

Permalänk

jag förstår precis. skolan går före såklart

jag har försökt hitta en bra sköld med tillräcligt många sockets men den kommer aldrig och ingen försäljare verkar ha sockets sen act 2..

hur långt har du kommit på nightmare? jag är på sista 4edelen nu på act 5 skulle man kunna säga

Permalänk

all right! normal avklarat och jag har fixat en del goa uniques att hjälpa mig i nightmare. jag börjar närma mig level 40 skulle jag tro(minns inte. återkommer) svåraste momentet var nog yetis eller vad de heter. champion yetis. galet snabba och den där stunnen e giftig. holy freeze verkade inte bita på dem men däremot på frozen horror eller scourge kanske de heter

det var tufft att köra med så mkt magic find på bekostnad av defense resistance och hit recovery etc men det var värtd et för jag hittade en unique plate mail och ett coolt unique svärd. även ett par gloves men de är ethereal så jag sparar dem till svårare stunder

jag mötte baal med de bästa grejerna och sen bytte jag när han hade lite kvar och tog bort vapnet från min merc så han inte skulle få hitten.....åh nej! glömde just att jag droppade hans malice vapen för att göra detta och tog inte upp det-satan! nåja jag fick min unique och kan nog göra nytt malice

death lordsen brydde sig inte heller mkt om freeze-det var tufft. frenzy och gick inte på slowen

holy freeze behöver nog en annan vän än fist of the heavens. ska prova en annan plan som back up till freeze

Permalänk

cow level och första questet avklarat på act 1 nu. shit..det spelar verkligen ingen roll hur mkt skada eller rustning man har. kommer det en stor nog mob så är man illa ute

MÅSTE KOMMA IHÅG ATT inte göra samma misstag denna gången och gå rakt in i maylayn..

Permalänk

holy crap vad nära jag var att dö nyss.. tristram på nightmare. hade Griswold som i en liten ask. han hade bara lite kvar och jag sköt honom med holy bolts. när han har nästan noll kvar så cursar han mig

en amplify damage tror jag. eftersom jag körde holy bolt så tänkte jag att vad fan jag kör på. boom! corspe explosion när han dog och jag såg mitt liv fly ner! shit jag vore inte förvånad om jag bara hade 1 hp kvar men..mirakulöst så överlevde jag och jag har lärt mig en läxa. inget lallande

Permalänk

level 50 snart

just klarat av viper temple och ska ge mig på den galna magikern!

min långsiktiga plan med magic find på bekostnad av faster hit recovery och poison resistance har lönat sig : ) har hittat en hel del fina grejer som hjälper mig hålla skadan och resisten uppe

har skaffat freeze mercenaryn nu också så när hell kommer kan det bli att jag byter till fanaticism. har en rune plan också som en del av min masterplan-ska bara hitta några till : )

Permalänk

Seriöst..det här med mercenary. det är en fet bugg ibland. jag gick nyss in i ett rum och blev påhoppad och stunnad omedelbart av sanlöst många Blunderbore

en av dem en boss. ca 15 stycken omringade mig. jag såg uppenbarligen döden i vitögat och fick panik. jag ger mig på några väl utvalda för att hitta en väg igenom och räddas av holy freeze, life steal, damage reduction och potions

min stora fråga i paniken är "vart fan tog emilio vägen?!!!!"

seriöst, han kom tillbaka först efter den sista var död-detta kunde avgjort mitt öde här. är det någon som vet vad som orsakar detta så skriv gärna

Permalänk
Medlem

Har läst ett par post på sista sidan Guffa. Kan ge lite tips.
1. Om mercen dödar bossen får den din mf+hans mf. Dvs om mercen har 20%mf och du har 50%mf och mercen får killing blow får du totalt 70%mf, istället för om du får killing blow 50% mf.
2. Om mercen är "mystiskt" borta kan de vara så att han fastnat bakom en dörr/vägg/destructables mm. Han "teleportar" till dig efter du har gått en viss sträcka från han.
3. Om du vill döda bossar snabbt skaffa mycket crushing blow och kör med smite/fanaticism. Se dock upp med detta då du inte får mana/life leech från items när du använder smite.
4. Om du ska köra zeal/fana i hell rekommenderar jag att du skaffar 75% block(ett par skills i holy shield) borde ge dig detta. En wand med lifetap charges på ditt andra vapen sett som du kan cursa jobbiga mobs med.

Lycka till. D2 är fortfarande ett av de bästa spelen

Permalänk

well well well : ) he is dead! mr frozen demonic mega beetle!

duriel fick bita i hexfire och pallade till slut inte trycket

lade mig igår kväll med bara sitsa tomben kvar och var nästintill skakis inför mötet. jag slösade nog en 20-30 full rejuve potions på att hålla mercen vid liv medans jag kutade runt och kastade hydras. hans hp är galen men både jag och emilio låg kring 800 hp så till slut klarade jag det. jag växlade till melee och dubbel holy freeze och läkte mest mercen för duriel fokuserade på honom. jag hade gett life leech och cold resit till mercen. shit vad nervöst det var. en gång höll jag på att glömma town portal. hade slut och var nästan på väg tillbaka. i sista stund såg jag att tp hade ändrats till normal attack. och en gång hade jag bara mana och en halv och en full rejuv kvar. mercen hade dött och jag blev inte förbisläppt till town portal. riktigt svettigt. jag fick bara rares och magics men jag är riktigt nöjd ändå för detta var det jag fruktade mest hittils.

Tjena Bomanski!

tack för alla tipsen och infon. jag trodde fram tills nu att hans mf var en och min var en. jag har laddat oss båda med extra magic find men nu behöver jag inte byta emellan vide kistor.tack

jag vet inte om hell ännu. kanske kör jag vidare på freeze och vengence. tror du zeal fan är bättre än vengeance fana?

det här är så sjukt kul! ingen farm och hard core solo är bara för jävlöa spännande! snart dags att kontakta min gamla kollega och låta honom svettas om 10000 kronor vadet : )

Permalänk

woohoo! level 56!

lätt högsta jag varit. är på act 3 nu och har betat av de första questen och är snart på väg upp mot the bramblehulks!

jag har maxat vengeance och har några extra plus i den. som aura har jag holy freeze 11 eller 12 nu. hexfire i höger hand och en ancient pledge crown shield i vänstran. weapon two är ett unikt blade som ger 50% faster cast rate och massa annat gött. passar utmärkt med min holy bolt/ salvation taktik för att ta hand om de odöda kräken på avstånd snabbt och effektivt. i vänstran har jag en bone shield med +2 paladin combat skills

holy bolt har jag uppe i 14 tror jag och 11 eller 12 hammers för synergy. räknar med kring max på dessa när jag går in i diablos lair för att snabbt slå ut hans dödsriddare

rustning och bälte unika de också. mycket reduction och life leech framför allt

ringar kör jag även life leech och damage reduction

ÖVRIG INFO-
ska länka uniquesen..EDIT kom på att jag är sämst på att länka så jag kör namne istället

Ringar: Cathan´s seal och Nagelring

amulet-magic med minus 11 damage reduction

Vapen: Hexfire och Spectral shard

Rustning: Spirit shroud

Gloves: Bloodfist(används bara mot bossar i och med att det är ethereal. annars magic med +21 MF och 11 lightning..dessa letar jag efter ersättare dock

Hjälm: Socketed Death Mask med +40 MF och en rune för resistance. vill minnas det är tal för 30 poison

Boots: rare light plated som ersatte ett par unika med plus 10 i all och lite annat gött. jag tyckte det var bättre med dessa. har nu lite mindre defense med +30 walk run, plus 30-40 i fire resist och plus 17 cold resist(har tillräckligt i allt ändå förutom poison just nu men ska upp inom kort förhoppningsvis i ett par handskar. har tillräckligt med liv för att inte oroa mig för poison. men i alla fall så fick jag även 14% chance att få level 5 frost nova med dessa bootsen. det och MF samt run walk extra 10% jämfört med förra fick avgöra det

bälte: string of ears. jävligt bra unique belt!

charms har jag fyllt hela inventoryn med anars förutom cuben och mina tomes(har alltid en tp och en identify item)

charmsen är resistance, faster hit recovery, life+, mana+, elemental damage, posion damage. borde vara allt

resistance är på 85, 75, 75 och 20. weapon två, 75,75,75, och 10(kan vara något lägre i just lightning..återkommer)

min damage maxar strax under tusen på både mig och mercen. ska återkomma i detalj om detta senare. jag fyller bältet med halv rejuv, mana och healing. vengeance kostar ju en del mana

jag älskar detta spelet : )

Permalänk

shit jag trodde nyss jag var död.. thornhulks omringade mig och ledaren var extra strong, extra fast och lightning enchanted. började hugga vilt och försöka hitta en väg ut och hade bara ett fåtal potions kvar när jag helt plötsligt fann en glipa och sprang undan .. scary business

pee break på den

Permalänk

Level 58 och Mephisto är död!

har fått lite goa runor nu och det är tufft att välja mellan en grym rustning till mig eller mercen(vill heslt inte byta ut min dock) eller att ge crescent moon till mercen

shit vad de där jävla stygian dolls är giftiga. nån som vet om damage reduction eller magic damage reduction gäller på deras explosion?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Guffa_Harley:

Level 58 och Mephisto är död!

har fått lite goa runor nu och det är tufft att välja mellan en grym rustning till mig eller mercen(vill heslt inte byta ut min dock) eller att ge crescent moon till mercen

shit vad de där jävla stygian dolls är giftiga. nån som vet om damage reduction eller magic damage reduction gäller på deras explosion?

De gör en corpse explosion när de dör. Physical damage, så damage reduction är det som gäller för dig då, ditt bälte lär ju hälpa till ordentligt också. Dessutom är skadan blockbar.

Permalänk

det var som fan! den går att blocka också? skitschysst! jag har några runord att välja mellan men med detta i åtanke kanske jag borde spara till en till och sen köra sanctuary

stort tack!

Permalänk
Medlem

Jag har blivit inspirerad av ert spelande och också startat en singel players gubbe. /players 8 är ju kanon. Massa exp.

Just nu är min babbe level 18 och jag är på väg till Andy. Har dock satt poäng i sword mastery men just nu är mina svärd jag har på mig helt crappy. Blir att rensa hela act 1 efter ett par nya...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

AMD Ryzen 5 2600X, ASUS AM4 ROG STRIX B450-F GAMING, 16Gb DDR4, MSI GeForce GTX 1070 Ti ARMOR 8G, 256Gb SSD, Windows 10

Permalänk

COOL! ett tips är att samla på och fylla med dyra prylar(i början throwing knife, armors mm) och sen gamla fram bra vapen, sen när circlets kommer så gambla dem

kör du utan farming också? tänk på att spara vid rätt ställe då. jag hittade inget bra ställe på act 3 och fick kuta flera minuter för att komma till rätt ställe. bli jagad av alla dem klungorna var skrämmande ibland men det är ett nödvändigt ont och med massa potions och lirkande gick det fint. det är enda gången DET varit klurigt med "ta sig till dit man var"

Permalänk

jag har dödat izual och är snart på väg ner till river of flame

snart level 60 : )

edit: satan vad viktigt det är med vart man väljer att strida : )

hur fan ska man kunna gå och lägga sig före man gjort klart sanctuary och självaste big daddy? : )

men det får nog vänta

edit 2: big red e död! hahaha yes! det såg farligt ut ett par ggr men hexfire och lite goa taktiker fick jätten på fall

seriöst-bone prison är ju livsfarligt när det inte är normal! jag hög och högg och kom inte ut och sen började han med lightning attack-shit vad skidd jag blev! men efter några panikslagna sekunder kom jag loss och räddades av mina sista full juvve

snålt loot(fucking isenhart igen! haha) men det viktiga är att jag slog honom och nu har entrat conan country!!

dags att slagga

ps. yeah! diablo is down!

Permalänk

var nyss ine på arreat och gjorde lite research inför sista acten och fann detta

"Guest Monsters
In Nightmare and Hell Difficulty, Act V becomes inhabited with the stragglers of previous demon armies which you have fought in the past. The types of enemies that appear are random. They are also more powerful than in previous Acts. By the inclusion of these "guest monsters" Act V in Nightmare and Hell truly becomes an amalgam of all of the Acts in the game, and the ultimate challenge to Diablo II players."

med tanke på den otrevliga överaskningen då diablo fångade mig i en mycket värre och starkare bone prison och detta ovan så hoppas jag att de som läser detta och spelat mycket i nightmare och hell kan tipsa mig om liknade saker-varningar alltså som kommer som en chock när man minst anar det om man inte spelat på dessa nivåer tidigare(bara varit på första actsen tidigare på nightmare men dog och börjar alltid från scratch när jag dör. körde bara softcore pga att om jag dog pga lagg så körde jag på. i och med att jag kör hard core nu så har jag nästan inga andra program igång när jag kör mitt solo mode)

uppskattar alla tänkbara varningar om liknande saker

ps. coolt att diablo var grön i nightmare : )

EDIT: till den som vet. när monster använder förmågor som frenzy, corpse explosion mm. är det någon som vet vilken skill level de har? skulle vara bra att veta så inte en corpse explosion tar kål på en om det gått att undvika..

angående stun-är det nån som vet om faster hit recovery hjälper en ur stunnen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Guffa_Harley:

COOL! ett tips är att samla på och fylla med dyra prylar(i början throwing knife, armors mm) och sen gamla fram bra vapen, sen när circlets kommer så gambla dem

kör du utan farming också? tänk på att spara vid rätt ställe då. jag hittade inget bra ställe på act 3 och fick kuta flera minuter för att komma till rätt ställe. bli jagad av alla dem klungorna var skrämmande ibland men det är ett nödvändigt ont och med massa potions och lirkande gick det fint. det är enda gången DET varit klurigt med "ta sig till dit man var"

Det där med att gambla var ett bra tips. Varför gjorde man aldrig det på d2 lod när det begav sig? Jag kör med en del farming. Fattar inte hur det skulle kunna gå utan.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 2600X, ASUS AM4 ROG STRIX B450-F GAMING, 16Gb DDR4, MSI GeForce GTX 1070 Ti ARMOR 8G, 256Gb SSD, Windows 10

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Guffa_Harley:

var nyss ine på arreat och gjorde lite research inför sista acten och fann detta

"Guest Monsters
In Nightmare and Hell Difficulty, Act V becomes inhabited with the stragglers of previous demon armies which you have fought in the past. The types of enemies that appear are random. They are also more powerful than in previous Acts. By the inclusion of these "guest monsters" Act V in Nightmare and Hell truly becomes an amalgam of all of the Acts in the game, and the ultimate challenge to Diablo II players."

med tanke på den otrevliga överaskningen då diablo fångade mig i en mycket värre och starkare bone prison och detta ovan så hoppas jag att de som läser detta och spelat mycket i nightmare och hell kan tipsa mig om liknade saker-varningar alltså som kommer som en chock när man minst anar det om man inte spelat på dessa nivåer tidigare(bara varit på första actsen tidigare på nightmare men dog och börjar alltid från scratch när jag dör. körde bara softcore pga att om jag dog pga lagg så körde jag på. i och med att jag kör hard core nu så har jag nästan inga andra program igång när jag kör mitt solo mode)

uppskattar alla tänkbara varningar om liknande saker

ps. coolt att diablo var grön i nightmare : )

EDIT: till den som vet. när monster använder förmågor som frenzy, corpse explosion mm. är det någon som vet vilken skill level de har? skulle vara bra att veta så inte en corpse explosion tar kål på en om det gått att undvika..

angående stun-är det nån som vet om faster hit recovery hjälper en ur stunnen?

Det enda som är en riktig dödsfälla gällade Guest Monsters är Stygian Dolls i Throne Room. De sprängs när du har ihjäl dem, och gör galen skada. Ancients blir tufft med. Vet inte vilka personliga regler du kör där, men om du kör att du inte får starta om (alltså porta ut) så är risken stor att de får hemska affixes, och du dör. Typ. Akta dig främst för cursed.

Annars bör det vara rätt lugnt.

Njae går inte riktigt hitta levels för mobsens spells. Man vet däremot mer eller mindre vilka mobs som är ett stort problem på förhand, genom erfarenhet.

FHR påverkar vad jag vet inte stun.

Visa signatur

CPU: Intel i5 2550K (NH D-14) GPU: Nvidia GTX 570 Mobo: Gigabyte GA-P67-UD7(B2) PSU: Cooler Master Silent Pro 700W

Visste du att om Du inte håller dig till reglerna varje dag, så kommer Arla-haren och skjuter dig i huvudet eller ibland i magen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jejja:

Det där med att gambla var ett bra tips. Varför gjorde man aldrig det på d2 lod när det begav sig? Jag kör med en del farming. Fattar inte hur det skulle kunna gå utan.

Det var ju ett av de bästa sätten att få bra icke craftade items (av specifik sort dvs), sen att DU inte gjorde det är ju en annan fråga

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk

samla på sig massor med guld på de jag nämnde, gambla och skaffa ring mail med 3 sockets och hjälm med 2 sockets och fylla med topzer snabbast möjligt är också en grej jag gör

dyra prylar, town portal, sälj, gambla. en riktig nagel i ögat på diablo och grabbarna : )

i och med att jag inte farmar så var detta en avgörande del av planen

ska svara mer under dagen!

Permalänk
Skrivet av Leifson:

Det enda som är en riktig dödsfälla gällade Guest Monsters är Stygian Dolls i Throne Room. De sprängs när du har ihjäl dem, och gör galen skada. Ancients blir tufft med. Vet inte vilka personliga regler du kör där, men om du kör att du inte får starta om (alltså porta ut) så är risken stor att de får hemska affixes, och du dör. Typ. Akta dig främst för cursed.

Annars bör det vara rätt lugnt.

Njae går inte riktigt hitta levels för mobsens spells. Man vet däremot mer eller mindre vilka mobs som är ett stort problem på förhand, genom erfarenhet.

FHR påverkar vad jag vet inte stun.

tack son av Leffe

alltså det är ju just det. de satans corpse explosion skulle ju kunna döda mig på två blast om det vill sig illa. man måste ju kunna kolla upp hur mkt % av deras liv de kan göra i skada..fan också : (

cursen..det är amplify damage antar jag. tack den ska jag absolut akta mig för. extra strong, extra fast med cursed..ouff

nån som vet om all skada ökas? känns som det är fysiskt och spectral kanske men spell caster i stil med lightning damage etc kan väl inte ökas..

ancients?? dont you worry about the ancients..pappa has a plan : )

jag får absolut town portla. synd bara att de får ny health men som sagt. pappa has a plan : )

men den revealar jag inte än : )

Permalänk

jag har samlat en del runor nu och med all reduction och resist så klarar jag mig rätt bra i väntan på de sista jag behöver. kanske ska göra nåt grymt med de jag har men jag käner mig rungirig eftersom jag måste ha det svårt nu för att få änu bättre saker inför hell. slösar jag nu så blir det enklare nu men förmodligen tuffare i hell

defense har jag lågprioriterat i och med resist och reduce men jag funderar på att kombinera några tunga defenseprylar med bra runord. dock måste jag börja sätta mer i styrka då. svårt med den ekvationen för jag vill sätta mycket på life

edit: act 5 är ju helt sanslös i nightmare. jävlar vad mycket monster och hårdhudade grabbar med vassa klor

edit 2: åh fan. så de är röda i ett rött tronrum på hell!? det var jävla bra inside info. ghosts i klunga och stygian dolls-det är vad jag ska hålla mig borta från. funderar på en sanctuary i stället för salvation på min weapon switch där jag har holy bolten. borde hålla dem asen på avstånd

edit..hmm fick just en ide. min merc har ett spjut med sinnes skada-70-300 ca. man kanske borde låta honom behålla det och göra en socket och öka vanlig fys skada ännu mer. kan vara bra att ha i hell med en ren fysisk(han) och en med elemental(jag)

kanske lite speed och extra vanlig damage. frågan är bara om han får en två eller tre på sin lance..shael ohm kanske detta istället för att klydda med nya vapen och ett eventuellt runord till honom.

nån som vet om enhanced damage item får ytterligare enhanced damage om man sätter en+ %damage i ett vapen med enhanced damage? är det så enkelt att man går från låt säga 100% enhanced damage till +150?

Permalänk
Skrivet av Guffa_Harley:

jag har samlat en del runor nu och med all reduction och resist så klarar jag mig rätt bra i väntan på de sista jag behöver. kanske ska göra nåt grymt med de jag har men jag käner mig rungirig eftersom jag måste ha det svårt nu för att få änu bättre saker inför hell. slösar jag nu så blir det enklare nu men förmodligen tuffare i hell

defense har jag lågprioriterat i och med resist och reduce men jag funderar på att kombinera några tunga defenseprylar med bra runord. dock måste jag börja sätta mer i styrka då. svårt med den ekvationen för jag vill sätta mycket på life

edit: act 5 är ju helt sanslös i nightmare. jävlar vad mycket monster och hårdhudade grabbar med vassa klor

edit 2: åh fan. så de är röda i ett rött tronrum på hell!? det var jävla bra inside info. ghosts i klunga och stygian dolls-det är vad jag ska hålla mig borta från. funderar på en sanctuary i stället för salvation på min weapon switch där jag har holy bolten. borde hålla dem asen på avstånd

edit..hmm fick just en ide. min merc har ett spjut med sinnes skada-70-300 ca. man kanske borde låta honom behålla det och göra en socket och öka vanlig fys skada ännu mer. kan vara bra att ha i hell med en ren fysisk(han) och en med elemental(jag)

kanske lite speed och extra vanlig damage. frågan är bara om han får en två eller tre på sin lance..shael ohm kanske detta istället för att klydda med nya vapen och ett eventuellt runord till honom.

nån som vet om enhanced damage item får ytterligare enhanced damage om man sätter en+ %damage i ett vapen med enhanced damage? är det så enkelt att man går från låt säga 100% enhanced damage till +150?

corpse xplosion är kombo fire/physical har jag för mig.

cresent moon e skönt då det är static på den som drar ner hpn med 25%.

Visa signatur

Main: Phanteks Evolv Enthoo | I5 5675c | Asus Z97m-plus | CORSAIR Vengance 32 Gb | Samsung 850 Evo 500Gb | Corsair RM750X | Noctua NH-14D | ASUS GeForce GTX 980 Ti Strix DCIII
HTPC: Fractal R3 Array | H87-plus |I3 4130 | Samsung 840 Evo 120 | WD 2TB Green *2 | WD 4TB Red *2
HTPC2: Intel D34010WYKH | Intel 320 40gb |

Permalänk

gjorde en dundertabbe igår och satte in tre hårt förtjänt runor i ett.......magiskt socketed...

shit vad störigt när jag insåg att jag glömt att det måste normal socket

fick en rush och tänkte nu kör jag duress. skit i crescent moon-han har ju så brutal damage redan men tji fick jag och torskade um runen. shael och thul har jag fler av har jag för mig

annars rätt bra humör med min tempelriddare

gjorde klart bägge de första hallsen igår efter att räddat anya. nu är det bara halls av vaught kvar och sen ska vi se om Nilathak lärt sig nåt från förra mötet eller om han ska gå under denna gången också!