Invandrare får barnbidrag retroaktivt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Toivo83:

Well,inte mycket pengar
Men säg 100 pers.

180 x 100 = 180.000 kr per dag.
Och säg att alla skulle då få 480 dagar.

180.000 x 480 = 86.400.000 kr.
Så 86 milj är rätt bra med pengar.

Säg bara 50 pers, så är fortfarande 43 milj skapliga pengar.
Svårt stt se enskild pers / peng, utan man får räkna lite större mängd då det sällan handlar om en enda person som ska ha.

Alla pengarna går tillbaka i form av konsumtion så man kan inte räkna det som en förlust.
Kommunerna tjänar i regel på detta.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Toivo83:

Well,inte mycket pengar
Men säg 100 pers.

180 x 100 = 180.000 kr per dag.
Och säg att alla skulle då få 480 dagar.

180.000 x 480 = 86.400.000 kr.
Så 86 milj är rätt bra med pengar.

Säg bara 50 pers, så är fortfarande 43 milj skapliga pengar.
Svårt stt se enskild pers / peng, utan man får räkna lite större mängd då det sällan handlar om en enda person som ska ha.

Svårt att räkna eller? 180x100 är 18000.

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk

Det som cirkulerar på Facebook är skitsnack, påhitt från hobby nassar.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Kebabrulle

Desktop = AMD A10-6800K, 8GB, AMD R9 290 4GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av quattro-2.6:

Det som cirkulerar på Facebook är skitsnack, påhitt från hobby nassar.

Man kunde önska att så var fallet, men det är det inte. I exemplet ensamboende trebarnsmamma där ungarna är över 11 år kan det plockas ut 22249kr varje månad skattefritt.

Skrivet av ozo64:

Alla pengarna går tillbaka i form av konsumtion så man kan inte räkna det som en förlust.
Kommunerna tjänar i regel på detta.

Inte sant alls. Om den enda skatt man betalar är mervärdesskatt så skattas det lite drygt 25 öre per spenderad krona. Vi betalar ut 22249kr, vi får tillbaka (i form av skatt) lite drygt 5600kr. Sedan kan man säkert dra det ett snäpp längre och räkna på skatteinbetalningar från de företag som det köps ifrån, men det är fortfarande ganska långt ifrån 100%. Om du på fullt allvar menar att kommuner tjänar på ekonomiskt bistånd så får du gärna presentera siffror som stöttar det.

Edit: kan tillägga att statlig skatt inte kommer kommunerna till fördel.

Visa signatur

i5 4670k 4.2Ghz 1.2v
AMD R9 290
Windows 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av P-NILZ:

Svårt att räkna eller? 180x100 är 18000.

yepp, iaf när man precis har vaknat.
Hur så?

människan gör fel ibland.

Är rätt neutral i frågan i sig, det hela var mer att personen tyckte att 180kr är inga pengar alls.

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Henrik21:

Fast då kan jag väl häva ur mig kostnad för vård, omsorg och försörjningsstöd? Eller bara för den sakens skull, 40 miljarder/år till ett försvar som inte uppfyller de krav som ställs?

Tycker det är intressant att SD får så enormt högt stöd, trots sin minst sagt innehållsfattiga politiska plattform.

öhhh va? Det där får stå för dig. På vilket sätt innehållsfattigt?

Nog för att jag kan hålla med om att Sverigedemokraterna borde framtona sina övriga frågor mer och att dom borde bredda sig. Men vad har t ex moderaterna gjort på 8 år vid makten? Pratat om sänkt skall och att det är avgörande för att behålla "jobben" , sen har dom stuckit in med en del reformer emellanåt som haft väldigt dålig och tveksam verkan, som, sänkt restaurangmoms, etableringsreformen, fas3 och andra nystartade reformer som fått hård kritik av experter som t ex nystartszoner. Men framförallt är det sänkt skatt dom pratat om i 8 år, dvs sänkt skatt för dom som har arbete.

Går inte att begära att ett såpass nytt parti skall var lika etablerad som dom etablerade partierna.

Visa signatur

Chassi : BitFenix Prodigy Svart mITX Moderkort : Asus P8Z77-I DELUXE mITX CPU : Intel Core i7 3770K RAM : Crucial 16GB (2x8192MB) CL9 1600Mhz Ballistix Sport

Permalänk
Medlem
Skrivet av Valiumballong:

Edit: kan tillägga att statlig skatt inte kommer kommunerna till fördel.

Suck.

Jo statlig skatt kommer till kommunerna, inte precis något hemligt heller, det rör sig som rätt rejäla belopp. Om jag skulle gissa så höftar jag med att det fortfarande är den näst största utgiftsposten för staten.

Visa signatur

Huzzbutt! Huzzbutt! Huzzbutt! Huzzbutt!

(Huzzbutt Hatar Klubben nästa möte är flyttat till tisdag, men vi ses som vanligt bakom Statoil. Ta med Chips och glatt humör!)

Permalänk
Medlem
Skrivet av shogun-r:

öhhh va? Det där får stå för dig. På vilket sätt innehållsfattigt?

Nog för att jag kan hålla med om att Sverigedemokraterna borde framtona sina övriga frågor mer och att dom borde bredda sig. Men vad har t ex moderaterna gjort på 8 år vid makten? Pratat om sänkt skall och att det är avgörande för att behålla "jobben" , sen har dom stuckit in med en del reformer emellanåt som haft väldigt dålig och tveksam verkan, som, sänkt restaurangmoms, etableringsreformen, fas3 och andra nystartade reformer som fått hård kritik av experter som t ex nystartszoner. Men framförallt är det sänkt skatt dom pratat om i 8 år, dvs sänkt skatt för dom som har arbete.

Går inte att begära att ett såpass nytt parti skall var lika etablerad som dom etablerade partierna.

Nej det förstås ni har ju förslag på Klassmorfar.

Visa signatur

Huzzbutt! Huzzbutt! Huzzbutt! Huzzbutt!

(Huzzbutt Hatar Klubben nästa möte är flyttat till tisdag, men vi ses som vanligt bakom Statoil. Ta med Chips och glatt humör!)

Permalänk
Hedersmedlem

Den här bilden tar upp och bemöter några av de argumenten som ofta framförs.

Många av bidragen tar ut varandra, Skulle man få ut 20-30k i månaden skulle man inte bosätta sig i slummen, den stora merparten lever kring existensminimum.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mental:

Den här bilden tar upp och bemöter några av de argumenten som ofta framförs.

Körkort hjälper inte bara invandrare till jobb, så varför är det då bara invandrares körkort som ska subventioneras?
Varför har vi inte en gymnasiebonus som ger alla med godkänt möjligheten att få 12.000kr i handen?
Föräldrapenningen borde inte vara möjlig att ta ut efter 4 års ålder. Dagis, förskola är rätt aktivitet, inte gå hemma med en icke-arbetande förälder.
22249kr verkar stämma: http://www.8dagar.com/2013/08/invandringens-pris-enligt.html
En student tar lån och lån betalas tillbaka. Jag hatar den jämförelsen. Gör etableringsersättningen till ett lån med samma villkor som studielånen så skulle jag se det som ett enormt steg framåt.

Visa signatur

i5 4670k 4.2Ghz 1.2v
AMD R9 290
Windows 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Toivo83:

yepp, iaf när man precis har vaknat.
Hur så?

människan gör fel ibland.

Är rätt neutral i frågan i sig, det hela var mer att personen tyckte att 180kr är inga pengar alls.

180kr är inga pengar alls, försök att leva på det själv.

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Valiumballong:

Man kunde önska att så var fallet, men det är det inte. I exemplet ensamboende trebarnsmamma där ungarna är över 11 år kan det plockas ut 22249kr varje månad skattefritt.

Inte sant alls. Om den enda skatt man betalar är mervärdesskatt så skattas det lite drygt 25 öre per spenderad krona. Vi betalar ut 22249kr, vi får tillbaka (i form av skatt) lite drygt 5600kr. Sedan kan man säkert dra det ett snäpp längre och räkna på skatteinbetalningar från de företag som det köps ifrån, men det är fortfarande ganska långt ifrån 100%. Om du på fullt allvar menar att kommuner tjänar på ekonomiskt bistånd så får du gärna presentera siffror som stöttar det.

Edit: kan tillägga att statlig skatt inte kommer kommunerna till fördel.

Återigen, vänligen skriv inte ensamstående trebarnsmamma där ungar är över 11 år. Det är inte det enda kravet för den här papperstigern. Det är fler faktorer som måste uppfyllas innan man får ut den teoretiska pengen.

Visa signatur

"It's Tommy this, and Tommy that, And chuck him out the brute,
But it's 'Savior of his Country,' When the guns begin to shoot!"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sentenced:

Återigen, vänligen skriv inte ensamstående trebarnsmamma där ungar är över 11 år. Det är inte det enda kravet för den här papperstigern. Det är fler faktorer som måste uppfyllas innan man får ut den teoretiska pengen.

All information som behövdes fanns i länken två inlägg upp.

Visa signatur

i5 4670k 4.2Ghz 1.2v
AMD R9 290
Windows 10

Permalänk

Edit: Äh, orka...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Valiumballong:

All information som behövdes fanns i länken två inlägg upp.

Ja och din info var felaktig. Det är alltså inte ensamstående mammor med barn över 11 år som får bidraget. Det är mer specifikt och då blir ditt påstående felaktigt.

Visa signatur

"It's Tommy this, and Tommy that, And chuck him out the brute,
But it's 'Savior of his Country,' When the guns begin to shoot!"

Permalänk
Medlem
Skrivet av P-NILZ:

180kr är inga pengar alls, försök att leva på det själv.

tror vi missuppfattade varandra.

Jag tolkade det hela som att han menade 180kr är ingenting för staten att ge bort.
Men för mig är 180kr / dag ingenting att leva för.

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Valiumballong:

Körkort hjälper inte bara invandrare till jobb, så varför är det då bara invandrares körkort som ska subventioneras?
Varför har vi inte en gymnasiebonus som ger alla med godkänt möjligheten att få 12.000kr i handen?
Föräldrapenningen borde inte vara möjlig att ta ut efter 4 års ålder. Dagis, förskola är rätt aktivitet, inte gå hemma med en icke-arbetande förälder.
22249kr verkar stämma: http://www.8dagar.com/2013/08/invandringens-pris-enligt.html
En student tar lån och lån betalas tillbaka. Jag hatar den jämförelsen. Gör etableringsersättningen till ett lån med samma villkor som studielånen så skulle jag se det som ett enormt steg framåt.

Den ena är till för att få ut folk från detta program snabbt, så man kan få in dem i arbetsmarknaden, den andra, dvs det du vill ämföra med, är... Jag vet inte vad, varför tycker du att det är en rimlig jämförelse?

Visst, körkortet tål att diskuteras då även svenskar utan körkort kan dra nytta av subventionerad körkort, men SFI-stödet är bara ren vinst för staten om en invandrare uppfyller kravet.

Resten av bidragen, förutom etableringsstödet, finns även att få för svenskar?

Permalänk
Medlem
Skrivet av CSM101:

Den ena är till för att få ut folk från detta program snabbt, så man kan få in dem i arbetsmarknaden, den andra, dvs det du vill ämföra med, är... Jag vet inte vad, varför tycker du att det är en rimlig jämförelse?

Visst, körkortet tål att diskuteras då även svenskar utan körkort kan dra nytta av subventionerad körkort, men SFI-stödet är bara ren vinst för staten om en invandrare uppfyller kravet.

Den gemensamma nämnaren för arbetslösa ungdomar är avsaknad av kompletta gymnasiebetyg. Jag tycker att jämförelsen är rimlig. Om arbete ska vara motivation nog för 16-19-åringar att ta sig igenom gymnasiet borde arbete vara motivation nog för invandrare att lära sig svenska.

Skrivet av CSM101:

Resten av bidragen, förutom etableringsstödet, finns även att få för svenskar?

Det tror jag nog.

Visa signatur

i5 4670k 4.2Ghz 1.2v
AMD R9 290
Windows 10

Permalänk
Medlem

Lite roligt att man alltid hamnar i hårklyveri diskussioner så snart invandring diskuteras.

Ni som är så mycket emot det tänk såhär. Om den ensamstående mamman med tre barn trivs och stannar i landet tänk vad mycket bra det kommer att föra med sig,se det som en investering så slipper ni bry er om belopp.

Om hennes tre barn skaffar 2 barn var så är det om kanske 50 år 9 fler skatte betalare än vad det hade varit annars. Det är där det fina ligger. Spola sedan fram ytterligare 50 år så förstår man principen ordentligt.

För övrigt så bygger hela vårt system på en positiv naivitet/invandring så var tacksamma att det kommer folk hit. Det är jag!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chest:

Lite roligt att man alltid hamnar i hårklyveri diskussioner så snart invandring diskuteras.

Ni som är så mycket emot det tänk såhär. Om den ensamstående mamman med tre barn trivs och stannar i landet tänk vad mycket bra det kommer att föra med sig,se det som en investering så slipper ni bry er om belopp.

Om hennes tre barn skaffar 2 barn var så är det om kanske 50 år 9 fler skatte betalare än vad det hade varit annars. Det är där det fina ligger. Spola sedan fram ytterligare 50 år så förstår man principen ordentligt.

Alla skattebetalare betalar inte in mer än de konsumerar i form av offentliga utgifter. 2/5 betalar så mycket att det täcker både de egna utgifterna och lämnar ett netto på miljoner, de andra är en förlust på miljonbelopp. Så nej, det är inte där "det fina ligger" om man nu inte tror att ensamstående trebarnsmammor är överrepresenterade vad gäller att fostra höginkomsttagare.

Visa signatur

i5 4670k 4.2Ghz 1.2v
AMD R9 290
Windows 10

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Mental:

Den här bilden tar upp och bemöter några av de argumenten som ofta framförs.

https://fbcdn-sphotos-f-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash4/123513...

Många av bidragen tar ut varandra, Skulle man få ut 20-30k i månaden skulle man inte bosätta sig i slummen, den stora merparten lever kring existensminimum.

Vadå studenter har en inkomst på 7-9k i månaden? Inkomsten är 2828 kr i månaden i form av bidrag. Resten är lån, och tror man att lån är inkomst behöver man en grundkurs i ekonomi snarast.

Visa signatur

Gigabyte GA-MA790FX-DQ6 | AMD Phenom 9950 @ 2,6 Ghz | Sapphire Radeon HD 4850 512MB GDDR3 | Samsung 400 GB | Corsair Dominator TWIN2X8500C5DF 4096MB | Tagan 400W

Permalänk
Medlem
Skrivet av shogun-r:

öhhh va? Det där får stå för dig. På vilket sätt innehållsfattigt?

Nog för att jag kan hålla med om att Sverigedemokraterna borde framtona sina övriga frågor mer och att dom borde bredda sig. Men vad har t ex moderaterna gjort på 8 år vid makten? Pratat om sänkt skall och att det är avgörande för att behålla "jobben" , sen har dom stuckit in med en del reformer emellanåt som haft väldigt dålig och tveksam verkan, som, sänkt restaurangmoms, etableringsreformen, fas3 och andra nystartade reformer som fått hård kritik av experter som t ex nystartszoner. Men framförallt är det sänkt skatt dom pratat om i 8 år, dvs sänkt skatt för dom som har arbete.

Går inte att begära att ett såpass nytt parti skall var lika etablerad som dom etablerade partierna.

Innehållsfattigt, se på den ekonomiska plattformen som förespråkas? Är det fel att det ska löna sig att arbeta? SD precis som många utav de övriga partierna verkar ju främst inriktade på att det ska fungera oavsett och de ekonomiska incitamenten för arbete är små i SD:s politik.

Skrivet av Crippa90:

Vadå studenter har en inkomst på 7-9k i månaden? Inkomsten är 2828 kr i månaden i form av bidrag. Resten är lån, och tror man att lån är inkomst behöver man en grundkurs i ekonomi snarast.

Nu är det väl ändå hårklyveri i semantikens värld? Inkomst = pengar in (oavsett om de rent faktiskt ska betalas tillbaka eller inte)? Kan ju inte låta bli att fundera över den situation som finns idag, bättre ekonomiskt med försörjningsstöd än studiemedel.

Visa signatur

-EP45-DS3 -C2D 8500 -8GB OCZ DDR2 PC6400 -PowerColor 7990 -Corsair 850W -LG W2600HP BF

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Henrik21:

Nu är det väl ändå hårklyveri i semantikens värld? Inkomst = pengar in (oavsett om de rent faktiskt ska betalas tillbaka eller inte)?

Nej absolut inte. Tar du ett huslån har du väl inte en lön på över två miljoner den månaden? Inkomst och lån är helt skilda saker som ska hållas isär.

Visa signatur

Gigabyte GA-MA790FX-DQ6 | AMD Phenom 9950 @ 2,6 Ghz | Sapphire Radeon HD 4850 512MB GDDR3 | Samsung 400 GB | Corsair Dominator TWIN2X8500C5DF 4096MB | Tagan 400W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Valiumballong:

Den gemensamma nämnaren för arbetslösa ungdomar är avsaknad av kompletta gymnasiebetyg. Jag tycker att jämförelsen är rimlig. Om arbete ska vara motivation nog för 16-19-åringar att ta sig igenom gymnasiet borde arbete vara motivation nog för invandrare att lära sig svenska.

Jag är helt för att man på olika sätt ska främja utbildning så man slipper arbetslöshet, men varför tycker du att just 12000 skulle vara ett bra incitament till en grupp som inte har något gemensamt mer än att de inte fått godkända gymnasiebetyg, vilket i sig heller inte är en gemensam nämare då det skiljer sig så offantligt.
Är även en ganska liten del som går genom grundskolan med bra betyg för att misslyckas kapitalt i gymnasiet, varför inte rikta satsningen på att i tidigt skede förhindra att dessa ungdomar går ur kurs?

Alla ska ha hjälp, men det betyder inte att alla ska ha samma. På så sätt funkar hela systemet med tex speciallärare, specialklasser etc. Du och en dyslektiker behöver olika typer av hjälp, vilket är det som gäller nu. En som går SFI och en som misslyckats på gymnasiet behöver inte samma hjälp.

Pengar som incitament funkar dåligt, vilket bevisas av att det är ett fåtal procent som verkligen klarar av detta mål för att få 12 000:-. Det finns gott om exempel på att pengar inte är en bra motiverande drivkraft fr de flesta.

Citat:

Det tror jag nog.

Så då är det egentligen systemet vi vill klaga på som ger alla dessa bidrag (på pappret) och inte specifikt invandrare, eller hur?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Crippa90:

Nej absolut inte. Tar du ett huslån har du väl inte en lön på över två miljoner den månaden? Inkomst och lån är helt skilda saker som ska hållas isär.

Men tar du nämnda huslån, delar upp det och erhgåller en belopp på månadsbasis så blir det helt plötsligt förståeligt varför vissa kan tycka att det rör sig om en inkomst, även om det per definition inte nödvändigtvis är det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av CSM101:

Jag är helt för att man på olika sätt ska främja utbildning så man slipper arbetslöshet, men varför tycker du att just 12000 skulle vara ett bra incitament till en grupp som inte har något gemensamt mer än att de inte fått godkända gymnasiebetyg, vilket i sig heller inte är en gemensam nämare då det skiljer sig så offantligt.
Är även en ganska liten del som går genom grundskolan med bra betyg för att misslyckas kapitalt i gymnasiet, varför inte rikta satsningen på att i tidigt skede förhindra att dessa ungdomar går ur kurs?

Alla ska ha hjälp, men det betyder inte att alla ska ha samma. På så sätt funkar hela systemet med tex speciallärare, specialklasser etc. Du och en dyslektiker behöver olika typer av hjälp, vilket är det som gäller nu. En som går SFI och en som misslyckats på gymnasiet behöver inte samma hjälp.

Pengar som incitament funkar dåligt, vilket bevisas av att det är ett fåtal procent som verkligen klarar av detta mål för att få 12 000:-. Det finns gott om exempel på att pengar inte är en bra motiverande drivkraft fr de flesta.

Bort med SFI-bonusen då. Ersätt morot med piska, det är gratis.

Skrivet av CSM101:

Så då är det egentligen systemet vi vill klaga på som ger alla dessa bidrag (på pappret) och inte specifikt invandrare, eller hur?

Jag tror inte att jag har skrivit något annat.

Visa signatur

i5 4670k 4.2Ghz 1.2v
AMD R9 290
Windows 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Valiumballong:

Bort med SFI-bonusen då. Ersätt morot med piska, det är gratis.

Sjysst med lite 1700-tals pedagogik vid lunch.

Konservatism och moral-uppläxning känns helt rätt i tiden, det är bara idioter som ser effekten som nyttig.

Skrivet av Valiumballong:

Jag tror inte att jag har skrivit något annat.

Det krävs dock inte mycket av tankeverksamhet för att förstå att det är invandrarna och flyktingarna Valiumballong vill sätta dit. Det är tämligen standard för att inte säga ett automatiskt samband att moralkonservativa ideér presenterade i förhållande till en viss grupp innebär att det är gruppen som ska sättas dit.

Visa signatur

Huzzbutt! Huzzbutt! Huzzbutt! Huzzbutt!

(Huzzbutt Hatar Klubben nästa möte är flyttat till tisdag, men vi ses som vanligt bakom Statoil. Ta med Chips och glatt humör!)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Valiumballong:

Bort med SFI-bonusen då. Ersätt morot med piska, det är gratis.

Ja absolut att man kan revidera hur man kan främja inlärningen, men att komma med dåliga jämförelser är inte ett bra sätt. Men något ska man ha för att man lyckas genomföra SFI snabbt eftersom man då kan ägna tid åt annat än att lära sig språket, tex att försöka ta sig in på arbetsmarknaden vilket innebär att man börjar generera skatteintäkter istället vilket vi som samhäller går plus på.

Nu vet jag inte hur pass insatt du är i belöningssystemet, men kan kort bara nämna att det som fungerar bäst är det som får en att må bra, dvs triggar en känsla av att vi uppnått något, att vi lyckats etc. bestraffning är uruselt ur motivationshänseende.
Annars hade ju tex våldtäkter och rån och mord hört till historian till om bestraffning hade haft en verklig effekt.

Citat:

Jag tror inte att jag har skrivit något annat.

Bra.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av CSM101:

Men tar du nämnda huslån, delar upp det och erhgåller en belopp på månadsbasis så blir det helt plötsligt förståeligt varför vissa kan tycka att det rör sig om en inkomst, även om det per definition inte nödvändigtvis är det.

Jag kan godta och förstå oförståelse om man inte har all fakta. Det är inget annat än mänskligt.

Men om man nu ska "säga hur det är" som bilden vill göra får man allt kolla upp saker innan. Jämförelsen mellan studenter, som tar lån och har prestationskrav för att fortsätta få studiemedel, och flyktingar, som får alla pengar i form av bidrag, är en äppel- och päronjämförelse.

Spontan tanke så kanske ett Välkommen-till-Sverige-lån skulle kunna vara nått för nyanlända? Att bygga upp ett stort skuldberg är det ingen som vill göra så då skulle de få fart på att fixa ett jobb. Samt att pengarna kommer tillbaka till staten.

Visa signatur

Gigabyte GA-MA790FX-DQ6 | AMD Phenom 9950 @ 2,6 Ghz | Sapphire Radeon HD 4850 512MB GDDR3 | Samsung 400 GB | Corsair Dominator TWIN2X8500C5DF 4096MB | Tagan 400W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mental:

Den här bilden tar upp och bemöter några av de argumenten som ofta framförs.

-SNIP-

Många av bidragen tar ut varandra, Skulle man få ut 20-30k i månaden skulle man inte bosätta sig i slummen, den stora merparten lever kring existensminimum.

Som student blir jag ledsen när jag ser den där bilden, känns förjävligt att användas som exempel för att påvisa hur illa någon har det eftersom de har de lika illa ställt som mig

Visa signatur

Primär: R9 3900X | ASUS X570-F Gaming | NH-D15 | 64GB@3200MHz | RTX 3080 10GB | Seasonic 850W | Fractal Define R6 |
Gamla bettan: i5 750@3.8GHz | 8GB | HD5770 | Corsair VS 550W | FD R2 |