Officiella Total War: Rome II -tråden

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rosslan:

Uppgradera inte dina städer till max, se till att du bygger "gröna" buggnader eller hamnar som genererar mycket mat. Se till att innan du bygger så kollar du om den ger -food.

Så följdfråga, hur hanterar jag då squalorn på effektivt sätt, för det kommer följa av stora städer och mycket mat :/.

Skrivet av Tumnus:

När patchen släpps så borde den automatiskt appliceras till spelet. Detta borde sedan stå något av hörnen på huvudmenyn senare som ett versionnummer.

http://www.youtube.com/watch?v=7-cS_ptYF9I

Brian Blessed: LEGEND

Mycket trevlig film att titta på, hoppas det blir fler likt detta

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Tumnus:

Håller helt med att spelet saknar optimering och det drar ner på spelupplevelsen. Däremot är som sagt spelet fortfarande spelbart, dels pga. att jag är helt såld på eran och pga. att det just är ett TW spel. Och det kommer att bli bättre.

Får hoppas på det. Var Shogun 2 och Napoleon lika skadade vid sina releaser?

Här ser vi CA som spelar Rome 2:
http://youtu.be/e27MtFbxK4k

Någon som får en liknande upplevelse? Mitt och deras ser helt olika ut.
Här har vi ju det som ser ut som en snyggare version av Shogun 2, som en värdig uppföljare.

Permalänk

Förr kunde man se hur stor en trupp var på hur ifylld flaggan var men det har man tagit bort? Det är så många saker man ändrat på som gjort spelet mer svårt att första sig på. Det känns inte logiskt alls.

Dessutom spelade jag en CO-OP kampanj med min kompis och när vi skulle anfalla en stad så hängde sig mitt spel och han ramlade ur spelet. Hoppas verkligen att patchen förbättrar spelet annars så får man gå tillbaka till Crusader Kings II igen som är ett suveränt bra spel.

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk
Medlem

Jag har spelat i ganska många timmar nu och har inte mött på några buggar och det flyter på ganska bra.

Permalänk
Medlem

Har patchen blivit släppt? Steam har installerat något på 26 mb, är det allt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon4992:

Får hoppas på det. Var Shogun 2 och Napoleon lika skadade vid sina releaser?

Här ser vi CA som spelar Rome 2:
http://youtu.be/e27MtFbxK4k

Någon som får en liknande upplevelse? Mitt och deras ser helt olika ut.
Här har vi ju det som ser ut som en snyggare version av Shogun 2, som en värdig uppföljare.

Ja, mitt ser heller inte alls ut som det där, mitt påminner mer om en förbättrad version av Rome 1. Väldigt tråkigt, Shogun 2 var i alla fall väldigt fint vid release, klart att det fanns buggar men inte likt det här. Vad jag har förstått från de olika TW forumen, så är CA väldigt bra på att släppa ofärdiga produkter, bättre att vänta några veckor så de hinner fixa de flesta buggar.

Visa signatur

RTS :D

Permalänk
Skrivet av anon4992:

Får hoppas på det. Var Shogun 2 och Napoleon lika skadade vid sina releaser?

Här ser vi CA som spelar Rome 2:
http://youtu.be/e27MtFbxK4k

Någon som får en liknande upplevelse? Mitt och deras ser helt olika ut.
Här har vi ju det som ser ut som en snyggare version av Shogun 2, som en värdig uppföljare.

Jag. Kör på ultra i 40 fps, kan inte klaga på nånting på grafik-sidan (patchen fick mina fps på ultra setting från 28 till 40). Har en i7 3770k ock gtx 680. Om du tycker att spelet inte presterar proportionerligt till ditt rigg så kan du posta ditt problem på det officiella forumet o hoppas på att det fixar det till nästa patch.

Permalänk

Nu är patchen släppt men vart kan man ladda ner den ?

Permalänk
Medlem

Är det någon som vet om man kan se mer info om sin handel. Jag vill kunna se priset på olika resurser och total hur mycket jag producerar av de olika resurserna.

(Samma som i Shogun 2 och i Empire, se tillfälliga priset på läder t ex)

Visa signatur

Dator:|Gigabyte GA Z170X-game7|i7 6700k Noctua D15|Gtx 1070 Palit Jetstream| 16GB@3200MHz Corsair Vegenance|Corsair AX750|Fractal Design R5|Crucial MX100 256GB + 128GB|WD Red 4TB x2 | WD Green 2TB|W10 Pro|

Permalänk
Medlem
Skrivet av punchline82:

Nu är patchen släppt men vart kan man ladda ner den ?

automatiskt på steam. (Om du inte har avaktiverat det)

Visa signatur

Dator:|Gigabyte GA Z170X-game7|i7 6700k Noctua D15|Gtx 1070 Palit Jetstream| 16GB@3200MHz Corsair Vegenance|Corsair AX750|Fractal Design R5|Crucial MX100 256GB + 128GB|WD Red 4TB x2 | WD Green 2TB|W10 Pro|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Simcon:

Så följdfråga, hur hanterar jag då squalorn på effektivt sätt, för det kommer följa av stora städer och mycket mat :/

Jag skrev ett inlägg i Total wars officiella forum om Squalor:

"Keep an eye out for lvl 3 buildings as CA_Thamis says, they can increase Squalor heavily. I have played over 100 turns and have very, very few lvl 3 buildings that effect squalor.

And don't be afraid to raze an entire city or region to rebuild.

I play as Rome, I have conquered the whole north Africa, Spain and Italy, and just started on the tribes up north.

I only have military buildings in one region, only one. Were I raise armys and upgrade those I have, and that's the only region were my food supply is negative because I focus on happiness buildings to meet up whit the squalor, but since my empire food is surplus I can export food to my military region. In the other regions I make sure to keep a food surplus and important economy buildings.

I really enjoy the new system"

Permalänk

Kan man på något sett se fall patchen installerats ?

Permalänk
Skrivet av Swedish Berserk:

Förr kunde man se hur stor en trupp var på hur ifylld flaggan var men det har man tagit bort? Det är så många saker man ändrat på som gjort spelet mer svårt att första sig på. Det känns inte logiskt alls.

Dessutom spelade jag en CO-OP kampanj med min kompis och när vi skulle anfalla en stad så hängde sig mitt spel och han ramlade ur spelet. Hoppas verkligen att patchen förbättrar spelet annars så får man gå tillbaka till Crusader Kings II igen som är ett suveränt bra spel.

Man kan se hur stor styrkan är på flaggan. Dom har bara ändrat hur den ser ut. Strecken som fyller flaggan går bara upp till ungefär hälften av flaggans höjd.

Permalänk
Medlem

Hmm, patchen har lett till att mitt spel kraschar när jag väntar på nästa "turn"

Visa signatur

Dator:|Gigabyte GA Z170X-game7|i7 6700k Noctua D15|Gtx 1070 Palit Jetstream| 16GB@3200MHz Corsair Vegenance|Corsair AX750|Fractal Design R5|Crucial MX100 256GB + 128GB|WD Red 4TB x2 | WD Green 2TB|W10 Pro|

Permalänk

nu har jag 39 fps i benchmarken på extreme .. va 34 eller ngt igår

Permalänk
Medlem
Skrivet av riktigninja:

nu har jag 39 fps i benchmarken på extreme .. va 34 eller ngt igår

Det är en bugg, har hänt mig också en gång, är det alltid vid samma faction det kraschar eller? gå tillbaka 1-2 turns och spela om den rundan

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av anon4992:

Nu är du ju ganska så orättvis om du först kallar mig som oseriös, och därefter hela Metacricit för att just Rome 2 kritiseras.
Brukar bland annat kolla betyg där innan köp, och det är väl som så att spel som är dåliga också får dåliga betyg? Varför skulle kundernas åsikter inte räknas? Hade spelet fungerat innan release, hade dom fått bättre betyg från slutkunderna, detta ser du om du tittar på andra spel. Släpper man en trasig produkt förtjänar man inga höga betyg. Att dom nu har som policy att fixa spelet i efterhand säger ju en hel del om deras planering. Eller bagatelliserar du all irritation som finns på deras officciela forum också, allt är långt ifrån "fanboygnäll" om man tar sig tid att läsa lite. Du erkänner ju själv att dom brukar släppa ofärdiga spel, såklart att vi kunder blir irriterade.

Att dom nu i efterhand ska patcha och fixa spelet gör ju inte betyget bättre, som kund kan man begära att ett spel ska fungera från dag 1. Att många i branschen gärna tar pengarna först, och sen halvhjärtat försöker fixa spelet i ett år är verkligen inte ok. Det får räcka nu med ofärdiga spel som vi ska betala för.

Jag skrev för någon månad sedan, eller flera månader sedan!

JAG HOPPAS DE SLÄPPER ETT SPEL SOM ÄR SPELBART. Jag bryr mig inte om spelet blev försenad 1 år. BARA DEN FUNGERAR så är jag nöjd. Nu har de släppt ut det och det går inte spela skiten. Det är det som GÖR SÅ ONT att man blir äcklad. Jag sa till mig själv efter Diablo 3 att aldrig mer Blizzard spel, det gjorde jag inte. Samma sak nu med CA. Aldrig mer ska jag KÖPA ett spel av dem.

Permalänk
Skrivet av Überklass:

Jösses, ser verkligen fram emot att höra sandalernas klappande steg eka genom Roms kullerstensgator när Gaius Überclassicus låter sin trogna Legion IIV Noricum marschera genom stadens öppna portar mot senaten, för att en gång för alla krossa republiken medans veteranerna från Legion V Illyricum avväpnar stadsvakten och posterar sig innanför stadens murar som beredskap.

Hell Überclassicus Caesar!

hallå uberklass, vart tog du vägen? jag vill höra din åsikt om spelet om du har tid att komma ifrån carthagos förintelse för en liten kommentar

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

AMD har släppt nya beta drivers, http://support.amd.com/us/kbarticles/Pages/AMDCatalyst13-10WI...

Bland annat innehåller den:

- Rome Total War 2: Updated AMD CrossFire™ profile
- improves CrossFire scaling up to 20% (at 2560x1600 with extreme settings)
- resolves corruption issues seen while playing the game

Visa signatur

RTS :D

Permalänk
Geeks Gaming

Ingen som har patchnotes från idag?

Visa signatur

|Fractal Design Arc Svart|Fractal Design Tesla R2 650W 80+ Gold|MSI X470 GAMING PLUS|AMD Ryzen 5 5600X|Corsair Vengeance LPX DDR4 3200MHz 16GB|RTX 2070 Super|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jinxswe:

Ingen som har patchnotes från idag?

http://wiki.totalwar.com/w/Total_War_ROME_II:_Patch_1

Visa signatur

RTS :D

Permalänk
Medlem
Skrivet av deadich:

Tycker knappast att det är ett problem. Alla med en hjärna fattar ju att user score inte säger särskilt mycket.

Vilket ju innebär att det är ett problem. Det finns ju liksom ingen anledning att ha en möjlighet för användarna att betygsätta saker om man inte använder den till något. Finns liksom ingen poäng att sajter som Metacritic och IMDB att framhäva user scores om de inte vill säga någonting med dem.

Eller om vi säger så här: Det finns nog en anledning till att Youtube bytte från en sifferskala på sina filmer till en med tumme upp och ned.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swedish Berserk:

Förr kunde man se hur stor en trupp var på hur ifylld flaggan var men det har man tagit bort? Det är så många saker man ändrat på som gjort spelet mer svårt att första sig på. Det känns inte logiskt alls.

Det är ju kvar i spelet?

Permalänk
Skrivet av furuliden:

Man kan se hur stor styrkan är på flaggan. Dom har bara ändrat hur den ser ut. Strecken som fyller flaggan går bara upp till ungefär hälften av flaggans höjd.

Skrivet av Antor:

Det är ju kvar i spelet?

Så man ser det på strecken på flaggan? Det var bra mycket tydligare i tidigare spel.

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swedish Berserk:

Så man ser det på strecken på flaggan? Det var bra mycket tydligare i tidigare spel.

Testade nyss, det är kvar, den sönderfaller från botten. Ja, tyckte den var mycket tydligare i Shogun 2.

Visa signatur

RTS :D

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon152135:

Jag skrev för någon månad sedan, eller flera månader sedan!

JAG HOPPAS DE SLÄPPER ETT SPEL SOM ÄR SPELBART. Jag bryr mig inte om spelet blev försenad 1 år. BARA DEN FUNGERAR så är jag nöjd. Nu har de släppt ut det och det går inte spela skiten. Det är det som GÖR SÅ ONT att man blir äcklad. Jag sa till mig själv efter Diablo 3 att aldrig mer Blizzard spel, det gjorde jag inte. Samma sak nu med CA. Aldrig mer ska jag KÖPA ett spel av dem.

http://forums.totalwar.com/showthread.php/81021-Review-from-a...

Permalänk
Medlem

Jag aktiverade min kod från webhallen för DLCt klickade på Slutför, är det allt jag behöver göra? inget att ladda ner eller så? :S

Permalänk
Inaktiv

Let me also state that I was part of, and still am part of a development team that has recently released a PC game in the Military genre.

Någon som jobbar för svenska Paradox kanske? Hursomhelst, bra tråd!

Permalänk
Medlem

Kör fortfarande 13.1 drivisar, inte orkat byta. Gick ifrån medium 60 fps till ultra/extreme 50--60 fps. Med nya patchen.

Edit: får crash på en viss strid, hade att göra med för högs settings.. Vetifan varför men fick sänka igen. Spelet var ju så snyggt på hög grafik

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Medlem

Nån som vet hur man kan starta ett civil war när man är rome och sen bli kejsare?

Visa signatur

| CPU: Intel core i5-3570k 3.4GHz | H100 CPU kylare | GPU: Gigabyte GeForce GTX 980 Ti G1 GAMING 6GB | OS: Windows 7 Home pre 64bit | DDR3 4Gb ram | Moderkort: MSI Z77IA-E53 |Skärm: Dell U2312HM 23 | Chassi: NZXT H440W Silent Ultra White |PSU: Corsair TX850 | SSD 1: EVO Basic 840-Series 250GB | SSD 2: 60GB | HDD 1: Seagate 1TB | HDD 2: Lacia 1TB | HDD 3: 3TB WD Red |