QNIX/X-STAR QX/DP2710 27" 2560x1440 Samsung PLS Panel

Permalänk
Skrivet av instrument:

Om det är någon tröst så har jag hört att Det oftare är fel på glossy-versionerna!

Jaså, jag har då aldrig tidigare hört nåt sånt.
Säkert bara nåt rykte utan sanning.

Permalänk
Medlem

Sisådärdå, då har jag fått iväg min trasiga Qnix. Det var definitivt inte lika lätt som att handla i butik är min erfarenhet. Att en sån här skärm kan ha black light bleed hade jag förstått innan jag köpte, men det var vad jag läst mig till inte så svårt att få bukt med. Dom allra flesta har ju ändå fått en skärm som de är väldigt nöjda med. Men - dialogen med företaget när det inte funka har inte varit den bästa kan jag säga. De första tre mailsvaren jag fick var av standardmall 1a, den måste ha gått sönder i transporten - kan du öppna den och kolla. När jag för andra gången förklarade extra tydligt att det inte gjorde någon skillnad hur jag än fysiskt påverkade panelen där den inte lys - så blev det en helt annan ton från dem och jag skulle självklart få skicka tillbaka skärmen.

Att få iväg skärmen med Fedex var inte heller det någon lek. Det skulle fyllas i fraktsedel på nätet, invoice skulle skrivas ut och under. När jag väl fyllt i allt, med hjälp av kundtjänst över telefon, så gick fraktsedeln iaf inte igenom. Jag skulle fylla i företagets Fedex-konto för att kreditera företaget så att jag slapp betala returfrakten, tur var väl det, men det fanns ett tak på kontot som överskreds. Fedex ville ha över 5000:- för att skicka paketet, internationell ekonomiklass. Så jag ringde tillbaka till kundtjänst som kollade i systemet och sa att det skulle inte spela någon roll - utan företaget hade någon deal som gällde och att chauffören skulle ordna fraktsedel så skulle det funka sen. Det får jag verkligen hoppas, vill inte att det ska strula nå mer nu. Jag har köpt en Asus PB278Q och kommer förtränga hela den här episoden. Den är dubbelt så dyr, men det jag märkt, efter ha använt båda relativt nära inpå varandra, är att Asusen är klart bättre. Förmodligen så är den åsikten kraftigt subjektiv, men utifrån mina erfarenheter så känner jag att det är helt rätt för mig.

För att inte spåra ot totalt så nöjer jag mig så, men önskar alla som fortsättningsvis köper Qnix/Crossover bästa lycka till. Hoppas ni får fungerande skärmar så ni slipper krångel.

Visa signatur

Det är inte lätt när det är svårt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bart:

Sisådärdå, då har jag fått iväg min trasiga Qnix. Det var definitivt inte lika lätt som att handla i butik är min erfarenhet. Att en sån här skärm kan ha black light bleed hade jag förstått innan jag köpte, men det var vad jag läst mig till inte så svårt att få bukt med. Dom allra flesta har ju ändå fått en skärm som de är väldigt nöjda med. Men - dialogen med företaget när det inte funka har inte varit den bästa kan jag säga. De första tre mailsvaren jag fick var av standardmall 1a, den måste ha gått sönder i transporten - kan du öppna den och kolla. När jag för andra gången förklarade extra tydligt att det inte gjorde någon skillnad hur jag än fysiskt påverkade panelen där den inte lys - så blev det en helt annan ton från dem och jag skulle självklart få skicka tillbaka skärmen.

Att få iväg skärmen med Fedex var inte heller det någon lek. Det skulle fyllas i fraktsedel på nätet, invoice skulle skrivas ut och under. När jag väl fyllt i allt, med hjälp av kundtjänst över telefon, så gick fraktsedeln iaf inte igenom. Jag skulle fylla i företagets Fedex-konto för att kreditera företaget så att jag slapp betala returfrakten, tur var väl det, men det fanns ett tak på kontot som överskreds. Fedex ville ha över 5000:- för att skicka paketet, internationell ekonomiklass. Så jag ringde tillbaka till kundtjänst som kollade i systemet och sa att det skulle inte spela någon roll - utan företaget hade någon deal som gällde och att chauffören skulle ordna fraktsedel så skulle det funka sen. Det får jag verkligen hoppas, vill inte att det ska strula nå mer nu. Jag har köpt en Asus PB278Q och kommer förtränga hela den här episoden. Den är dubbelt så dyr, men det jag märkt, efter ha använt båda relativt nära inpå varandra, är att Asusen är klart bättre. Förmodligen så är den åsikten kraftigt subjektiv, men utifrån mina erfarenheter så känner jag att det är helt rätt för mig.

För att inte spåra ot totalt så nöjer jag mig så, men önskar alla som fortsättningsvis köper Qnix/Crossover bästa lycka till. Hoppas ni får fungerande skärmar så ni slipper krångel.

Vad tråkigt att det blev som det blev för din del. Men jag ha en fråga till dig som ha köpt den asus skärmen eftersom jag själv var oxå inne ett tag med att handla en sådan här då jag i slutändan valde att testa Korea skärmen. Det är att om du kommer att prova på att överklocka asus skärmen? Om ja så kan jag du väl lägga upp info här om hur mkt du lyckas med att dra upp den i.

Tack i förhand

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Lian LI O11 XL | Crosshair VIII Hero | 5950x | 32 GB RAM | ASUS RTX 3080 TUF | WD SN850 2TB + 2TB Intel 660p | Fiio 5K Pro | Sennheiser HD650 | Logitech G Pro | GPW+G502W | RM1000i | ASUS SWIFTx2 |

Permalänk
Skrivet av minh:

Vad tråkigt att det blev som det blev för din del. Men jag ha en fråga till dig som ha köpt den asus skärmen eftersom jag själv var oxå inne ett tag med att handla en sådan här då jag i slutändan valde att testa Korea skärmen. Det är att om du kommer att prova på att överklocka asus skärmen? Om ja så kan jag du väl lägga upp info här om hur mkt du lyckas med att dra upp den i.

Tack i förhand

Skickades från m.sweclockers.com

Det går inte att överklocka märkesskärmar eftersom märkesskärmar suger getpung och koreaskärmar rockar fett.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blackbird_CaD_:

Det går inte att överklocka märkesskärmar eftersom märkesskärmar suger getpung och koreaskärmar rockar fett.

Okej jaha det var ju synd.
Tack för svaret då hehe

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Lian LI O11 XL | Crosshair VIII Hero | 5950x | 32 GB RAM | ASUS RTX 3080 TUF | WD SN850 2TB + 2TB Intel 660p | Fiio 5K Pro | Sennheiser HD650 | Logitech G Pro | GPW+G502W | RM1000i | ASUS SWIFTx2 |

Permalänk
Avstängd

Hej nån som vet hur det är att kolla på film i 1080p/720p med denna qnix panel?
har hört att det kan se dåligt ut att se 1080p/720p format med en 2560x1440 skärm?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tacoman:

Hej nån som vet hur det är att kolla på film i 1080p/720p med denna qnix panel?
har hört att det kan se dåligt ut att se 1080p/720p format med en 2560x1440 skärm?

Den får min vg278h( TN-panel) att se väldigt blek ut i färgerna, så bild kvaliten är avsevärt bättre på qnixen. Filmen blir inte sämre för att de är fler punkter på skärmen.

Visa signatur

Stationär: 7800X3D | 32GB DDR5 | Strix B650 | 3080 XTREME WF | Evolv X | 970 2+1TB | G915 | G604/G Pro W | LG 42C2
Homelab: I3 6100 | 64GB DDR4 | Node 304 | 6x 4TB HGST| 990 PRO 2 TB
Bärbart: Macbook 14 pro M2 | Tab S5e | iPhone 14 pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Claews:

Den får min vg278h( TN-panel) att se väldigt blek ut i färgerna, så bild kvaliten är avsevärt bättre på qnixen. Filmen blir inte sämre för att de är fler punkter på skärmen.

Nja ligger något i att lågupplöst material blir en aning oskarpare. Sträcks ju ut över en större yta och måste gå igenom ytterligare skalning. Inga problem med 720/1080 material, men jag upplever det som att allt annat material (youtube 480p mm) ser sämre ut skalat till 1440p än 1080p.

Gick över till 1080p för allt som går att få i denna upplösning för ett tag sedan och det är väl först nu med 1440p det börjar kännas motiverat.

Permalänk

Nu när leveransen skickats har jag börjat fundera på att skaffa ett bordsfäste för att slippa det "rangliga" standardstället alla pratar om. Några bra tips? Helst billigt, tvekar starkt på att jag behöver tilt/pivot. Skulle uppskatta stor svängradie och räckvidd dock.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Claews:

Den får min vg278h( TN-panel) att se väldigt blek ut i färgerna, så bild kvaliten är avsevärt bättre på qnixen. Filmen blir inte sämre för att de är fler punkter på skärmen.

Edit: Jag skrev fel här, jag läste att "filmen blir inte bättre för att det är fler punkter på skärmen", så jag ber om ursäkt jag måste ha varit full eller något.

Tråkigt för alla med problem, jag var rädd för det själv. Jag undrar hur länge den kommer hålla, med en garanti på 1 år.
Jag rekommenderar många att prova de här skärmarna, men jag vill inte låta som att det är en dans på innan man fått ett hyfsat exemplar. Tyvärr är det lätt att bli lyrisk när man sitter där med en 1440p pls och inte lagt ut 3000 kr för den.

Visa signatur

No man is free who is not master of himself

Permalänk
Medlem
Skrivet av instrument:

Nu när leveransen skickats har jag börjat fundera på att skaffa ett bordsfäste för att slippa det "rangliga" standardstället alla pratar om. Några bra tips? Helst billigt, tvekar starkt på att jag behöver tilt/pivot. Skulle uppskatta stor svängradie och räckvidd dock.

Jag har detta fäste:
http://www.clasohlson.com/se/TV-monitorfäste/38-4117

Du behöver även två förpackningar med http://www.clasohlson.com/se/Bricka/Pr111129531 i storlek M4, detta då skruvarna som följer med fästet är något för långa för hålen i monitorn. Eller så skaffar du andra kortare skruvar.

Det är ett stabilt fäste med bra räckvidd och svängradie som du efterfrågar. Det är inget som man bör skaffa om man ofta justerar skärmen i höjdled eller tiltar den. Tiltfunktionen består av en skruv som du låser i rätt läge och lossar man den för att justera så viker sig fästet rakt ner och skärmen ramlar framåt (bygg stöd under med böcker eller något om det måste justeras.)

Visa signatur

i7 8700k @ 4.7GHz | NH-L12 | ASUS Z270i ROG Strix Gaming | EVGA 1080 FTW | 32GB Corsair Vengeance 3000MHz | Samsung 970 Evo M.2 500GB, 840 250GB, Crucial MX500 2TB | Loque Ghost S1 | XB271HU | QX2710 | U2412M | U2719D | Filco Majestouch 2 MX Brown TKL

Permalänk
Medlem

har haft min i ca 4 månader nu, tuffar på fint i 96Hz, klarar mer men 96fps räcker gott o väl.

Visa signatur

GAMING
271QRX OLED|NR200P|SF750|ROG STRIX B650E-I|RYZEN 7800X3D|DOMINATOR TITANIUM RGB 32GB|RTX 4090|990 PRO 2TB|PLAYSTATION 5
MEDIA
SHIELD TV PRO|OLED77S90C|HW-Q995C

Permalänk
Medlem

Hej! nu har jag fått hem min Qnix!

Inte hunnit överklockat än, eller kollat BLB:n, men har hittat endast 1 död pixel när det är en helt svart bakgrund. Denna ser man fan inte, om man inte anstränger sig, så ingenting jag kommer att störa mig på.

Här är bild iaf, jämfört mot gamla! (dålig bild)

Visa signatur

FD Arc | ASRock Z68 Extreme3 Gen3 | I5 2500k | EVGA GTX 780Ti SC | Corsair TX 650W V2 80+ Bronze | Corsair 8GB CL9 1600Mhz | Samsung 830 | QNIX QX2710LED Matte 2560x1440 | Beyer DT770 Pro 80 Ohm + Fiio E10 | Vortex KBC Poker II | Logitech G400 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ostbiten:

Hej! nu har jag fått hem min Qnix!

Inte hunnit överklockat än, eller kollat BLB:n, men har hittat endast 1 död pixel när det är en helt svart bakgrund. Denna ser man fan inte, om man inte anstränger sig, så ingenting jag kommer att störa mig på.

Det jag dock undrar är, går den inte tilta eller? Är liksom bakåtlutad, sen är foten så klen så vågar knappt tilta den... Fattar inte vart själva tiltningen sker.

Här är bild iaf, jämfört mot gamla!

http://i44.tinypic.com/2ibnpug.jpg

Jag trodde själv först att den inte gick att tilta. Men efter läst på ebay igen så ska den vara tiltbar. Vilket den är, jag tar ett stadigt på foten och sen tiltar skärmen åt de håll jag vill. I början krävdes det mer kraft men efter mjukat upp den så går det lättare.

Tiltningen sker vid utfasningen. Tappert försök att få en bild på de( foten är inte sprucket utan plasten sitter kvar):

Visa signatur

Stationär: 7800X3D | 32GB DDR5 | Strix B650 | 3080 XTREME WF | Evolv X | 970 2+1TB | G915 | G604/G Pro W | LG 42C2
Homelab: I3 6100 | 64GB DDR4 | Node 304 | 6x 4TB HGST| 990 PRO 2 TB
Bärbart: Macbook 14 pro M2 | Tab S5e | iPhone 14 pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Claews:

Jag trodde själv först att den inte gick att tilta. Men efter läst på ebay igen så ska den vara tiltbar. Vilket den är, jag tar ett stadigt på foten och sen tiltar skärmen åt de håll jag vill. I början krävdes det mer kraft men efter mjukat upp den så går det lättare.

Tiltningen sker vid utfasningen. Tappert försök att få en bild på de( foten är inte sprucket utan plasten sitter kvar):
https://dl.dropboxusercontent.com/u/13951379/tilt_qnix.jpg

Ah, jag löste det precis!

Dubbel-checkade på Ebay jag med, då jag var säker att det skulle gå att tilta!

Jävlar vilken skärm alltså, nöjd som fan redan, men inte ens provat än typ ^^

Skillnad mot min gamla Dell 20'' med 1680x1050

Visa signatur

FD Arc | ASRock Z68 Extreme3 Gen3 | I5 2500k | EVGA GTX 780Ti SC | Corsair TX 650W V2 80+ Bronze | Corsair 8GB CL9 1600Mhz | Samsung 830 | QNIX QX2710LED Matte 2560x1440 | Beyer DT770 Pro 80 Ohm + Fiio E10 | Vortex KBC Poker II | Logitech G400 |

Permalänk

Så jag har fortfarande inte fått någon konfirmation på att de ens skickat min monitor. Och efter de sa att jag skulle få en Matte istället för en Glossy (då den var slut) så börjar jag bli lite arg...

Tycker ni jag skall avbeställa min order och kräva en full återbetalning? Eller ge dem till nästa vecka?

EDIT:

Mailade dem nyss och fick svar att de är på semester till den 9e...
Alltså vafan...

Permalänk
Medlem

Har nu provat skärmen lite mer, är fortfarande extremt nöjd!

Angående BLB så verkar jag endast ha i högra-nedre-hörnet, vilket jag tycker var bra, då det kunna vara värre.

Det jag noterat är dock, att panelen verkar vara lite ''off'', den sitter liksom inte enda uppe i kanten, fattas kanske 2mm.

Jag funderar därför att öppna upp skärmen för att fixa detta och då jag ändå vill testa fixa så jag kanske slipper all BLB så kan jag ta två flugor i en smäll. Verkar ganska enkelt att öppna upp en sådan här skärm enligt många. Blir att testa så fort jag finner tid till det.

Kör den förövrigt i 96 hz nu, fungerar kanon - förutom att på just en ''grå'' bakgrund skapas det en lite ''mörkare linje'', vet inte vad det är som gör det, men här är en bild för att visa vad jag menar. Denna ser jag aldrig i spel i princip, måste vara någon speciell grå bakgrund.

60 hz standard, ingen mörkare linje:

96 hz, nu ser man en mörkare linje:

Visa signatur

FD Arc | ASRock Z68 Extreme3 Gen3 | I5 2500k | EVGA GTX 780Ti SC | Corsair TX 650W V2 80+ Bronze | Corsair 8GB CL9 1600Mhz | Samsung 830 | QNIX QX2710LED Matte 2560x1440 | Beyer DT770 Pro 80 Ohm + Fiio E10 | Vortex KBC Poker II | Logitech G400 |

Permalänk
Medlem

Liten update efter att jag haft monitorn nu en vecka.

Grymt nöjd med bilden! har en glossy och nackdelen är ju helt klart om det är ljust ute då blir det som en spegel vilket inte är superkul men sålänge man kan ha någorlunda mörkt i rummet är det ingen fara.

Upplösningen är supernice! är vad vid 1080p eller 1920x1200 som på min gamla skärm, funderade på att köra dubbla skärmar men kändes överflödigt så jag gav bort den gamla istället till pappa.

Att spela fungerar också utmärkt! kört skärmen i stabila 96Hz men jag känner att sålänge jag kör med Adaptive-Vsync så känner jag inte av någon input-lagg alls så jag är nöjd för tillfället med 60Hz! Kör ju med ett 680 Direct CUII 2GB så upplösningen gör ju att jag inte får ut 120fps direkt i alla spel.

Spelen jag testat hitintills som fungerar ypperligt är: (har dock märkt att man får dra ner på AA) 2GB räcker inte alltid i denna res! för en konstant bra fps.

StarCraft II
The Withcher 2
BF3
DOTA2
Diablo3

Minus är att jag har lite BL nere till höger men det ser man bara i bäcksvart rumm när bakgrunden är svart så inget man tänker på , sen en död pixel till vänster mitten på skärmen, ser man inte heller om du inte sitter och letar, annars grymt nöjd!

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oneone:

Liten update efter att jag haft monitorn nu en vecka.

Grymt nöjd med bilden! har en glossy och nackdelen är ju helt klart om det är ljust ute då blir det som en spegel vilket inte är superkul men sålänge man kan ha någorlunda mörkt i rummet är det ingen fara.

Upplösningen är supernice! är vad vid 1080p eller 1920x1200 som på min gamla skärm, funderade på att köra dubbla skärmar men kändes överflödigt så jag gav bort den gamla istället till pappa.

Att spela fungerar också utmärkt! kört skärmen i stabila 96Hz men jag känner att sålänge jag kör med Adaptive-Vsync så känner jag inte av någon input-lagg alls så jag är nöjd för tillfället med 60Hz! Kör ju med ett 680 Direct CUII 2GB så upplösningen gör ju att jag inte får ut 120fps direkt i alla spel.

Spelen jag testat hitintills som fungerar ypperligt är: (har dock märkt att man får dra ner på AA) 2GB räcker inte alltid i denna res! för en konstant bra fps.

StarCraft II
The Withcher 2
BF3
DOTA2
Diablo3

Minus är att jag har lite BL nere till höger men det ser man bara i bäcksvart rumm när bakgrunden är svart så inget man tänker på , sen en död pixel till vänster mitten på skärmen, ser man inte heller om du inte sitter och letar, annars grymt nöjd!

Fan vad nice jag får min nog imorgon m det stämmer med leverans datumet. Är lite orolig om mitt gtx 680 directcu ii top räcker till. Vill ju gärna köra så hög upplösning som möjligt inte så intresserad av sli faktisk men annars får det blir ett 780 eller vänta tills amd 8000 serie kommer så kan man avgöra sen.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Lian LI O11 XL | Crosshair VIII Hero | 5950x | 32 GB RAM | ASUS RTX 3080 TUF | WD SN850 2TB + 2TB Intel 660p | Fiio 5K Pro | Sennheiser HD650 | Logitech G Pro | GPW+G502W | RM1000i | ASUS SWIFTx2 |

Permalänk
Medlem

Bör man satsa på dessa skärmar eller Crossover 27q, ingen direkt koll börja precis läsa om dessa skärmar. Spelar väl inte överdrivet mycket FPS, men kommer i perioder, när något vettigt släpps.

Vad är för och delarna med denna och crossover 27q?

Sitter på ett 580GTX just nu, men blir ett uppgradering framöver nu till vintern, måste alla spel köra i 2560x1440 upplösning?

Visa signatur

7800X3D - 4090 FE

Permalänk
Medlem
Skrivet av Luminous:

Nej, jag har inte problem med det. Menar du att det skulle vara konstigt att se 1080p material på en 4k? Alltså, om du bara kör skrivbordet i native 2560x1440 så kommer mediaspelaren du använder skala bilden, det vore konstigt annars.
Så nej, du kommer inte ha nån nackdel av att se film på 2560x1440, det borde se lika bra ut om inte bättre.

Tråkigt för alla med problem, jag var rädd för det själv. Jag undrar hur länge den kommer hålla, med en garanti på 1 år.
Jag rekommenderar många att prova de här skärmarna, men jag vill inte låta som att det är en dans på innan man fått ett hyfsat exemplar. Tyvärr är det lätt att bli lyrisk när man sitter där med en 1440p pls och inte lagt ut 3000 kr för den.

Nu pratar ju ingen 4k. 4k är helt enkelt 4ggr högre upplösning än 1080p och en pixel blir 4. Då kan du "pixelmappa" även 1080p film.
Med en 1440p skärm kan du mappa 720p, men inte 1080p och du får helt enkelt sämmre bild när du inte kan pixelmappa. Att skala gör ingen lycklig...

Visa signatur

... zzZZzzzZzzzzzZzzz ....

Permalänk

Nu är UPS ute och ska leverera, och jag sitter på jobbet. Snabbt gick det iallafall, även om jag antagligen får ta mig en tripp till järfälla imorgon. Beställde i onsdags och fick idag, trippen från korea gick Korea -> Kazakstan -> Tyskland -> Sverige enligt UPS.

Permalänk

Rumskompisens lillasyster tog emot skärmen och jag sitter nu och testar. Full analys får dock vänta tills imorgon när jag köpt min nya dator för att accompaniera skärmen. Sitter i nuläget på min macbook pro, och maxupplösningen jag får ut är 1920x1200. Kan dock verifiera att hdmi'n funkar!

Permalänk
Skrivet av instrument:

Rumskompisens lillasyster tog emot skärmen och jag sitter nu och testar. Full analys får dock vänta tills imorgon när jag köpt min nya dator för att accompaniera skärmen. Sitter i nuläget på min macbook pro, och maxupplösningen jag får ut är 1920x1200. Kan dock verifiera att hdmi'n funkar!

Ser 1920x1200 "normalt" ut på en så högupplöst skärm eller blir det konstigt?

Permalänk
Medlem

Snabb review av
QNIX QX2710 LED Evolution ll [Matte] 27" 2560x1440 SAMSUNG PLS 27in
Köpt här

Skärmen var hel och ren när den anlände. Packade upp den och monterade. Tog min dvi-kabel från BenQ-skärmen eftersom den har lirat bra med 120Hz innan. Gick in på overclock.net's guide och fixat snabbt med custom refreshrates i CRU-programmet. Testade först 96Hz, funkade bra. Sedan 120Hz och än så länge funkar de bra också. Validering på 120Hz. Så grymt skönt!

Printscreen

Visa signatur

System #1 - Intel 6700K@4.8GHz + Corsair H110i PnP ~ ASUS ROG MAXIMUS VIII RANGER ~ 32GB Corsair Vengeance LPX DDR4 2400MHz ~ 2x Gainward GeForce GTX 980 Ti 6GB 'GS' ~ 2x 512GB Samsung EVO 850 ~ Corsair RM1000W ~ Acer 27" Predator G-Sync XB271HU
System #2 - Intel 2500K@5.0GHz + Corsair H60+PnP ~ ASRock P67 Extreme4 ~ 16GB DDR3 ~ Gainward 980Ti 'GS' ~ BenQ 24" XL2430T ~ 2x512GB Samsung EVO 840 ~ 750W Corsair TX

Permalänk
Medlem

Idag fick även jag hem min QNIX med Matte coating. Köpte den här http://www.ebay.com/itm/QNIX-QX2710-LED-Evolution-ll-Matte-27... från accesorieswhole. Frakten tog 6 veckodagar.

Hittar inte en endaste död eller stuck pixel, dock lite backlightbleed i nedre kant, inget jag inte kan leva med. Testad framgångsrikt i 120 Hz, nöjer mig dock med 96 Hz.

Värdet på paketet var nedskrivet till 200 USD.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tedvin:

Idag fick även jag hem min QNIX med Matte coating. Köpte den här http://www.ebay.com/itm/QNIX-QX2710-LED-Evolution-ll-Matte-27... från accesorieswhole. Frakten tog 6 veckodagar.

Hittar inte en endaste död eller stuck pixel, dock lite backlightbleed i nedre kant, inget jag inte kan leva med. Testad framgångsrikt i 120 Hz, nöjer mig dock med 96 Hz.
Värdet på paketet var nedskrivet till 200 USD.

Precis som för mig, måste vara en bra ny batch.

Visa signatur

System #1 - Intel 6700K@4.8GHz + Corsair H110i PnP ~ ASUS ROG MAXIMUS VIII RANGER ~ 32GB Corsair Vengeance LPX DDR4 2400MHz ~ 2x Gainward GeForce GTX 980 Ti 6GB 'GS' ~ 2x 512GB Samsung EVO 850 ~ Corsair RM1000W ~ Acer 27" Predator G-Sync XB271HU
System #2 - Intel 2500K@5.0GHz + Corsair H60+PnP ~ ASRock P67 Extreme4 ~ 16GB DDR3 ~ Gainward 980Ti 'GS' ~ BenQ 24" XL2430T ~ 2x512GB Samsung EVO 840 ~ 750W Corsair TX

Permalänk
Medlem

Jag har nu beställt en QX2710 Matte från accessorieswhole tillsammans med ett extra 7970 från Webhallen

Visa signatur

R5 5600X | RTX 3060 Ti | 3DMark
O2 + ODAC | DT 1990 Pro | ModMic Wireless
XB273U GX | S2417DG | 55CX
G Pro X Superlight | VA88M MX Red Silent | pfSense + Mullvad VPN | Mobiler

Permalänk
Skrivet av Tedvin:

Idag fick även jag hem min QNIX med Matte coating. Köpte den här http://www.ebay.com/itm/QNIX-QX2710-LED-Evolution-ll-Matte-27... från accesorieswhole. Frakten tog 6 veckodagar.

Hittar inte en endaste död eller stuck pixel, dock lite backlightbleed i nedre kant, inget jag inte kan leva med. Testad framgångsrikt i 120 Hz, nöjer mig dock med 96 Hz.

Värdet på paketet var nedskrivet till 200 USD.

Vad innebär att "Värdet på paketet var nedskrivet till 200 USD."?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oneinalifetime:

Vad innebär att "Värdet på paketet var nedskrivet till 200 USD."?

De skriver ner värdet på produkten vilket gör att köparen behöver betala mindre i tull/moms. Vilket inte är lagligt så vitt jag vet men det finns inte en chans att du kan åka dit för det. Däremot så "kan" det blir problem om det händer någonting på vägen eftersom paketet också blir försäkrad för det beloppet. Men om säljaren gör det utan att du säger till är det ju på hans initiativ och han tar således risken.

$200 i värde blir väl typ 400kr moms/tull + på det som du betalade för produkten från säljaren.