Komplett.se nekar min retur

Permalänk

Du skickar tillbaka den med en repa som inte kan bevisas att funnits innan du fick den. Case Closed! Du får helt enkelt skylla dig själv för detta. Och jag är ingen komplett fanboy eller liknande men man kan ju inte vara arg på komplett för att dom följer ångerätten till punkt och pricka.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Erustoerd:

Du skickar tillbaka den med en repa som inte kan bevisas att funnits innan du fick den. Case Closed! Du får helt enkelt skylla dig själv för detta. Och jag är ingen komplett fanboy eller liknande men man kan ju inte vara arg på komplett för att dom följer ångerätten till punkt och pricka.

Skickades från m.sweclockers.com

^^Gillar inlägget.

Kan man inte kompromissa här med att beställer man för att "testa" varan med en intention att använda ångerrätten och den, vid returen, befinns vara repad/skadad/felaktig använd etc så är det helt enkelt risken man får ta i ett sådant fall?

Alltså, man chansar på att beställa hem för att klämma och känna och så ångrar man sig men den kanske är fabriksrepad och blir nekad retur så är det smällen man får ta. Själva beställningen är ju en aktiv handling, inte bara en "tanke" på att jag är intresserad av varan.

Permalänk
Moderator
Forumledare
Skrivet av Soserious:

Jag reggade mig här för att nå ut till målgruppen som handlar hos företaget, logiskt?
Har efter jag hamnat i denna sits läst om många flera som råkat ut för liknande situationer med just detta företaget.

Jag hävdar bestämt att jag omöjligt kunnat orsaka repor, tänk dig själv in i min situation, det är ju jag som sitter här med en repig dator som inte uppfyller mina önskemål. Tror du jag vill ha den?

Du får ursäkta men jag tror inte en sekund på detta.
Hade du varit genuint intresserad av att lösa problemet så finns det flera instanser man kan vända sig till.
Dels högre upp i hierarkin his komplett.se, din lokala konsumentombudsman och till sist ARN, för att nämna några.

Det sättet du uttrycket dig på, att du letat fel hos leverantören på andra forum (du finner vad du söker), din ton överlag mot folk som inte delar din åsikt, tyder på att du inte delar med dig hela historien och istället "varnar" (läs:smutskastar) för komplett i ett försök att förtränga det faktum att du själv försatt dig i den situation som du nu befinner dig i som du nu inte kan ta dig ur.

Detta är inte helt ovanligt och jag har sett liknande fall hundratals gånger.
Mitt råd är att bita i det sura äpplet och eskalera ditt ärende som alla andra får göra.

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Medlem
Skrivet av cfwin:

^^Gillar inlägget.

Kan man inte kompromissa här med att beställer man för att "testa" varan med en intention att använda ångerrätten och den, vid returen, befinns vara repad/skadad/felaktig använd etc så är det helt enkelt risken man får ta i ett sådant fall?

Alltså, man chansar på att beställa hem för att klämma och känna och så ångrar man sig men den kanske är fabriksrepad och blir nekad retur så är det smällen man får ta. Själva beställningen är ju en aktiv handling, inte bara en "tanke" på att jag är intresserad av varan.

Skrivet av Erustoerd:

Du skickar tillbaka den med en repa som inte kan bevisas att funnits innan du fick den. Case Closed! Du får helt enkelt skylla dig själv för detta. Och jag är ingen komplett fanboy eller liknande men man kan ju inte vara arg på komplett för att dom följer ångerätten till punkt och pricka.

Skickades från m.sweclockers.com

Men när det gäller reklamationer så ligger ju bevisningsbördan på butiken i fråga om produkten är nyare än 6 månader antas felen funnits från början...

Det spelar ju ingen roll om man beställt varan med avsikt att inte använda ångerrätten. Om du skulle beställt ett Chassi som kom till dig med repor och när du skickar tillbaka den så säger butiken att du repat den själv. då skulle du vara ganska sur, tror att om man skulle gå till ARN eller MD så skulle det nog dömmas till köparens fördel. man kan ju inte vara tvungen att filma unboxning av alla varor man köper ifall det nu skulle vara en repa på den eller något annat kosmetiskt fel från fabrik.

Visa signatur

Citera mig för svar :D
- Årets Citat: Vattenulf -
"Pumpen snurrar inte den står stilla i botten på chassit. Om den hade snurrat skulle slangarna blivit vridna så det vill man ju inte."

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av OskarW90:

Men när det gäller reklamationer så ligger ju bevisningsbördan på butiken i fråga om produkten är nyare än 6 månader antas felen funnits från början...

Det spelar ju ingen roll om man beställt varan med avsikt att inte använda ångerrätten. Om du skulle beställt ett Chassi som kom till dig med repor och när du skickar tillbaka den så säger butiken att du repat den själv. då skulle du vara ganska sur, tror att om man skulle gå till ARN eller MD så skulle det nog dömmas till köparens fördel. man kan ju inte vara tvungen att filma unboxning av alla varor man köper ifall det nu skulle vara en repa på den eller något annat kosmetiskt fel från fabrik.

Det handlar inte om en reklamation utan om ångerrätt. Varför ens diskutera något med helt andra villkor?

Ångrar man köpet av en vara ska den vara i nyskick vid retur. Finns det repor är den inte längre i nycksick.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av MultiMan:

Det handlar inte om en reklamation utan om ångerrätt. Varför ens diskutera något med helt andra villkor?

Ångrar man köpet av en vara ska den vara i nyskick vid retur. Finns det repor är den inte längre i nycksick.

så du skulle vara okey med att en vara kom repad och när du ångrar köpet efter bara nån dag så säger butiken att det är du som repat den?

Visa signatur

Citera mig för svar :D
- Årets Citat: Vattenulf -
"Pumpen snurrar inte den står stilla i botten på chassit. Om den hade snurrat skulle slangarna blivit vridna så det vill man ju inte."

Permalänk
Moderator
Forumledare
Skrivet av OskarW90:

så du skulle vara okey med att en vara kom repad och när du ångrar köpet efter bara nån dag så säger butiken att det är du som repat den?

Om varan kommer repad kontaktar man leverantören direkt, inte efter några dagar

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Medlem
Skrivet av NordhNet:

Om varan kommer repad kontaktar man leverantören direkt, inte efter några dagar

Med repor som det var i detta fallet så kan de vara svåra att se om man inte ser de från rätt ljus etc etc.

jag hade samma problem med mitt moderkort som komplett vägrade ta tillbaka.
En PCI-E port fungerade inte. jag skickade in varan med ett foto på packningen etc. fick tillbaka den två veckor senare med en pytteliten repa över kretskorts bana som går till Audio porten. med förklaringen att "Den är repad, som pajat PCI-E porten. Vi godtar ej returen"

Jag mätte upp resistansen på den ledningsnbanan som var "skadad" och hittade inga problem med den... efter två år ligger den fortfarande i original lådan undersängen... var tvungen att köpa ett nytt kort istället, för något jag är säker på att jag inte repade. även om den varit skadad där hade det inte inneburit något för PCI-E portarnas funktion...

jag själv misstänker att de råkade repa den under felsökning och "hittade" sedan repan och antog att det var det som gjorde så att det inte fungerade.

Visa signatur

Citera mig för svar :D
- Årets Citat: Vattenulf -
"Pumpen snurrar inte den står stilla i botten på chassit. Om den hade snurrat skulle slangarna blivit vridna så det vill man ju inte."

Permalänk
Medlem

Varför tjabbar alla om Öppet köp.
Dom flesta tar inte tillbaka produkter via öppet köp om dom är öppnade.

Ångerrätten är något helt annat, men att påpeka deras 45 dagars öppet köp har absolut noll med detta att göra.

Repan syns hur tydligt som helst då den inte följer mönstret på laptopen, sen vem som orsakat den ja det tänker ju inte jag gissa för det vet jag inte.

Svårt att bevisa antingen eller.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av olog-hai:

Vad är det för fasoner att beställa saker och inte hämta ut dom?

Man kan ångra sig och varför ska jag ödsla tid att betala ut det, skicka tillbaka det och vänta på mina pengar.
Nej tack.

Jag betalar mer än gärna dessa 300:- även om det är sjukt men allt jag säger är att dustinhome aldrig debiterat mig medan komplett alltid gör det.

därför väljer jag alltid dustinhome.

Citat redigerat
Permalänk
Skrivet av NordhNet:

Du får ursäkta men jag tror inte en sekund på detta.
Hade du varit genuint intresserad av att lösa problemet så finns det flera instanser man kan vända sig till.
Dels högre upp i hierarkin his komplett.se, din lokala konsumentombudsman och till sist ARN, för att nämna några.

Det sättet du uttrycket dig på, att du letat fel hos leverantören på andra forum (du finner vad du söker), din ton överlag mot folk som inte delar din åsikt, tyder på att du inte delar med dig hela historien och istället "varnar" (läs:smutskastar) för komplett i ett försök att förtränga det faktum att du själv försatt dig i den situation som du nu befinner dig i som du nu inte kan ta dig ur.

Detta är inte helt ovanligt och jag har sett liknande fall hundratals gånger.
Mitt råd är att bita i det sura äpplet och eskalera ditt ärende som alla andra får göra.

Det finns några anledningar att jag tvekar gå vidare till KO, ARN osv.
Dels så tycker de allra flesta att jag får skylla mig själv på detta forumet och jag börjar nästan tro att det är så , fast jag fortfarande vet att jag inte gjort något fel.
Sen hoppas jag att ärendet ska lösas med min mail kontakt med komplett, dock verkar det inte så just nu.
Sen tar det ett ARN ärende 3-6 månader som en del skrivit så när de har löst ärendet så är det för sent, jag kommer inte orka vara arg och ledsen så länge, livet går vidare, så deras svar kommer kvitta.
Som jag skrev tidigare så är pengar en sak men däremot att ett omtyckt företag gör så här mot mig och många andra gör ont då jag själv läst så mycket gott om dem. Jag tycker de har behandlat mitt och andras ärenden fel.

Syftet med tråden är att upplysa allmänheten om hur man kan bli behandlad som konsument och jag har redan lärt mig mycket i denna tråden, som att man tyvärr måste fota precis allt.

Visa signatur

Incredibly charming

Permalänk
Medlem

Att beställa något över nätet för att se om det är något du vill ha var ett misstag från första början, Öppetköp eller inte. Vill du känna på saker innan du köper dem finns Fysiskabutiker.

Visa signatur

Meshilicious, Amd 7950X3D, Asus X670E-I ,96 GB DDR5 6000,RTX4090 FE, Crucial 4TB Pcie5 m.2 / Corsiar Pcie4 4TB, Samsung 57" G9

Permalänk
Moderator
Forumledare
Skrivet av Soserious:

Syftet med tråden är att upplysa allmänheten om hur man kan bli behandlad som konsument och jag har redan lärt mig mycket i denna tråden, som att man tyvärr måste fota precis allt.

Hur hade du velat att de skulle behandla ärendet?

Ja, du får faktiskt skylla dig lite själv. Du har inte varit noggrann och brytt dig mycket nog, när nu något gått fel kräver du att alla ska vara noggranna och bry sig. Sorry, det funkar inte så

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Skrivet av NordhNet:

Hur hade du velat att de skulle behandla ärendet?

Jag har redan svarat på den frågan i flera inlägg i tråden.

Visa signatur

Incredibly charming

Permalänk
Medlem
Skrivet av Palme_570:

Att beställa något över nätet för att se om det är något du vill ha var ett misstag från första början, Öppetköp eller inte. Vill du känna på saker innan du köper dem finns Fysiskabutiker.

Men kan alla sluta kommentera hans syfte för att köpa datorn, det är helt ointressant. Det skrämmande i detta fall är komplett som letar upp en mikroskopisk repa för att sedan neka öppet köp/ångerrätt.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av coopish:

Men kan alla sluta kommentera hans syfte för att köpa datorn, det är helt ointressant. Det skrämmande i detta fall är komplett som letar upp en mikroskopisk repa för att sedan neka öppet köp/ångerrätt.

Skickades från m.sweclockers.com

Håller med!

Permalänk
Medlem
Skrivet av M@GWAC0D£:

Man kan ångra sig och varför ska jag ödsla tid att betala ut det, skicka tillbaka det och vänta på mina pengar.
Nej tack.

Jag betalar mer än gärna dessa 300:- även om det är sjukt men allt jag säger är att dustinhome aldrig debiterat mig medan komplett alltid gör det.

därför väljer jag alltid dustinhome.

Du gör förstås som du vill, och fint av Dustin att inte ta betalt av dig för det. (?)

Påminn mig dock att aldrig godkänna dig som kund om jag startar företag nån gång..
Varorna ska packas, märkas, skickas, sen kommer de tillbaka, då ska någon manuellt packa upp, skicka tillbaka till lagret, lagerföras. Tror du frakt + hantering är gratis för företaget? Tycker Dustin gör FEL som bjuder på detta. 7 på ett år? Galet. Du lever i upplysningens tid, släng iväg lite googlingar på produkterna du beställer i förväg istället för i efterhand.

Hoppas Dustin skickar dig en samlingsfaktura.

§1.2
Visa signatur

Speldator :[I] AMD 5600X - 16GB fläskigt ram - AMD 580RX - AOC 32" Wide
HTPC : i5 3450S - 8GB G.Skill - Streacom F8

Permalänk
Medlem
Skrivet av MoNkeY-05:

Du gör förstås som du vill, och fint av Dustin att inte ta betalt av dig för det. (?)

Påminn mig dock att aldrig godkänna dig som kund om jag startar företag nån gång..
Varorna ska packas, märkas, skickas, sen kommer de tillbaka, då ska någon manuellt packa upp, skicka tillbaka till lagret, lagerföras. Tror du frakt + hantering är gratis för företaget? Tycker Dustin gör FEL som bjuder på detta. 7 på ett år? Galet. Du lever i upplysningens tid, släng iväg lite googlingar på produkterna du beställer i förväg istället för i efterhand.

Hoppas Dustin skickar dig en samlingsfaktura.

Håller med.
Det sura är ju att han verkar tro att kostnaden drabbar Dustin, det gör den inte den drabbar OSS ALLA ANDRA!

Citat redigerat
Visa signatur

Asus Z170 Pro Gaming | i7 6700k | 16Gb Corsair Vengeance 2666 Mhz | ASUS Strix GTX 1070 | Samsung SH-S203B|Samsung 850 EVO 500GB SSD |2 TB HDD | Antec P182 | Corsair AXi 860w | H212 Evo | Win10

Permalänk
Avstängd
Skrivet av MoNkeY-05:

Du gör förstås som du vill, och fint av Dustin att inte ta betalt av dig för det. (?)

Påminn mig dock att aldrig godkänna dig som kund om jag startar företag nån gång..
Varorna ska packas, märkas, skickas, sen kommer de tillbaka, då ska någon manuellt packa upp, skicka tillbaka till lagret, lagerföras. Tror du frakt + hantering är gratis för företaget? Tycker Dustin gör FEL som bjuder på detta. 7 på ett år? Galet. Du lever i upplysningens tid, släng iväg lite googlingar på produkterna du beställer i förväg istället för i efterhand.

Hoppas Dustin skickar dig en samlingsfaktura.

7 stycken är ingenting av mina 200+ beställningar.

Skrivet av f@boy:

Håller med.
Det sura är ju att han verkar tro att kostnaden drabbar Dustin, det gör den inte den drabbar OSS ALLA ANDRA!

Jag har nog handlat mer på dustinhome bara i år än vad du och hela din familj har handlat i elektronikväg under hela er livstid.

Citat redigerat
Permalänk
Avstängd
Skrivet av GaMeR2K5:

Ska det vara rättfärdigande då menar du?

Finns värre saker i världen än några missade uthämtade paket.
Get over it och sluta gråt.
Jag har aldrig sagt att beteendet är bra eller att jag inte kommer betala 300:- om dustinhome väljer att göra det.

allt jag säger är att dustinhome ALDRIG skickat mig en räkning för outhämtat paket.
Komplett har därmot gjort det 4 gånger av 6. över 50% alltså.
Jag har dock fått tillbaka dessa pengar från komplett då jag hittade en bugg på deras demoprodukter som jag utnyttjade under en längre tid innan de lyckades åtgärda det.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av MoNkeY-05:

Du gör förstås som du vill, och fint av Dustin att inte ta betalt av dig för det. (?)

Påminn mig dock att aldrig godkänna dig som kund om jag startar företag nån gång..
Varorna ska packas, märkas, skickas, sen kommer de tillbaka, då ska någon manuellt packa upp, skicka tillbaka till lagret, lagerföras. Tror du frakt + hantering är gratis för företaget? Tycker Dustin gör FEL som bjuder på detta. 7 på ett år? Galet. Du lever i upplysningens tid, släng iväg lite googlingar på produkterna du beställer i förväg istället för i efterhand.

Hoppas Dustin skickar dig en samlingsfaktura.

Fast företaget i fråga tjänar ju på att slippa ha butiker med personal, uppvärmning, snygg inredning osv. och i många fall har de väldigt små lager osv. Så är det när man säljer varor på postorder, man slipper en hel del kostnader men istället måste man ha ångerrätt och följa distansköpslagen. Vill man inte det får man sluta med postorder och öppna en butik eller lägga ner helt. Konsumenten har enligt lag rätt att ångra sig så då får man väl för i helvete se till att man har tillräckliga marginaler för det, annars borde man kanske inte syssla med försäljning alls.

Skrivet av P-son78:

Jag tycker det är lite intressant hur "folk" här tycker att man kan ta hem saker från onlinebutiker, "testa dom lite" och sedan skicka tillbaka dom för att dom inte var nöjda. När "dom" sedan får en vara som är uppackad, "testad", nedpackad och tillbakaskickad och uppenbarligen inte är NY (enligt "dom") så skriks det på forumen.
Vad tror ni att butikerna gör med era "testade" varor?? Skickar dom till tillverkaren som gladeligen tvättar bort era flottiga avtryck, installerar om Windows så att den är "NY" igen och packeterar om den så att nån anna ska kunna "testa" den?

Kanske OT gällande just detta inlägg men ser samma sak om och om igen.

Du har aldrig sett returvaror i butik? Bruten förpackning - nedsatt pris eller dylikt? Om lagen säger att man har rätt att göra det, och butiken dessutom går längre än lagen i sin marknadsföring med öppet köp osv. då måste väl det gälla?

Skrivet av MultiMan:

Det handlar inte om en reklamation utan om ångerrätt. Varför ens diskutera något med helt andra villkor?

Ångrar man köpet av en vara ska den vara i nyskick vid retur. Finns det repor är den inte längre i nycksick.

Lagen säger inget om nyskick utan att varan ska vara i väsentligt oförändrat skick. Det innebär att man måste kunna testa varan utan att ångerrätten förverkas, exempelvis måste man kunna montera ihop en vara som kräver montering eller avlägsna plastfilmen på en telefondisplay. Om varan är så känslig att den skadas av normal användning vid något enstaka tillfälle utan att kunden är oaktsam så kan man inte avslå nyttjandet av ångerrätten utifrån de skadorna.

Det blir förstås inte helt enkelt att tolka lagen när det gäller så komplicerade produkter som datorer. Säg att man köper en dator för att klara av en viss uppgift, då måste man ju kunna installera de program som krävs för att testa ifall datorn klarar den uppgiften exempelvis, men det är inte säkert att butiken tolkar lagen på det sättet. Om det har installerats en massa program krävs det ju en återställning osv. men varan är ju oförändrad i bemärkelsen att man lätt kan få tillbaka den till ursprungsläget.

Citat redigerat
Permalänk
Medlem
Skrivet av snajk:

Fast företaget i fråga tjänar ju på att slippa ha butiker med personal, uppvärmning, snygg inredning osv. och i många fall har de väldigt små lager osv. Så är det när man säljer varor på postorder, man slipper en hel del kostnader men istället måste man ha ångerrätt och följa distansköpslagen. Vill man inte det får man sluta med postorder och öppna en butik eller lägga ner helt. Konsumenten har enligt lag rätt att ångra sig så då får man väl för i helvete se till att man har tillräckliga marginaler för det, annars borde man kanske inte syssla med försäljning alls.

Vi verkar skilja oss åt är att jag anser inte att "Skita i att hämta ut paket = ångra köpet".
Vid ångerköp betalar man själv frakten. Väljer man att ej hämta ut sitt paket, så tycker jag fortfarande man ska åka på den kostnaden + omkostnader.

Att företaget inte har butiker är inte relevant i ångerköpsfrågan.

Visa signatur

Speldator :[I] AMD 5600X - 16GB fläskigt ram - AMD 580RX - AOC 32" Wide
HTPC : i5 3450S - 8GB G.Skill - Streacom F8

Permalänk
Avstängd
Skrivet av MoNkeY-05:

Vi verkar skilja oss åt är att jag anser inte att "Skita i att hämta ut paket = ångra köpet".
Vid ångerköp betalar man själv frakten. Väljer man att ej hämta ut sitt paket, så tycker jag fortfarande man ska åka på den kostnaden + omkostnader.

Att företaget inte har butiker är inte relevant i ångerköpsfrågan.

Jo, ok. jag håller med om att man självklart ska hämta ut paket man har beställt och inte bara låta de ligga. Men lagen är ganska tydlig och ångrar man sig inom tiden (och meddelar detta) behöver man inte hämta ut paketet om man inte vill, dock kan man få stå för returfrakten oavsett. Ifall man inte gör det utan bara ignorerar paketet och eventuella påminnelser osv. så gäller förstås inte den lagen och då har företaget all rätt att ta betalt.

Permalänk

Fick svar från Asus ...

"Tyvärr så är det inte någonting vi som tillverkare kan hjälpa dig med i detta ärendet. Utan det är mellan dig och återförsäljaren.
Det du kan göra är att driva frågan med komplett, men om de inte vill ta emot datorn kan vi tyvärr inte göra någonting.

Jag hoppas det löser sig för dig.

Vänlig hälsning / Best Regards,
Daniel
ASUS Customer Service"

Visa signatur

Incredibly charming

Permalänk
Medlem
Skrivet av Soserious:

Fick svar från Asus ...

"Tyvärr så är det inte någonting vi som tillverkare kan hjälpa dig med i detta ärendet. Utan det är mellan dig och återförsäljaren.
Det du kan göra är att driva frågan med komplett, men om de inte vill ta emot datorn kan vi tyvärr inte göra någonting.

Jag hoppas det löser sig för dig.

Vänlig hälsning / Best Regards,
Daniel
ASUS Customer Service"

Då är det bara att kriga vidare med Komplett eller gå till högre instans. Den läxa du förhoppningsvis lärt dig är att dokumentera alla inköp som inte sker fysiskt över disk. Det ligger trots allt i din plikt som konsument att undersöka att varan är i godtagbart skick så snart du mottagit den.

Det finns ett skäl till att de flesta näringsidkare har hyllmeter med dokumentation (och vill ha alla avtal skriftligt). Man slipper en jävla massa dribbel.

Permalänk
Skrivet av M@GWAC0D£:

Jag har 7 stycken outhämtade paket på dustinhome (BARA I ÅR) och jag har aldrig fått betala en krona när dessa gått tillbaka. Kanske är för att jag handlar mycket som jag slipper?

NetOnNet vet jag faktiskt inte hur det fungerar då jag alltid handlar i butik, har den 300meter från mitt hus.
Är dock aldrig problem att köpa grejer, använda o returnera inom 2 veckor.

Jag gjorde en fuling förut och köpte en surfplatta tog med den på semester till Spanien och lämnade tillbaka den en vecka senare, inga problem. (netonnet)

Om du inte hämtat ut 7 st paket på samma år så skulle nog Dustin vara gladare om du slutade handla av dem, marginalerna i elektronikbranschen är sjukt små, så de returerna har nog ätit upp vinsten på de andra 193 beställningarna ( vilket jag för övrigt betvivlar att du gjort....200? på ett år? beställer du hårddiskar i portionsförpackning? 1 Gb per gång?)

Det är inte konstigt att företagen blir striktare med returer när de hela tiden får betala en massa för kunder som du, som utnyttjar varenda kryphål för egen vinning. Vem tror du får betala den kostnaden? jo alla andra genom högre priser och sämre villkor.

Permalänk
Medlem

TS! Vid kontakt med Komplett hänvisa till detta fallet hos ARN som tar upp just det med repor som Komplett tycks ha hakat upp sig på se https://lagen.nu/arn/2002-2164

Citat"R har anfört att hon inte använt varorna mer än endast obetydligt. Bolaget B har invänt att dammsugaren var repig och TV:n använd. Nämnden anser inte att det framgår av de fotografier som åberopats i ärendet att dammsugaren skulle vara så pass repig att den skulle vara använd mer än endast obetydligt. Det framgår inte heller av annan utredning att den skulle ha använts i nämnvärd grad. Nämnden anser således att R är berättigad nyttja den ångerrätt som följer av distansavtalslagen vad gäller dammsugaren." Slut citat.

M a o så lär du vinna om du går vidare med ditt fall till ARN.

Permalänk
Skrivet av olirc:

TS! Vid kontakt med Komplett hänvisa till detta fallet hos ARN som tar upp just det med repor som Komplett tycks ha hakat upp sig på se https://lagen.nu/arn/2002-2164

Citat"R har anfört att hon inte använt varorna mer än endast obetydligt. Bolaget B har invänt att dammsugaren var repig och TV:n använd. Nämnden anser inte att det framgår av de fotografier som åberopats i ärendet att dammsugaren skulle vara så pass repig att den skulle vara använd mer än endast obetydligt. Det framgår inte heller av annan utredning att den skulle ha använts i nämnvärd grad. Nämnden anser således att R är berättigad nyttja den ångerrätt som följer av distansavtalslagen vad gäller dammsugaren." Slut citat.

M a o så lär du vinna om du går vidare med ditt fall till ARN.

Tack så jätte mycket! Ska genast skicka ett mail till komplett, återkommer med svar!

Visa signatur

Incredibly charming

Permalänk
Medlem

Väntar på svar med spänning då.

§1.6
Visa signatur

HTPC - Bygglogg; http://www.sweclockers.com/album/?id=2902
HTPC - Galleri; http://www.sweclockers.com/galleri/6562-htpc-galleribilder
42U - Bygglogg; http://www.sweclockers.com/galleri/7862-42u-rackskap-i-hemmet
i7 8700K, Antec kühler 620, Asus ROG Strix Z370-I Gaming, Corsair Vengeance RGB DDR4-2666 2x16GB RAM, ASUS GTX 1070

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mixe:
Dold text

Enskilda fall min vän, man ska inte smutskasta ett helt företag för ett enskilt ärende.
Jag tycker jag ofta läser folk som är nöjda med service och returärenden från komplett, jag kan ha fel dock och då ber jag om ursäkt!

Nu till ditt ärende så kan du göra en ordentlig titel och inte skriva som en arg 12 åring, försök åtminstone att göra en ordentlig tråd om du ska klaga, blir bara tröttsamt och det ser ut som ett omoget försök att svärta ner Komplett.

Jag har goda erfarenheter med returärenden hos Komplett, väldigt bra faktiskt! Jag köpte 2st 570 utan axialfläktar och dem gick för varmt pga dålig planering från min sida, korten satt för nära varanndra. Jag hade korten i min ägo i ungefär 1 vecka. Jag ringde och frågade Komplett om jag kunde byta om dom mot DCII varianten och betala mellanskillnaden. Jag blev ombedd att göra en anmälan på hemsidan. 2 Dagar senare vart returen godkänd och korten skickades in. Tack Komplett!

Visa signatur

Louqe Ghost S1 + L TopHat | ASRock Phantom Gaming ITX | Intel Core i9-9900K | Corsair Vengeance LPX 32GB | Gigabyte GeForce RTX 2080 Ti 11GB | Corsair SF750 Platinum | Samsung 970 EVO Plus 500GB | Intel 660P 2TB | Custom Vattenkylning CPU/GPU | Windows 11 Pro x64