Permalänk
Medlem
Skrivet av Lifooz:

Skadligt kanske det inte är, men du kommer bli tröttare, pga att strålningen oavsett 2.4 eller 5ghz, tar din energi.

Hur många gånger blev din fysiklärare tappad som liten?

Mängden strålning du får i dig genom Wi-Fi är negligerbart liten jämfört med bakgrundstrålningen, fan, antagligen är det farligare att äta en banan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lifooz:

Energi är värme, strålning utvecklar energi, som blir värme, mobiltelefon någon?
Detta i sin tur medför att man blir tröttare, inte zombie-trött, men fortfarande tröttare.
Ni har säkert märkt av att när det är varmt ute och inne, så blir ni tröttare överlag.
I hjärnan går det elektricitet som ju består av just energi,
men när det blir ännu varmare av t.ex router eller mobiltelefon, så resulterar detta i just trötthet.
Blir hjärnan för varm och överhettas, får man huvudvärk.
Hm är det därför fjortistjejerna brukar ha huvudvärk 24/7?
Om ni väljer att vara blinda för detta så är det erat val, men jag hade en router i mitt rum förut,
och när jag kastade ut skiten så blev det som natt och dag.
Det var väldigt mycket av den förlorade "piggheten" som kom tillbaka,
att jag dessutom vistades ganska mycket i rummet dagstid hjälpte ju inte heller direkt.

Hänvisar till ovanstående.

Hahaha.. Dagens troll... Hur mkt värme tror du wifi genererar?

Visa signatur

Citera gärna om du vill att jag ska hitta tillbax.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Korkskruv:

Blir hjärnan för varm så svettas man. Utsätter man däremot kroppen för brus från till exempel fläktar eller susande ventilation så leder det till huvudverk. Trötthet kommer från dåligt vädrat utrymme eller bristande motion.

Brus, och dåligt ventlierat utrymme = med min studentlya. Som jag förövrigt aldrig kännt mig utvilad i sedan jag flyttade in för ett år sedan!
Jag har det varmt, massor av fläktar som surrar 24/7 och dålig ventliation. Tack för wakeup-callet, nu ska här göras om !

Visa signatur

| i7 920 C0 @ 3,63| GTX 580 + EK CU| CM 690 | EK HF Acetal |Samsung 830 120+TG 120 | AX850 | Asus Rampage 3 Formula|12GB Corsair |
FoldingRig1: i5 2320, 8GB ram, Win7
FoldingRig2: i7 920, 12GB ram, Win7
http://folding.extremeoverclocking.com/user_summary.php?s=&u=530039

Permalänk
Medlem

Om det är skadligt eller inte är svårt att svara på. Däremot kan du försöka minska strålningen från routern. Sätt Beacon Interval till ett högre värde, t.e.x. från 100 till 500. Detta minskar strålningen då ingen använder wifi. Sedan kan man ofta ställa in Transmit Power till ett lägre värde och sätta upp en scedule som stänger av wifit till natten.

Permalänk
Medlem

Jag sover inlindad i aluminiumfolie och andas genom ett kolfilter. Känner mig tryggare nu än någonsin!

Visa signatur

“Problems that remain persistently insoluble should always be suspected as questions asked in the wrong way.” ― Alan W. Watts

Permalänk
Avstängd
Skrivet av MrNeikter:

Det komiska med detta är att även bluetooth (som man ofta använder till handsfree) är en elektromagnetisk strålning.. Just saying.

Kanske inte lika starkt strålning men ändå.... "Skydda dig mot strålning med hjälp av strålning."

Att utsätta sig för en tiondel så mycket strålning, istället för den fulla "effekten" är väl ett sätt att skydda sig?

Visa signatur

[ SLI Titans, Nvidia Surround ]

Permalänk
Medlem
Skrivet av jakob.ee.:

Har ingen dött utan trådlöst tror du?!?!?!
Man kan inte VETA om någon dör av trådlöst men trådlöst är cancer framkallande. Så någon kan ju dött av cancer som kommer ifrån trådlöst!! Man kan ju skratta åt diagrammet men tills det händer någon som är nära en så skrattar men inte längre....

Kan tyvärr inte öppna länken

Jag tittar på det humoristiska diagrammet nu och bara för att nämna ett exempel så är det uppenbarligen över en miljard gånger värre att använda en trådlös laptop än att vara med om en solstorm t ex. Enligt "studien" så kan man få symptom som trötthet, sömnsvårighet, huvudvärk, yrsel, synstörningar, ledvärk, hjärtrytmrubbningar, hjärntumör och andra sorters cancer på långt lägre strålningshalter än att sitta vid en trådlös laptop.

Det är även värt att nämna att diagrammet mer eller mindre menar att grannarnas mikrovågsugnar kan vara hälsofarliga när de är igång. De orsakar inte cancer och sterilitet som ens egna mikrovågsugn gör, men är en av orsakerna att man råkar ut för sömnsvårigheter och depression.

För att svara dig allvarligt så är det klart att man inte vill se nära och kära sjukna in vad det än kan bero på, men "forskning" som är utförd av riktiga kvacksalvare utan några som helst belägg måste man ta med en nypa salt. Den ena källhänvisningen leder t ex till en "doktor" som tror på helande via kollodialt silver. Tittar man på seriös forskning så finns det inga påtagliga risker med att utsättas för lägre strålningshalter som från trådlöst nätverk.

Permalänk

Kan säga som så att du kan sända 60km på 500mw(433mhz) och en telefon spyr ut 3000mw (ops inte konstant då den går mellan 10mw och 3w i stötar beroende på din täckning) och wifi spyr ut 10-25mw.

Permalänk
Medlem
Skrivet av madtop:

Den trista sanning är att vi inte vet, det har forskats för lite på området.
Men så här säger Strålsäkerhetsmyndigheten:
Mobiltelefoner och magnetfält från kraftledningar är två områden där forskning visat på möjliga hälsorisker. Därför anser Strålsäkerhetsmyndigheten att försiktighetsprincipen bör tillämpas, det vill säga att onödig exponering bör undvikas vilket du enkelt kan göra genom att använda hands-free när du pratar i mobilen.

Och samma resonemang bör man nog ha när det gäller WiFi.
Vi vet inte och det är inte fel att vara lite försiktig.
Jag personligen skulle inte vilja ha en wifi-antenn 1 dm från sängen.

Minns jag rätt från kursen som innehöll sånt här så minskar strålningen väldigt snabbt med avståndet. Det är skillnad på att ha en mobil intill örat eller en router 1 meter från sängen. Har du sen routern 3-4 meter från sängen så bör strålningen minska många gånger till. En mobil är gjord för att fånga signaler från flera km men en router inom ett rum. Strålningen från kraft är otroligt många gånger större.

Visa signatur

Chassi : BitFenix Prodigy Svart mITX Moderkort : Asus P8Z77-I DELUXE mITX CPU : Intel Core i7 3770K RAM : Crucial 16GB (2x8192MB) CL9 1600Mhz Ballistix Sport

Permalänk
Medlem

Det var väl nån högstadieklass som gjorde experiment med att placera växter olika nära en router och de fann ju intressanta resultat. Visserligen ett oseriöst experiment men så kan man ju fundera hur seriösa myndigheter och företag egentligen är. Kolla hur EU hanterade rapporten om snuset skadeverkningar. Tippex är praktiskt minsann.

Visa signatur

Fractal Design Define R4 | Intel Xeon 5650@4.0 | Gigabyte UD5 x58 | 8GB DDR3 1600mhz | Noctua NH D14 | Corsair HX 1000W | MSI GTX 970 Gaming | Intel 530 180GB SSD | Intel 520 120GB SSD | Asus ROG SWIFT PG278Q | Func KB460 | Logitech g400 | Audio Technica ATH M50

Permalänk
Medlem
Skrivet av astrberg:

Jag frågar eftersom jag är ovetande/oerfaren. Var köper man en foliehatt då? ...

Skit i hatten, nu är det nog bättre med en heltäckande dräkt! D:

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| EVGA Z170 FTW | i7 6700k | ASUS RTX 3070 | 16GB DDR4 3200MHz | Cooler Master V850 | Samsung 840 Evo 250GB + 2x WD Black 500GB + Seagate 2TB SSHD + Samsung 970 Evo M.2 500GB |

Permalänk
Medlem
Skrivet av semmel:

Det var väl nån högstadieklass som gjorde experiment med att placera växter olika nära en router och de fann ju intressanta resultat. Visserligen ett oseriöst experiment men så kan man ju fundera hur seriösa myndigheter och företag egentligen är. Kolla hur EU hanterade rapporten om snuset skadeverkningar. Tippex är praktiskt minsann.

Ja, men vad f*n är detta intressanta resultat då?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| EVGA Z170 FTW | i7 6700k | ASUS RTX 3070 | 16GB DDR4 3200MHz | Cooler Master V850 | Samsung 840 Evo 250GB + 2x WD Black 500GB + Seagate 2TB SSHD + Samsung 970 Evo M.2 500GB |

Permalänk
Medlem

Avgrundsdjup suck!

Skrivet av jakob.ee.:

Om du säger det så...
Läste:
En växande mängd forskning visar att mikrovågor som används i trådlös teknik är skadlig och cancerogen. Strålningen är sedan 2011 klassad som ”möjligen cancerframkallande” av WHO.
Källa:http://www.stralskyddsstiftelsen.se/op/rad/wifi
Jag litar på WHO Jag tycket det är en säker källa. http://www.who.int/en/

Jadu Jakob, du länkade just till den organisation desinformatörer jag undvek att göra reklam för i min tidigare postning. Kamma dig och studera lite gymnasiekemi och -fysik så kommer du också inse vilket struntprat denna organisation lider utav. Du kan till exempel läsa om grundarens bok här (skrivet av en seriös förskare med ämnet som specialitet):
http://www.vof.se/folkvett/ar-2005/nr-3/desinformation-om-ele...

Läs min tidigare postning kring varför WHO har klassat radiofrekvent strålning som MÖJLIGEN cancerframkallande (OBS! Ej definitivt cancerframkallande!)...

Visa signatur

Dator 1. MSI Z370 GAMING PRO CARBON, Intel Core i7 8700K 3.7 GHz 12MB, Gigabyte AORUS GeForce GTX 1080 Ti 11GB, Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3000Mhz CL15 Vengeance, passivt vattenkyld.

Dator 2. MK MSI X79A-GD45, Intel i7-3820 @ 4,0 GHz, EVGA 980Ti med vattenblock, 16 Gig DDR3, vattenkyld

Specialskärm: ~124 tum 3840 X 1080, 178° FOV (2 x BenQ 1070+)

Permalänk
Medlem
Skrivet av BrutalSwede:

Ja, men vad f*n är detta intressanta resultat då?

Skickades från m.sweclockers.com

Jag använde google, ibland kan man hitta saker där också.

Uppenbarligen så var det några danska tjejer i nionde klass som kommit fram till att växter som placerats nära en router inte växte. De hade såklart en kontrollväxt en bit ifrån som växte så det sprakade. Det var å andra sidan inte mycket djupare än så. En svensk forskare har däremot visat intresse av att göra om detta experiment under mer kontrollerade former. Om det betyder att denna strålning skulle vara skadlig för människor eller ens växter för den delen är ju väldigt oklart än så länge.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hraf:

Jag använde google, ibland kan man hitta saker där också.

Uppenbarligen så var det några danska tjejer i nionde klass som kommit fram till att växter som placerats nära en router inte växte. De hade såklart en kontrollväxt en bit ifrån som växte så det sprakade. Det var å andra sidan inte mycket djupare än så. En svensk forskare har däremot visat intresse av att göra om detta experiment under mer kontrollerade former. Om det betyder att denna strålning skulle vara skadlig för människor eller ens växter för den delen är ju väldigt oklart än så länge.

Fast säger man att någon kommit fram till ett "Intressant resultat" så kan man ju också säga vad det "Intressanta resultatet" är också

Visa signatur

| EVGA Z170 FTW | i7 6700k | ASUS RTX 3070 | 16GB DDR4 3200MHz | Cooler Master V850 | Samsung 840 Evo 250GB + 2x WD Black 500GB + Seagate 2TB SSHD + Samsung 970 Evo M.2 500GB |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hraf:

Jag använde google, ibland kan man hitta saker där också.

Uppenbarligen så var det några danska tjejer i nionde klass som kommit fram till att växter som placerats nära en router inte växte. De hade såklart en kontrollväxt en bit ifrån som växte så det sprakade. Det var å andra sidan inte mycket djupare än så. En svensk forskare har däremot visat intresse av att göra om detta experiment under mer kontrollerade former. Om det betyder att denna strålning skulle vara skadlig för människor eller ens växter för den delen är ju väldigt oklart än så länge.

Nä, är det därför tjejens orkideér är döda i fönstret..? Har routern där!

Kan tillägga att de blommar i alla andra fönster..

Visa signatur

Hemma hos mig är det en Microsoft-fri miljö..
Dator 1: iMac 27" 5K - i7 4,2GHz - 32GB 2400MHz CL14 - 512GB SSD - Radeon PRO 580 8GB - 2xDell P2715Q 4K - 4TB Lacie D2 Thunderbolt
HTPC: ASUS X99-M WS - i7 5960X - H100i GTX - 16GB 3000Mhz - Samsung SM951 512GB - ASUS GTX 780 DCU II OC - AX860 Platinum - Corsair 350D - Linux
Bärbar 1: MacBook PRO 15" 2018 / i7 / 512GB SSD NAS: Synology DS918+ 32TB+2x512GB SSD

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av astrberg:

Hej, nu kommer en snabb fråga: Är det farligt att vistas (sova) i närheten av en router med wifi? Routern som jag sitter bredvid har en bandbredd på 2.4GHz. Inte säger det mig mycket men jag undrar om Wifi/Wireless signalerna som routern skickar ut är en hälsofara som annan elektronik t.ex. mobiltelefoner. Bör jag oroa mig och flytta det trådlösa nätverket (routern) någon annanstans i lägenheten?

Har sökt på nätet utan ett riktigt eller trovärdigt svar...

Tack på förhand!

Fråga detta på ett IT forum, är som att fråga moderaterna fall samhället mår bra av mer sänkta skatter...

Det är klart alla säger att det inte är någon fara. frågar du rökare "Men vi lever ju" !.... det finns ingen (tror jag) riktig studie eller bevis. Vissa kanske tar skada av det medan vissa inte..

Och om Wifi ger smygande åkommor, kanske sömnproblem? magbesvär? orolig nattsömn?...
Det finns inget bevis och kvitto för att det är fara med det. Du får avgöra själv hur det känns.

Själv har jag valt att ha den en bit ifrån. Det känns bara bättre så.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon190792:

Fråga detta på ett IT forum, är som att fråga moderaterna fall samhället mår bra av mer sänkta skatter...

Det är klart alla säger att det inte är någon fara. frågar du rökare "Men vi lever ju" !.... det finns ingen (tror jag) riktig studie eller bevis. Vissa kanske tar skada av det medan vissa inte..

Och om Wifi ger smygande åkommor, kanske sömnproblem? magbesvär? orolig nattsömn?...
Det finns inget bevis och kvitto för att det är fara med det. Du får avgöra själv hur det känns.

Själv har jag valt att ha den en bit ifrån. Det känns bara bättre så.

Jo det finns visst studier som inte hittat någon mätbar effekt, det betyder ändå inte att någon kommer att uttala sig kategoriskt.

Strålningsfrågan är i vissa delar intressant och mobiltelefoners påverkan kan mycket väl vara påtaglig när vi om några generationer har sett mer resultat från dem, men wi-fi får i det här sammanhanget ses som relativt harmlöst.

Läs gärna på om bakgrundsstrålning och andra former av strålning vi oundvikligen utsätts för varje dag om olika siffror skrämmer er.

Visa signatur

7800X3D - 7900XTX - QD-OLED 34" AW3423DW

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon190792:

Och om Wifi ger smygande åkommor, kanske sömnproblem? magbesvär? orolig nattsömn?...
Det finns inget bevis och kvitto för att det är fara med det. Du får avgöra själv hur det känns.

Radiostrålning har rent fysikaliskt sett ingen annan effekt än ren uppvärmning. Du påverkas mer av att sitta i solen i fem minuter än av att sova 1m från din router i en månad.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hraf:

Jag använde google, ibland kan man hitta saker där också.

Uppenbarligen så var det några danska tjejer i nionde klass som kommit fram till att växter som placerats nära en router inte växte. De hade såklart en kontrollväxt en bit ifrån som växte så det sprakade. Det var å andra sidan inte mycket djupare än så. En svensk forskare har däremot visat intresse av att göra om detta experiment under mer kontrollerade former. Om det betyder att denna strålning skulle vara skadlig för människor eller ens växter för den delen är ju väldigt oklart än så länge.

Gubben heter Olle Johansson och är dermatolog...men har inte producerat någon publicerbar forskning på många decennier men han gödslar mycket dynga om EHS och mobiltelefoner/WiFi. KI har försökt bli av med karln i många år och han är tämligen marginaliserad. Skicka ett mail till KI och fråga vad han pysslar med så får du se...

Visa signatur

Dator 1. MSI Z370 GAMING PRO CARBON, Intel Core i7 8700K 3.7 GHz 12MB, Gigabyte AORUS GeForce GTX 1080 Ti 11GB, Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3000Mhz CL15 Vengeance, passivt vattenkyld.

Dator 2. MK MSI X79A-GD45, Intel i7-3820 @ 4,0 GHz, EVGA 980Ti med vattenblock, 16 Gig DDR3, vattenkyld

Specialskärm: ~124 tum 3840 X 1080, 178° FOV (2 x BenQ 1070+)

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon190792:

Fråga detta på ett IT forum, är som att fråga moderaterna fall samhället mår bra av mer sänkta skatter...

Det är klart alla säger att det inte är någon fara. frågar du rökare "Men vi lever ju" !.... det finns ingen (tror jag) riktig studie eller bevis. Vissa kanske tar skada av det medan vissa inte..

Och om Wifi ger smygande åkommor, kanske sömnproblem? magbesvär? orolig nattsömn?...
Det finns inget bevis och kvitto för att det är fara med det. Du får avgöra själv hur det känns.

Själv har jag valt att ha den en bit ifrån. Det känns bara bättre så.

Fel, många studier har gjorts under lång tid. Kom ihåg att vi använt radio sedan början på 1900-talet.
http://www.nytimes.com/2013/05/06/science/eleanor-r-adair-mic...

För övrigt, om någon nu tvivlade på en av grundarna till strålskyddsstiftelsens saklighet och trovärdighet så borde väl det här vara sista spiken i kistan?
http://mobiltelefoni.tv/2013/08/26/vad-i-hela-varlden-sprayar...
(ja det tar emot att länka till denna sida, men stolligheter bör exponeras för vad de är!)

Visa signatur

Dator 1. MSI Z370 GAMING PRO CARBON, Intel Core i7 8700K 3.7 GHz 12MB, Gigabyte AORUS GeForce GTX 1080 Ti 11GB, Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3000Mhz CL15 Vengeance, passivt vattenkyld.

Dator 2. MK MSI X79A-GD45, Intel i7-3820 @ 4,0 GHz, EVGA 980Ti med vattenblock, 16 Gig DDR3, vattenkyld

Specialskärm: ~124 tum 3840 X 1080, 178° FOV (2 x BenQ 1070+)

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Intel i9-12900K | Asus STRIX Z690-I | 32 GB DDR5-6400 CL30 | AMD Radeon RX 7900 XTX | WD Black SN850 1 TB
Asus ROG Loki SFX-L 750W | SSUPD Meshlicious | Arctic Cooling Freezer II 280 | Alienware AW3423DWF

Permalänk

För att simplifiera saker så kan man säga att det finns två typer av strålning. Joniserande och icke-joniserande. Icke-joniserande strålning är exempelvis ljus, radiovågor, infrarött ljus, mikrovågor och även värme. Joniserande strålning är exempelvis ultraviolett ljus, röntgen och gamma strålning.

Joniserande strålning åker igenom kroppen och tar med sig joner ifrån kroppen vilket kan leda till att DNA skadas och du kan få cancer.

Icke-joniserande strålning åker igenom kroppen utan att ta med sig joner och skadar således inte DNA.

Vi har ingen anledning att tro att det finns någonting annat skadligt med icke-joniserande strålning, det som eventuellt kan vara farligt är att du blir bombad med så mycket icke-joniserande strålning att det polariserar molekyler och på så sätt drar joner ifrån dig och förstör ditt DNA. Ingenting avsett för hemanvändare kommer ge ifrån sig nog med icke-joniserande strålning för att skada dig eller så är de skyddade.

Det finns ingen anledning att tro att Wi-Fi är farligt eller cancerframkallande eftersom det är radiovågor och det är icke-joniserande.

Källor: http://en.wikipedia.org/wiki/Non-ionizing_radiation
http://sv.wikipedia.org/wiki/Icke-joniserande_str%C3%A5lning
Fysik 1 @ Gymnasieskolan 2011

Visa signatur

It is a medium of entertainment which permits millions of people to listen to the same joke at the same time, and yet remain lonesome. ~T.S. Eliot, about radio

Permalänk
Medlem

Orkar inte läsa igenom hela tråden! Jobbar på en skola och vi fick ett utskick i våras från strålsäkerhetsmyndigheten om riskerna med wifi. Provade ladda upp det på fuskbugg, hoppas det funkar och att ni får en stunds trevlig läsning!
www.fuskbugg.se/dl/8617wB/Strlningrisk%20W-lan%20SSM2013-2719...

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av ZAIZAI:

Fel, många studier har gjorts under lång tid. Kom ihåg att vi använt radio sedan början på 1900-talet.
http://www.nytimes.com/2013/05/06/science/eleanor-r-adair-mic...

För övrigt, om någon nu tvivlade på en av grundarna till strålskyddsstiftelsens saklighet och trovärdighet så borde väl det här vara sista spiken i kistan?
http://mobiltelefoni.tv/2013/08/26/vad-i-hela-varlden-sprayar...
(ja det tar emot att länka till denna sida, men stolligheter bör exponeras för vad de är!)

Men denna studie är ju inte ett "Bevis" på att alla människor på jorden inte tar skada av det.

Sen finns det bloggare och forskare hit och dit. Vissa är betalda för att gömma undan sanningen. andra inte.

Det är ungefär som att cannabis framställs som livsfarlig... det kanske den är för vissa. Men inte för andra?

Det jag vill säga. Är att, För majoriteten av människor kanske det inte är någon fara? medans att det finns människor det kan vara en lite fara emot?
Därför tror inte jag att det går att säga Blankt NEJ, Det är INTE Farligt.

Och ja, vi har haft det sedan 90-talet, men nu utsätts hela befolkningen för mer och mer. Vilket jag tror att människan inte kommer ha svaret fören långt in i framtiden.

Jag påstår inte det. Jag tror det.

Permalänk
Medlem

Om man med säkerhet inte kan vara helt säker på att det är säkert, varför förutsätta att det är helt säkert?

Det är väl lite som i allt som vi konsumerar, både mat, kläder, leksaker mm. Det mesta innehåller en dos skadliga och dödliga ämnen som inte påverkar oss nämnvärt i en tillräckligt låg dos (enligt uträknade och kanske ibland utforskade gränsvärden) men kombineras det så tar det sig över gränsvärdena. En del ämnen lagrar vi i kroppen och detsamma gäller ju skador som vi får från andra typer av strålningar som sedan skapar helt andra förutsättningar tex.
Detta är lurigt och något de flesta lätt glömmer bort, och tillverkarna vill givetvis inte alls kännas vid det och presenterar inte den typen av syn på saken. Forskare tar sällan upp den aspekten då det inte sällan är en specifik beställning, kanske från industrin, intresseorganisation eller en tillverkare.

Att just wifi är skadligt eller fullständigt oskadligt låter jag vara osagt. Att tänka på, och försöka vara försiktig kan ju knappast vara mer skadligt iaf.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tjodd:

Om man med säkerhet inte kan vara helt säker på att det är säkert, varför förutsätta att det är helt säkert?

En av grundstenarna i forskningsvärlden är att du aldrig kan vara 100% säker på någonting. Man är alltid noggrann med att formulera sig som att "i just det här testet med dessa parametrar ser vi inget tydligt samband".

Detta borgar för rejäla missförstånd när media, politiker och "den stora massan" drar fel slutsatser och läser varje sådan studie som "WIFI KAN FORTFARANDE VARA FARLIGT" och tror att vi bara inte forskat tillräckligt på det.

Permalänk
Medlem

Märkligt hur lika argumenten som används för att wifi kan vara skadligt är religiösa resonemang.

"Du kanske har massvis med information som säger sak A, men har du BEVIS?"

Bevisbördan i det här fallet ligger inte på att bevisa att wifi är ofarligt. Vi har radat massvis med argument för att så är fallet. Bevisbördan borde ligga på att någon visar på att det är skadligt om det nu skulle vara det. Och inga luddiga "elöverkänslighets" symptom tack, handfasta exempel endast.

Visa signatur

7800X3D - 7900XTX - QD-OLED 34" AW3423DW

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon190792:

Men denna studie är ju inte ett "Bevis" på att alla människor på jorden inte tar skada av det.

Sen finns det bloggare och forskare hit och dit. Vissa är betalda för att gömma undan sanningen. andra inte.

Det är ungefär som att cannabis framställs som livsfarlig... det kanske den är för vissa. Men inte för andra?

Det jag vill säga. Är att, För majoriteten av människor kanske det inte är någon fara? medans att det finns människor det kan vara en lite fara emot?
Därför tror inte jag att det går att säga Blankt NEJ, Det är INTE Farligt.

Och ja, vi har haft det sedan 90-talet, men nu utsätts hela befolkningen för mer och mer. Vilket jag tror att människan inte kommer ha svaret fören långt in i framtiden.

Jag påstår inte det. Jag tror det.

Ja det finns de som skadats av mikrovågor, oftast tekniker och annan personal som exponerats för höga strålfält (tänk radar och starka antenner). Det finns ingen som i hela världen som skadats utav normal exponering. Bara de som tror!

Du får tro på vad du vill men jag föreslår att du behåller det för dig själv. Eleanor R. Adair's forskning rör sig kring ett flertal studier, hennes metodik är oklanderlig likaså hennes forskningsetik samt hon är inte ensam. John B. Pierce Laboratory är dessutom oberoende och icke vinstdrivande med kopplingar till Yale, så försök inte förgifta brunnen kring Adair eller hennes forskning det får dig bara att se löjlig ut.

Som jag sade i en tidigare postning, om radiovågor i de fältstyrkor som vardagselektronik ger ifrån sig inte kan påverka biologiska materia på meningsfullt sätt, en fysikalisk och kemisk omöjlighet så kan man inte annat än dra slutsatsen att din vantro är farligare än det fenomen du faktiskt är orolig för.

Visa signatur

Dator 1. MSI Z370 GAMING PRO CARBON, Intel Core i7 8700K 3.7 GHz 12MB, Gigabyte AORUS GeForce GTX 1080 Ti 11GB, Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3000Mhz CL15 Vengeance, passivt vattenkyld.

Dator 2. MK MSI X79A-GD45, Intel i7-3820 @ 4,0 GHz, EVGA 980Ti med vattenblock, 16 Gig DDR3, vattenkyld

Specialskärm: ~124 tum 3840 X 1080, 178° FOV (2 x BenQ 1070+)

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av ZAIZAI:

Ja det finns de som skadats av mikrovågor, oftast tekniker och annan personal som exponerats för höga strålfält (tänk radar och starka antenner). Det finns ingen som i hela världen som skadats utav normal exponering. Bara de som tror!

Du får tro på vad du vill men jag föreslår att du behåller det för dig själv. Eleanor R. Adair's forskning rör sig kring ett flertal studier, hennes metodik är oklanderlig likaså hennes forskningsetik samt hon är inte ensam. John B. Pierce Laboratory är dessutom oberoende och icke vinstdrivande med kopplingar till Yale, så försök inte förgifta brunnen kring Adair eller hennes forskning det får dig bara att se löjlig ut.

Som jag sade i en tidigare postning, om radiovågor i de fältstyrkor som vardagselektronik ger ifrån sig inte kan påverka biologiska materia på meningsfullt sätt, en fysikalisk och kemisk omöjlighet så kan man inte annat än dra slutsatsen att din vantro är farligare än det fenomen du faktiskt är orolig för.

Att hålla någonting för sig själv hindrar utveckling och att kunna tänka annorlunda. Än att vara "Rädd" att man förlöjligar sig.

Och att försöka tysta ner någon som tror på nånting annat än "det som är sant", är precis vad Hitler lyckades med. Så du kommer aldrig lyckas få mig att hålla nånting för mig själv för att DU anser eller många andra, att jag förlöjligar mig. Det förklarar mer om dig än ditt påstående om mig.

Sen försökte jag inte förgifta nånting.

Och hur kan min vantro vara farligare för mig än strålningen? Att jag väljer att vara försiktig och gör lite utav en egen bedömning och att inte ha Sex med min router. Och väljer istället att den står 2meter bort. Kan väl inte skada? :S

Det finns folk som Tror på gud, Bara för en känd forskare eller president Obama säger att gud inte finns. Så får folk tro, och leva med det ändå?

Förstår inte hur det kan vara "skadligt" att vara vaksam?