Permalänk

Sitter och kollar på blocket just nu. Hur mycket bättre är DENNA i jämnförelse med IKEAs Markus? Vad är det som är så mycket bättre med den?

Permalänk

Kan även jag rekommendera Ikeas Malkolm, har den i svart tyg. Bra pang för pengarna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fragmental:

Sitter och kollar på blocket just nu. Hur mycket bättre är DENNA i jämnförelse med IKEAs Markus? Vad är det som är så mycket bättre med den?

De har en högre byggkvalité och håller längre. Bekvämlighet är ganska subjektivt, men jag tycker Kinnarps gör brutalt bekväma stolar.

Har dock en Markus som jag köpte ny och är väldigt nöjd med, då jag inte gärna köper begagnade stolar.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 5 3600 XT | RAM: 16GB 3200MHz | MB: Asus Prime B350-Plus | GPU: Sapphire Radeon RX 5600 XT Pulse | PSU: EVGA 650 GQ | Chassi: Fractal Design Define C | SSD: Intel 600p 512 GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pan.Pan:

Jo tyvärr så är det faktiskt ofta så. Men varför ska inte en stol vara prisvärd igentligen? Det kostar inte i närheten av 1000kr att tillverka en stol. De flesta stolar som finns på marknaden har massproducerats till en kostnad om ca 50-100kr stycket.

Mjo men sen är det skillnad på stol och stol...

Permalänk
Skrivet av olle:

själv har jag ikeas Markus. (den svarta) och det är den bästa datorstolen jag någonsin haft. det är hur bekväm som helst.
Mvh.

Jag och min Markus (fniss?) är inne på vårat fjärde år tilllsammans. Det tunna tyget i ryggen är en av stolens bästa funktioner enligt mig då det andas och ryggsvetten blir inte lika påtaglig som på andra stolar.

På Ikea så står alla stolarna ute på golvet, testa alla. Ja, alla. Jag gick igenom ca 20 stolar innan jag satte mig på Markus, det var bara en stol som var skönare men den kostade ganska mycket pengar. Rekommenderas!

Ps.Ikea borde sluta med namn på sina produkter.

Permalänk
Skrivet av Shudnawz:

Senast köpte jag en Ikea Malkolm, eftersom ett av mina krav var rejält vadderade armstöd. Hade tidigare en stol från Jysk som liknar Markus som hade plastarmstöd bara, men jag fick spatt på de hårda armstöden till slut.

http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/20196807/

Funderar på att köpa den stolen. Är den värd pengarna?

Visa signatur

Insert funny joke here

Permalänk
Medlem
Skrivet av Slaktardej:

Funderar på att köpa den stolen. Är den värd pengarna?

Är typ samma stol som ikea alltid haft för 500-600kr (dom har lagt till 100kr nu för vadderade armstöd och benen i plåt)
Det är en ok stol, och nog den mest populära typen av stol ifrån Ikea (typ alla jag känner har eller haft haft en sådan (allak, verner hette dom innan)

Långt ifrån ergonomisk, det är en fåtölj typ med kort rygg.

Värd pengarna, jo det är den väll, som dom alltid varit.

Har själv en sketen verner (modellen innan denna) som jag klistrade på 6mm musmatta på armstöden

Permalänk
Lego Master
Skrivet av Slaktardej:

Funderar på att köpa den stolen. Är den värd pengarna?

Den är helt okej för vad den kostar, men hade jag köpt ny idag hade jag valt nåt med lite högre rygg tror jag. Man får hasa ner rejält på röven för att få nåt nackstöd.

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mackansson:

Var bor du?

Du pratade om svindyra Kinnarps:

http://www.blocket.se/stockholm/Kinnarps_kontorsstol_48857034...

De ser inte mycket ut för värkden, men det är mycket bra byggkvalité och jag lovar att du kan sitta länge utan att få ont i en sån.

jag gillar inte min Kinnarps 8000 nånting. ska jag sitta avslappnat i den måste jag nog fundera på att montera skärmen i taket, skruvat å draget på alla knappar å spakar utan att hitta nåt som passar mig :/ så Kinnarps, ja bra kvalitet man sitter ju inte ner eller sönder dem, men sköna ? :/

Visa signatur

BlackJava - Svart bälte i kundkorg ;) :P

Permalänk
Medlem
Skrivet av JimmieSan:

Väldigt intresserad av tycke efter du fått den, hoppas du kan göra en mini review på sweclockers åt oss
Letar själv ny stol och den såg bekväm ut

Då har man äntligen fått tummen ur och hämtat paketet på posten efter nästan en vecka.
Av någon anledning så tror posten att Svenska folket måste vara arbetslösa då de bestämt ska leverera paket kl 12:30 och undrar varför man inte är hemma.
Det hjälper inte att deras utlämningsplats är öppen till 17:30 så det fick bli till att ta ledigt från jobbet....

Ni kan läsa en mini Review här: http://www.sweclockers.com/galleri/11658-mini-review-kontorss...

Min första Review av något över huvud taget så svamlar väl lite men hoppas folk får en relativt bra bild

Permalänk

Tack för mini-review, några fler bilder på den nya fåtöjen hade uppskattats. Är i köptagen då min gamla har gett upp för länge sedan. Den är faktiskt lite lik din fåtölj, men med rakare armstöd i körsbär. Har dock inte hittat den modellen på internet. Kasnke blir ett likadant inköp som den där då det är prisvärt . Min kostade köpt genom vårt företag ca 4000 kr en av sk förtagskataglog på den tiden (inte säkert att de lagt ut bilder på den på internet). PS luften gick ur sitsen efter 3 år och olje/gas-dämpningen pyste ut efter att den blivit böjd efter många års skönt bakåtlutad användning.

Köpte en billig extrafåtölj, en 500 kr Magnus från Jysk, men ryggstödet vek sig efter ca 3 månader, rena skiten, aldrig mer superbillig skit.

En uppföjning om ett år+ skulle vara intressant också.

Permalänk
Skrivet av Fragmental:

Hej, hade tänkt köpa en ny kontorsstol den 25e. Jag har kollar runt online och hör folk rekommendera stolar av superkvalité från företag som Kinnarps och så, problemet är att dem kostar tusentals kronor. Jag letar efter en billigare stol för ungefär 1000kr. Mark och Fred ser båda bekväma ut men jag har hört att jysk stolar är av väldigt dålig kvalité. IKEAs Markus verkar helt okej fast jag vet inte om jag gillar det tunna tyget på stolens rygg. Jag hittade företagsanonser på blocket om dessa stolar: S220, s280. De verkar ha väldigt bra byggkvalité, vad tycks? Problemet med internetbutiker är ju att man inte kan gå in till affären och prova stolarna.

Verkar någon av de här stolarna värdiga eller har ni några andra rekommendationer? Tack för er tid.

Skrivet av lanbonden:

Om du skulle köpa en https://www.vidaxl.se/kontorsstol-s220-svart eller https://www.vidaxl.se/kontorsstol-s280-svart är jag väldigt intresserad av en recension då de som sagt ser lite för bra ut för att vara sanna. Samt att min Marcus faktiskt håller på att ge upp efter mångårig tjänst.

Ikea har en 10års garanti nu på markus stolen. Köpte en förra veckan. Kanon skön

Visa signatur

Moderkort: Msi B450 Tomahawk Max CPU: Ryzen 5 3600 GPU: AMD 5700XT Red Devil Ram: Corsair 32GB DDR4 3200MHz CL16 Vengeance LPX SSD: Samsung 250GB basic Kylning: Arctic Freezer 34 eSports DUO Chassi: Fractal Design Meshify C PSU: XFX Pro Series 850W 80+ Bronze

Permalänk
Medlem

Rädd för markus vekhet bara.
Den ser väldigt klen ut på armstöden och ryggen.

Permalänk
Skrivet av JimmieSan:

Rädd för markus vekhet bara.
Den ser väldigt klen ut på armstöden och ryggen.

Jag väger 150 pannor tro mig, den håller

Visa signatur

Moderkort: Msi B450 Tomahawk Max CPU: Ryzen 5 3600 GPU: AMD 5700XT Red Devil Ram: Corsair 32GB DDR4 3200MHz CL16 Vengeance LPX SSD: Samsung 250GB basic Kylning: Arctic Freezer 34 eSports DUO Chassi: Fractal Design Meshify C PSU: XFX Pro Series 850W 80+ Bronze

Permalänk
Medlem
Skrivet av ViktorSand:

Jag väger 150 pannor tro mig, den håller

Låter bra det, när man bara ser den så ser det ut som armstöden kommer knäckas och lilla ryggen som bara sitter i 2 fäste, inte ens armstöden.
Så ser lite löst ut.

Blir kanske en sådan då, vill ha nackstöd denna gången.

Permalänk
Skrivet av JimmieSan:

Låter bra det, när man bara ser den så ser det ut som armstöden kommer knäckas och lilla ryggen som bara sitter i 2 fäste, inte ens armstöden.
Så ser lite löst ut.

Blir kanske en sådan då, vill ha nackstöd denna gången.

Ryggen sitter med 4 skruvar

Visa signatur

Moderkort: Msi B450 Tomahawk Max CPU: Ryzen 5 3600 GPU: AMD 5700XT Red Devil Ram: Corsair 32GB DDR4 3200MHz CL16 Vengeance LPX SSD: Samsung 250GB basic Kylning: Arctic Freezer 34 eSports DUO Chassi: Fractal Design Meshify C PSU: XFX Pro Series 850W 80+ Bronze