PewDiePie #1 På Youtube

Permalänk
Inaktiv

Kul kille helt enkelt.

Började kolla när jag letade skräckspel, då blev det en hel del tittande. Nu är det inte riktigt lika kul längre, men så tillhör jag inte rätt målgrupp heller. Stort grattis till honom helt enkelt, riktigt bra jobbat! Måste vara grymt kul att kunna försörja sig på något sådant, han verkar ju ha riktigt kul samtidigt. Vem här skulle banga på att tjäna pengar på samma sätt?

Det enda tråkiga är ju fanboykrigen som finns på tuben mellan diverse kanaler, som när pewdiepie o robbazfans bråkar, då har man bara lust att stänga av alla kommentarer för alltid.

Populäraste klippet verkar vara detta, http://youtu.be/tNwFexjnbyM , med whopping 23,5 miljoner views, insane

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Esseboy:

Mååååånga omogna (eller snarare övermogna) "vuxna" personer här som hatar honom, om han skulle vara Italienare skull ni då acceptera hans gester och skrik men bara för att han är svensk behöver han inte sitta still som en styv steril 40+ gubbe...väx upp, Jag är 17 och har kollat på hans videor sen 500.000 subs...hanns humor är bra!

Tror nog jag hade ogillat honom även om han vore från Italien. Har ytterst svårt med personer som skriker och skrattar åt saker som inte är roligt.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk

Hört så många storys från alla olika håll om vilken douchebag han är igentligen. så nej, jag tittar inte på honom iaf.

Visa signatur

APB: Reloaded <3

Permalänk
Medlem

Pewdiepie förtjänar #1 plats på Youtube med tanke på den tid han lägger ner på sina videos och hur ofta han publicerar nya videos. Kan hålla med om att han inriktar sig mycket på tolvåringar men det hindrar inte mig från att titta... 8 miljoner låter rimligt då jag läste på någon hemsida att han får ca 300 000 per video (reklam). Hittar dock inte källan...

Permalänk
Medlem

Kollar man på andra svenska youtubare inklusive mig själv, Keralis, Sp4zie och ImAnderZel osv så ligger vi runt 3-6 miljoner views i månaden. Vilket många tycker är bra! Tror Anderzel pratade om medelön i en av sina filmer vilket är rätt spot on, tyvärr variar det rätt stort från månad till månad så det är inte speciellt säkert karriär val. Så plugga den där läkarlinjen istället, innan du försöker testa din lycka.

Pewdiepie får just nu runt 190 miljoner views i månaden.

Pewdiepie får mer views på en månad, än vad jag fått under min livstid. Han får nästan dubbelt så mycket till och med.

Även om jag inte älskar hans filmer så kan man inte förneka att han lyckats bra! Pratat med han en gång, tycker han är en helt okej reko kille.

Skrivet av anon4992:

Kul kille helt enkelt.

Började kolla när jag letade skräckspel, då blev det en hel del tittande. Nu är det inte riktigt lika kul längre, men så tillhör jag inte rätt målgrupp heller. Stort grattis till honom helt enkelt, riktigt bra jobbat! Måste vara grymt kul att kunna försörja sig på något sådant, han verkar ju ha riktigt kul samtidigt. Vem här skulle banga på att tjäna pengar på samma sätt?

Det enda tråkiga är ju fanboykrigen som finns på tuben mellan diverse kanaler, som när pewdiepie o robbazfans bråkar, då har man bara lust att stänga av alla kommentarer för alltid.

Populäraste klippet verkar vara detta, http://youtu.be/tNwFexjnbyM , med whopping 23,5 miljoner views, insane

Någon måste bara skriva Pewdiepie på en film så går folk galna, spelar ingen roll vilken kanal. Har sett comments med över 100 replies bara för att någon nämnt pewdiepie så det är oftast kanalens egna fans dom blir keyboard warriors.

Permalänk

Nja men att han ens blivit störst på Youtube med en GAMING kanal är väl verkligen beviset på att han gör något rätt, även om hans vids kanske inte tilltalar den genomsnittlige Sweclockaren.

Att han tjänar 8 miljoner i månaden skulle innebära en årslön på omkring 96 miljoner kronor vilket skulle vara i lag med årslönen på Sveriges absolut bäst betalda näringslivs toppar, med andra ord complete bullshit.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Demonoidz:

Avskyr honom. Han känns så inriktad mot tolvåringar.

Vad har du emot 12 åringar?
Keep on hating

Permalänk
Medlem

Jag hatar den mannen mer än något jag kan komma på just nu. Vet inte vad det är men så fort jag ser hans ansikte och hör hans röst så blir jag så fruktansvärt förbannad. Jävla fjant är vad han är. Nej jag har inget emot honom personligen men nått i mig gör att jag inte tål karl jäveln. Jag är ändå 27år och borde inte bry mig om sånt men fan va han retar mig.

Så blev ett enda långt inlägg om mitt hat mot honom och jag kan absolut inte förstå hur han kan vara 1:a på tuben men jag kan inte heller bry mig. Så länge som jag slipper se/höra honom så är jag nöjd.

Visa signatur

|Asrock X370 Pro Gaming| Ryzen 3800XT| 32GB Geil Super Luce 3400mhz ddr4| Hellhound 7900XT | Samsung 950 Pro 512gb & Seagate 600 480gb| Crosair RM1000| Deepcool Dukase| Siberia 840| Zowie EC1-A| Corsair RGB MX Blue| Samsung Odyssey G8 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hymer:

Jag hatar den mannen mer än något jag kan komma på just nu. Vet inte vad det är men så fort jag ser hans ansikte och hör hans röst så blir jag så fruktansvärt förbannad. Jävla fjant är vad han är. Nej jag har inget emot honom personligen men nått i mig gör att jag inte tål karl jäveln. Jag är ändå 27år och borde inte bry mig om sånt men fan va han retar mig.

Så blev ett enda långt inlägg om mitt hat mot honom och jag kan absolut inte förstå hur han kan vara 1:a på tuben men jag kan inte heller bry mig. Så länge som jag slipper se/höra honom så är jag nöjd.

Rätt säker på att du skulle göra vad han gör om du fick hans pengar

(jag med)

Visa signatur

CPU : 12900KS GPU : 3090 Strix OC RAM : G.Skill 32GB 6600MHz 34-40-40-105SSD : 2st SN850 1TB Bildskärm 1: Strix PG279Q 1440p@165Hz G-SYNC Bildskärm 2: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Bildskärm 3: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Vattenkylning CPU,GPU och RAM, 3*360 rad

Permalänk
Medlem

Skön snubbe som verkar leva livet, gg.

Visa signatur

"They took my stain!"
Anonyma Jonas

Permalänk
Medlem
Skrivet av DDemis:

Om någon kanal förtjänar nr 1 platsen så är det Vsauce. Riktigt intressant att kolla på. Rekommenderar det starkt!
Handlar mycket om fakta, intressanta teorier, osv. Det låter kanske lite små tråkigt, men kolla en video så kommer ni sitta klistrade framför skärmen
http://www.youtube.com/user/Vsauce

http://www.youtube.com/user/sixtysymbols
http://www.youtube.com/user/numberphile
http://www.youtube.com/user/periodicvideos
[samt alla andra kanaler av Brady]
http://www.youtube.com/user/1veritasium

etc. är mycket bättre imo.

När det kommer till pewdiepie så funkar vissa klipp. Allt som har med skräck att göra går inte att kolla på då det känns alldeles för ogenuint. Fahrenheit / Indigo Prophecy, Heavy Rain, Shadow of the Colossus och liknande som jag aldrig skulle spela själv funkar att kolla på, där överdriver han inte så mycket och han är för det mesta genuin och underhållande.

Edit: Läs aldrig någonsin kommentarer på hans klipp. Att läsa det majoriteten av hans fans skriver är det största irritationsmomentet med honom och det är troligtvis det som är roten till att det finns så många som avskyr honom.

Permalänk
Avstängd

Känner för att strypa ihjäl mig själv med en HDMI-kabel så fort jag hör hans röst... Men visst, han kör sitt race och tjänar antagligen multum på det han gör. Bra jobbat säger jag, med andra ord.

Han är dock verkligen ingenting för mig. Möjligtvis om man sätter videon på "mute", annars inte.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av SolidReactor:

Vad har du emot 12 åringar?
Keep on hating

Ingen specifikt, men man kan utan tvekan säga att det är en speciell humor.

Visa signatur

Delid 3770k@5.9GHz, Mpower, 32GB Corsair Dominator@2600MHz/CL10
XFire 390x@1335/1750, Carbide 540 AIR
E34 S36B38Turbo 897WHP

Permalänk
Medlem

Om ni frågar mig borde Robbaz ligga etta, GLORIOUS!

Visa signatur

I rikets namn.

Permalänk
Medlem

Tycker att pewdiepie e riktigt rolig, kul att en svensk är så stor på youtube!

Visa signatur

Chassi: Bitfenix Prodigy M Mobo: Gigabyte Z97mx Gaming 5 PSU: 600w Be Quiet! CPU: Intel Core i7 4790k @ 4.4ghz RAM: 16gb Corsair vengeance 1600mhz GPU: Asus Radeon R9 290x 4gb SSD: Samsung 840 Basic 250gb HDD: Western Digital Caviar Red 2TB Speakers: Audioengine A5+ Headphones: Audio Technica ATH-M50 Tablet: iPad 4 32gb DigitalTablet: Wacom Intuos Pen And Touch Medium

Permalänk
Medlem
Skrivet av Esseboy:

Mååååånga omogna (eller snarare övermogna) "vuxna" personer här som hatar honom, om han skulle vara Italienare skull ni då acceptera hans gester och skrik men bara för att han är svensk behöver han inte sitta still som en styv steril 40+ gubbe...väx upp, Jag är 17 och har kollat på hans videor sen 500.000 subs...hanns humor är bra!

Håller helt med

Visa signatur

Chassi: Bitfenix Prodigy M Mobo: Gigabyte Z97mx Gaming 5 PSU: 600w Be Quiet! CPU: Intel Core i7 4790k @ 4.4ghz RAM: 16gb Corsair vengeance 1600mhz GPU: Asus Radeon R9 290x 4gb SSD: Samsung 840 Basic 250gb HDD: Western Digital Caviar Red 2TB Speakers: Audioengine A5+ Headphones: Audio Technica ATH-M50 Tablet: iPad 4 32gb DigitalTablet: Wacom Intuos Pen And Touch Medium

Permalänk
Medlem

Denna video förklarar hur han blev stor men hatar inte på honom särskilt mycket http://www.youtube.com/watch?v=EgMqhEMhVV8

Visa signatur

|MSI Mpower z77| i5 3570k @ 4,2 Ghz | Hyper 212 evo | 8 GB Corsair Vengeance LP | Sapphire Radeon HD 7870 Ghz OC edition och Asus Radeon HD 7870 Ghz 2 GB | Corsair Neutron 120 GB SSD | Seagate barracuda 1 tb | Silverpower 650 W modular | CM Storm Scout 2

Permalänk

Jag har tittat på något Pewdie-klipp (skrattade mig halvt fördärvad i hans Jump Scare-klipp), men jag håller med om att han är helt åt skogen för tjatig och tramsig. Själv tittar jag helst på KillerJam87s kanal. Han har vett att vara tyst när han ska, har ett vårdat talspråk (värre skrivspråk, tyvärr), bättre analyser. Antagligen inte det intressantaste innehållet på YouTube, men bild- och ljudkvalitet är på topp.

Permalänk
Medlem

Sorgligt hur man kan bli miljonär igenom att skrika och göra skämt om våldtäkt....

Permalänk
Medlem

Visst är han flamsig, men det är "hans jobb", precis som många komiker har spelat över en del i sina karriärer. Verkar vara en trevlig kille annars och gillade verkligen hans Last of Us-playthrough och gamla Amnesia-playthroughs. Skitkul att han lyckats så bra och hoppas det fortsätter gå bra för honom.

Visa signatur

1800x @ 4,025GHz @ 1,2875V, Noctua NH D15 AM4, 2x8Gb G-Skill Flare X 3200 MHz CL 14,14,14,37 MSI 1070 Gaming-X 8 GB, 8GB RAM, Slaktad Seagatedisk på 4TB, Define R3, Corsair TX V2 750 W

Lenovo Yoga 2 Pro, i7, 8GB, 256GB

Permalänk
Medlem

Avskyr hur han gör sina videos
Simpelt jävla lets play skräp där han sitter och skriker och drar våldtäktsskämt och barn övergreppskämt

Som person är jag neutral emot han

Permalänk
Medlem

Roligt att läsa om alla som hatar honom, och är verkligen tvungna att poängtera det. Det är väldigt svårt att "hata" en person som man ens aldrig har träffat eller gjort något personligt mot just dig. Vad är det som folk är upprörda över? hur hans arbete är och hur han drar in sin lön? svensk avundsjuka? Vad vet jag...
Jag följer iaf honom, är 24år, och skäms inte över det. Han kanske kan bli lite skrikig ibland på sina videos, men hur fan kan inte vi bli om det går åt skogen när vi lirar? skillnaden är att vi inte har en kamera som filmar oss....
"Fridays" är dock det bästa han lägger upp.

Visa signatur

[Gigabyte Z97X-Gaming 3 | 4790k 4,7Ghz | Gtx Titan SLI | Yamakasi Catleap Q270 2560 x 1440 | Corsair Dominator 1600Mhz 16Gb | Noctua NH-D15 | Crucial m4 128Gb + Samsung 840 EVO Series 120Gb + Samsung 850 EVO 250gb | Western Digital 500Gb | QPAD 5K | Ducky Shine 3 Cherry MX Red | Fractal Design Define XL R2 Black | DT990 Pro 250ohm | Sennheiser HD650 | Audio Technica ATH-M50 | Audioengine a5+ | Asus Essence STX
Ljudanläggning: Högtalare | Dali Rubicon 8 | Förstärkare | Yamaha 3050 + Primare i32

Permalänk
Medlem

Haha! Oj!
Sweclockers är inte den perfekta sidan att ha den här tråden eftersom hans videor riktas till ungdomar. Men seriöst? Ni kan väl iaf säga att ni inte gillar han på ett trevligt sätt.

Permalänk
Medlem

Aja... grattis då.

Orkar inte med PewDiePie. Tvivlar dock inte på att Felix är en OK snubbe.

Visa signatur

| EVGA Z170 FTW | i7 6700k | ASUS RTX 3070 | 16GB DDR4 3200MHz | Cooler Master V850 | Samsung 840 Evo 250GB + 2x WD Black 500GB + Seagate 2TB SSHD + Samsung 970 Evo M.2 1TB|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Larsioni:

Ja, han verkar ju verkligen bidra till samhället XD

Han tjänar uppenbarligen pengar på att spela mongoloid inför en beundrar bas som helt klart är lätt påverkade idioter. Jag tycker det är synd och är fullt medveten om att han är ett uttryck för väst världens moral (samt bristande intelligens) förfall bland våra ungdomar. Jag behövde bara se ett 10 minuters klipp med clownen för att se vad det är frågan om. Sååååååå jäkla sorgligt. Verkligen.

Och vad fan är en "bro army"?!? En sekt eller vad?

En term han använder för att få sina fans att känna gemenskap. Jävligt fint trick måste jag säga även om jag absolut inte tål honom.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Visste inte vem han var, kollade typ 10 sek på 3 olika klipp. Det var ungefär vad jag orkade... Fan vad irriterande >.< lär ha världens största p12 klubb efter sig om han är så populär.

Permalänk
Medlem

Gillar inte hans videos men det är alltid roligt när det går bra för svenskar! Kom igen nu Pewdiepie kör för fa-an!

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk
Medlem

Subbade pewds när han "bara" hade 300k subs, det var andra grejjer då, de-subbade någon gång runt 5M subs. Fast vissa av hans vids är roliga ^^

Visa signatur

You have earned my respect and my friendship.

Permalänk
Medlem

Larsioni, jadu....., pewdi är nog mer intelligent än många här, han kan jäkligt mycket om marknadsföring, om man läser om honom. Så inga hastiga drag här inte.

Visa signatur

[Gigabyte Z97X-Gaming 3 | 4790k 4,7Ghz | Gtx Titan SLI | Yamakasi Catleap Q270 2560 x 1440 | Corsair Dominator 1600Mhz 16Gb | Noctua NH-D15 | Crucial m4 128Gb + Samsung 840 EVO Series 120Gb + Samsung 850 EVO 250gb | Western Digital 500Gb | QPAD 5K | Ducky Shine 3 Cherry MX Red | Fractal Design Define XL R2 Black | DT990 Pro 250ohm | Sennheiser HD650 | Audio Technica ATH-M50 | Audioengine a5+ | Asus Essence STX
Ljudanläggning: Högtalare | Dali Rubicon 8 | Förstärkare | Yamaha 3050 + Primare i32

Permalänk

Jag subbade pewdiepie när han hade omkring 500k subs och är fortfarande subbad. Det är främst för att jag unnar honom den extra subben, snubben har onekligen lyckats och jag tycker att han förtjänar pengarna.

Många har rätt i att han var bättre förr, klippen blir kortare och kortare men innehåller mer och mer skrik för varje ny miljon subs. Det blir för mycket för mig personligen. Kan se något klipp då och då, exempelvis de montage har lägger upp med jämna mellanrum.

Oavsett.. stort grattis till Felix! Du förtjänar det här!