Payday 2 - info & diskussion

Permalänk
Medlem

25-årig skåning här som precis köpt spelet, har aldrig spelat ettan. Men är sugen på att dra ihop ett gäng om här finns intresse!

Visa signatur

CPU Intel Core i7 6700K GPU ASUS GeForce GTX 980 Ti 6GB STRIX DC3 Moderkort ASUS Z170 Pro Gaming
PSU
XFX ProSeries XXX 850W RAM Corsair 32GB DDR4 2133MHz CL13
SSD
Corsair Force GT 120gb HDD 2TB Seagate Barracuda

-Citera för svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av draztic:

25-årig skåning här som precis köpt spelet, har aldrig spelat ettan. Men är sugen på att dra ihop ett gäng om här finns intresse!

Låter kul! Jag hänger gärna på, man behöver verkligen en del teamwork till några av de mer svåra uppdragen har jag märkt

Permalänk
Medlem

Jag kommer spela en hel del Payday 2 inom den närmsta framtiden så om någon vill lira tillsammans är det bara att adda mig på steam. Är just nu lvl 26 och hade planerat att försöka bil 40+ senare idag, om det inte blir städning i garaget.

Steamnamn: Zhyrez

Edit: Har även tillgång till en Teamspeak server som vi kan använda för voicecom.

Permalänk
Medlem

satt och spelade från 19-24 igår utan avbrott, för varken mig eller någon av de 3 jag spelade med så det kan flyta på jävligt bra med.. men på release så tenderar ju allt att bli belastat nu för tiden så.

Visa signatur

as it was in the beginning so it shall be in the end

Permalänk
Medlem
Skrivet av Exailez:

Låter kul! Jag hänger gärna på, man behöver verkligen en del teamwork till några av de mer svåra uppdragen har jag märkt

Nice, mitt steamnamn är drazzeman om du vill adda när du har tid och lust

Visa signatur

CPU Intel Core i7 6700K GPU ASUS GeForce GTX 980 Ti 6GB STRIX DC3 Moderkort ASUS Z170 Pro Gaming
PSU
XFX ProSeries XXX 850W RAM Corsair 32GB DDR4 2133MHz CL13
SSD
Corsair Force GT 120gb HDD 2TB Seagate Barracuda

-Citera för svar

Permalänk
Permalänk
Medlem

Någon fler än mig nu som har problem att hitta andra spelares games?
EDIT: Fler som har problem med det tydligen.

Visa signatur

robinsjodin.se

Permalänk
Medlem

Lägg gärna till mig på steam om ni är sugna på och spela. KlockreN

Visa signatur

Steam: KlockreN
XB1: Granholm

Permalänk
Medlem

är gärna på, joelgbg på steam

Visa signatur

In science we trust!

Permalänk
Medlem

Kunde inte motstå!

Permalänk
Medlem

Hoppas det kommer en bra video på payday 2 sen Robbaz.

Permalänk

Köpte det igår, min polare med. Jag sitter på ett 660Ti och det rullar på utan problem. Min polare med ett 7970 har sjukt mycket problem med tearing och fps-drops. Han hittade ett inofficiellt 'fix' som fick det att rulla, men en upplösning på runt 1156x760 (eller nåt). Han var inte lite förbannad, skrek '*svordom* usla portning!!'. Tyckte inte det var optimerat alls.

Jag är böjd att hålla med, sitter man med ett 7970, så skall detta spel inte bete sig så. Fler med Radeon som har dessa problem (finns åtskilliga trådar om detta att hitta), som har en bättre lösning?

Förutom det, så är detta lir skitkul att köra, lagom utmaning för mig

Vill ni lira med en (38 år ung ?) skåning så heter jag el_blasthead på steam.

Visa signatur

Bio: Denon AVC-X3700H - Emotiva XPA-2 - Revel F208 - T.Amp 1050 - Ino Audio pY-2
Dator: Rampage V Extreme, 5930K, Palit 2070 Super, Acer XB270HU, Asus Essence STX II, Sennheiser HD650, Kama Bay Mini Amp, Klipsch RB51

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Robeliboban:

Hahaha fyfan den var inte vacker :/

Visa signatur

CPU: Core i5 2500K @4,5GHz Kylare: Corsair H80 med 2st Enermax Magma i PnP Mobo: Asrock Z77 Extreme4-M Lagring: 2TB hdd + Samsung 830 128gb GPU: Asus R9 280x DCII Top @1150MHz/6800MHz RAM:16gb G.Skill Ripjawz Nätagg: Fractal Design Tesla 650w Chassi: Silverstone SG09 Lurar: Sennheiser PC360 G4ME Skärm: Samsung S23A700D Konsol: Xbox 360

Permalänk
Medlem

Jag köpte detta igår och testade bara lite snabbt single-player. Gick dock inget vidare hehe. Det var ett rån på "normal" och var en nattklubb typ. Jag blev dock upptäck direkt vid dörren av dörrvakten. Ska man sätta på sig masken innan man kommer dit eller? Tänkte köra stealth Efter jag skjutit alla som sköt mot mig skulle jag öppna en dörr som man behövde ett key card för att öppna men jag hittade aldrig det, sprang nog omkring i 5 minuter och letade. Lite nybörjar-tips skulle vara schyst!

Spelet har dock stor potential för co-op så det ska bli spännande att testa, synd bara att de flesta av mina vänner inte har köpt det än :/

Jag blev dock lite besviken på grafiken, kör allt maxat och det är inte så snyggt. Men iofs kör man ju inte det här för grafiken Även menyerna är lite jobbiga, det går ju för sjutton inte ens att bläddra omkring med piltangenterna (!?)...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers
PC: Ryzen 9 5900X | RTX 4080 Super 16GB | G.Skill Trident Z Neo 64GB 3600MHz CL16 | 12TB NVMe SSD - 5TB SATA SSD = total 17TB SSD + Seagate IronWolf 10TB internal HDD | Synology DS920+ w/20GB RAM SHR 48TB
Skärmar: Acer Predator XB323UGX 32" 270Hz 1440p, Asus PG349Q 34" 120Hz 1440p UW, Asus PG279Q 27"
Foto:
Canon 80D & 60D + Canon 17-55/2.8 IS, Canon 10-22, Canon 70-200/2.8L IS II, Canon 100/2.8L IS Macro

Permalänk

Vad är samlarkort på Steam?

Visa signatur

NR200P || 5600X || 3080 Strix ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av aMp:

Jag köpte detta igår och testade bara lite snabbt single-player. Gick dock inget vidare hehe. Det var ett rån på "normal" och var en nattklubb typ. Jag blev dock upptäck direkt vid dörren av dörrvakten. Ska man sätta på sig masken innan man kommer dit eller? Tänkte köra stealth Efter jag skjutit alla som sköt mot mig skulle jag öppna en dörr som man behövde ett key card för att öppna men jag hittade aldrig det, sprang nog omkring i 5 minuter och letade. Lite nybörjar-tips skulle vara schyst!

Spelet har dock stor potential för co-op så det ska bli spännande att testa, synd bara att de flesta av mina vänner inte har köpt det än :/

Jag blev dock lite besviken på grafiken, kör allt maxat och det är inte så snyggt. Men iofs kör man ju inte det här för grafiken Även menyerna är lite jobbiga, det går ju för sjutton inte ens att bläddra omkring med piltangenterna (!?)...

Skickades från m.sweclockers.com

Nattklubben är inte allt för svår att klara stealth, det underlättar helt klart om man hittar kortet. Kortet finns på någon av vakterna, bara att skjuta de och hålla musen över deras kropp för att se om du kan ta det.

Klarar oftast Nightclub på under tre minuter, bara hoppar igenom fönstret till höger på huset. Skjuter vakterna och tar kortet, spränger skåpet och springer ut, ganska enkelt. Blir ännu enklare om man är två som har C4/sågen. Kör nästan alltid med randoms, bara säga att de ska följa efter en och ta en väska med pengar.

Permalänk
Medlem

Köpte det idag och spela 3 timmar lätt med en vän
Om någon ~15 åring vill spela så skicka PM, Skype är ett måste

Visa signatur

Båtbyggare med mera.

Permalänk
Medlem

Bara jag som har tröttna redan ? Kanske inte min typ av spel helt enkelt, spelade betan sista dagarna innan release och trodde det skulle vara mycket mer innehåll i färdiga spelet. Kommer iof DLC:s men ändå.

Typ som ens gömställe, vad ska man ha det till. Var bara inne där en gång sen inge mer.
Upplägget är också som gjort för att bli en grindfest public så ska man lira är det med kompisar.

Men det är ett bra spel helt klart bara att det saknas innehåll framförallt. Efter alla DLC.s kommit ut lär det vara riktigt bra och dom fixat balansen i spelet. Långa uppdrag borde ge mycket mer reward än 35sekunders grind på en bana.
Tycker man borde få typ 3 kort istället för 1 om man klarar ett svårt flerdagars-jobb.
För pengar har man minimalt med nytta av efter man låst upp dom skills man vill ha och köpt vapen.

Sen att samma bana används till olika uppdrag med minimala förändringar känns lite meh.

Mitt betyg som det är nu 6/10. Spelmekaniken är bra men innehållet fattigt.
Spelet hade också fått högre betyg om man på något sätt kunde köra mot mänskliga motståndare, peppra ai blir lite tradigt i längden.
(Man kan jue köra 100% stealth men det upphäver inte bristerna så betyget blir detsamma.)

Permalänk

Är där någon med AMD grafikkort som inte har de problem min polare har? Jag tycker det är jättemärkligt att han har dessa problem (han har provat uppdatera drivisar och allt).

Visa signatur

Bio: Denon AVC-X3700H - Emotiva XPA-2 - Revel F208 - T.Amp 1050 - Ino Audio pY-2
Dator: Rampage V Extreme, 5930K, Palit 2070 Super, Acer XB270HU, Asus Essence STX II, Sennheiser HD650, Kama Bay Mini Amp, Klipsch RB51

Permalänk
Medlem
Skrivet av aMp:

Jag köpte detta igår och testade bara lite snabbt single-player. Gick dock inget vidare hehe. Det var ett rån på "normal" och var en nattklubb typ. Jag blev dock upptäck direkt vid dörren av dörrvakten. Ska man sätta på sig masken innan man kommer dit eller? Tänkte köra stealth Efter jag skjutit alla som sköt mot mig skulle jag öppna en dörr som man behövde ett key card för att öppna men jag hittade aldrig det, sprang nog omkring i 5 minuter och letade. Lite nybörjar-tips skulle vara schyst!

Spelet har dock stor potential för co-op så det ska bli spännande att testa, synd bara att de flesta av mina vänner inte har köpt det än :/

Jag blev dock lite besviken på grafiken, kör allt maxat och det är inte så snyggt. Men iofs kör man ju inte det här för grafiken Även menyerna är lite jobbiga, det går ju för sjutton inte ens att bläddra omkring med piltangenterna (!?)...

Skickades från m.sweclockers.com

Du går fram till vaken och sen backar undan så flyttar han sig.
Kortet har en av vakterna inne.

Försök spela med en som har c4 (som jag) då kan du spränga upp kassaskåpet och bli klar på ca 3-4min.

Visa signatur

Fractal Design Tesla 650W 80+ > Asus P8Z77-I Deluxe > BitFenix Prodigy (Vit) > Intel Core i7 2700K > Crucial 16GB 1600MHz > Scythe Mugen III > Gigabyte GTX 660 > 640GB WDB > 120GB OCZ Agility 3

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Dahle86:

Du går fram till vaken och sen backar undan så flyttar han sig.
Kortet har en av vakterna inne.

Försök spela med en som har c4 (som jag) då kan du spränga upp kassaskåpet och bli klar på ca 3-4min.

Eller så har du med en kille som också har c4 eller såg för att ta hand om dörren, så slipper man leta efter kortet om man tycker det är jobbigt.

Visa signatur

CPU: Core i5 2500K @4,5GHz Kylare: Corsair H80 med 2st Enermax Magma i PnP Mobo: Asrock Z77 Extreme4-M Lagring: 2TB hdd + Samsung 830 128gb GPU: Asus R9 280x DCII Top @1150MHz/6800MHz RAM:16gb G.Skill Ripjawz Nätagg: Fractal Design Tesla 650w Chassi: Silverstone SG09 Lurar: Sennheiser PC360 G4ME Skärm: Samsung S23A700D Konsol: Xbox 360

Permalänk
Medlem
Skrivet av mr_svahn:

Eller så har du med en kille som också har c4 eller såg för att ta hand om dörren, så slipper man leta efter kortet om man tycker det är jobbigt.

Visst det är det jag försöker ha.
Menar bara att det är grymt segt att köra utan c4 alls (dyrk funkar nog också) eftersom kortet går bra mycket fortare att hitta än att vänta på borren

Visa signatur

Fractal Design Tesla 650W 80+ > Asus P8Z77-I Deluxe > BitFenix Prodigy (Vit) > Intel Core i7 2700K > Crucial 16GB 1600MHz > Scythe Mugen III > Gigabyte GTX 660 > 640GB WDB > 120GB OCZ Agility 3

Permalänk
Medlem

Förbeställde spelet . Utan internet kan inte ladda ner det från steam . Tog med hårdisken med mina spel på till en kompis med internet isntallerade spelet och steam registrerar inte att spelet ligger på datorn eller nått . Går det att göra det här på något annat sätt ?

Permalänk
Livsnjutare 😎

Har också köpt Payday 2 och spelar vissa kvällar, adda mig gärna.

Alias @ Steam; Dockzor

Eller direktlänk: http://steamcommunity.com/id/dockzor

Har märkt att det är lättare att hitta varann om man använder direktlänken och söker på i steamklienten istället för Alias, om man har ett ganska vanligt namn... som "KlockreN"

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Medlem
Skrivet av StefanLundgren:

Min polare med ett 7970 har sjukt mycket problem med tearing och fps-drops. Han hittade ett inofficiellt 'fix' som fick det att rulla, men en upplösning på runt 1156x760 (eller nåt). Han var inte lite förbannad, skrek '*svordom* usla portning!!'. Tyckte inte det var optimerat alls.

Jag är böjd att hålla med, sitter man med ett 7970, så skall detta spel inte bete sig så. Fler med Radeon som har dessa problem (finns åtskilliga trådar om detta att hitta), som har en bättre lösning?

Jag kör med två stycken HD 7750 och har haft lite problem, dock främst under betan. Det verkar främst vara uppdateringsfrekvensen samt vertical sync som gör att man får ojämn framerate (för mig uppenbarade det sig genom att ett hemskt input lag för muspekaren). Om jag aktiverar vertical sync återskapas problemet direkt så jag håller mig undan från det. Det finns något reglage för att reglera maximalt antal frames, det har jag satt till 60 om jag minns rätt (de ordnade funktionen som en fix för folk med den här typen av problem och enligt beskrivningen ska väl lägre värden ge bättre upplevelse).

Under betan hade jag problem med upplösningen, då spelet gav mig svarta kanter runtom trots att jag matchade skärmens native resolution. Även uppdateringsfrekvensen var galen, då min TV ville köra 24 FPS istället för vanliga 60. Felet visade sig ligga i en config-fil där det av någon anledning stod en lägre uppslösning och även en framerate på 24 istället för de 60 jag ville ha. Filen i fråga är Users/Yourprofile/Appdata/Local/Payday 2/renderer_settings.xml. Den bör öppnas med en textredigerare som är kapabel till XML-formatering, då den i Notepad ser ut som stryk och blir närmast oläslig Se bara till att attributen för upplösning, framerate och vsync ser vettiga ut (inaktivera vsync med värdet 0).

Innan jag ordande mina problem med lösningen ovan gick jag efter den här tråden och fick det att flyta på bra med Dxtory. Kändes dock lite B att köra ett externt verktyg för att hålla frameraten i schack. Det jag beskrev ovan finns med i slutet av inlägg #3 i tråden.

Jag har dock haft kompisar som har haft lite sämre datorer och där har input lag varit mer märkbart. Då verkar det främst vara prestandarelaterat och löses enklast genom att sänka inställningar samt upplösningen. Ingen av dessa testade dock Dxtory så jag vet inte om det hjälper i det fallet. Min dator är i den änden att den får 60 FPS med allting på max så för min del är det bara vertical sync som ballar ur.

Permalänk

Jag kör med VS i 1440p med allt på max och det flyter alltid runt 60. Undantag är i meth-labbet där den sänks till 30 och på ett annat ställe.

Visa signatur

NR200P || 5600X || 3080 Strix ||

Permalänk
Medlem

Är det inte rätt tråkigt att det är samma maps för så många olika uppdrag? Jag har inte hunnit tröttna än men kommer det inte nya snart så lär man ju göra det när som helst.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kevve1:

Är det inte rätt tråkigt att det är samma maps för så många olika uppdrag? Jag har inte hunnit tröttna än men kommer det inte nya snart så lär man ju göra det när som helst.

Jo tyvärr. Bara vänta på DLC. Känns som ett bra spel men för få banor.

Permalänk

Har aldrig förstått varför man måste köpa en ny attachment för x-antal tusenlappar bara för att man skruvat loss den man köpt innan? Känns rätt logiskt att om man köpt en ljuddämpare som passar på alla ens assault rifles så kan man prova den på olika vapen och se var man gillar den bäst, att man måste köpa den om och om igen varje gång den tas av förstår jag inte, är det någon sorts attachment-DRM de har?

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem

Älskar spelet. Köpte det för 60 min sen kanske. Sjukt kul. Är dock bara level 6 haha.
Men om någon vill spela så äre bara att lägga till mig! Steam; Baeverpappa