Permalänk
Medlem

Fick inga felmeddelanden och är fortfarande på "beställningen bearbetas". Det står även att mitt kort kommer debiteras inom 48 i order mailet.

Sony Store är nere för underhåll. Så det kan kanske ha någonting med saken att göra.

Permalänk
Medlem

Skulle precis lägga en order men nu måste jag vänta tills imorgon. frågan är om det blir billigare med "SORRYAUG13 " än med student rabatt om man uppgraderar den lite (8GB RAM, 256GB SSD, stort batteri, ingen pekskärm).

Hoppas erbjudandet om större SSD gäller skulle bara vara giltigt tills den 12 om jag inte missminner mig.

Visa signatur

Dator: Ryzen 5900X, 32GB RAM, RTX3080
Ljud: SMSL SU-8, HDVA600, HD800.

Permalänk
Medlem

Väldigt rolig tråd att följa, man blir ju oerhört sugen på att köpa denna!

Men har beslutsångest. Denna är väldigt prisvärd, men det som får mig tveka är att den underpresterar en del :/

Jag spelar enbart Leauge of legends, klarar denna datorn det med stabila 60fps, eller borde jag vänta till någon dator med hd4600/hd5000 kommer?

Vill inte känna mig dumsnål när jag redan har väntat i 6 månader på haswell så borde jag nog vänta längre och se vad som kommer i september, vill ju alltid ha "mer prestanda" :).

Permalänk
Medlem
Skrivet av heylol:

Har väntat i ett dygn nu på att få en konfirmation om att min beställning gick igenom, det står bara "beställningen bearbetas" eller något sånt, inga pengar har dragits från mitt konto + när jag beställde så stod det först att beställningen INTE gick igenom pga att mitt konto var spärrat :S Kollade med Swedbank om mitt konto var spärrat men det var det inte... Är förvirrad. Har sen efter det försökt beställa en ny SVP 13 men det har inte gått igenom alls, så får hålla tummarna att dom tar hand om ordern som redan är uppe! Vill ju ej missa gratis SSD upgrade : <

Någon annan som haft ett liknande problem?

Fick upp det här efter att min order gick igenom: http://sorry.sonystyle-europe.com
Kanske har de problem med deras servrar.

Skrivet av nontA91:

Väldigt rolig tråd att följa, man blir ju oerhört sugen på att köpa denna!

Men har beslutsångest. Denna är väldigt prisvärd, men det som får mig tveka är att den underpresterar en del :/

Jag spelar enbart Leauge of legends, klarar denna datorn det med stabila 60fps, eller borde jag vänta till någon dator med hd4600/hd5000 kommer?

Vill inte känna mig dumsnål när jag redan har väntat i 6 månader på haswell så borde jag nog vänta längre och se vad som kommer i september, vill ju alltid ha "mer prestanda" :).

Vaio pro kommer nog inte att ha mer än hd4400. Inget officiellt men jag har hört från många att vaio pro inte har nog med kylning för hd5000...

Permalänk
Medlem

Att få 60 fps i max upplösningen (1080p) blir nog svårt. Skulle gissa på 20-30 fps. Men ifall du sänker till 720p (kommer fortfarande se bra ut på 13") är det säkert helt möjligt.
Såg ett test mellan SVP 13" (i5) och MBA 13" (som har HD5000/i7) i Diablo 3. I 720p på SVP (såg lika bra ut som MBA med max upplösning) fick hon 30 fps medans MBA bara lyckades få 7-10 mer. Och då var SVP bara en i5 som har en lägre klockad GPU än i7. Så med i7 (hd4400) är prestanda skillnaden kanske 5-7% till i7(hd5000).

Men vill du verkligen spela på 13"?

Edit: Spelar inte lol. Så jag visste inte att det var så lättdrivet. Tydligen så kunde hd4000 driva det i 720p. Så hd4400 borde kunna driva det i 1080p men garanterat med 60+fps vid 720p. Källa: http://forums.na.leagueoflegends.com/board/showthread.php?t=3...

Permalänk
Medlem

Rabattkoden "sorryaug13" fungerar nu i alla fall, vilket leder till att konfigurationen med 8GB, 256GB och stort batteri går på 9179

Visa signatur

Define R3 Arctic White, Asus Z97-AR, i5 4690K, CM 212, 16 GB DDR3 RAM, Asus Radeon R9 290X DCUII, Samsung 840 250GB, 840 Pro 512 GB, EVGA Supernova G2 750 W, Windows 10 Pro, O2+ODAC

Permalänk
Medlem

Hur fungerar öppet köp när man skräddarsyr sitt system? Om man beställer nu får man vänta ca 3 veckor på leverans. Om något annat intressant dyker upp under tiden eller om priserna går ner, får man då häva sitt köp?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Laban80:

Hur fungerar öppet köp när man skräddarsyr sitt system? Om man beställer nu får man vänta ca 3 veckor på leverans. Om något annat intressant dyker upp under tiden eller om priserna går ner, får man då häva sitt köp?

Det borde stå på Sonys hemsida hur det fungerar, men jag är helt säker på att du kan skicka tillbaka den när du fått den. Du borde kunna annullera beställningen innan datorn byggts, men när den håller på att levereras tror jag det är omöjligt.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Sony VAIO SVS1512Z9EB; 15.6 IPS fullHD, i7-3632QM, Nvidia GeForce GT640m LE 2gb(OC:ed 500/900->1000/1000), 256 GB SSD(mod från 1tb HDD), 12 GB RAM.
Sony VAIO SVP1321C5E

Permalänk
Medlem

Jag testade datorn på universitetet igår, och det funkade klockrent. Hade inga uppenbara problem med räckvidden.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Sony VAIO SVS1512Z9EB; 15.6 IPS fullHD, i7-3632QM, Nvidia GeForce GT640m LE 2gb(OC:ed 500/900->1000/1000), 256 GB SSD(mod från 1tb HDD), 12 GB RAM.
Sony VAIO SVP1321C5E

Permalänk
Medlem
Skrivet av Divrayo:

Att få 60 fps i max upplösningen (1080p) blir nog svårt. Skulle gissa på 20-30 fps. Men ifall du sänker till 720p (kommer fortfarande se bra ut på 13") är det säkert helt möjligt.
Såg ett test mellan SVP 13" (i5) och MBA 13" (som har HD5000/i7) i Diablo 3. I 720p på SVP (såg lika bra ut som MBA med max upplösning) fick hon 30 fps medans MBA bara lyckades få 7-10 mer. Och då var SVP bara en i5 som har en lägre klockad GPU än i7. Så med i7 (hd4400) är prestanda skillnaden kanske 5-7% till i7(hd5000).

Men vill du verkligen spela på 13"?

Edit: Spelar inte lol. Så jag visste inte att det var så lättdrivet. Tydligen så kunde hd4000 driva det i 720p. Så hd4400 borde kunna driva det i 1080p men garanterat med 60+fps vid 720p. Källa: http://forums.na.leagueoflegends.com/board/showthread.php?t=3...

Ah tack för den informationen (verkar vara möjligt sålänge man ställer ner skuggorna ). Angående storleken, så kommer jag mestadels spela på min stationära dator och jag vill verkligen ha en laptop som går att ta med sig utan att det är alltför bökigt. Är framförallt plugg/surf jag tänkt använda datorn för, men vill iaf ha möjligheten att spela lite på den om jag åker bort osv.

Tror ändå jag väntar till september för att se om det kommer något från konkurrenterna.

Permalänk
Medlem

Beställde en med 8GB RAM, 256GB SSD, extra batteri och utan pekskärm gick på 9179.15kr med student rabatt + sorryaug13 dock har den beräknade leveranstiden minskat från igår innan de stängde ner sidan så nu räknar de med 21-26 aug till skillnad från 28-04 som de hade igår.

Visa signatur

Dator: Ryzen 5900X, 32GB RAM, RTX3080
Ljud: SMSL SU-8, HDVA600, HD800.

Permalänk
Medlem
Skrivet av pecill:

Rabattkoden "sorryaug13" fungerar nu i alla fall, vilket leder till att konfigurationen med 8GB, 256GB och stort batteri går på 9179

Bra deal! Bättre än att beställa med Mecenat-rabatt. Hade jag haft lite is i magen och väntat några dagar med min beställning hade jag kunnat tjäna ca 300 kr. Jaja, vet inte om jag orkar bråka nu när datorn är färdigmonterad och ska levereras i veckan (tidigare än vad Sony stipulerade vid beställningen, vilket är bra).

Apropå bloatware, nu riktar jag mig till ni som redan äger datorn, vad har ni avinstallerat? Eller har ni rent av gjort en ominstallation av Win 8?

Permalänk
Medlem

Håller på att beställa 256GB SSD, 8GB RAM, utan touch. Är lite osäker om jag ska köpa till det extra batteriet också. Rekommenderar ni den? Tänkte mer om det är någonting man pallar gå runt med till vardags.

Edit: Valde att beställa utan extrabatteriet, kan man ju köpa till när som helst om det nu behövs. Hoppas jag blir nöjd nu

Hoppas att man kan lita på leveranstiden också, stod ju olika datum för varje sida man kom till, haha. Allt ifrån 14e augusti till 4e september. När jag väl betalt fick jag dock mellan 14e-15e så får hoppas på det!

Permalänk

Hur upplever ni som har datorn, fläktljudet? Det verkar ju vara ett stort problem om man läser inläggen på notebookreview forumet.
Vill så gärna beställa datorn...

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Laban80:

Hur fungerar öppet köp när man skräddarsyr sitt system? Om man beställer nu får man vänta ca 3 veckor på leverans. Om något annat intressant dyker upp under tiden eller om priserna går ner, får man då häva sitt köp?

Enligt Distans - och hemköpslagen har du 14 dagar på dig, från att du mottagit varan, att ångra köpet. Detta gäller så länge varan anses vara i väsentligt oförändrat skick. Många företag tycker att varans skick förändras när t.ex. paketet öppnas, men enligt tidigare domar har du rätt att testa produkten. Så sålänge du inte skadar den på något sätt har du enligt Distans - och hemköpslagen 14 dagars öppet köp (spara alla kartonger o.s.v.).

Om varan nu lyckas gå sönder innan du bestämt dig om du vill ha kvar den eller inte har du enligt konsumentköplagen en del rättigheter. Alla fel som uppstår inom 6 månader från att du kunnat upptäcka felen (när du fått varan eller dylikt) anses exempelvis vara ursprungsfel och ger dig rätt att t.ex. häva köpet eller kräva avhjälpande. Detta gäller så länge du meddelar felet inom två månader från att du upptäckt det.

Eftersom du har många bra lagar som stöder din sida om du handlar från företag (extra bra på nätet) tycker jag att du ska köpa hem den nu när det är lite billigare och så har du ett tag på dig att bestämma dig, om du kan ligga ute med pengarna.

Permalänk
Medlem

Går det att göra en clean install och använda koden som följer med datorn? har tillgång till koder via MSDNAA men känns onödigt att använda en om jag inte måste.
Tänkte ge W8 en ärlig chans då jag bara kört det virtuellt under en kort period tidigare. Och att behålla all bloatware känns inte som en ärlig chans.

Visa signatur

Dator: Ryzen 5900X, 32GB RAM, RTX3080
Ljud: SMSL SU-8, HDVA600, HD800.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Leon_Azzaro:

Hur upplever ni som har datorn, fläktljudet? Det verkar ju vara ett stort problem om man läser inläggen på notebookreview forumet.
Vill så gärna beställa datorn...

Är också lite orolig över det, har läst en hel del recensioner och så. De flesta säger olika. Jag valde iaf att beställa en och testa hur den är, testköra den några dagar efter att ha installerat alla uppdateringar etc. Är den för högljudd får man väl i värsta fall returnera den. Det är ju trots allt en mycket prisvärd dator med studentrabatten och rabattkoden så jag vill ge den en chans iaf

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sydberg:

Bra deal! Bättre än att beställa med Mecenat-rabatt. Hade jag haft lite is i magen och väntat några dagar med min beställning hade jag kunnat tjäna ca 300 kr. Jaja, vet inte om jag orkar bråka nu när datorn är färdigmonterad och ska levereras i veckan (tidigare än vad Sony stipulerade vid beställningen, vilket är bra).

Apropå bloatware, nu riktar jag mig till ni som redan äger datorn, vad har ni avinstallerat? Eller har ni rent av gjort en ominstallation av Win 8?

Jag installerade allt som inte hade "vaio" i namnet Det absolut första jag avinstallerade var McAfee.

Skrivet av Leon_Azzaro:

Hur upplever ni som har datorn, fläktljudet? Det verkar ju vara ett stort problem om man läser inläggen på notebookreview forumet.
Vill så gärna beställa datorn...

Jadu. När fläkten snurrar låter den, och ju snabbare den snurrar, desto mer låter den Med det sagt så kan du kolla långt bak i tråden för att se vad vi diskuterade då kring fläktljudet. Kort sammanfattning: Låter fruktansvärt mycket Första gången du använder den pga windows update och indexering. Sedan blir den helt tyst(OM du sätter på silence i vaio Control center) vid "normalt" användande, vilket innefattar surf, Office, Mail, men fläkten kan dra igång lite vid t ex filmtittande. Om du har inställningen "performance" vaio control kan du inte räkna med att fläkten inte ska höras, och när den går på högvarv hör man tydligt att det är en väldigt liten fläkt som jobbar väldigt hårt.

Skrivet av anon225994:

Enligt Distans - och hemköpslagen har du 14 dagar på dig, från att du mottagit varan, att ångra köpet. Detta gäller så länge varan anses vara i väsentligt oförändrat skick. Många företag tycker att varans skick förändras när t.ex. paketet öppnas, men enligt tidigare domar har du rätt att testa produkten. Så sålänge du inte skadar den på något sätt har du enligt Distans - och hemköpslagen 14 dagars öppet köp (spara alla kartonger o.s.v.).

Om varan nu lyckas gå sönder innan du bestämt dig om du vill ha kvar den eller inte har du enligt konsumentköplagen en del rättigheter. Alla fel som uppstår inom 6 månader från att du kunnat upptäcka felen (när du fått varan eller dylikt) anses exempelvis vara ursprungsfel och ger dig rätt att t.ex. häva köpet eller kräva avhjälpande. Detta gäller så länge du meddelar felet inom två månader från att du upptäckt det.

Eftersom du har många bra lagar som stöder din sida om du handlar från företag (extra bra på nätet) tycker jag att du ska köpa hem den nu när det är lite billigare och så har du ett tag på dig att bestämma dig, om du kan ligga ute med pengarna.

Sony följer nog det där, men har samtidigt en egen 30 dagars fri retur-policy, vilken för mig har funkat perfekt när jag använt den.(de har en outletshop för returnerade produkter)

Skrivet av bjinko:

Går det att göra en clean install och använda koden som följer med datorn? har tillgång till koder via MSDNAA men känns onödigt att använda en om jag inte måste.
Tänkte ge W8 en ärlig chans då jag bara kört det virtuellt under en kort period tidigare. Och att behålla all bloatware känns inte som en ärlig chans.

Kolla tillbaka i tråden. Finns ett alternativ i windows 8 att ta bort allt och installera om.

Skrivet av nimber:

Är också lite orolig över det, har läst en hel del recensioner och så. De flesta säger olika. Jag valde iaf att beställa en och testa hur den är, testköra den några dagar efter att ha installerat alla uppdateringar etc. Är den för högljudd får man väl i värsta fall returnera den. Det är ju trots allt en mycket prisvärd dator med studentrabatten och rabattkoden så jag vill ge den en chans iaf

Jag tycker du har gjort, och tänkt, helt rätt!

Visa signatur

Sony VAIO SVS1512Z9EB; 15.6 IPS fullHD, i7-3632QM, Nvidia GeForce GT640m LE 2gb(OC:ed 500/900->1000/1000), 256 GB SSD(mod från 1tb HDD), 12 GB RAM.
Sony VAIO SVP1321C5E

Permalänk
Skrivet av Zibbi02:

Jag installerade allt som inte hade "vaio" i namnet Det absolut första jag avinstallerade var McAfee.

Jadu. När fläkten snurrar låter den, och ju snabbare den snurrar, desto mer låter den Med det sagt så kan du kolla långt bak i tråden för att se vad vi diskuterade då kring fläktljudet. Kort sammanfattning: Låter fruktansvärt mycket Första gången du använder den pga windows update och indexering. Sedan blir den helt tyst(OM du sätter på silence i vaio Control center) vid "normalt" användande, vilket innefattar surf, Office, Mail, men fläkten kan dra igång lite vid t ex filmtittande. Om du har inställningen "performance" vaio control kan du inte räkna med att fläkten inte ska höras, och när den går på högvarv hör man tydligt att det är en väldigt liten fläkt som jobbar väldigt hårt.

Sony följer nog det där, men har samtidigt en egen 30 dagars fri retur-policy, vilken för mig har funkat perfekt när jag använt den.(de har en outletshop för returnerade produkter)

Kolla tillbaka i tråden. Finns ett alternativ i windows 8 att ta bort allt och installera om.

Jag tycker du har gjort, och tänkt, helt rätt!

Tack för ditt svar.
Jag är dock kluven om jag ska köpa Sonyn eller vänta på Acern som har släppts i USA och kommer till Europa med ännu bättre skärm.
Vad tycker panelen?
http://www.techreviewsource.com/Note...3#.UgX5VG0rx8F

http://www.cyberport.de/acer-aspire-s7-392-74508g25tws-intel-...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Leon_Azzaro:

Tack för ditt svar.
Jag är dock kluven om jag ska köpa Sonyn eller vänta på Acern som har släppts i USA och kommer till Europa med ännu bättre skärm.
Vad tycker panelen?
http://www.techreviewsource.com/Note...3#.UgX5VG0rx8F

http://www.cyberport.de/acer-aspire-s7-392-74508g25tws-intel-...

Bättre och bättre. Fler pixlar betyder inte nödvändigtvis bättre bildkvalité. Upplösningen 1920x1080 på 13,3" räcker till gott och väl. Acern kommer knappt gå att använda utan skalning och den upplevda skärpan _gissar_ jag kommer vara försumbar vid nästan all användning.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Leon_Azzaro:

Tack för ditt svar.
Jag är dock kluven om jag ska köpa Sonyn eller vänta på Acern som har släppts i USA och kommer till Europa med ännu bättre skärm.
Vad tycker panelen?
http://www.techreviewsource.com/Note...3#.UgX5VG0rx8F

http://www.cyberport.de/acer-aspire-s7-392-74508g25tws-intel-...

Den verkar bli mycket dyrare, så Sonyn lära vara mer prisvärd. Tror knappast Acern har RGB-LED heller

Visa signatur

Define R3 Arctic White, Asus Z97-AR, i5 4690K, CM 212, 16 GB DDR3 RAM, Asus Radeon R9 290X DCUII, Samsung 840 250GB, 840 Pro 512 GB, EVGA Supernova G2 750 W, Windows 10 Pro, O2+ODAC

Permalänk
Skrivet av pecill:

Den verkar bli mycket dyrare, så Sonyn lära vara mer prisvärd. Tror knappast Acern har RGB-LED heller

Acern går att få hyffsat billigt i USA så kanske priset justeras nedåt i Sverige också.
http://www.microsoftstore.com/store/msusa/en_US/pdp/Acer-Aspi...

Dock vem vill vänta så länge

Ni som har beställt Sonyn, valde ni I5 eller I7 processorn? Undrar om jag som jobbar i word och excel mesta tiden märker någon skillnad.

Permalänk
Medlem

Har kikat lite på den här modellen och den känns ju verkligen prisvärd, framförallt med studentrabatten. Är dock osäker på storleken, då jag gärna skulle vilja ha en 15". Har därför börjat kika på Sony Vaio Fit. Någon som har erfarenheter av den modellen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Leon_Azzaro:

Acern går att få hyffsat billigt i USA så kanske priset justeras nedåt i Sverige också.
http://www.microsoftstore.com/store/msusa/en_US/pdp/Acer-Aspi...

Dock vem vill vänta så länge

Ni som har beställt Sonyn, valde ni I5 eller I7 processorn? Undrar om jag som jobbar i word och excel mesta tiden märker någon skillnad.

Den du länkat har "bara" FHD- skärm dessutom blir 1200$ säkerligen 11000 i Sverige, så inget klipp direkt.

Visa signatur

Define R3 Arctic White, Asus Z97-AR, i5 4690K, CM 212, 16 GB DDR3 RAM, Asus Radeon R9 290X DCUII, Samsung 840 250GB, 840 Pro 512 GB, EVGA Supernova G2 750 W, Windows 10 Pro, O2+ODAC

Permalänk
Skrivet av pecill:

Den du länkat har "bara" FHD- skärm dessutom blir 1200$ säkerligen 11000 i Sverige, så inget klipp direkt.

Sant..
Vad tycker du jag ska välja för processor? I5 eller betala 1500 kr mer för I7?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Leon_Azzaro:

Tack för ditt svar.
Jag är dock kluven om jag ska köpa Sonyn eller vänta på Acern som har släppts i USA och kommer till Europa med ännu bättre skärm.
Vad tycker panelen?
http://www.techreviewsource.com/Note...3#.UgX5VG0rx8F

http://www.cyberport.de/acer-aspire-s7-392-74508g25tws-intel-...

Håller med de andra som svarat.

Skrivet av Hessi:

Har kikat lite på den här modellen och den känns ju verkligen prisvärd, framförallt med studentrabatten. Är dock osäker på storleken, då jag gärna skulle vilja ha en 15". Har därför börjat kika på Sony Vaio Fit. Någon som har erfarenheter av den modellen.

Fit är, precis som pro, en ny modell, så du får nog leta på något annat forum om det överhuvudtaget pågår någon diskussion om den. Jag har S, vilken i princip Fit ersätter. Stora nackdelen är dock att den inte använder en normal CPU, utan ivy bridge ulv. S är en trevlig dator sett till det mesta, och skulle tro att Fit också är det.

Skrivet av Leon_Azzaro:

Sant..
Vad tycker du jag ska välja för processor? I5 eller betala 1500 kr mer för I7?

Du märker ingen skillnad i Word och Excel. Möjligtvis i Photoshop om du nu använder det, men kolla tillbaka i tråden efter når det här kom upp senast. Min personliga slutsats var att i7:an inte är prisvärd i jämförelse med i5:an med den lilla potentiella prestandaskillnaden.

Visa signatur

Sony VAIO SVS1512Z9EB; 15.6 IPS fullHD, i7-3632QM, Nvidia GeForce GT640m LE 2gb(OC:ed 500/900->1000/1000), 256 GB SSD(mod från 1tb HDD), 12 GB RAM.
Sony VAIO SVP1321C5E

Permalänk
Medlem

Ni som har köpt, ingår VGA-adapter?

Visa signatur

"There are only 10 types of people in the world: Those who understand binary, and those who don't"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Leon_Azzaro:

Acern går att få hyffsat billigt i USA så kanske priset justeras nedåt i Sverige också.
http://www.microsoftstore.com/store/msusa/en_US/pdp/Acer-Aspi...

Dock vem vill vänta så länge

Ni som har beställt Sonyn, valde ni I5 eller I7 processorn? Undrar om jag som jobbar i word och excel mesta tiden märker någon skillnad.

I word och excel lär du inte märka någonting alls, ovärd uppgradering.

Visa signatur

4790K - Asus Gene Z97 - Gigabyte G1 980 - 16GB Vengeance PRO 1866MHz - Crucial MX100 512GB - EVGA G2 850W
Sony Vaio Pro 13 - i5 - 8GB - 256GB

Permalänk
Skrivet av Sweede:

I word och excel lär du inte märka någonting alls, ovärd uppgradering.

Skrivet av Zibbi02:

Håller med de andra som svarat.

Fit är, precis som pro, en ny modell, så du får nog leta på något annat forum om det överhuvudtaget pågår någon diskussion om den. Jag har S, vilken i princip Fit ersätter. Stora nackdelen är dock att den inte använder en normal CPU, utan ivy bridge ulv. S är en trevlig dator sett till det mesta, och skulle tro att Fit också är det.

Du märker ingen skillnad i Word och Excel. Möjligtvis i Photoshop om du nu använder det, men kolla tillbaka i tråden efter når det här kom upp senast. Min personliga slutsats var att i7:an inte är prisvärd i jämförelse med i5:an med den lilla potentiella prestandaskillnaden.

Det blir väl en del surfande och titta på HD film kanske. Stora PDF filer öppnar jag också.
Så panelen tycker att jag ska beställa I5 modellen. Varför väljer folk ens I7 modellen ens?

Nu får man vänta ända tills 4 september som längst om man lägger en beställning. Jag antar att efterfrågan är stor.

Permalänk
Medlem
Skrivet av pecill:

Rabattkoden "sorryaug13" fungerar nu i alla fall, vilket leder till att konfigurationen med 8GB, 256GB och stort batteri går på 9179

Tackar extremt mycket för tipset, sparade mig några hundralappar (även om datorn från början är sjukt prisvärt med studentrabatten). Fick bli en med i7-4500U, 8GB RAM, 256GB SSD, extra batteri och utan touch

Skrivet av Leon_Azzaro:

Nu får man vänta ända tills 4 september som längst om man lägger en beställning. Jag antar att efterfrågan är stor.

Det är bara som det står till en början, så var det iaf för mig. När jag kom till kassan ändrades datumet till 21-26 Aug

Visa signatur

Citera för svar!

Stationär: Fractal Design Define R6 | Asus Z370-P | Intel i7 8700k @ 3.7 Ghz | Corsair Vengeance LPX 32GB CL15 @ 3000 Mhz | Asus STRIX GTX960 4GB | Fractal Design Celsius S24 | 5 TB HDD | 250GB SSD (Samsung 850 EVO), 128GB SSD (Crucial M4) | Corsair HX 850W | W10
Bärbar: Sony Vaio Pro 13.3" | i7-4500U | 8GB RAM | 256GB SSD | Ubuntu