Permalänk
Medlem

Schiit Modi Usb-kabel

Hej,

Jag har precis, efter förseningar hos både tullen och posten fått hem min Schiit Magni & Modi stack. Allt ser bra ut men dock följde det inte med någon usb-kabel att ansluta till datorn med.

Jag har dock aldrig sett den här typen av Usb-kabel jag behöver och skulle behöva lite hjälp.

Ni kan se Usb uttaget på Modin här och som jag har förstått så kallas den typen av Usb Typ B?
Har hittat den här hos Inet, skulle en sådan fungera? Sedan undrar jag även om det är någon skillnad i kválite på ljud mellan olika Usb-kablar?

Mvh/ Goffen

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Goffen:

Hej,

Jag har precis, efter förseningar hos både tullen och posten fått hem min Schiit Magni & Modi stack. Allt ser bra ut men dock följde det inte med någon usb-kabel att ansluta till datorn med.

Jag har dock aldrig sett den här typen av Usb-kabel jag behöver och skulle behöva lite hjälp.

Ni kan se Usb uttaget på Modin här och som jag har förstått så kallas den typen av Usb Typ B?
Har hittat den här hos Inet, skulle en sådan fungera? Sedan undrar jag även om det är någon skillnad i kválite på ljud mellan olika Usb-kablar?

Mvh/ Goffen

Du har hittat rätt. Finns vissa som påstår att "hokus-pokus" usb-sladdar ger bättre ljud, jag är inte en av dom.....
Det kan vara billigare att köpa sladden på misco.se Aktiverar man sitt konto som swecmedlem får man rabatt och fraktfritt.

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kent:

Du har hittat rätt. Finns vissa som påstår att "hokus-pokus" usb-sladdar ger bättre ljud, jag är inte en av dom.....
Det kan vara billigare att köpa sladden på misco.se Aktiverar man sitt konto som swecmedlem får man rabatt och fraktfritt.

Vad bra!

Var hela 60 kr billigare på Misco.se också så jag får tacka för tipset

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kent:

Finns vissa som påstår att "hokus-pokus" usb-sladdar ger bättre ljud, jag är inte en av dom.

Jag såg ett test av just detta, där de kom fram till att det inte blev någon som helst mätbar skillnad överhuvudtaget (föga förvånande) oberoende av kabel. Det som krävdes för att en usb-kabel inte skulle erbjuda klanderfri överföring av digitalt ljud, var att den helt enkelt var trasig.

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Medlem

Antingen så funkar kabeln eller så funkar den inte. Det finns inget "den ena är lite bättre än den andra". Detta gäller samtliga digitala kablar.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare