Är detta en bra tid att komma tillbaka?

Permalänk

Är detta en bra tid att komma tillbaka?

Jag slutade spela precis efter MoP släpptes, fick up en monk till 90 sen slutade jag spela. Nu har jag blivit lite sugen på att börja igen och undrar om detta är en bra tid för det?

Vad kan man göra för att snabbt komma ikapp de andra spelarna (spelade mest PVE)?
Tips och tricks för att starta igen?

Permalänk
Medlem

Nej, vänta tills 5.4 då de nerfar Legendary questen (så den går snabbare att komma ikapp med + mer sätt att geara på etc) Bör vara max en månad tills den patchen, kan dock va längre.

Permalänk
Medlem

Ingen idé att vänta om du är sugen, om du börjar geara nu så är det bara fördelar för dig att komma igång fortare till nästa patch

Visa signatur

Fractal Design R4 Titanium | Fractal Design Newton R3 | Intel i7 3770K
Corsair Vengeance 16 GB | Asus 1060 Strix | ASRock Z77 Extreme4
Samsung 840 | Seagate 3 TB | Acer XB270HU
Samsung P2450 | Steelseries Sensei Raw | Steelseries Siberia 650
Ducky Shine II Tenkeyless MX Red

Permalänk
Skrivet av Rupenbritz:

Nej, vänta tills 5.4 då de nerfar Legendary questen (så den går snabbare att komma ikapp med + mer sätt att geara på etc) Bör vara max en månad tills den patchen, kan dock va längre.

Hur nerfar dom den, mer drops eller?

Visa signatur

Live for fun, Loyal to none

Permalänk
Medlem

Börja inte spelet blir bara mer och mer broken!

Visa signatur

Grafikkort:GTX 660ti Processor:I5 3570k 4.2 GHz Skärm:BenQ RL2450HT

Permalänk
Skrivet av BamBoyah:

Börja inte spelet blir bara mer och mer broken!

Vad menar du? Lust att utveckla lite så jag förstår?

Permalänk
Medlem

Jag slutade också ganska snart efter att MoP kom ut. Körde upp en Monk till 88, som jag återupptog för ganska precis en vecka sedan. Speccade healer och började köra dungeons (HC) och senare LFR. Du gör om alla Justice Points till Honor Points och köper S13 PvP gear. Nu för tiden så är tydligen PvP gear samma som PvE, fast med tillagd "PvP Power". Vet inte om du har tänkt att PvP'a, själv slutade jag med skiten när Resilience kom i BC.

Sen har du ett gäng world bossar att sänka, en gång i veckan, där du kan få rätt bra gear. Googla "wow 5.3 world bosses" så ser du vart de står och vad de droppar. Samtliga är relativt lätta med en grupp på runt 15 pers. Bara att gapa lite i general chatten i området monstret står i för att få grupp.

Valor Points sparar du upp till 1250 och köper ett ilvl 522 neck. Det tar ett tag att spara ihop då cappet ligger på 1k i veckan. Info på wowhead.com om det skulle behövas. Sitter på jobbet och allt spelrelaterat är blockat (wtf!?!?!), så jag kan tyvär inte länka.

Med denna metod så har jag i alla fall fått ihop ilvl 478 på en vecka med ca. 15h speltid på L90. Healer får förvisso grupp ganska snabbt, likaså tank. Är du däremot DPS så kanske du ska satsa på att spela scenarios, där köas man inte beroende på specc. Grupp till detta finner du i samma ruta som LFG och LFR.

Hoppas det hjälper en aning. Wow är inte vad det var men är ändå rätt skönt att spendera "några" timmar i veckan på.

Visa signatur

Det är ett jävla liv!

Permalänk
Medlem

Det är alltid en bra tid att börja. Spelet är väldigt bra just nu. Finns mer att göra än någonsin och alla raids är bra. Du ska absolut inte vänta med legendary questen, börja på en gång.

Ifall du vill komma in i spelet så är min bästa rekomendation att hitta en guild som raidar. Börja med en guild som inte kommit så långt och klättra dig uppåt. Det roligaste man kan göra i ett spel.

Jag kan rekommendera denna länk för hur du ska göra för att geara snabbt http://www.reddit.com/r/wow/comments/1f7vsr/your_53_just_hit_...

Visa signatur

Intel i7 5820k @4Ghz || ASRock x99m killer || Gigabyte RTX 2080 || Crucial DDR4 16gb @2600mhz || Noctua NH-D15 || Samsung 840 Evo 500gb

Permalänk
Avstängd

Va i precis samma situation, levlade 2 gubbar snabbt till 90 sen blev spelet och stå.
Gått tillbaka till det lite nu och då men guilden är tyvärr ganska död :S
Men om du har folk att spela med så är det säkert kul fortfarande

Visa signatur

Chassi: Coolermaster HAF XB PSU: Silverstone Strider 850W, MB: MSI Z87-G45, CPU: Intel I5-4670K @ 4,2Ghz (Corsair H100i), GPU: MSI GTX 970 Gaming RAM: Kingston HyperX 16Gb DDR3 1600Mhz, HDD: 2x Samsung F3 7200rpm 1TB, SSD: Samsung 830 series 128Gb, OS: Win 8.1, Skärmar: LG 55" FullHD & Dell 23'' UltraSharp U2312HM.

Permalänk
Medlem

Välkommen tillbaka om du börjar Är du sugen så äre väl bara köra igång 5.4 är dock på ingång om ett par veckor.

Permalänk
Medlem

bara att köra igång gott om folk som springer runt på diverse ställen och levlar nu

Visa signatur

- Det var inte bättre förr, det var bara roligare.

Permalänk
Skrivet av Rupenbritz:

Nej, vänta tills 5.4 då de nerfar Legendary questen (så den går snabbare att komma ikapp med + mer sätt att geara på etc) Bör vara max en månad tills den patchen, kan dock va längre.

Ingen mening att göra legendary-questen eftersom det är bekräftat att vi inte få något vapen i slutet av den. En legandary-mantel, vem bryr sig liksom?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zeuxlarsson:

Ingen mening att göra legendary-questen eftersom det är bekräftat att vi inte få något vapen i slutet av den. En legandary-mantel, vem bryr sig liksom?

Legendary is legendary

Du får 1,000.000$ om du completear de questet, säger du då "Nae de e ju inte svenska kronor, vem bryr sig?".

Valuta är valuta?

Dock är denna legendary extremt tråkigt då den inte gör mer än ge stats samt en cleave som inte behövs i raids..

Permalänk
Skrivet av Rupenbritz:

Legendary is legendary

Du får 1,000.000$ om du completear de questet, säger du då "Nae de e ju inte svenska kronor, vem bryr sig?".

Valuta är valuta?

Dock är denna legendary extremt tråkigt då den inte gör mer än ge stats samt en cleave som inte behövs i raids..

Det jag menar är att mantlar inte är speciellt iögonfallande. Vapen är bättre ögongodis.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zeuxlarsson:

Det jag menar är att mantlar inte är speciellt iögonfallande. Vapen är bättre ögongodis.

För ögongodis kan du använda transmog. Legendaryn och metagem gör extremt mycket för din DPS, healing eller tankningsförmåga. Så ifall du ska ens göra SoO normal rekomenderar jag dig att ha legendary.

Visa signatur

Intel i7 5820k @4Ghz || ASRock x99m killer || Gigabyte RTX 2080 || Crucial DDR4 16gb @2600mhz || Noctua NH-D15 || Samsung 840 Evo 500gb