Permalänk
Medlem

.avi till .mp4

Hejsan!

Det är så att jag nyligen har köpt mig en LG Nexus 4 och ville lägga in lite filmer för att glo på. Men till skillnad från min gamla Samsung Galaxy s2 så lär man tydligen konvertera om .avi-filerna till .mp4-filer.

Så min fråga är om ni har något tips på något konverteringsprogram som jag hjälpa mig?

Mvh Jump

Permalänk
Medlem

Handbrake är enkelt och bra.
Har förgjorda profiler för de flesta format.
Men enklast är nog att installera nån vettig mediaspelare, typ MX-player.

Permalänk

Har för mig att jag bara har kunnat ändra ändelsen från .avi till .mp4.

Permalänk
Medlem

Handbrake är väldigt trevligt att använda: http://handbrake.fr

Visa signatur

Citera eller nämn gärna mig (@ToJa92) om du svarar på något jag skrivit.
Uppskattar du eller blir hjälpt av ett inlägg jag skrivit är jag tacksam om du gillar det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jump:

Hejsan!

Det är så att jag nyligen har köpt mig en LG Nexus 4 och ville lägga in lite filmer för att glo på. Men till skillnad från min gamla Samsung Galaxy s2 så lär man tydligen konvertera om .avi-filerna till .mp4-filer.

Så min fråga är om ni har något tips på något konverteringsprogram som jag hjälpa mig?

Mvh Jump

Kan rekommendera Format Factory. Fungerar klockrent

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av krabbstek:

Har för mig att jag bara har kunnat ändra ändelsen från .avi till .mp4.

Knappast. Det är olika containers som har olika filformat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jump:

Hejsan!

Det är så att jag nyligen har köpt mig en LG Nexus 4 och ville lägga in lite filmer för att glo på. Men till skillnad från min gamla Samsung Galaxy s2 så lär man tydligen konvertera om .avi-filerna till .mp4-filer.

Så min fråga är om ni har något tips på något konverteringsprogram som jag hjälpa mig?

Mvh Jump

skit i att konvertera, ladda ner MX player eller VLC så kan du ju se dina AVI filer i nexusen

Permalänk
Medlem
Skrivet av kupster:

skit i att konvertera, ladda ner MX player eller VLC så kan du ju se dina AVI filer i nexusen

Eller xbmc också

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig