Permalänk

Android virusskydd

Hej, ska man ha virusskydd såsom AVG på mobilen? om JA isf varför

Permalänk
Medlem

Min flickvän fick virus på sin, allt började krascha och gick absolut inte göra någonting. Försökte göra allt för att rädda den men det gick inte ens installera ett skydd när det väl var där. Det visade sig att det hade gått att motverka om man bara haft exempelvis Eset, Avast, AVG eller vilket virusskydd som helst.

Föreslår att du installerar en efter en, kollar priserna och sen väljer det billigaste, om du nu är i sökande efter en.

Visa signatur

Citera om du vill ha svar, hjälpte jag dig, gilla svaret!
Felkod40

Permalänk
Medlem

Man läser ju någon enstaka artikel då och då på virus som gjort något.

Problemet kan dock inte vara stort med tanke på hur många miljoner och åter miljoner android enheter som massproduceras ut i världen.

Dessutom är virusskydden på mobilsidan undermåligt dåliga och skulle i många fall ändå inte gjort någon skillnad alls. ungefär som när man på gammla goda tiden laddade ner ett java "antivirusskydd" till sin nokia eller sony ericsson som egentligen inte gjorde ett skit annat än att dra batteri och sega ner telefonen.

Nej idagsläget så kör på vidare utan.

Permalänk
Skrivet av Ackemclovin:

Hej, ska man ha virusskydd såsom AVG på mobilen? om JA isf varför

Ja. Man använder ju mobil/surfplatta till i princip samma surfning som datorn nu så ja, klart man kan få bös i prylarna. Jag kör AVG på både plattan och mobilen. Better safe than sorry? Känns ju i alla fall lite bättre än att vara helt utan. Att det skulle slöa ner dom har jag då inte märkt någonting av. En annan fördel förutom virusskydd är att de (iaf AVG) har vissa stöldskyddsfunktioner som att hitta den via gps:en eller spärra, om enheten skulle komma bort.

Visa signatur

Stationär: Meshify C Vit TG || ROG B550-F || 5800X+NH-D15 || 4070ti || Vengeance LPX 32GB || KC3000 M.2 || FD Newton R3 600W Ljud: RX-V781, Dynavoice LCR-5, FX-4, Velodyne SPL-1000 Ultra || DacPort Slim || Tennmak IEM