Officiella Total War: Rome II -tråden

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tumnus:

Låt bara google översätta åt en och sedan behövs en grundläggande kunskap i grammatik.

Hoppas bara de riktigt finslipar matsystemet i spelet för Shoguns system var katastrofalt. Mitt ur ingenstans kunde mätaren gå från 10 till -2 utan att man gjort något alls eller att ens spelet varnat en om det.

Hmm, du menar manuellt skriva in texten i google translate bara för att kunna översätta den? Tycker nämligen det ser ut som att det är bilder i länken och torde vara lite småjobbigt för google att översätta ;)? Men visst, det är möjligt ^^. (Eller så är det bara att läsa i länkad tråd så finns det folk som översatt och tagit ut det viktigaste )

Permalänk
Skrivet av Tumnus:

Låt bara google översätta åt en och sedan behövs en grundläggande kunskap i grammatik.

Hoppas bara de riktigt finslipar matsystemet i spelet för Shoguns system var katastrofalt. Mitt ur ingenstans kunde mätaren gå från 10 till -2 utan att man gjort något alls eller att ens spelet varnat en om det.

Du har du missförstått hur mat-systemet fungerade. Du måste anpassa dina städer och dess utveckling/uppgraderingar efter mattillgången, gör du detta så blir aldrig maten ett problem.

källa: har själv lirat igenom kampanjen med ett flertal gånger på ett flertal fraktioner på vanilla, rise of the samurai och fall of the samurai.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Zeuxlarsson:

Du har du missförstått hur mat-systemet fungerade. Du måste anpassa dina städer och dess utveckling/uppgraderingar efter mattillgången, gör du detta så blir aldrig maten ett problem.

källa: har själv lirat igenom kampanjen med ett flertal gånger på ett flertal fraktioner på vanilla, rise of the samurai och fall of the samurai.

Det är exakt hur det inte fungerade. Matsystemet fungerade inte alls i Shogun där det helt plötsligt bara gick i botten utan att man gjorde något.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Tumnus:

Det är exakt hur det inte fungerade. Matsystemet fungerade inte alls i Shogun där det helt plötsligt bara gick i botten utan att man gjorde något.

Nej, då gjorde du något fel.

Visa signatur

EVGA GTX 1080 Ti | Intel Core i9-9900K | Fractal Design Celsius S24 | ASUS ROG Strix Z390-I | 32 GB DDR4 @3200Mhz | Corsair SF750 | Samsung 970 Evo Plus 1 TB (M.2) | Crucial MX 500 & 300 1TB (2,5") | Louqe Ghost S1 Ash | AOC AGON AG271QG, Eizo Foris FS2333 & TCL 75EP660 | Windows 11 64-bit

Permalänk
Medlem
Skrivet av stn1337:

Jag kommer förboka spelet på SEGA's egna hemsida, förhoppningsvis går mer pengar till SEGA därigenom och slipper betala 30% till Steam.

http://eu.download-store.sega.com/eshop/total-war/rome-2-3418...

Lär nog gå exakt lika mkt pengar till Steam oavsett

"A Steam account, registration with enclosed serial code and internet connection are required to play."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tumnus:

Det är exakt hur det inte fungerade. Matsystemet fungerade inte alls i Shogun där det helt plötsligt bara gick i botten utan att man gjorde något.

Det var inte så att du uppgraderade samtliga städer till högsta nivån, har för mig att de börjar kosta -1 i mat upp till -5 i mat så det gäller att ha mycket farmer för att hålla befolkningen glada.

Visa signatur

Spelburk: Lian Li O11D XL | R9 Ryzen 5950X |
Phanteks Revolt X 1000W | EVGA RTX 3090 FTW3 Ultra | G.Skill 3600MHz 64GB RAM | Samsung 49" C49RG90
HTPC 1: Streacom F1C | AMD A-5600K | Crucial M4 64 GB | 8 GB RAM @ 1866 MHz
HTPC 2: Raspberry Pi -> Raspbmc

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rosslan:

Det var inte så att du uppgraderade samtliga städer till högsta nivån, har för mig att de börjar kosta -1 i mat upp till -5 i mat så det gäller att ha mycket farmer för att hålla befolkningen glada.

Exakt, det är så det går när man uppgraderar slott/byggnader som kräver mat utan att tänka på det

Visa signatur

Speldator: Antec 1200 | i7-930 @ 4.3Ghz+ | GTX 480 | 3x2GB RAM
Kylning: Koolance 360 @ CPU, Koolance VID-GTX480 @ GPU, XPCS RX480x2 Radiatorer, DCP 4,0 mm.
Ljud: Asus Xonar Essence STX + Sennheiser PC 360

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ixos:

Lär nog gå exakt lika mkt pengar till Steam oavsett

"A Steam account, registration with enclosed serial code and internet connection are required to play."

Nej, att det är steam required är inte samma sak som att köpa ett spel genom steams webshop.

Permalänk
Medlem
Skrivet av stn1337:

Nej, att det är steam required är inte samma sak som att köpa ett spel genom steams webshop.

Tror du på fullaste allvar att Steam är en gratistjänst som inte tar betalt för att låta dig ladda ned och spela spel genom deras portal bara för att du råkar ha betalt det via någon annan???

Självklart tar de lika mycket betalt för sina tjänster (DRM & Uppladdning av speldata) oavsett var du köpt spelet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tumnus:

Det är exakt hur det inte fungerade. Matsystemet fungerade inte alls i Shogun där det helt plötsligt bara gick i botten utan att man gjorde något.

Skrivet av Rosslan:

Det var inte så att du uppgraderade samtliga städer till högsta nivån, har för mig att de börjar kosta -1 i mat upp till -5 i mat så det gäller att ha mycket farmer för att hålla befolkningen glada.

Sen fanns det rice exchange eller liknade, vilket var grunden för en säker inkomst. De kostade också mat. Det var ganska tydligt på byggnad-infon om det kostade mat eller inte.

Visa signatur

Dator:|Gigabyte GA Z170X-game7|i7 6700k Noctua D15|Gtx 1070 Palit Jetstream| 16GB@3200MHz Corsair Vegenance|Corsair AX750|Fractal Design R5|Crucial MX100 256GB + 128GB|WD Red 4TB x2 | WD Green 2TB|W10 Pro|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ixos:

Tror du på fullaste allvar att Steam är en gratistjänst som inte tar betalt för att låta dig ladda ned och spela spel genom deras portal bara för att du råkar ha betalt det via någon annan???

Självklart tar de lika mycket betalt för sina tjänster (DRM & Uppladdning av speldata) oavsett var du köpt spelet.

Högst tveksam till att steam skulle ta lika mycket om du köper det någon annan stans. En del kanske men allt? Det skulle betyda att om du köper det från typ Amazon så ska först amazon ha sin del och sedan ska steam ha sin del, skulle bli omrimligt och då skulle ingen sälja sin spela på andra ställen än steam om steam behövdes pga att det inte skulle bli något över

En källa på ditt påstående hade ju klargjort det en gång för alla

Permalänk
Medlem
Skrivet av Karazhan:

Högst tveksam till att steam skulle ta lika mycket om du köper det någon annan stans. En del kanske men allt? Det skulle betyda att om du köper det från typ Amazon så ska först amazon ha sin del och sedan ska steam ha sin del, skulle bli omrimligt och då skulle ingen sälja sin spela på andra ställen än steam om steam behövdes pga att det inte skulle bli något över

En källa på ditt påstående hade ju klargjort det en gång för alla

Sunt förnuft och grundläggande ekonomikunskaper säger att Steam tar betalt för att kompensera de utgifter de har (samt lägga på en viss vinst %).

Sannolikt har de minst 10 gånger så mkt utgifter för löpande support, DRM, online, community, uppladdning osv osv som de har för själva administratonen av försäljningen (vilken endå till stor del måste göras vid försäljning via ombud då administraton med bank ersätts med administration med ombudet).

Självfallet finns inga källor då nästan alla företag ogillar att i detalj öppet förklara hur deras affärsidé fungerar för sina konkurrenter. Inte ens Steams andel (ca 30%) kan vi vara säkra på då få säkra källor finns och procentsatsen säkerligen varierar beroende på affärssituationen.

Bara för att Steam får i princip lika mkt betalt betyder det inte att andra är beredda att ta den smällen för att sälja fler spel. Troligtvis väljer utvecklare+utgivare att ge 1-3% av sina ca 70% till ombud för att sälja fler spel, mer än så har jag mycket svårt att tro att en digital försäljning kostar då det ju t.o.m. är så enkelt att göra att det finns gratisprogram för att sätta upp en webbshop på sin hemsida. I detta fallet är det ju dessutom inte ens ett ombud eftersom det är utgivarens egen hemsida, så de får ju pengarna endå.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ixos:

Tror du på fullaste allvar att Steam är en gratistjänst som inte tar betalt för att låta dig ladda ned och spela spel genom deras portal bara för att du råkar ha betalt det via någon annan???

Självklart tar de lika mycket betalt för sina tjänster (DRM & Uppladdning av speldata) oavsett var du köpt spelet.

Precis så är det. Ja. På fullaste allvar, du bör läsa på lite innan du uttalar dig.

CA och Steam har slutit ett avtal som innebär att Total war-serien kräver steam. En guldgruva för steam, vilket innebär att en majoritet av försäljningen kommer gå direkt via Steam och därav kan Steam dra av sina 30% på köpet.

Köper du däremot ditt spel i en spelbutik, så kan inte Steam dra av 30% på köpet eftersom det inte ingår i avtalet. Det enda stället som Steam har rätt till sina 30% är på Steams egna store och tro mig, det är Steam som är vinnaren här. Eftersom kunder utanför steam tvingas att aktivera sin nyckel via Steam och indirekt blir en kund hos steam och en framtida konsument som Steam lyckats knyta till sig genom att tillåta "externa" cd-keys användas via deras molntjänster. win-win.

Därför köper jag mitt spel direkt hos Sega, så att så mycket pengar som möjligt går till spelutvecklaren CA.

Permalänk
Medlem
Skrivet av stn1337:

Precis så är det. Ja. På fullaste allvar, du bör läsa på lite innan du uttalar dig.

CA och Steam har slutit ett avtal som innebär att Total war-serien kräver steam. En guldgruva för steam, vilket innebär att en majoritet av försäljningen kommer gå direkt via Steam och därav kan Steam dra av sina 30% på köpet.

Köper du däremot ditt spel i en spelbutik, så kan inte Steam dra av 30% på köpet eftersom det inte ingår i avtalet. Det enda stället som Steam har rätt till sina 30% är på Steams egna store och tro mig, det är Steam som är vinnaren här. Eftersom kunder utanför steam tvingas att aktivera sin nyckel via Steam och indirekt blir en kund hos steam och en framtida konsument som Steam lyckats knyta till sig genom att tillåta "externa" cd-keys användas via deras molntjänster. win-win.

Därför köper jag mitt spel direkt hos Sega, så att så mycket pengar som möjligt går till spelutvecklaren CA.

Jag tycker det är ganska skrattretande att du tror dig veta vad som står i avtalen mellan steam och CA, och vem av dem som får hur mkt av pengarna när ingen annan utomstående gör det.

Sanningen är att du har lika lite aning som jag, eftersom det inte finns någon officiell information om detta. Så det du anger som "fakta" är lika mycket spekulation som det jag skrivit.

Men om vi nu för debattens skull antar att du skulle ha rätt, hjälp mig lite, VAR skall jag "läsa på" innan jag uttalar mig? Vilka källor har du som anger vad som står i hemliga avtal mellan Steam och CA???

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Rosslan:

Det var inte så att du uppgraderade samtliga städer till högsta nivån, har för mig att de börjar kosta -1 i mat upp till -5 i mat så det gäller att ha mycket farmer för att hålla befolkningen glada.

Nej inte direkt. Dessutom så slutade det hjälpa när man väl tagit över ett par provinser..

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ixos:

Jag tycker det är ganska skrattretande att du tror dig veta vad som står i avtalen mellan steam och CA, och vem av dem som får hur mkt av pengarna när ingen annan utomstående gör det.

Sanningen är att du har lika lite aning som jag, eftersom det inte finns någon officiell information om detta. Så det du anger som "fakta" är lika mycket spekulation som det jag skrivit.

Men om vi nu för debattens skull antar att du skulle ha rätt, hjälp mig lite, VAR skall jag "läsa på" innan jag uttalar mig? Vilka källor har du som anger vad som står i hemliga avtal mellan Steam och CA???

Det är inga hemliga avtal, det är helt offentliga avtal som ligger på deras hemsida. Som gäller alla spelutvecklare:

http://www.steampowered.com/steamworks/index.php

http://www.steampowered.com/steamworks/SteamworksBrochure2011...

"It’s free: There’s no charge for bandwidth, updating, or activation of copies at retail or from third-party digital distributors."

"Keep all of your users together no matter where or how they get your
game. Steamworks has a host of features and services that support
your retail product and any digital copies, wherever they are sold. It’s
free. There is no per-copy activation charge or bandwidth fee"

"Cost to partners and users:
$ 0 paid by partners for bandwidth
$ 0 paid by partners for updating and packaging
$ 0 paid by partners for Steam Cloud storage
$ 0 paid by partners for Steamworks features
$ 0 paid by partners for technical support
$ 0 paid by partners for retail activation
and authentication
$ 0 charged to users for account and features"

Det enda du tilllåter dig som spelutvecklare att göra är att låta Steam sälja ditt spel i sin webb-butik, och detta vill Steam hålla hemligt men Steam tar 30% av alla försäljningar på Steam. 30%(!). Tänk dig alla DLC's, tänk dig summer sale, winter sale, dailys. Hur många köper sina DLC's till sina spel utanför Steam? I en stor andel av fallen så är det inte ens möjligt att köpa DLC's utanför Steam.

Hänger du med?

Steam har ingen som helst rättighet att ta ut en avgift för spel som säljs utanför deras egna butik Steam, det är fullständigt absurt och orimligt. Däremot hade Steam förlorat enormt mycket pengar på att inte tillåta extern nycklar att aktiveras på Steam. 2011 så drog Valve in 970 miljoner, DOLLAR. Bara under 2012 så ökade deras försäljning med 100%. Tro mig, Valve tjänar brutalt mycket pengar på Steam att upperätthålla servrar är deras minsta problem, "trots" third-party activiations.

Permalänk
Medlem
Skrivet av stn1337:

Det är inga hemliga avtal, det är helt offentliga avtal som ligger på deras hemsida. Som gäller alla spelutvecklare:

Nej det avtalet gäller inte alla spelutvecklare. Det är ett mycket förenklat förslag till avtal som Steam har lagt ut offentligt och som riktar sig främst till mindre indie utvecklare som varken kan eller vill detaljstyra avtal eller sätta sig in i komplicerad juridik :S

Vad jag frågade efter var din källa på hur det HEMLIGA avtalet mellan Creative Assembly och Steam ser ut, inte vad Steam har för förslag till avtal som de skyltar med offentligt.

Om du tror att det där reklambladet gäller seriösa avtal mellan större utgivare och Steam så är du nog ganska naiv. -_-

Skrivet av stn1337:

Steam har ingen som helst rättighet att ta ut en avgift för spel som säljs utanför deras egna butik Steam, det är fullständigt absurt och orimligt.

Steam har rätt att ta precis hur mycket betalt de vill för sina tjänster. Om du anser att det är "absurt och orimligt" att ta betalt för en tjänst så kan jag bara skaka på huvudet i total oförståelse till svar.

Skrivet av stn1337:

Däremot hade Steam förlorat enormt mycket pengar på att inte tillåta extern nycklar att aktiveras på Steam.

De har vägrat att aktivera flera av mina externa nycklar, trotts att jag skickat in foton på spelet+nyckel och verkligen tjatat på deras support i flera veckor...
Som sagt så bestäms det där av hur avtalet mellan dem och utgivarna ser ut och det är olika för olika spel och utgivare.

Permalänk
Hedersmedlem

Kan ni sluta göra en s.k Dwightschrute och hålla denna off-topic diskussion utanför tråden där vi diskuterar nyheter angående Total War: Rome 2. Er diskussion passar sig nog bättre i en egen tråd. Detta är även till er fördel då fler intresserade av just detta ämne kan hitta dit.

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM ||
|| Självutnämnd Silverstone FT02-riddare ||
|| Silverstone FT02B-WRI "Limited Edition" No. 0743 & 0640 ||
|| Sweclockers officiella FT02-tråd ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tumnus:

Nej inte direkt. Dessutom så slutade det hjälpa när man väl tagit över ett par provinser..

Nja, jag har aldrig haft problem med shogun 2's matsystem (inte i någon av de tre kampanjerna) förutom när man plötsligt får bad harvest eller liknande event. Då blir det knapert för vissa provinser Dessutom står det din predicted summa mat om du håller över matikonen. Låter som du behöver fokusera mer på Way of Chi-trädet

Permalänk
Medlem
Skrivet av stn1337:

Bra sagt! Kort och gott är det enkelt för utvecklare att använda eftersom alla verktyg och servrar finns tillgängliga. Sen att de tar 30% är standard för liknande digitala tjänster.

Permalänk
Medlem

Börjar faktiskt bli lite orolig inför release, trots 40% större budget och minst lika mycket ökad arbetstid på spelet än någon annan titel så är detta borttaget:

"No city view
No assassination and sabotage cutscenes
No battle speeches
No 2 turns per year
No Seasons
No Immersion"

Just battle speeches, seasons och city view är för mig ett stort bakslag.

Permalänk
Medlem

Hur ligger det till med optimeringen?

Jag hoppas verkligen att dem har fixat så spelet utnyttjar flera kärnor istället för bara en kärna som alla de andra Total War spelet har gjort. Min 8350 kommer troligen må väldigt dåligt om den bara använder en kärna i spelet.

Visa signatur

Ryzen 1800x, Sapphire nitro+ radeon rx vega 64, LG 24" 3840x2160@60 Freesync

Permalänk
Medlem
Skrivet av stn1337:

Börjar faktiskt bli lite orolig inför release, trots 40% större budget och minst lika mycket ökad arbetstid på spelet än någon annan titel så är detta borttaget:

"No city view
No assassination and sabotage cutscenes
No battle speeches
No 2 turns per year
No Seasons
No Immersion"

Just battle speeches, seasons och city view är för mig ett stort bakslag.

Jo, city view var trevligt, om än väldigt statiskt då alla invånare såg likadana ut Dock är jag nyfiken på hur många år det går på varje turn, 1 år/turn var på tok för långsamt i orginalspelet, innan första puniska kriget var slut kunde rom ha tagit stora delar av grekland samt södra till centrala gallien.
Inga cutscenes var väldigt trist att det inte blir

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wuzu:

Hur ligger det till med optimeringen?

Jag hoppas verkligen att dem har fixat så spelet utnyttjar flera kärnor istället för bara en kärna som alla de andra Total War spelet har gjort. Min 8350 kommer troligen må väldigt dåligt om den bara använder en kärna i spelet.

3.15

Skrivet av Snigeln Bert:

Jo, city view var trevligt, om än väldigt statiskt då alla invånare såg likadana ut Dock är jag nyfiken på hur många år det går på varje turn, 1 år/turn var på tok för långsamt i orginalspelet, innan första puniska kriget var slut kunde rom ha tagit stora delar av grekland samt södra till centrala gallien.
Inga cutscenes var väldigt trist att det inte blir

Haha, ja! Men tänker mest på att flera städer i Rome II är specialgjorda inför spelet, Carthage, Rome, Alesia(?) och Troy(?) borde finnas där. Vore guld att kika igenom städerna och bara njuta

Permalänk
Avstängd

Videon säger ju ingenting då intel arbetade med dom i de tidigare spelen också. Men ändå arbetar bara 1 kärna och prestandan lider.

Man ser ju dock redan nu att i videorna som de har att t.o.m de, utvecklarna med biffig hårdvara får stuttering..

Sub30fps när de har kameran flygandes längs muren med pilar flygandes.
Samma sak när de zoomar in på en grupp enheter i de andra slagen osv.

Videon verkar vara en Haswell Hype video där endast de med Haswell får en bättre prestanda än de med SB/SB-E/Ivy/Tidigare/AMD

Visa signatur

| i5 2500K@4.2GHz | 8GB Gskill 1600MHz | Gigabyte Z68X-UD3H B3 | GTX 680 2GB w/ Twin Turbo II |
Corsair TX650W | BENQ GW2750HM | 5TB | 60GB Nova 2 SSD | Samsung 830 128GB OS SSD
Ze Best Moosic You'll Ever Hear

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Überklass:

Kan ni sluta göra en s.k Dwightschrute och hålla denna off-topic diskussion utanför tråden där vi diskuterar nyheter angående Total War: Rome 2. Er diskussion passar sig nog bättre i en egen tråd. Detta är även till er fördel då fler intresserade av just detta ämne kan hitta dit.

Står ju faktiskt "Total War Rome 2 Tråden" inte "Nyhetstråden"
Verkar ju då som att du hamnat fel?

Allt snack kring rome 2 bör vara tillåtet, även motorn/optimering/grafik/ljud/ai osv.

Visa signatur

| i5 2500K@4.2GHz | 8GB Gskill 1600MHz | Gigabyte Z68X-UD3H B3 | GTX 680 2GB w/ Twin Turbo II |
Corsair TX650W | BENQ GW2750HM | 5TB | 60GB Nova 2 SSD | Samsung 830 128GB OS SSD
Ze Best Moosic You'll Ever Hear

Permalänk
Medlem
Skrivet av stn1337:

Haha, ja! Men tänker mest på att flera städer i Rome II är specialgjorda inför spelet, Carthage, Rome, Alesia(?) och Troy(?) borde finnas där. Vore guld att kika igenom städerna och bara njuta

Jo, det hade faktiskt varit vääldigt trevligt! Känns som det jag gör mest i de nya total war-spelen är att bara stirra på kartan

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Dwightschrute:

Videon säger ju ingenting då intel arbetade med dom i de tidigare spelen också. Men ändå arbetar bara 1 kärna och prestandan lider.

Man ser ju dock redan nu att i videorna som de har att t.o.m de, utvecklarna med biffig hårdvara får stuttering..

Sub30fps när de har kameran flygandes längs muren med pilar flygandes.
Samma sak när de zoomar in på en grupp enheter i de andra slagen osv.

Videon verkar vara en Haswell Hype video där endast de med Haswell får en bättre prestanda än de med SB/SB-E/Ivy/Tidigare/AMD

Har Creative Assembly svarat på kritiken gällande spelmotorns användning av processorresurserna någonstans? Jag har sett flertalet trådar på TW m.fl. men jag minns inte att jag sett något direkt svar.

Skrivet av Dwightschrute:

Står ju faktiskt "Total War Rome 2 Tråden" inte "Nyhetstråden"
Verkar ju då som att du hamnat fel?

Allt snack kring rome 2 bör vara tillåtet, även motorn/optimering/grafik/ljud/ai osv.

Även diskussioner om Creative Assemblys avtal med Valve?

Anyhow, nu är det 1 månad och 4 dagar kvar tills spelsläppet. Nu börjar det kännas riktigt nära!

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM ||
|| Självutnämnd Silverstone FT02-riddare ||
|| Silverstone FT02B-WRI "Limited Edition" No. 0743 & 0640 ||
|| Sweclockers officiella FT02-tråd ||

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Überklass:

Har Creative Assembly svarat på kritiken gällande spelmotorns användning av processorresurserna någonstans? Jag har sett flertalet trådar på TW m.fl. men jag minns inte att jag sett något direkt svar.

Även diskussioner om Creative Assemblys avtal med Valve?

Anyhow, nu är det 1 månad och 4 dagar kvar tills spelsläppet. Nu börjar det kännas riktigt nära!

Har inte hittat något nej.
Folk har dock frågat om det på twcenters forum men det är nere nu.

Nja sålänge det handlar om just Rome så borde det vara ok till viss gräns.

Visa signatur

| i5 2500K@4.2GHz | 8GB Gskill 1600MHz | Gigabyte Z68X-UD3H B3 | GTX 680 2GB w/ Twin Turbo II |
Corsair TX650W | BENQ GW2750HM | 5TB | 60GB Nova 2 SSD | Samsung 830 128GB OS SSD
Ze Best Moosic You'll Ever Hear

Permalänk
Entusiast
Skrivet av stn1337:

Börjar faktiskt bli lite orolig inför release, trots 40% större budget och minst lika mycket ökad arbetstid på spelet än någon annan titel så är detta borttaget:

"No city view
No assassination and sabotage cutscenes
No battle speeches
No 2 turns per year
No Seasons
No Immersion"

Just battle speeches, seasons och city view är för mig ett stort bakslag.

Vad är city view?

Synd att de tog bort cutscenes.

Battle speeches har jag alltid hoppat förbi.

Spelar ingen roll för mig, det kanske inte passar eran med mer än en runda per år.

Tror minsann det finns säsonger i spelet. https://www.facebook.com/photo.php?fbid=485252798216592&set=a...

No immersion, vad menas med det?

Visa signatur

EVGA GTX 1080 Ti | Intel Core i9-9900K | Fractal Design Celsius S24 | ASUS ROG Strix Z390-I | 32 GB DDR4 @3200Mhz | Corsair SF750 | Samsung 970 Evo Plus 1 TB (M.2) | Crucial MX 500 & 300 1TB (2,5") | Louqe Ghost S1 Ash | AOC AGON AG271QG, Eizo Foris FS2333 & TCL 75EP660 | Windows 11 64-bit