Officiella Total War: Rome II -tråden

Permalänk
Medlem

Kunde inte bärga mig, förbokade spelet på steam igår. Passade bra in i min samling med alla de andra som jag köpte på rean, så nu har jag allt?(vad jag vet) som finns i total war spelväg.
Längtar tills spelsläppet.
Lite OT, 2 dagar efter spelsläppet ska jag operera bort en visdomstand, får väl använda det som anledning till att stanna hemma den veckan och lira lite extra.

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Medlem

Jag kommer förboka spelet på SEGA's egna hemsida, förhoppningsvis går mer pengar till SEGA därigenom och slipper betala 30% till Steam.

http://eu.download-store.sega.com/eshop/total-war/rome-2-3418...

Permalänk
Medlem

Vilket är den bästa erbjudandet när det gäller förbokningar på spelet? (Bortsett från GMG som hade 20% rabatt någon gång i maj på förhandsbokningen, om jag kommer ihåg korrekt, men då köpte jag inte...)

470kr och ~90kr tillbaka i bluecoins på gamersgate verkar iaf. rätt okej
Steam kostar det 55 Euro (Aktuell kurs, drygt 470kr)
Greenmangaming 45 pund (Aktuell kurs, drygt 450kr)

Fler ställen som är jämförbara?

Permalänk
Geeks Gaming
Skrivet av Simcon:

Vilket är den bästa erbjudandet när det gäller förbokningar på spelet? (Bortsett från GMG som hade 20% rabatt någon gång i maj på förhandsbokningen, om jag kommer ihåg korrekt, men då köpte jag inte...)

470kr och ~90kr tillbaka i bluecoins på gamersgate verkar iaf. rätt okej
Steam kostar det 55 Euro (Aktuell kurs, drygt 470kr)
Greenmangaming 45 pund (Aktuell kurs, drygt 450kr)

Fler ställen som är jämförbara?

https://www.spelbutiken.se/catalog/product/74657-total-war-ro...

Visa signatur

|Fractal Design Arc Svart|Fractal Design Tesla R2 650W 80+ Gold|MSI X470 GAMING PLUS|AMD Ryzen 5 5600X|Corsair Vengeance LPX DDR4 3200MHz 16GB|RTX 2070 Super|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Simcon:

Vilket är den bästa erbjudandet när det gäller förbokningar på spelet? (Bortsett från GMG som hade 20% rabatt någon gång i maj på förhandsbokningen, om jag kommer ihåg korrekt, men då köpte jag inte...)

470kr och ~90kr tillbaka i bluecoins på gamersgate verkar iaf. rätt okej
Steam kostar det 55 Euro (Aktuell kurs, drygt 470kr)
Greenmangaming 45 pund (Aktuell kurs, drygt 450kr)

Fler ställen som är jämförbara?

Verkar som att det går att beställa från greenmangaming och använda vouchern "GMG20-NYMS7-460MO" (20%) och därmed få ner priset till 36 pund, definitivt ett bra erbjudande :).

Ang. Spelbutiken, är det en trovärdig sida? Har inte handlat därifrån förut (kommer nog ta GMG eftersom allt hittills fungerat utmärkt när jag köpt därifrån innan och priset är samma).

Permalänk
Medlem
Skrivet av Simcon:

Verkar som att det går att beställa från greenmangaming och använda vouchern "GMG20-NYMS7-460MO" (20%) och därmed få ner priset till 36 pund, definitivt ett bra erbjudande :).

Ang. Spelbutiken, är det en trovärdig sida? Har inte handlat därifrån förut (kommer nog ta GMG eftersom allt hittills fungerat utmärkt när jag köpt därifrån innan och priset är samma).

Spelbutiken har funnits i flera år. Jag har handlat därifrån flera gånger, bara för att du inte hört talas om dem innebär det inte att de är suspekta.
Har fungerat bra för mig varenda gång.

Visa signatur

Asus Z170 Pro Gaming | i7 6700k | 16Gb Corsair Vengeance 2666 Mhz | ASUS Strix GTX 1070 | Samsung SH-S203B|Samsung 850 EVO 500GB SSD |2 TB HDD | Antec P182 | Corsair AXi 860w | H212 Evo | Win10

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av f@boy:

Spelbutiken har funnits i flera år. Jag har handlat därifrån flera gånger, bara för att du inte hört talas om dem innebär det inte att de är suspekta.
Har fungerat bra för mig varenda gång.

Jo, de är seriösa. Men jag vill ändå höja ett varningens finger för att förhandsboka spela som du önskar få på releasedagen. Detta gäller då bara fysiska exemplar, men för egen del då jag har bpkat spel via Spelbutiken så har jag inte alltid fått spelen på releasedagen. Ibland dagen efter och ibland helgen efter. Inte okej. Detta troligen då Spelbutiken bara skickar med posten ett par ggr per vecka och då från Danmark.

Själv bokade jag en fysisk kopia från Webhallen för 399 med uthämtning. Då vet jag att jag kommer kunna spela på morgonen den 9:e.

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM ||
|| Självutnämnd Silverstone FT02-riddare ||
|| Silverstone FT02B-WRI "Limited Edition" No. 0743 & 0640 ||
|| Sweclockers officiella FT02-tråd ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av Simcon:

Vilket är den bästa erbjudandet när det gäller förbokningar på spelet? (Bortsett från GMG som hade 20% rabatt någon gång i maj på förhandsbokningen, om jag kommer ihåg korrekt, men då köpte jag inte...)

470kr och ~90kr tillbaka i bluecoins på gamersgate verkar iaf. rätt okej
Steam kostar det 55 Euro (Aktuell kurs, drygt 470kr)
Greenmangaming 45 pund (Aktuell kurs, drygt 450kr)

Fler ställen som är jämförbara?

Kikade igår och det kostar 399kr på webhallen

Permalänk
Medlem
Skrivet av Überklass:

Jo, de är seriösa. Men jag vill ändå höja ett varningens finger för att förhandsboka spela som du önskar få på releasedagen. Detta gäller då bara fysiska exemplar, men för egen del då jag har bpkat spel via Spelbutiken så har jag inte alltid fått spelen på releasedagen. Ibland dagen efter och ibland helgen efter. Inte okej. Detta troligen då Spelbutiken bara skickar med posten ett par ggr per vecka och då från Danmark.

Själv bokade jag en fysisk kopia från Webhallen för 399 med uthämtning. Då vet jag att jag kommer kunna spela på morgonen den 9:e.

9:e? Det är release den tredje! (glad överraskning för dig? )

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Snigeln Bert:

9:e? Det är release den tredje! (glad överraskning för dig? )

Nej tyvärr, klumpiga fingrar på en icke bakgrundsbelyst laptop mitt i natten

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM ||
|| Självutnämnd Silverstone FT02-riddare ||
|| Silverstone FT02B-WRI "Limited Edition" No. 0743 & 0640 ||
|| Sweclockers officiella FT02-tråd ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av stn1337:

Jag kommer förboka spelet på SEGA's egna hemsida, förhoppningsvis går mer pengar till SEGA därigenom och slipper betala 30% till Steam.

http://eu.download-store.sega.com/eshop/total-war/rome-2-3418...

Med tanke på att spelet är Steamworks så ser jag inget fel med att ge 30% till Steam. Dessutom har SEGA tillräckligt med pengar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Überklass:

Nej tyvärr, klumpiga fingrar på en icke bakgrundsbelyst laptop mitt i natten

Close enough.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Überklass:

Nej tyvärr, klumpiga fingrar på en icke bakgrundsbelyst laptop mitt i natten

Då har du jävligt klumpiga fingrar om du slår en 9a istället för en 3a oavsett vilken knappsats du använde

Permalänk
Medlem

En ny lets play där dem visar Carthage

Permalänk

Kanske dum fråga, men får man "Greek States Culture Pack" om man för köper från webhallen eller spelbutiken också? Eller är det bara Steam?
Sen så har jag en till fråga, möjligtvis ännu dummare, om jag har Total War Master Collection kommer då Rome 2 läggas till i den så att jag får Rome 2 utan extrakostnad eller kommer jag få köpa det som alla andra?

Permalänk
Medlem
Skrivet av oliver0187:

Kanske dum fråga, men får man "Greek States Culture Pack" om man för köper från webhallen eller spelbutiken också? Eller är det bara Steam?
Sen så har jag en till fråga, möjligtvis ännu dummare, om jag har Total War Master Collection kommer då Rome 2 läggas till i den så att jag får Rome 2 utan extrakostnad eller kommer jag få köpa det som alla andra?

Hos webhallen står det:
Förbokningserbjudande:
Till alla som förbokar så inkluderas första DLC utan extra kostnad. The Greek States Culture Pack, adds three additional playable factions to the game; Epirus, Athens and Sparta.
Antar att du får DLCn där.
Du kommer behöva köpa spelet som alla andra spel, även fast du har master collection.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av stn1337:

Då har du jävligt klumpiga fingrar om du slår en 9a istället för en 3a oavsett vilken knappsats du använde

Haha, 3:an sitter iinte så långt ifrån 9:an på numpaden och avståndsbedömningen är inte så grym 03:00

Skrivet av igge23:

Mycket trevligt. Jag kan dock garantera att varken Karthagerna eller Etruskerna kommer leva särskilt länge i mitt spel.

"Deos fortioribus adesse."

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM ||
|| Självutnämnd Silverstone FT02-riddare ||
|| Silverstone FT02B-WRI "Limited Edition" No. 0743 & 0640 ||
|| Sweclockers officiella FT02-tråd ||

Permalänk
Medlem

Den bästa dealen är nog från Amazon.co.uk. 30 Pund, fri frakt, fysisk kopia, problemet är väl att man kanske inte får på release

Permalänk
Medlem
Skrivet av Überklass:

Haha, 3:an sitter iinte så långt ifrån 9:an på numpaden och avståndsbedömningen är inte så grym 03:00

Mycket trevligt. Jag kan dock garantera att varken Karthagerna eller Etruskerna kommer leva särskilt länge i mitt spel.

"Deos fortioribus adesse."

Riktigt kul att barbarerna har jagat ut romarna till en ö

Permalänk

Märkligt att ni får så pass dåligt pris via steam. För mig kommer det upp som £29.99 inklusive de tre förhandsboknings-DLC. Antar att det är steams "intressanta" valutakurser.

Visa signatur

Simlärare

Permalänk
Medlem
Skrivet av igge23:

Trevligt! Drygt en månad och en vecka kvar till release.

Permalänk
Skrivet av Inveramsay:

Märkligt att ni får så pass dåligt pris via steam. För mig kommer det upp som £29.99 inklusive de tre förhandsboknings-DLC. Antar att det är steams "intressanta" valutakurser.

Kan tänkas bero på att Sverige har 25% moms även på spel (även fast det är kultur). Själv har jag förhandsbokat det på amazon.co.uk för just 29.99GBP och fri frakt. Kommer definitivt handla mer där om den här ordern går igenom bra.

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Simcon:

Verkar som att det går att beställa från greenmangaming och använda vouchern "GMG20-NYMS7-460MO" (20%) och därmed få ner priset till 36 pund, definitivt ett bra erbjudande :).

Ang. Spelbutiken, är det en trovärdig sida? Har inte handlat därifrån förut (kommer nog ta GMG eftersom allt hittills fungerat utmärkt när jag köpt därifrån innan och priset är samma).

Skrivet av oliver0187:

Kanske dum fråga, men får man "Greek States Culture Pack" om man för köper från webhallen eller spelbutiken också? Eller är det bara Steam?
Sen så har jag en till fråga, möjligtvis ännu dummare, om jag har Total War Master Collection kommer då Rome 2 läggas till i den så att jag får Rome 2 utan extrakostnad eller kommer jag få köpa det som alla andra?

Man verkar inte få med Greek states pack ifrån Spelbutiken, däremot får man det på Webhallen.

Visa signatur

EVGA GTX 1080 Ti | Intel Core i9-9900K | Fractal Design Celsius S24 | ASUS ROG Strix Z390-I | 32 GB DDR4 @3200Mhz | Corsair SF750 | Samsung 970 Evo Plus 1 TB (M.2) | Crucial MX 500 & 300 1TB (2,5") | Louqe Ghost S1 Ash | AOC AGON AG271QG, Eizo Foris FS2333 & TCL 75EP660 | Windows 11 64-bit

Permalänk
Medlem
Skrivet av oliver0187:

Kanske dum fråga, men får man "Greek States Culture Pack" om man för köper från webhallen eller spelbutiken också? Eller är det bara Steam?

Sen så har jag en till fråga, möjligtvis ännu dummare, om jag har Total War Master Collection kommer då Rome 2 läggas till i den så att jag får Rome 2 utan extrakostnad eller kommer jag få köpa det som alla andra?

Ja, från webhallen.

Nej, du får köpa det separat.

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Avstängd
Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem

Träden och bergen ser sämre ut än i Shogun 2 tycker jag. Möjligt att det beror på att kartan är mycket större och de måste skära ner på detaljrikedomen.

Permalänk
Hedersmedlem

En intervju med Jamie Ferguson - Lead Battle Designer. Inte jättemycket nytt dock.

http://www.youtube.com/watch?v=-NltYhi58tQ

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM ||
|| Självutnämnd Silverstone FT02-riddare ||
|| Silverstone FT02B-WRI "Limited Edition" No. 0743 & 0640 ||
|| Sweclockers officiella FT02-tråd ||

Permalänk
Hedersmedlem
Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM ||
|| Självutnämnd Silverstone FT02-riddare ||
|| Silverstone FT02B-WRI "Limited Edition" No. 0743 & 0640 ||
|| Sweclockers officiella FT02-tråd ||

Permalänk
Hedersmedlem

En mycket intressant tråd på TW-forumet.

http://www.twcenter.net/forums/showthread.php?610243-San-Fran...!!

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM ||
|| Självutnämnd Silverstone FT02-riddare ||
|| Silverstone FT02B-WRI "Limited Edition" No. 0743 & 0640 ||
|| Sweclockers officiella FT02-tråd ||

Permalänk
Avstängd

Låt bara google översätta åt en och sedan behövs en grundläggande kunskap i grammatik.

Hoppas bara de riktigt finslipar matsystemet i spelet för Shoguns system var katastrofalt. Mitt ur ingenstans kunde mätaren gå från 10 till -2 utan att man gjort något alls eller att ens spelet varnat en om det.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds