Vad retar ni er mest på i BF3?

Permalänk
Medlem

Att det är så få som spelar HC.
För många snipers i laget.
Alla kosntiga "Bad Luck" exempelvis när man hoppar i vattnet, över murar eller flyger helikoptern över ett vissa bermudatrianglar...

Permalänk
Medlem

Finns väldigt många saker egentligen, orkar inte gå in på alla. Men här har jag lyckats fånga två bilder som talar sitt tydliga språk.

Permalänk
Inaktiv

att folk gör servrar med höga tickets i rush. rush är roligt. men om attackers har hur många liv som helst så vet man hur matchen slutar. inte kul vilken sida man än är på. jävla idioter!!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av tvelander:

Jag vet hur du känner

OT : Jag hatar när man dör bakom väggar det borde försvinna.

Du sitter på tre titan hur vet du hur det känns?:p

Hatar att det ska vara så tungt.... 9600gt är ju liksom mycket bättren titan.

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Zpnk:

Det jag tycker är lite tråkigt är att det sällan är jämna lag. Oftast hamnar två st som är sinnessjukt duktiga på jet i samma lag och det spelar ingen roll att AA rullar runt och alla kör med Igla så går det inte att få ihjäl de. Samtidigt kan de ha en medioker helikopterpilot som kan totaläga för att man aldrig kommer åt han... för då blir man rumpknullad deluxe av deras jet

Skrivet av milo_:

Finns väldigt många saker egentligen, orkar inte gå in på alla. Men här har jag lyckats fånga två bilder som talar sitt tydliga språk.

http://i.imgur.com/NMIpt76.jpg

Yes... som jag sa. Fixa bättre lagjustering in game

Sen blir jag tokig när man ser nån snubbe ta attackhelikoptern, flyga iväg och baila över C-siten... sen tar det 5 minuter för fordonen att spawna fram igen. Fy fan vad jag kokade av ilska...

http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=7IJf...

Ja se hela videon och även "tvåan"... riktigt sköj

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Zpnk:

Yes... som jag sa. Fixa bättre lagjustering in game

Sen blir jag tokig när man ser nån snubbe ta attackhelikoptern, flyga iväg och baila över C-siten... sen tar det 5 minuter för fordonen att spawna fram igen. Fy fan vad jag kokade av ilska...

http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=7IJf...

Ja se hela videon och även "tvåan"... riktigt sköj

Jag tog upp skämskudden 10 sekunder in i den filmen

Visa signatur
Permalänk
Entusiast

Igår retade jag mig så jävla hårt på EA och ett nytt bekymmer jag stötte på. Nåt som tydligen har retat många tidigare, men nåt som var nytt för mig...

Körde på webhallens server Kharg Island för att öva upp mina urusla kunskaper bakom "ratten" i flyget. Fick börja med att köra lite Little Bird och som tur var så hade inte en jävel IGLA. Så 13 raka kills innan jag blev skjuten... Sen fick man tag på ett flyg och turligt nog var det inga bra andra piloter inne så man kunde härja runt med helikopetrarna ett bra tag och skåpa in ett par kills och låste upp Rocket Pods på 0-tid. Med ~5 minuter kvar så kraschar servern och allt man åstadkommit var som borta med vinden...

Game disconnected: Something went wrong

Tack för den...

Permalänk
Medlem

Så som jag själv uppfattat stingers användningsområde är att tvinga helikopterföraren att flyga ifrån en, när de väl aktiverat sin ECM så försvinner de från själva hotspot-området och man får lite andrum.

Vad jag störa mig på är som alla andra säger 3d-spotting och autohealth på normal-servrarna, finns inte så många hardcore-servrar att välja mellan =/

Permalänk
Medlem

Personer som använder sig av FGM-148 Javelin mot motorcyklar. Sen är 3d-spotting löjligt, räcker med att man kan se de på minimappen.

Permalänk
Avstängd

Ryssar.

Vet inte vad de sade men jag tror de mordhotade mig x antal ggr

http://battlelog.battlefield.com/bf3/battlereport/show/1/6584...

Visa signatur
Permalänk
Avstängd

Happ då försvann alla HC Conquest/Large serverar?

Hittar inte mer än 2st.

B2K/CQ/Vanilla är inte tickade då jag avskyr banorna.

Visa signatur

| i5 2500K@4.2GHz | 8GB Gskill 1600MHz | Gigabyte Z68X-UD3H B3 | GTX 680 2GB w/ Twin Turbo II |
Corsair TX650W | BENQ GW2750HM | 5TB | 60GB Nova 2 SSD | Samsung 830 128GB OS SSD
Ze Best Moosic You'll Ever Hear

Permalänk
Avstängd

Spelade HC Conquest senast igår

Visa signatur
Permalänk
Avstängd
Skrivet av CyberVillain:

Spelade HC Conquest senast igår

Säger inte mig mycket.

Visa signatur

| i5 2500K@4.2GHz | 8GB Gskill 1600MHz | Gigabyte Z68X-UD3H B3 | GTX 680 2GB w/ Twin Turbo II |
Corsair TX650W | BENQ GW2750HM | 5TB | 60GB Nova 2 SSD | Samsung 830 128GB OS SSD
Ze Best Moosic You'll Ever Hear

Permalänk
Medlem
Skrivet av CyberVillain:

Ryssar.

Vet inte vad de sade men jag tror de mordhotade mig x antal ggr

http://battlelog.battlefield.com/bf3/battlereport/show/1/6584...

Med 4.67 i K/D blir man ju lite misstänksam.....
Sedan när man gick 55/0 en match så blir det även mer så.
Fuskar du eller spelar du bara lite för mycket?

Annars stör jag mig inte direkt på något speciellt i bf3, Däremot folk som klagar på det "bara för att...." när spelet egentligen inte har mer buggar än något annat vanligt spel. Det är ju häxjakt på fel i bf3, ett lysande exempel på det är ju att denna tråden ens startade

Visa signatur

AMD R9 280x @1100/1600Mhz | i5 2500k @4Ghz | 120GB intel 330-series SSD | 8GB 1600mhz RAM

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dwightschrute:

Happ då försvann alla HC Conquest/Large serverar?

Hittar inte mer än 2st.

B2K/CQ/Vanilla är inte tickade då jag avskyr banorna.

Jag hittar runt 100 servrar med HC Conquest/Large i bara Europa, varav 4+ har 30+ spelare.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Marcusk:

Jag hittar runt 100 servrar med HC Conquest/Large i bara Europa, varav 4+ har 30+ spelare.

Kan du länka?
http://battlelog.battlefield.com/bf3/servers/?post-check-sum=...

Får 3st.

Visa signatur

| i5 2500K@4.2GHz | 8GB Gskill 1600MHz | Gigabyte Z68X-UD3H B3 | GTX 680 2GB w/ Twin Turbo II |
Corsair TX650W | BENQ GW2750HM | 5TB | 60GB Nova 2 SSD | Samsung 830 128GB OS SSD
Ze Best Moosic You'll Ever Hear

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Emmet45:

Har också irriterat mig på det, speciellt det att man inte kan se nån slags killcam som du nämner, man får bara se när dom springer vidare efteråt, vad är det för nåt? Snipers som kör camp halva matcher är ett enormt irritationsmoment också, absolut.

Du kan ju förfan inte gnälla på att snipers campar, dumme fan. Vad fan tror du man har ett sniper till? Springa runt och quickscopa? Det är en sak att campa på CoD där man inte har en chans om någon campar. Men på bf3 har du en chans dels för att teammates kan respawna dig och dels för att banorna är större.

Visa signatur

|CPU: Intel Core i5 3470 |GPU: MSI GTX-770|Mobo: MSI B75MA-P45|
|Case: lol dunno ._.|Ram: Kingston DDR3 HyperX 1600MHz 16GB|HDD: 3x Seagate 250 GB |PSU: 630W |

Permalänk
Medlem

http://battlelog.battlefield.com/bf3/servers/?post-check-sum=...

eller

http://battlelog.battlefield.com/bf3/servers/?post-check-sum=...

Permalänk
Avstängd

Får 9st på den översta varav 5/9 har 1 spelare.

Får kanske 20 på den andra, 3 med fler än 10 spelare, resterande är tomma.

Visa signatur

| i5 2500K@4.2GHz | 8GB Gskill 1600MHz | Gigabyte Z68X-UD3H B3 | GTX 680 2GB w/ Twin Turbo II |
Corsair TX650W | BENQ GW2750HM | 5TB | 60GB Nova 2 SSD | Samsung 830 128GB OS SSD
Ze Best Moosic You'll Ever Hear

Permalänk
Medlem

Suppression som får ens pipa att böjjas 45 grader.
Att man får dålig syn är helt ok, men mina skot ska fan sitta där jag siktar!

Alla som använder splashdamage som primary weapon på inomhusbanor saknar heder.

Visa signatur

| HAF932 | Ryzen 3700X @ 4,3 GHz | Gigabyte X570 Aorus Ultra | 32 GB G.Skill @ 3600 MHz | RTX 2070 @ 2 GHz | O2 + ODAC | MP600 1TB + 2x 2TB RAID 1 + 2x 2TB RAID 1 | Win10 Pro 64-bit |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dwightschrute:

Får 9st på den översta varav 5/9 har 1 spelare.

Får kanske 20 på den andra, 3 med fler än 10 spelare, resterande är tomma.

På översta får jag 6st servrar med över 30 spelare, och på andra får jag 60 servrar varav lika många med spelare som över. Kanske något extra filter du har på? Hur som helst så finns det i alla fall fler än 2 servrar som du sa först. (60st)

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Marcusk:

På översta får jag 6st servrar med över 30 spelare, och på andra får jag 60 servrar varav lika många med spelare som över. Kanske något extra filter du har på? Hur som helst så finns det i alla fall fler än 2 servrar som du sa först. (60st)

Ja för man vill spela på tomma serverar med sig själv?
Så sluta hitta på något, jag räknar endast serverar som de MED spelare på, alltså ÖVER 10 spelare.
Vilken människa joinar en server med 10 st på en 64pers conquest bana?

Och dina länkar = dina filter. Så jag har inte ändrat på något.

Visa signatur

| i5 2500K@4.2GHz | 8GB Gskill 1600MHz | Gigabyte Z68X-UD3H B3 | GTX 680 2GB w/ Twin Turbo II |
Corsair TX650W | BENQ GW2750HM | 5TB | 60GB Nova 2 SSD | Samsung 830 128GB OS SSD
Ze Best Moosic You'll Ever Hear

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dwightschrute:

Ja för man vill spela på tomma serverar med sig själv?
Så sluta hitta på något, jag räknar endast serverar som de MED spelare på, alltså ÖVER 10 spelare.
Vilken människa joinar en server med 10 st på en 64pers conquest bana?

Och dina länkar = dina filter. Så jag har inte ändrat på något.

Hittar också 3 st.

Permalänk
Medlem
Skrivet av subtector:

Du kan ju förfan inte gnälla på att snipers campar, dumme fan. Vad fan tror du man har ett sniper till? Springa runt och quickscopa? Det är en sak att campa på CoD där man inte har en chans om någon campar. Men på bf3 har du en chans dels för att teammates kan respawna dig och dels för att banorna är större.

Jag tror du helt missuppfattat argumentet, - "dumme fan". "Camping" vare sig i Cod eller bf3 möts inte av förakt för att "man inte har en chans om någon campar". Argumentet är snarare att de drar ner tempot på spelet samtidigt som det är en katastrofalt dålig metod att försöka vinna en match med, i.e förstör för ditt lag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tomten51:

Jag tror du helt missuppfattat argumentet, - "dumme fan". "Camping" vare sig i Cod eller bf3 möts inte av förakt för att "man inte har en chans om någon campar". Argumentet är snarare att de drar ner tempot på spelet samtidigt som det är en katastrofalt dålig metod att försöka vinna en match med, i.e förstör för ditt lag.

Snipers är grovt under-powered i bf3, att ha kill cam skulle ju göra dem ännu sämre. Bara för att de är dålig klass ska man inte bojkotta den, utan snarare göra vad som kan för att få det bättre. Tempot i spelet är bra, vill man ha högt tempo finns DM, SQDM etc. medans ifall man vill ha lägre tempo/blandat finns conqest.

Visa signatur

AMD R9 280x @1100/1600Mhz | i5 2500k @4Ghz | 120GB intel 330-series SSD | 8GB 1600mhz RAM

Permalänk
Skrivet av exroz:

Håller med ovanstående. Extremt störande när man blir skjuten EFTER man tagit sig bakom en skyddande vägg.

Sen dessa jävla ficklampor, fortfarande lika starka som strålkastare och bländar så man varken vet om det är vän eller fiende. Gett mig ett antal tks.

FÅR PANIK PÅ SÅNT HÄR... det finns settings för network i inställningarna som fixar det här.. dra ner den till 0, du får lite sämre textures men bättre hitbox ifall du har dog internet..

Visa signatur

Case: Fractal Design Define R5 CPU: Intel Core i7 6700K MB: ASUS Z170 PRO GAMING GPU: ASUS GeForce GTX 1080 8GB ROG STRIX DC3 Gaming SSD:Samsung 850-Series EVO 500GB Memory: Corsair 32GB DDR4 2133MHz PSU: EVGA Supernova P2 850W

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Sneaky_rhino:

FÅR PANIK PÅ SÅNT HÄR... det finns settings för network i inställningarna som fixar det här.. dra ner den till 0, du får lite sämre textures men bättre hitbox ifall du har dog internet..

"lite sämre textures" wat? Texturerna påverkas inte av network smoothing.

Däremot kommer alla teleportera runt istället.

Visa signatur

| i5 2500K@4.2GHz | 8GB Gskill 1600MHz | Gigabyte Z68X-UD3H B3 | GTX 680 2GB w/ Twin Turbo II |
Corsair TX650W | BENQ GW2750HM | 5TB | 60GB Nova 2 SSD | Samsung 830 128GB OS SSD
Ze Best Moosic You'll Ever Hear

Permalänk
Avstängd
Skrivet av sten1930:

Med 4.67 i K/D blir man ju lite misstänksam.....
Sedan när man gick 55/0 en match så blir det även mer så.
Fuskar du eller spelar du bara lite för mycket?

Annars stör jag mig inte direkt på något speciellt i bf3, Däremot folk som klagar på det "bara för att...." när spelet egentligen inte har mer buggar än något annat vanligt spel. Det är ju häxjakt på fel i bf3, ett lysande exempel på det är ju att denna tråden ens startade

Nej,jag är bara kung på att flyga

Visa signatur
Permalänk
Skrivet av Dwightschrute:

"lite sämre textures" wat? Texturerna påverkas inte av network smoothing.

Däremot kommer alla teleportera runt istället.

förlåt, jag menade animations, tex Kniv animation/folk som laddar om? jag har bara lag i kniv animation (30fps/60) men jag dör aldrig när jag springer runt ett hus eller liknande, dock har jag 2ping på ca nästan alla servrar nu med dock

Visa signatur

Case: Fractal Design Define R5 CPU: Intel Core i7 6700K MB: ASUS Z170 PRO GAMING GPU: ASUS GeForce GTX 1080 8GB ROG STRIX DC3 Gaming SSD:Samsung 850-Series EVO 500GB Memory: Corsair 32GB DDR4 2133MHz PSU: EVGA Supernova P2 850W

Permalänk
Medlem

Blir sur på alla som klagar på C4 på bilar om ni hatar det
Gör som jag gör http://m.youtube.com/watch?v=sDi-_1EWBhw&feature=plcp
Vadå C4 på bilar inte är realistiskt i krig dödar man fienden på vilket sätt som helst
Det jag också är trött på är US vs. RU det börjar bli lite enformigt

Visa signatur

Ryzen 7800X3D | Zotac 4070 Super | STRIX B650E-I | Noctua NH-L12S | 32Gb DDR5 | Fractal Design Terra | LG CX55 | MacBook Pro 14" M1 Pro | FujiFilm X-T4