Webbläsare laddar sidor långsamt+speedtest upp och ner

Permalänk

Webbläsare laddar sidor långsamt+speedtest upp och ner

Hej alla data kunniga människor

Har ett stort problem som jag inte verkar kunna lösa. För ca 1 vecka börjar chrome ladda sidor väldigt söligt kan ta ca 15 sec innan sidan är klar och ibland kommer det att det inte gick att ladda sidan. Har prövat firefox också med samma resultat. Alltså det är början där den sölar alltså lite av en "delayed" effekt innan den kommer in på själva sidan. När jag väl är inne så på sidan så laddar den som vanligt det är börja då webläsaren är vit och står och tuggar ca 5-15 sec innan själva innehållet börja visa.

Formaterade och installerade om hela burken men samma sak nu igen verkar komma efter att datan varit på ett tag vet inte. Har "felsökt" om det va min router men icke sa nicke samma problem med nätverksladden direkt i datan utan via wifi routern.

Speedtestat med olika resultat hela tiden kollat med internet leverantör och det är inga problem hos dom. Fiber 100/100 bbb
brukar få 90/80 men nu är det olika hela tiden sällan som det alltid har varit

Har kollat virus, malware, kört ccleaner, tagit bort cookies mm.

Windows 7 Home Premium 64bit sp1
Intel Core i7-2600 Cpu @ 3.40ghz
16gig ram
nvidia geforce gtx 580
1 tb hdd

Snälla HJÄLP!!

Permalänk
Medlem

Du har ju i princip provat allt. Har du fler enheter i nätverket som har samma problem?
Blev inte klok på om du har kopplat förbi din router, dvs rakt in i modemet/nätverksuttaget?

Permalänk
Skrivet av HerrNilsson:

Du har ju i princip provat allt. Har du fler enheter i nätverket som har samma problem?
Blev inte klok på om du har kopplat förbi din router, dvs rakt in i modemet/nätverksuttaget?

Ja precis alltså kabel direkt ifrån utaget till bruken. Fattar inte ett skit varför den håller på vissa sidor laddar inte ens och det kommer upp att det inte går att ladda sidan sen finns det en knapp på meddelandet där det står hämta igen och då funkar det direkt.

Laddar sidor på min ipad/smartlur och det är inga problem dom är kopplade till wifi som är wpa2 skyddat.