Permalänk
Medlem

Dator v3 full vattenkylning

Datorns komponenter:
CPU: Intel core i7 3770k
RAM: 16GB Corsair Vengance 1600MHz CL10 2X8GB
Moderkort: ASUS Maximus V Formula
Grafikkort: ASUS AMD Radeon HD7970 DirectCUII i 2x CrossfireX
Nätagg: Corsair AX750
SSD: OCZ Agility 3 120GB
HDD: 2TB Seagate Barracuda

Vattenkylning:
CPU Block: EK-Supremacy - Acetal + Nickel
Pump: Phobya DC12-400 (EK-DCP 4.0)
Reservoar: Alphacool Single 5,25"
Radiatorer: Antec 920 radiatorn 1X120mm, Alphacool NexXxoS Pro II 2X120mm
Kylmedium: EK-Ekoolant Blood RED

Kringutrustning:
Tangentbord: Steelseries 7G
Mus: Cyborg R.A.T 9
Musmatta: XFX WarPad
Headset: Sennheiser PC360
Skärm: Samsung 23" SyncMaster SA750D, LG 24" Flatron W2442PE

Dator v3 full vattenkylning

Permalänk

du border utnyttja CPU-mosfet vattenkylningen! det kommer envart kosta dej cirka 10kr slang

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mickesven:

du border utnyttja CPU-mosfet vattenkylningen! det kommer envart kosta dej cirka 10kr slang

Jo, jag va lite lat och använde de redan klippta slangarna från AMD bygget så tog inte med den. Om jag skulle skaffa vattenkylning till grafikkorten så ska jag fixa det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av swesen:

Jo, jag va lite lat och använde de redan klippta slangarna från AMD bygget så tog inte med den. Om jag skulle skaffa vattenkylning till grafikkorten så ska jag fixa det.

OMG... Sätter 1p tills du har fått tummen ur. -.-

Visa signatur

[Phanteks Enthoo Pro TG] [ASUS ROG Strix 850W Vit] [Delidad i7 7700K] [Corsair iCUE Hydro H150i ELITE CAPELLIX Vit] [Corsair Vengeance RGB PRO SL DDR4 16GB 3200MHz/CL16 Vit] [ASUS Z270-F] [Gigabyte RTX 2070 Super 8GB GAMING OC Vit] [C:WD Black SSD 256GB M.2, E:Seagate Firecuda 1TB, F:Samsung 860 EVO 1TB, G:Seagate IronWolf 4TB & H:Seagate Momentus XT 7200.1 500]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ant3:

OMG... Sätter 1p tills du har fått tummen ur. -.-

Hahaha, då kommer det nog stanna på 1p ett tag, är väldigt lat. Plus att det tar minst 2h att tömma, ändra, fylla, tömma på luft osv.

Permalänk

du måste ju vattenkyla grafikkorten! Annars riktigt nice

Visa signatur

I5 2500K 4,5Ghz, Gigabyte Z68-UD3H-B3, XFX Radeon 6870 1GB "Double Dissapation", Ocz Agility 3 60GB SSD, Western Digital 500GB HDD, Corsair 8GB XMS3 1600Mhz, Corsair 650D, Corsair TX650W

Permalänk
Medlem
Skrivet av RasmusKvist:

du måste ju vattenkyla grafikkorten! Annars riktigt nice

Det är nästa punkt på listan, har till och med låst upp volten på båda, men 2600kr till är ganska mycket, och som student så är det ca 3 månaders inkomster.

Permalänk
Medlem

Jag ser potential i bygget! Kom igen nu och få månaderna att rulla på!

Visa signatur

Futureproofing explained
Temp "sensorers" riktiga utseende!
^Är även anledningen till att inte alla program visar samma temperatur på samma hårdvara.
Ryzen 7800x3D | TUF GAMING B650-PLUS | Asus 4070 || 8700k | Aorus gaming k3 | XFX core 650 Bronze | 1070ti | Fractal Design XL R2 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pan.Pan:

Jag ser potential i bygget! Kom igen nu och få månaderna att rulla på!

Hoppas att sista delarna kommer imorgon, Inet skickade idag.

Permalänk
Medlem

Ska du byta till VK på grafikorten? De som är så snygga!

Permalänk
Medlem
Skrivet av zetra98:

Ska du byta till VK på grafikorten? De som är så snygga!

De är väldigt snygga men tyvärr inte så bra som alla verkar tro, det finns inge utrymme för överklockning överhuvudtaget. Och med vattenkylning på så kan jag överklocka ifrån 925MHz till 1200MHz och få lägre temperatur, har bara ett kort för tillfället men det har gått på 100% hela helgen och står nu på 61c helt utan en enda fläktar igång.

Permalänk
Medlem

Kan du ta en bild på hur 360raden är monterad? ^^

Visa signatur

- Xbox One Series X -
- Mac Mini M1 -
- MacBook Pro 14 M3 Pro -
- iPhone 15 Pro -

Permalänk
Medlem
Skrivet av KaakaaN:

Kan du ta en bild på hur 360raden är monterad? ^^

Den är väldigt fult upphängd i två skruvar. Då jag inte har någon dremmel så har jag inte kunnat göra så mycket med frontplåten.
Tänkte att jag skulle försöka hitta något ställe att beställa utskuren plåt, men som det sitter nu funkar och jag har inget behov av att det ska se snyggt ut bakom frontpanelen.

Om du fortfarande vill ha en bild kan jag fixa en.