Köp av nätverkskort.. Vilken skall man ta?

Permalänk

Köp av nätverkskort.. Vilken skall man ta?

Tjenare!

Mitt inbyggda LAN på mitt ASUS P8Z77-V Pro håller på och spökar och jag tror att det är nått kasst med det..

Jag kollar därmed på ett nytt nätverkskort i PCI x1 formen men vet inte vilket jag skall ta då jag inte har någon aning om varför den ena är bättre än den andra..

Jag har kollat på Intel Gigabit EXPI9301CT eller Intel Pro/1000CT men är ganska splittrad..

Vad skall man tänka på när man handlar nätverkskort?
Är det bara hastigheten eller är det nått annat som spelar in?

Jag spelar mycket samt kör mycket YouTube i 1080 och betalar gärna extra för stabila grejer,
Skall ha bra grejer så min budget ligger på 400-500.

Ifall någon har rekommendationer på andra kort så är jag öppen för förslag

tack i förväg

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bideberg92:

Jag har kollat på Intel Gigabit EXPI9301CT eller Intel Pro/1000CT men är ganska splittrad..

Vad skall man tänka på när man handlar nätverkskort?
Är det bara hastigheten eller är det nått annat som spelar in?

Vad är du splittrad över dom emellan? Det är samma kort om du kikar på modellbeteckningen och inte produktnamnet. Enda som skiljer är att den ena är 'bulk' så du inte får med en snygg låda och sånt.

Intel gör bra nätverkskort och oavsett vad du köper (om det så vore från någon sopig tillverkare) så är det inte tillräckligt känsligt eller krävande för att du ska märka någon skillnad för dina behov.

Med andra ord, köp det du kollar på!

Permalänk
Medlem

Jag skulle vilja sträcka mig till att säga att det inte är någon avgörande skillnad på olika kort.
Alla klarar 100baseT och 1000baseT och det är en gammal väl beprövad standard.
Så låt priset avgöra.

Jag hade köpt ett billigt kort för 79kr:
http://www.webhallen.com/se-sv/hardvara/128007-tp-link_natver...