Permalänk
Medlem

Fattar inte varför folk inte köper Ownit fiberbredband. E så jäkla nöjd med mitt, ingår dessutom i vår avgift på 2727kr/mån.
Har 100/100Mbit idag, men kommer få 1000/1000mbit på tisdag för 199kr/mån. Det är en bra deal. Jag ville egentligen bara testa och se hur pass mkt mer jag får ut av det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av WDac:

Bahnhof har 100/100, Bahnhof lämnar inte ut dina personuppgifter (PUL)

Telia lämnar ut din info..

Tyvärr spelar det mindre roll eftersom stadsnät leverantören kan bli tvingade att göra det istället då

Skaffa anonine så sitter du säkert.

Har haft alltele 100/10 och fick ut 120/70 så jag va toknöjd.bra ping till alla spel med.Tyvär fanns dom ej dit jag flyttade så nu kör jag bb2 100/100 och fungerar bra dom med

Visa signatur

╔ Corsair 32GB DDR4 CL15 3000Mhz VENGEANCE RGB ■
╠ ASUS-ROG-MAXIMUS-X-HERO ■ ASUS-ROG-STRIX-RTX2070-OC ■ i7 8700K
╠ DeepCool Captain 280EX RGB ■ 2x Samsung 970 EVO 500GB■
╠ Deepcool NEW ARK 90 Electro Limited Edition NR58 ■ XFX PRO1000W Limited Black Edition
╚ Samsung SE790C 34" Ultrawide 3440x1440@75Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av I Kill:

Fattar inte varför folk inte köper Ownit fiberbredband. E så jäkla nöjd med mitt, ingår dessutom i vår avgift på 2727kr/mån.
Har 100/100Mbit idag, men kommer få 1000/1000mbit på tisdag för 199kr/mån. Det är en bra deal. Jag ville egentligen bara testa och se hur pass mkt mer jag får ut av det.

För att det är AllTele, Bahnhof, Bixia, T3, Telia Bredband,Universal och Tyfon man har att välja bland för fiberbredband i lägenheten.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av WDac:

Har kört med Bahnhof 4 år fiber ALDRIG varit nere pga Bahnhof, det har varit nere 2 gånger en gång pga strömavbrott i staden samt en full jävel på krävmaskin som grävde på fel plats.

Det är faktiskt underbart hur ofta detta händer -_- Blir av med både Tele 2 (TV) och mitt internet (Riksnet) ett par gånger om året för att någon grävmaskin inte följer den karta de har fått över ledningar etc. och gräver där de själva vill..

Skrivet av I Kill:

Fattar inte varför folk inte köper Ownit fiberbredband. E så jäkla nöjd med mitt, ingår dessutom i vår avgift på 2727kr/mån.
Har 100/100Mbit idag, men kommer få 1000/1000mbit på tisdag för 199kr/mån. Det är en bra deal. Jag ville egentligen bara testa och se hur pass mkt mer jag får ut av det.

För att de kanske inte har att tillgå just denna leverantör?

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Sötast

Jag kan inget annat än att rekommendera Telia Fiber (ADSL not so much)

Om du gillar att spela online så kommer du bli nöjd med sveriges bästa peering <5 MS till de flesta servrarna i norden, 5-15 inom europa och 50-80 till USA

Jag har haft 0 minuters nertid sedan jag köpte tjänsten för c:a 2½ år sedan.
Ett extra plus är att Fiberkunder har sitt eget supportnummer, det kan man inte klaga på

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tumnus:

Det är faktiskt underbart hur ofta detta händer -_- Blir av med både Tele 2 (TV) och mitt internet (Riksnet) ett par gånger om året för att någon grävmaskin inte följer den karta de har fått över ledningar etc. och gräver där de själva vill..

För att de kanske inte har att tillgå just denna leverantör?

Menade, att de kunda visa intresse för Ownit el att bostadsrättsföreningen el vad det nu är får något lägger ett avtal med Ownit.

Permalänk
Medlem

Efter att ha läst igenom svaren här och kollat vad företagen kan erbjuda så lutar det åt Bahnhof (kände i slutet att jag valde mellan dom och Telia).
Det lutar också åt 100/10 Mbit/s (har 10/1 just nu och det räcker för mina behov egentligen, men lite bättre kan ju vara kul)

Kommer att vilja köra trådlöst och funderar på router, är någon av de nedanstående prisvärda eller har ni andra förslag?
• D-Link DIR-636L/E
• D-Link DSL-2750B
• Asus RT-N65U

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cinzia:

Efter att ha läst igenom svaren här och kollat vad företagen kan erbjuda så lutar det åt Bahnhof (kände i slutet att jag valde mellan dom och Telia).
Det lutar också åt 100/10 Mbit/s (har 10/1 just nu och det räcker för mina behov egentligen, men lite bättre kan ju vara kul)

Kommer att vilja köra trådlöst och funderar på router, är någon av de nedanstående prisvärda eller har ni andra förslag?
• D-Link DIR-636L/E
• D-Link DSL-2750B
• Asus RT-N65U

Jag skulle säga Netgear WNDR3700 eller D-Link DIR-655

Permalänk
Medlem
Skrivet av I Kill:

Menade, att de kunda visa intresse för Ownit el att bostadsrättsföreningen el vad det nu är får något lägger ett avtal med Ownit.

Numera är de Dock uppköpta av Telenor (Bredbandsbolaget) samt (Ownit) ägs numera av Telenor så man undrar jue hur konkurrensverket tänkte.

Visa signatur

Acer Swift 1 Intel Celeron N4100 8GB Ram Intel HD 600 256GB SSD Asus VP278H
MSi CR720 Intel i3 370M 2,4Ghz 8GB ram GMA HD 500GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Allexz:

Jag kan inget annat än att rekommendera Telia Fiber (ADSL not so much)

Om du gillar att spela online så kommer du bli nöjd med sveriges bästa peering <5 MS till de flesta servrarna i norden, 5-15 inom europa och 50-80 till USA

Jag har haft 0 minuters nertid sedan jag köpte tjänsten för c:a 2½ år sedan.
Ett extra plus är att Fiberkunder har sitt eget supportnummer, det kan man inte klaga på

Jag måste säga att Telias adsl imponerar precis lika mycket som deras fiber gör i förhållande till andra adslleverantörer. För mig har det aldrig varit någon nertid och det har fungerat så bra som jag tror en adsl tjänst kan fungera.

Angående pingen så är Telia, som du säger, den bästa leverantören i Sverige. Dock så är den transatlantiska pingen i cogentco's nät ~80ms så jag tvivlar på att du, hur du än gör, kommer under 100ms till USA.

http://www.cogentco.com/en/network/performance

Permalänk
Skrivet av zin:

Undvik universal telecom, de är för IPRED och kommer att släppa uppgifter om en anmälan för misstänkt fildelning kommer in.

Se "anslutna operatörer". http://web.archive.org/web/20100729234310/http://www.integrit...

Gäller fortfarande. Nu är sidan enkom för Bahnhof, dels för att de vill göra mer reklam för sin specifika ISP, dels för att de vill lyfta fram "5th of July Foundation" som sysslar med integritetsfrågor och yttrandefrihet på internet. Men det finns alltså fler "integritetsmärkta" operatörer än Bahnhof.

Alla ISP:s följer rådande lagstiftning. Men eftersom skrivningarna är sådana att du bara behöver spara uppgifter, utan att någon tid för detta sparande av uppgifter anges, så sparar de integritetsmärkta leverantörerna/ISP:s bara dina uppgifter under en bråkdels sekund. Det innebär i praktiken att dina uppgifter är säkra, de hinner helt enkelt försvinna långt innan någon åklagare eller dyl. begär ut uppgifter (t.ex. vad gäller fildelning).

Vad gäller Universal Telecom så är min erfarenhet utöver kass integritet denna: Jag har haft oerhört mycket lägre hastighet än vad jag skulle ha haft. Ungefär en tredjedel av hastigheten. Och det åtgärdades aldrig. Så välj bort Universal vad ni än gör!

(AllTele köpte upp Universal Telecom 2013-03-27. Om detta innebär fortsatt lika dålig integritet och hastighet för Universals del eller inte vågar jag inte säga ngt om. Men jag skulle nog undvika även AllTele, trots deras integritetsmärkning, om de ger sig i kast med Universal...)

Permalänk
Medlem

Har haft 1000/100 Bahnhof, bredband2 100/100, T3 100/100(Ingår i hyran) och Telia 100/100. Kan säga att Telia fungerat bäst. T3 var direkt värdelöst mot nät utanför Sverige. Bahnhof var helt okej. Bahnhof är nästa lika dyra som Telia. (Bahnhof 389 kr/månaden, Telia 399 kr månaden. )

Visa signatur

Intel Core i9 12900K | ASUS PRIME Z690-P D4 |
Gigabyte Geforce RTX 3080 10GB GAMING OC | Creative Sound BlasterX AE-5 | Corsair Corsair 32GB (4x8GB) | Corsair RM750X 750W v2|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cinzia:

Flyttar till ny lägenhet där man kan få fiberbredband genom

  • AllTele
    Bahnhof
    Bixia
    T3
    Telia Bredband
    Universal
    Tyfon

Någon av er som har erfarenhet av fiberbredband genom dom? Bra/dåliga, hur är kundtjänsten m.m.

jag har banhof men ska btra till t3 eller bredband2
för banhof nätet segar ofta på kvällar dom har letat fel i 5 månader sedan tror dom att min hub ställde till det
men det var samma fel även utan hub så var felet samma så dom reduserar inte priset
så dom rekomedera jag ej jag har 100 upp och ner men segt på kvällen och laggar

Permalänk
Medlem
Skrivet av raggen58:

jag har banhof men ska btra till t3 eller bredband2
för banhof nätet segar ofta på kvällar dom har letat fel i 5 månader sedan tror dom att min hub ställde till det
men det var samma fel även utan hub så var felet samma så dom reduserar inte priset
så dom rekomedera jag ej jag har 100 upp och ner men segt på kvällen och laggar

Jag hoppas att du menar switch eller router och inte hubb, annars har vi utan tvekan redan hittat felet.
Att Bahonhof segar ner nätet på natten är helt enkelt inte sant, iallafall stamnätet, så felet ligger antingen lokalt i din närhet eller i ert stadsnät.

Visa signatur

11600K@5.1 GHz + 32GB Corsair Vengeance RGB PRO 3200@3400 MHz + MSI RTX 2080 Super Gaming X Trio +
WDC Blue SN550 1TB + Black OEM SN730 500GB + Kingston A1000 480GB + A2000 500GB + NV2 1TB + 2TB R10 + RGB most of THE THINGS! + Corsair 4000D Airflow + 2*ZyXEL NSA326 2*3TB @ R1 + Netgear RN2100 4*3TB @ R10 + RN204 4*4TB @ R5 + Synology DS216j 2*4TB @ SHR R1 + DS418 4*8TB @ SHR R6
| tmp: R5 3600@4.2 GHz + 32GB 2666@3066MHz + 2070 8GB + 1 TB NV2 & 512GB SN730

Permalänk
Medlem
Skrivet av raggen58:

jag har banhof men ska btra till t3 eller bredband2
för banhof nätet segar ofta på kvällar dom har letat fel i 5 månader sedan tror dom att min hub ställde till det

Jag har haft Bahnhof runt 5år nu och alltid fått ut över 95/95 Mbit och det har aldrig varit några fel eller segt.

Troligtvis så ligger ditt fel lokalt eller i access nätet (stadsnät/öppet nät) och i sånt fall så kommer det inte spela någon roll om du byter leverantör till T3 eller Bredband2.

Permalänk
Sötast

Och här satt jag och läste en 3 år gammal tråd och var på väg att svara på ett par inlägg....