Permalänk
Medlem

Fiberbredband

Flyttar till ny lägenhet där man kan få fiberbredband genom

  • AllTele
    Bahnhof
    Bixia
    T3
    Telia Bredband
    Universal
    Tyfon

Någon av er som har erfarenhet av fiberbredband genom dom? Bra/dåliga, hur är kundtjänsten m.m.

Permalänk
Medlem

Telia är la inte billiga men det är ofta ett säkert kort vad det gäller stabilitet och kvalitet. I alla fall vad jag har hört.

Visa signatur

Dator 1: AMD Phenom II x6 T1100, Asus Sabertooth 990FX, 16GB Kingston HyperX DDR3 1600MHz, AMD HD6950 2GB, Crucial m4 SSD 128GB, 2x Samsung 1TB 5400 RPM | Dator 2: Intel Core i5 2,6 GHz, 2x4GB DDR3 1600 MHz, Nvidia Geforce GT630, Crucial m4 SSD 128GB | Dator 3: Intel Celeron G530, Gigabyte GA-H61MA-D3V, 8BG Kingston HyperX DDR3 1333MHz, AMD HD5450 512MB, Crucial M4 64GB |

Permalänk
Medlem

Hade rört mig mellan Bahnhof & Telia, de ända jag föredrar.

Telia är i särklass dyrare än alla andra, men levererar ögongodis för cmd pingaren.
Bahnhof är ett mycket bra alternativ för den med mindre plånka.

Visa signatur

Chassi: Fractal R3 Svart | Motherboard: Asus P7H55 | CPU: Intel Core i5 750 @ 3.6GHz | CPU Fan: Zalman CNPS12X | RAM: Corsair XMS3 4x3GB @ 2133MHz | GFX: Gigabyte Radeon 5450 Passiv | PSU: Corsair TX 750W 80+ Bronze | Fans: 5xNexus RealSilent White LED | Sound Devices: ESi Juli@ & Beats By Dre & Eurorack MX1604A

Permalänk
Medlem

Till skillnad från tidigare så har jag haft mest problem nånsin med Telia, både på Fiber o ADSL... Sen att deras router suger getpung, ursäkta språket, hjälper iaf mig i valet med.

Hade valt Bahnhof eller T3, har T3 nu och inte haft problem me dem på 6 månader iaf.

Visa signatur

*Citera för svar*
Work smart, not hard.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av zatheer:

Telia är la inte billiga men det är ofta ett säkert kort vad det gäller stabilitet och kvalitet. I alla fall vad jag har hört.

Telia var den värsta skiten jag stöttpå.
Låg utan internet i 6månader, och de sa gång på gång att det skulle lösa sig.

Men detta kanske bara var ett engångsfall, har hört att de ska vara bra annars teras Thomson router man brukar *** raderat *** [fungerar dåligt]

over and out.

ursäkta språket men jag använder sånt mot telia

Dåligt språk
Visa signatur

ffffffffc

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sushifrukt:

Till skillnad från tidigare så har jag haft mest problem nånsin med Telia, både på Fiber o ADSL... Sen att deras router suger getpung, ursäkta språket, hjälper iaf mig i valet med.

Hade valt Bahnhof eller T3, har T3 nu och inte haft problem me dem på 6 månader iaf.

Och varför skulle du då använda den routern?

Permalänk
Medlem

Jag har Telia fiber i min lägenhet och skaffade 100/100 megabit för några dagar sedan. Mejlade supporten och gav dem min adress, personnummer och numret på nätverksuttaget i min lägenhet sedan skickade de en beställningsbekräftelse via email. Nu har jag ett abonnemang med endast 3 månader bindningstid och ingen pissig thomson router (vad du än gör använd inte den skiten) Köper egen router om några dagar, kör just nu med kabeln direkt i väggen och det fungerar bra. Får cirka 95/85.

Permalänk
Medlem

Har telia fiber, ringde deras support, ungefär så här lät det:

J:JAG
T:TELIA

T:Hej och välkommen till kundtjänst hur kan jag hjälpa dig...
J:ja hej jag har sån här fiber och undrar hur man öppnar portar!
T: okej, för att få hjälp med sånt måste du prenumerera på våran premiumsupport!
*klick*

bra support från sveriges typ största nätleverantör?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vincent:

Har telia fiber, ringde deras support, ungefär så här lät det:

J:JAG
T:TELIA

T:Hej och välkommen till kundtjänst hur kan jag hjälpa dig...
J:ja hej jag har sån här fiber och undrar hur man öppnar portar!
T: okej, för att få hjälp med sånt måste du prenumerera på våran premiumsupport!
*klick*

bra support från sveriges typ största nätleverantör?

Du vill att Telia skall tala om för dig hur du öppnar en port på din dator ?
Vilka portar du valt att ha öppna på din brandvägg har ju faktiskt ingenting med Telias tjänst att göra..

Jag har goda erfarenheter av Telia, framförallt av deras support, men jag hade nog ändå valt Bahnhof av andra skäl; De har väldigt bra service med IPv6 och liknande. Bra anonymiseringstjänster etc.

Permalänk
Avstängd

Har Alltele/fd Blixtvik 100/100 och är sjukt nöjd med min lina. Är det Zitius nätet huset är kopplat till hade jag lätt valt Alltele.

Visa signatur

Acer Aspire TimelineX 3820TG - Corsair F60

Permalänk
Medlem

Kan rekommendera Bahnhof..

Visa signatur

R7 5800X3D | MSI X470 GAMING PLUS | 32GB 3200MHz CL16 | Powercolor Radeon RX 5700XT 8GB Red Dragon | Samsung 850 EVO 500GB | Samsung 860 EVO 1TB | Kingston A2000 1TB | 2x 3TB HDD | Seasonic FOCUS Plus 650W Gold

Permalänk

Telia har bara varit ett helvete för mig tyvärr. Så jag kan inte rekommendera dem.

Visa signatur

Stationär: GIGABYTE 990fxa-UD3 | AMD FX-8120 @ 4,2GHz, Kyls med: Cooler Master Hyper 412s | 8GB RAM 1600mhz @1866mhz| XFX Radeon HD 6950 2GB Dual Fan | Antec 550w VP550M | 2TB Seagate Barracuda 7200rpm 64mb buffertminne | Cooler Master Elite 430
Laptop(gammal jävel): Packard Bell Easy Note MX51 | AMD Turion X2 TL-56 @ 1,8ghz | 2gb ram (stock 1gb) | Geforce GO 6100 256mb | 149gb hårddisk

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av LucasSj:

Telia var den värsta skiten jag stöttpå.
Låg utan internet i 6månader, och de sa gång på gång att det skulle lösa sig.

Men detta kanske bara var ett engångsfall, har hört att de ska vara bra annars teras Thomson router man brukar få suger mer *** än brittney spears,

over and out.

ursäkta språket men jag använder sånt mot telia

Har 8 Mbit/s har Telias router och får 7,83 så vad är fel med deras router!

Permalänk
Medlem

Har själv Telias 100/100 Fiber, har fixat så jag har fått en Inteno box av dem så att man slipper köra den förskräckliga thompson routern som dom prackar på en.

Är nöjd med hur bredbandet fungerar, den enda gången som det har gått ner på 1.5år är när jag flyttat på utrustning här hemma så att strömkablar hoppat ur osv.

Kostar lite mera, men det tycker jag att det är värt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av LucasSj:

Telia var den värsta skiten jag stöttpå.
Låg utan internet i 6månader, och de sa gång på gång att det skulle lösa sig.

Men detta kanske bara var ett engångsfall, har hört att de ska vara bra annars teras Thomson router man brukar få suger mer *** än brittney spears,

over and out.

ursäkta språket men jag använder sånt mot telia

Generellt, så använd ingen utrustning från en ISP, finns undantag som bekräftar regeln men problemen blir mindre om du köper ex D-link DSL-320T eller 320B.

Visa signatur

Dator 1: AMD Phenom II x6 T1100, Asus Sabertooth 990FX, 16GB Kingston HyperX DDR3 1600MHz, AMD HD6950 2GB, Crucial m4 SSD 128GB, 2x Samsung 1TB 5400 RPM | Dator 2: Intel Core i5 2,6 GHz, 2x4GB DDR3 1600 MHz, Nvidia Geforce GT630, Crucial m4 SSD 128GB | Dator 3: Intel Celeron G530, Gigabyte GA-H61MA-D3V, 8BG Kingston HyperX DDR3 1333MHz, AMD HD5450 512MB, Crucial M4 64GB |

Permalänk
Medlem

Telia... Suck...
Skulle få fiber i vintras och garanterat i maj. Vi har inte fått det ännu. Det har skjutits upp och skjutits upp.
Alla grejer har vi fått och nu i fredags skulle det fungera. Men det kom inget för att något var tydligen trasigt och nu är det två veckors väntetid på att det ska fixas.

Rekommenderar INTE telia.
Vill du inte ha ett helvete ska du välja vad som helst förutom telia..... (när det väl är igång vet jag inte om telia är bra, antagligen så är det väl det)

Permalänk
Medlem

Du kan numera få fiber ut Telia O-Smart, lär dock ta ett antal samtal innan du lyckas få någon på deras beställningsavdelning att förstå att det gå då de indoktrinerar alla till att sälja med deras router.

Det enda man vet om Telia är att man kommer få lika många olika svar som samtal man gör till deras support
Som Vincent sagt ovan i tråden så hjälper endast deras vanliga support till folk som inte kan koppla in rätt sladd på rätt ställe i utrustningen, all övrig support kostar 20kr/minut.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oldskool:

Du vill att Telia skall tala om för dig hur du öppnar en port på din dator ?
Vilka portar du valt att ha öppna på din brandvägg har ju faktiskt ingenting med Telias tjänst att göra..

Jag har goda erfarenheter av Telia, framförallt av deras support, men jag hade nog ändå valt Bahnhof av andra skäl; De har väldigt bra service med IPv6 och liknande. Bra anonymiseringstjänster etc.

Jag antar att portar har med internet å göra? Därför jag ringde å frågade? Hade jag vetat hade jag inte ringt för det första?

Permalänk

Har Telia fiber, bästa internet jag haft.
Aldrig krånglat, bra kundtjänst, bra router, bra hastighet..
Byt också ut ordet "bra" till "grym"
Kör BF3 på ULTRA och har 70+ FPS. Pinget jag har är vanligtvis runt 11..

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Chassi: Cooler Master HAF 912 Plus Svart Processor: i5 3570K (Ivy Bridge) RAM: 8 GB Grafikkort: GeForce GTX 670, Kepler PSU: 550W Hårddisk: 120GB SSD + 2TB HDD Ned/Uppkoppling: 100/50 Skärm: Acer LED 27'' Headset samt Tangentbord: Razer Megalodon och Razer Lycosa

Permalänk
Medlem

Vad jag har hört så fungerar telia fiber bra, inge större klagomål. Men deras "smart gateway" är totalt hästskit. Alla märker det inte och för att surfa och spela vanligtvis fungerar den okej. Men för vissa spel typ WoW och många source spel (css, DoD source mm.) fungerar knappt alls och det ända telia gör är att sitta på deras höga fina stol och säga "Finns inga problem med våran gateway, det är din dator eller annat kul" vilket inte stämmer för fem öre.
Jag lägger min röst på Bahnhof.

Visa signatur

Maximus X Hero - 8700k @5.1GHz - H115i - 32GB LPX@3466MHz - MSI 980Ti Gaming - EVGA SuperNova 750 G2 - Asus vg248qe - FD R5

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Cinzia:

Flyttar till ny lägenhet där man kan få fiberbredband genom

  • AllTele

  • Bixia
    T3

  • Universal
    Tyfon

Någon av er som har erfarenhet av fiberbredband genom dom? Bra/dåliga, hur är kundtjänsten m.m.

Dessa två är säkra kort.. Telia har stabilitet och bra ping (oftast) på sin sida. Det som avskräcker dock är deras priser och deras totalt inkompetenta kundtjänst. Bahnhof är inte lika stabila som Telia men är dock billigare och har en bättre kundstjänst.

För att inte snacka om Telias totalt värdelösa utrustning du får med.. För det priset du betalar så borde väl deras router etc. vara bättre än konkurrenterna? Nää då.. Den ska tom. vara sämre än de flesta och överhetta, lägga av och helt enkelt vara totalt värdelös..

Skrivet av Vincent:

Har telia fiber, ringde deras support, ungefär så här lät det:

J:JAG
T:TELIA

T:Hej och välkommen till kundtjänst hur kan jag hjälpa dig...
J:ja hej jag har sån här fiber och undrar hur man öppnar portar!
T: okej, för att få hjälp med sånt måste du prenumerera på våran premiumsupport!
*klick*

bra support från sveriges typ största nätleverantör?

Skatta dig lycklig att du inte tvingas förklara för kvinnan/mannen i telefonen om att han sitter på en kundtjänst och borde ta kontakt med en tekniker för att du behöver hjälp. När jag hade Telia så var denna dialog vardagsmat..

T: Välkommen till Telias kundtjänst, vad kan jag stå till tjänst med?
J: Hej, jag har bredband hos er och jag undrar varför det inte fungerar som det ska..
T: Har du provat X, Y, Z, P, O och Q?
J: *Förklarar att jag faktiskt har satt in routern..*
T: Okej.. *Följs upp av 30 minuter av upprepningar av ovannämda saker*
J: Ja jag har gjort det för 10:e gången..
* Nu har man suttit i deras kundtjänst i 45 minuter*
J: Kan man få tala med en tekniker?
T: Vänta ska bara se om jag kan hitta en..
J *Vänta 10 minuter..*
T: Tyvärr... Den sista gick hem för en kvart sen.. (!!!)

Summan av det hela.. Denne person har hållit mig kvar vid telefonen i nästan en timme ist för att kontakta en tekniker.. Denne tekniker har dessutom hunnit gå hem under denna tid (kl. 16.00 på en torsdag btw) och jag får tydligen vänta tills på måndag. Om jag nu inte vill lyssna på en praktikant som de har satt vid telefonen dvs. För att inte snacka om deras skitsnack angående "Det är inte hos oss utan hos dig som felet är.." Trots att man kan bevisa att allt fungerar hos dig..

Skrivet av FreppyCTRL:

Har Telia fiber, bästa internet jag haft.
Aldrig krånglat, bra kundtjänst, bra router, bra hastighet..
Byt också ut ordet "bra" till "grym"
Kör BF3 på ULTRA och har 70+ FPS. Pinget jag har är vanligtvis runt 11..

Skickades från m.sweclockers.com

Vad har din FPS med Telia att göra? Det som gör att Telia är så pass åtråvärda är inte pingen inom Sverige utan deras ping till utländska servrar där den är extremt bra. Telia borde dock strukturera om hela deras kundservice..

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem

Bahnhof har 100/100, Bahnhof lämnar inte ut dina personuppgifter (PUL)

Telia lämnar ut din info..

Visa signatur

|Workstation: AMD Ryzen 9 7900X 4.7GHz | ASRock X670E | AMD Radeon 7900 XT | 32GB DDR5 | NVMe 2.0TB | HDD 4.0TB |
|VMware rig: AMD Threadripper 2920x | ASUS PRIME X399-A | 24GB DDR4 | 10TB Storage |
|HTPC: AMD Ryzen 3 2200G 3.7 GHz | Gigabyte B450M DS3H | Radeon Vega 8 | 8GB RAM | SSD 120GB | *Test rig för div Linux distar, drivers m.m.

Permalänk
Medlem

Svårt val med tanke på hur stora skillnader det är i både pris, support och kompetens i företaget. Tex. T3 är relativt billiga sist jag hade dem men deras support kunde vara bättre. Och Bahnhof skall man ju starta med, skaffar du det kan du räkna med många nertider. Har du pengar kan du ju ta Telia, är inget stort fan av dem men de har i alla fall bäst routing, vilket innebär att pingtiderna blir ganska låga.

Undvik universal telecom, de är för IPRED och kommer att släppa uppgifter om en anmälan för misstänkt fildelning kommer in. Är mycket att tänka på, finns en lista där ute med bredbandsbolag som är emot just IPRED lagen och kommer inte ge ut uppgifter oavsett hur mycket hot om anmälningar som kommer in. T3 är en av dem. Skall se om jag kan leta upp listan. Nope, hittade inget relevant :/

Skrivet av Vincent:

Har telia fiber, ringde deras support, ungefär så här lät det:

J:JAG
T:TELIA

T:Hej och välkommen till kundtjänst hur kan jag hjälpa dig...
J:ja hej jag har sån här fiber och undrar hur man öppnar portar!
T: okej, för att få hjälp med sånt måste du prenumerera på våran premiumsupport!
*klick*

bra support från sveriges typ största nätleverantör?

*** raderat ***

Meme
Permalänk
Medlem
Skrivet av Elghinnarisa:

Vad jag har hört så fungerar telia fiber bra, inge större klagomål. Men deras "smart gateway" är totalt hästskit. Alla märker det inte och för att surfa och spela vanligtvis fungerar den okej. Men för vissa spel typ WoW och många source spel (css, DoD source mm.) fungerar knappt alls och det ända telia gör är att sitta på deras höga fina stol och säga "Finns inga problem med våran gateway, det är din dator eller annat kul" vilket inte stämmer för fem öre.
Jag lägger min röst på Bahnhof.

Telia har gått ut och sagt att det var fel på deras routrar, men det blev ju fixat för länge sen (bypassa och köra egen utrustning på insidan).
Har haft Telia adsl sen det kom, aldrig problem. (Om man inte räknar kablar som gått av)
Pingen mot utlandet är helt underbar. Inte som med AllTele där man har 100ping mot europa och 300+ mot USA.

Ser många som snackar om dålig support, vad tror ni det är för personer som sitter på de jobben?
Alla jävla idiot frågar är faktiskt det som behövs till majoriteten. Börjar man med "Har du stoppat i sladdarna?" så löser man typ 30% direkt.
Hur många tror ni bryr sig om sitt jobb? Är det någon som kan någon blir den personen nog flyttat ganska snabbt och en ny f19 tar platsen

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Medlem
Skrivet av WDac:

Bahnhof har 100/100, Bahnhof lämnar inte ut dina personuppgifter (PUL)

Telia lämnar ut din info..

Skrivet av zin_90:

Svårt val med tanke på hur stora skillnader det är i både pris, support och kompetens i företaget. Tex. T3 är relativt billiga sist jag hade dem men deras support kunde vara bättre. Och Bahnhof skall man ju starta med, skaffar du det kan du räkna med många nertider. Har du pengar kan du ju ta Telia, är inget stort fan av dem men de har i alla fall bäst routing, vilket innebär att pingtiderna blir ganska låga.

Undvik universal telecom, de är för IPRED och kommer att släppa uppgifter om en anmälan för misstänkt fildelning kommer in. Är mycket att tänka på, finns en lista där ute med bredbandsbolag som är emot just IPRED lagen och kommer inte ge ut uppgifter oavsett hur mycket hot om anmälningar som kommer in. T3 är en av dem. Skall se om jag kan leta upp listan. Nope, hittade inget relevant :/

Alla operatörer är ju idag tvingade att logga ip-adresser så ipred är ganska utspelad i sig.

Visa signatur

Dator 1: AMD Phenom II x6 T1100, Asus Sabertooth 990FX, 16GB Kingston HyperX DDR3 1600MHz, AMD HD6950 2GB, Crucial m4 SSD 128GB, 2x Samsung 1TB 5400 RPM | Dator 2: Intel Core i5 2,6 GHz, 2x4GB DDR3 1600 MHz, Nvidia Geforce GT630, Crucial m4 SSD 128GB | Dator 3: Intel Celeron G530, Gigabyte GA-H61MA-D3V, 8BG Kingston HyperX DDR3 1333MHz, AMD HD5450 512MB, Crucial M4 64GB |

Permalänk
Medlem
Skrivet av zatheer:

Alla operatörer är ju idag tvingade att logga ip-adresser så ipred är ganska utspelad i sig.

men Bahnhof hänvisar till PUL och lämnar inte ut info i ärenden för fildelning...

Visa signatur

|Workstation: AMD Ryzen 9 7900X 4.7GHz | ASRock X670E | AMD Radeon 7900 XT | 32GB DDR5 | NVMe 2.0TB | HDD 4.0TB |
|VMware rig: AMD Threadripper 2920x | ASUS PRIME X399-A | 24GB DDR4 | 10TB Storage |
|HTPC: AMD Ryzen 3 2200G 3.7 GHz | Gigabyte B450M DS3H | Radeon Vega 8 | 8GB RAM | SSD 120GB | *Test rig för div Linux distar, drivers m.m.

Permalänk
Medlem
Skrivet av zin:

Svårt val med tanke på hur stora skillnader det är i både pris, support och kompetens i företaget. Tex. T3 är relativt billiga sist jag hade dem men deras support kunde vara bättre. Och Bahnhof skall man ju starta med, skaffar du det kan du räkna med många nertider. Har du pengar kan du ju ta Telia, är inget stort fan av dem men de har i alla fall bäst routing, vilket innebär att pingtiderna blir ganska låga.

Undvik universal telecom, de är för IPRED och kommer att släppa uppgifter om en anmälan för misstänkt fildelning kommer in. Är mycket att tänka på, finns en lista där ute med bredbandsbolag som är emot just IPRED lagen och kommer inte ge ut uppgifter oavsett hur mycket hot om anmälningar som kommer in. T3 är en av dem. Skall se om jag kan leta upp listan. Nope, hittade inget relevant :/

Har kört med Bahnhof 4 år fiber ALDRIG varit nere pga Bahnhof, det har varit nere 2 gånger en gång pga strömavbrott i staden samt en full jävel på krävmaskin som grävde på fel plats.

Visa signatur

|Workstation: AMD Ryzen 9 7900X 4.7GHz | ASRock X670E | AMD Radeon 7900 XT | 32GB DDR5 | NVMe 2.0TB | HDD 4.0TB |
|VMware rig: AMD Threadripper 2920x | ASUS PRIME X399-A | 24GB DDR4 | 10TB Storage |
|HTPC: AMD Ryzen 3 2200G 3.7 GHz | Gigabyte B450M DS3H | Radeon Vega 8 | 8GB RAM | SSD 120GB | *Test rig för div Linux distar, drivers m.m.

Permalänk
Medlem
Skrivet av WDac:

men Bahnhof hänvisar till PUL och lämnar inte ut info i ärenden för fildelning...

PUL gäller ja. Men de måste logga och de måste uppge info till polisen, vare sig de vill eller inte. Är de tvungna så kommer bara polisen med ett tillstånd för sk husrannsakan så får de hämta alla uppgifter som de vill i ärendet.

Hänvisa till PUL så mycket de vill men det är olagligt att hindra polisens arbete och de har metoder om de vill ha informationen.

Visa signatur

Dator 1: AMD Phenom II x6 T1100, Asus Sabertooth 990FX, 16GB Kingston HyperX DDR3 1600MHz, AMD HD6950 2GB, Crucial m4 SSD 128GB, 2x Samsung 1TB 5400 RPM | Dator 2: Intel Core i5 2,6 GHz, 2x4GB DDR3 1600 MHz, Nvidia Geforce GT630, Crucial m4 SSD 128GB | Dator 3: Intel Celeron G530, Gigabyte GA-H61MA-D3V, 8BG Kingston HyperX DDR3 1333MHz, AMD HD5450 512MB, Crucial M4 64GB |

Permalänk

hej har en fråga angående fiber nät, ringde igår till bredbandsbolaget och skulle byta mitt abonemang från 20-3 adsl till fiber 100-100
då fick jag svar att jag kan högst få 100-10, mitt fråga lyder ,är det inte så att när det gäller fiber teknik ,då finns det inget hinder samma hastighet båda håll eller ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av intel&nvidia fan:

hej har en fråga angående fiber nät, ringde igår till bredbandsbolaget och skulle byta mitt abonemang från 20-3 adsl till fiber 100-100
då fick jag svar att jag kan högst få 100-10, mitt fråga lyder ,är det inte så att när det gäller fiber teknik ,då finns det inget hinder samma hastighet båda håll eller ?

Mjo, men dom begränsar ju hastigheten till det, men däremot telia erbjuder 100/100 och desutom skall dom erbjuda 1000/100 om ett tag..
Jag ser inget fel med telia jag har själv telia och inga problem alls, jag har bara 10/10 och jag får ut ungefär 12/20 alltså så ger dom mig mer upload än vad dom utlovar, jag tackar inte nej till det