Permalänk

Hjälp med 560TI

Hejsan! Sitter nu här med mitt ASUS GTX 560 TI DIRECT CUII!

Jag har förnuvarande 2 st skärmar inkopplade via DVI och jag undrar kan jag koppla in min 42tums HD tv med? Isf hur gör jag ? Ska jag göra det via det sista uttaget, vilket jag tyvärr inte vet namnet på..

Tacksam försvar!

Permalänk
Moderator
Brons i quiz

ditt grafikkort stödjer inte 3 skärmar.

Visa signatur

Citera om du vill ha svar!
Tycker du om sidospår? :D Besök The Wiki Game
Har du fråga angående modereringen? PM till Moderatorerna eller Kontaktformulär

Permalänk
Skrivet av EvilWord:

ditt grafikkort stödjer inte 3 skärmar.

Men att köpa ett slavkort? Vad kan då rekommenderas?

Permalänk
Moderator
Brons i quiz
Skrivet av SverigesTs:

Men att köpa ett slavkort? Vad kan då rekommenderas?

då ska det fungera. sen beror på hur mycket du vill betala för ett till kort? eller så kan du köpa ett till 560Ti och köra SLI.

Visa signatur

Citera om du vill ha svar!
Tycker du om sidospår? :D Besök The Wiki Game
Har du fråga angående modereringen? PM till Moderatorerna eller Kontaktformulär

Permalänk
Medlem
Skrivet av SverigesTs:

Hejsan! Sitter nu här med mitt ASUS GTX 560 TI DIRECT CUII!

Jag har förnuvarande 2 st skärmar inkopplade via DVI och jag undrar kan jag koppla in min 42tums HD tv med? Isf hur gör jag ? Ska jag göra det via det sista uttaget, vilket jag tyvärr inte vet namnet på..

Tacksam försvar!

SverigesTS, youtubern?

Tror inte ditt kort stödjer ett tredje, så köp ett till och kör SLI. Antar att det är display porten som du menar!

Visa signatur

Chassi: Phanteks Evolv X || Mobo: MSI Z490 EK X || CPU: i9-10900KF || RAM: G.skill Trident 32GB 3600Mhz || GPU: Inno3D 3080 Frostbite || SSD: 2x WD Blue 1TB NVME || PSU: ASUS Rog THOR 1200W || OS: Windows 10 Pro || Radiatorer: Corsair & Barrow 360mm || CPU-kylare: EKxMSI Monoblock || Bildskärm: Lenovo Y27gq-25

Permalänk
Skrivet av EvilWord:

då ska det fungera. sen beror på hur mycket du vill betala för ett till kort? eller så kan du köpa ett till 560Ti och köra SLI.

Nu syftar jag typ på ett svagt slavkort enbart, alltså inte köra vi SLI.Typ något sådant: http://www.inet.se/produkt/5405160/asus-geforce-en210-1024mb

Hade det fungerat? Alltså nu endast som slavkort inte SLI. Detta är som sagt enbart för att bevaka skrivbordet medans jag spelar på min primära skärm,facebook på min vänstra och temps på den högra med slavkortet.

Permalänk
Skrivet av wipen96:

SverigesTS, youtubern?

Tror inte ditt kort stödjer ett tredje, så köp ett till och kör SLI. Antar att det är display porten som du menar!

haha ja det e jag^^ Nej, men typ ett slavkort inget SLI här enbart slav!;D
Något sådant: http://www.inet.se/produkt/5405160/asus-geforce-en210-1024mb

Permalänk
Medlem
Skrivet av SverigesTs:

haha ja det e jag^^ Nej, men typ ett slavkort inget SLI här enbart slav!;D
Något sådant: http://www.inet.se/produkt/5405160/asus-geforce-en210-1024mb

EDIT: Vet ej om detta funkar. Det kortet stödjer DX 10.3 och Win 7 kräver DX 11, då jag utgår från att du har Win 7!

Visa signatur

Chassi: Phanteks Evolv X || Mobo: MSI Z490 EK X || CPU: i9-10900KF || RAM: G.skill Trident 32GB 3600Mhz || GPU: Inno3D 3080 Frostbite || SSD: 2x WD Blue 1TB NVME || PSU: ASUS Rog THOR 1200W || OS: Windows 10 Pro || Radiatorer: Corsair & Barrow 360mm || CPU-kylare: EKxMSI Monoblock || Bildskärm: Lenovo Y27gq-25

Permalänk
Skrivet av wipen96:

Det bör funka, men förvänta dig inga starka prestationer

Som sagt ska typ bara koppla in antingen en ny skärm eller brudens tv så vi kan se film lättare!
Men det bär fungera alltså`?

Permalänk
Skrivet av wipen96:

EDIT: Vet ej om detta funkar. Det kortet stödjer DX 10.3 och Win 7 kräver DX 11, då jag utgår från att du har Win 7!

Jag har testat det kortet på xp, vista, win7 och win8 så det borde funka bra!

Visa signatur

-

Permalänk
Moderator
Brons i quiz
Skrivet av wipen96:

EDIT: Vet ej om detta funkar. Det kortet stödjer DX 10.3 och Win 7 kräver DX 11, då jag utgår från att du har Win 7!

Skrivet av SverigesTs:

Nu syftar jag typ på ett svagt slavkort enbart, alltså inte köra vi SLI.Typ något sådant: http://www.inet.se/produkt/5405160/asus-geforce-en210-1024mb

Hade det fungerat? Alltså nu endast som slavkort inte SLI. Detta är som sagt enbart för att bevaka skrivbordet medans jag spelar på min primära skärm,facebook på min vänstra och temps på den högra med slavkortet.

jag tror det ska fungera. har en kompis som körde med ett 210 i sin dator och hade som ett slavkort.

Visa signatur

Citera om du vill ha svar!
Tycker du om sidospår? :D Besök The Wiki Game
Har du fråga angående modereringen? PM till Moderatorerna eller Kontaktformulär

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheCoLdSniPer:

Jag har testat det kortet på xp, vista, win7 och win8 så det borde funka bra!

Då är det confirmat, kom på att DX 11osv, endast har med spel att göra.

Visa signatur

Chassi: Phanteks Evolv X || Mobo: MSI Z490 EK X || CPU: i9-10900KF || RAM: G.skill Trident 32GB 3600Mhz || GPU: Inno3D 3080 Frostbite || SSD: 2x WD Blue 1TB NVME || PSU: ASUS Rog THOR 1200W || OS: Windows 10 Pro || Radiatorer: Corsair & Barrow 360mm || CPU-kylare: EKxMSI Monoblock || Bildskärm: Lenovo Y27gq-25

Permalänk
Skrivet av TheCoLdSniPer:

Jag har testat det kortet på xp, vista, win7 och win8 så det borde funka bra!

Nu kommer idiot Simon in här igen, kom just nu på att jag kör på et Asrock b75 pro3 med två st 16x portar. Detta kortet är 2.0, men fungerar det ändå eller ska jag leta upp ett annat slavkort med 16x? Detta typ:http://www.inet.se/produkt/5409548/msi-geforce-210-1024mb-ddr...

Kan typ inget på denna biten så kanske länka ett ok slavkort som fungerar? <3

Permalänk
Medlem
Skrivet av SverigesTs:

Nu kommer idiot Simon in här igen, kom just nu på att jag kör på et Asrock b75 pro3 med två st 16x portar. Detta kortet är 2.0, men fungerar det ändå eller ska jag leta upp ett annat slavkort med 16x? Detta typ:http://www.inet.se/produkt/5409548/msi-geforce-210-1024mb-ddr...

Kan typ inget på denna biten så kanske länka ett ok slavkort som fungerar? <3

Till och börja med, har du ett nätagg som stödjer fler än ett kort?

Visa signatur

Chassi: Phanteks Evolv X || Mobo: MSI Z490 EK X || CPU: i9-10900KF || RAM: G.skill Trident 32GB 3600Mhz || GPU: Inno3D 3080 Frostbite || SSD: 2x WD Blue 1TB NVME || PSU: ASUS Rog THOR 1200W || OS: Windows 10 Pro || Radiatorer: Corsair & Barrow 360mm || CPU-kylare: EKxMSI Monoblock || Bildskärm: Lenovo Y27gq-25

Permalänk
Skrivet av SverigesTs:

Nu kommer idiot Simon in här igen, kom just nu på att jag kör på et Asrock b75 pro3 med två st 16x portar. Detta kortet är 2.0, men fungerar det ändå eller ska jag leta upp ett annat slavkort med 16x? Detta typ:http://www.inet.se/produkt/5409548/msi-geforce-210-1024mb-ddr...

Kan typ inget på denna biten så kanske länka ett ok slavkort som fungerar? <3

Skrivet av wipen96:

Då är det confirmat, kom på att DX 11osv, endast har med spel att göra.

Skrivet av EvilWord:

jag tror det ska fungera. har en kompis som körde med ett 210 i sin dator och hade som ett slavkort.

Skrivet av wipen96:

Till och börja med, har du ett nätagg som stödjer fler än ett kort?

550W, men ett sådant svagt kort bör det la klara? Kan skriva specsen nedan

550W Nätagg
GTX 560TI
I7 2600k
1TB HDD
128GB SSD
8GB ram

Det jag vill göra är att ha två skärmar sem koppla upp våran tv så vi kan se film utifrån den.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SverigesTs:

550W, men ett sådant svagt kort bör det la klara? Kan skriva specsen nedan

550W Nätagg
GTX 560TI
I7 2600k
1TB HDD
128GB SSD
8GB ram

Det jag vill göra är att ha två skärmar sem koppla upp våran tv så vi kan se film utifrån den.

Grejen är snarare att ditt nätagg inte har tillräckligt med 6/8 pin PCI-E kontakter, för att ge ström!
Skicka gärna en länk på vilket nätagg du har!

Visa signatur

Chassi: Phanteks Evolv X || Mobo: MSI Z490 EK X || CPU: i9-10900KF || RAM: G.skill Trident 32GB 3600Mhz || GPU: Inno3D 3080 Frostbite || SSD: 2x WD Blue 1TB NVME || PSU: ASUS Rog THOR 1200W || OS: Windows 10 Pro || Radiatorer: Corsair & Barrow 360mm || CPU-kylare: EKxMSI Monoblock || Bildskärm: Lenovo Y27gq-25

Permalänk
Skrivet av wipen96:

Grejen är snarare att ditt nätagg inte har tillräckligt med 6/8 pin PCI-E kontakter, för att ge ström!
Skicka gärna en länk på vilket nätagg du har!

Jag har till mitt 560ti som sagt och jag har en 6 pin över

Permalänk
Skrivet av wipen96:

Grejen är snarare att ditt nätagg inte har tillräckligt med 6/8 pin PCI-E kontakter, för att ge ström!
Skicka gärna en länk på vilket nätagg du har!

Det jag helst vill ha svar på är om det kommer fungera! Med något av dem slavkorten!

Permalänk
Medlem
Skrivet av SverigesTs:

Det jag helst vill ha svar på är om det kommer fungera! Med något av dem slavkorten!

Vad jag har förstått så ska MSI kortet fungera.

Visa signatur

Chassi: Phanteks Evolv X || Mobo: MSI Z490 EK X || CPU: i9-10900KF || RAM: G.skill Trident 32GB 3600Mhz || GPU: Inno3D 3080 Frostbite || SSD: 2x WD Blue 1TB NVME || PSU: ASUS Rog THOR 1200W || OS: Windows 10 Pro || Radiatorer: Corsair & Barrow 360mm || CPU-kylare: EKxMSI Monoblock || Bildskärm: Lenovo Y27gq-25

Permalänk

Men detta kort behöver inget ström i från nätagget, den får sitt ström i från moderkortet

Visa signatur

-

Permalänk
Medlem

Jag har ett 560 TI från Gigabyte, och det har ju en mini-hdmi port. Jag tror det funkar, du borde fått en adapter med ditt kort som du kan använda med en hdmikabel.

Visa signatur

No man is free who is not master of himself

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheCoLdSniPer:

Men detta kort behöver inget ström i från nätagget, den får sitt ström i från moderkortet

Okej, har aldrig kört med ett slav kort så jag kan inget på den fronten! :3

Visa signatur

Chassi: Phanteks Evolv X || Mobo: MSI Z490 EK X || CPU: i9-10900KF || RAM: G.skill Trident 32GB 3600Mhz || GPU: Inno3D 3080 Frostbite || SSD: 2x WD Blue 1TB NVME || PSU: ASUS Rog THOR 1200W || OS: Windows 10 Pro || Radiatorer: Corsair & Barrow 360mm || CPU-kylare: EKxMSI Monoblock || Bildskärm: Lenovo Y27gq-25

Permalänk

Tjo, sitter på samma kort som du! Iallafall, tänkte bara kolla om någon vet om det går att koppla in ett kort i de lägre serierna? alltså inte för att kör i sli utan göra som honom, sitter på ett 4890 som bara ligger och skräppar. Eller är det bara köpa ett sådant kort som han länkade?

Visa signatur

Chassi :Corsair 800D Moderkort :ASRock P67 Fatal1ty Hårddisk :750GB WD 7200rpm CPU :Intel Core i5 2500K@ 3,8ghz Minnen :Corsair 8GB VENGEANCE 4x2gb CPU kylare :Cooler Master Hyper 212 Plus GPU: 2st Asus GTX 560Ti (900mhz) PSU :Corsair AX 850W modular 80+ GOLD Läsare/brännare :Samsung 22X Skärmar: 3st Benq GW2250 "21.5" Operativsystem: Windows 7