Stora Cigarrer! Köpa vart i Stockholm?

Permalänk

Stora Cigarrer! Köpa vart i Stockholm?

Tjena!

Är på jakt efter stora cigarrer! Har noll-koll på detta då jag aldrig rökt, är till en vän som fyller år.

Tips? Hittade något som hette "Cigarrummet" på google som finns i stan, men venne om det bara är normalstora..

Mvh / Loppan

Visa signatur

2500K + Noctua NH-U12P | ASRock P67 Extreme6 | Corsair XMS 2*2GB | Radeon 3870 512mb | Samsung 160GB + 1TB | Fractal R3 | Corsair AX750 | Samsung T220

Jag kan ha helt åt skogen fel, du är varnad!

Permalänk

Jag hade nog hellre satsat på en bra cigarr snarare än en stor. Men det är svårt att säga om man inte vet vad din vän gillar.. En schysst Cohiba är ju iofs alltid trevlig.

Dessa är de butiker jag hört om som ska vara ok i Stockholm.
http://www.cigarrummet.com/
http://www.brobergs.se/
http://www.framcigarr.se/

Edit:
Såg att de hade provpaket på Flor de Las Antillas för en rimlig peng på cigarrummet, den vann bästa cigarr förra året i Cigar Aficionado, tycker själv den är mycket trevlig. För övrigt en ganska stor cigarr

Permalänk

Brukar köpa alla mina cigarrer från www.cigarsofhabanos.com
Halva priset mot tex brobergs och med ruggigt bra kvalitet på cigarrerna.

Visa signatur

"?"

Permalänk

Ja det kanske är vettigare att köpa det där paketet? Så har han några till sen.

Det har vart en grej att "desto större desto bättre", därför sökte jag just en bjässe! Hörde att någon haft en cigarr på typ halvmetern och tjock som en läskburk, kanske bara är en legend!

Något mer tips?

Edit:

Skrivet av Cyber Judas:

Brukar köpa alla mina cigarrer från www.cigarsofhabanos.com
Halva priset mot tex brobergs och med ruggigt bra kvalitet på cigarrerna.

Att allt ska vara billigare utomlands..
Kan tipsa han om sidan, men tänkte handla i Stockholm då han fyller nu i helgen.

Visa signatur

2500K + Noctua NH-U12P | ASRock P67 Extreme6 | Corsair XMS 2*2GB | Radeon 3870 512mb | Samsung 160GB + 1TB | Fractal R3 | Corsair AX750 | Samsung T220

Jag kan ha helt åt skogen fel, du är varnad!

Permalänk

Cigars of Habanos handlar jag också från, men ska man inte ha en låda kubaner så är det bättre att handla i sverige. När jag ska köpa singlar så handlar jag från Cigaro.nu (eftersom det inte finns någon bra butik där jag bor), de har bra priser och fantastiskt bra bemötande.

Det finns cigarrer som är som du beskriver, men det är mest en turistgrej man hittar utomlands.
Martinez Cigars, har dock en cigarr som heter EL Monstruo, som förmodligen är den största cigarren som säljs för "normalt" bruk. Men jag tror man bara kan hitta den i USA.

Permalänk
Medlem

Cohiba skulle jag då inte rekommendera till nybörjarrökare. Förmodligen kommer det bara resultera i att ni tycker att det smakar alldeles för mycket. De är helt enkelt väldigt kraftiga i sin smak.

Jag har inte direkt bra koll själv måste jag säga. Men, Ashtons Cabinet vill jag ändå hylla. De är rätt tacksamma i den meningen att de inte är så starka. Sedan, visst, det ska fan mycket till för att en cigarr de facto smakar dåligt. Jag skulle dock vilja höja ett varningens finger för att i alltför stor utsträckning gå på kubaner. Precis som med alla starka varumärken kan man ibland ifrågasätta prisvärdheten. Dominikanska republiken har många guldkorn till betydligt schystare priser. Väl värt att notera är att Cohiba (som är ett starkt varumärke) i USA mig veterligen görs på tobak från Domikanska. Detta i och med embargot.

Och kom nu för guds skull ihåg att det inte tjänar något till att dra halsbloss med en cigarr - kroppen utvinner i princip inget nikotin ur röken ändå. Du får bara en betydligt jobbare morgondag om man ser till din hals.

EDIT: Schyst Dominikan till bra pris också; Macanudo Maduro Diplomat. Dryga hundringen stycket.

Visa signatur

Dekadens

Permalänk

Faktum är att de flesta kubanska märken tillverkar cigarrer i Dominikanska republiken, Honduras mm. för den amerikanska marknaden. Dock är det inget man får om man handlar något av märkena i Sverige. I övrigt så finns det faktiskt flera mycket prisvärda cigarrer från Kuba.

Men visst den kubanska tobaken har en speciell karaktär som kanske kan vara lite svår för nybörjare, men det skadar ju aldrig att testa. Det bästa är ju egentligen att gå till en handlare och be om ett provpaket med de mest karaktäristiska märkena från respektive region, som man sedan kan bygga sitt intresse vidare på.

Permalänk
Medlem

Senast jag handlade cigarr så var det i presentsyfte också, vart rekommenderad en liten låda från Davidoff med lite olika modeller som funkade utmärkt och den jag rökte var det inget fel på.