Mirror's Edge: Catalyst

Permalänk
Medlem
Skrivet av darkmoon:

Så... jag ska alltså behöva skaffa Origin till slut då... För det lär väl inte släppas på Steam. Har hoppat över Mass Effect 3 enbart därför.

Då är du bara löjlig. Origin har fungerat lika bra som steam, om inte ännu bättre. I alla fall för mig.

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Medlem

Mirror's Edge 2 is open world säger en chef på EA
http://www.computerandvideogames.com/413684/mirrors-edge-2-is...

Citat:

open-world action adventure game

Permalänk
Medlem
Skrivet av Buio:

Mirror's Edge 2 is open world säger en chef på EA
http://www.computerandvideogames.com/413684/mirrors-edge-2-is...

Låter väldigt lovande!

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Medlem
Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Medlem

EuroGamer - Open-world Mirror's Edge isn't a shooter, but it's "very different" compared to the original, EA says

Citat:

"I can tell you one thing," he said. "It's a very different Mirror's Edge experience than the first game.

"Obviously as you saw in the trailer there are some things that will clearly remain the same. We're not going to break what the game was good at. But in general, though, there are some changes, which are for the better I think."

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Medlem
Skrivet av flyawaynille:

Då är du bara löjlig. Origin har fungerat lika bra som steam, om inte ännu bättre. I alla fall för mig.

Du var ju skön då. Steam är så bra i min mening att jag inte ser en anledning till andra speltjänster. Jag köper gärna spelen om de släpps via Steam. Jag vill en enda plattform där jag köper mina spel, och Steam är lysande. Vill helt enkelt inte ha en tjänst till och hade gärna betalat lite extra för att slippa det. Så om det gör mig löjlig, so be it.

Permalänk
Medlem
Skrivet av darkmoon:

Du var ju skön då. Steam är så bra i min mening att jag inte ser en anledning till andra speltjänster. Jag köper gärna spelen om de släpps via Steam. Jag vill en enda plattform där jag köper mina spel, och Steam är lysande. Vill helt enkelt inte ha en tjänst till och hade gärna betalat lite extra för att slippa det. Så om det gör mig löjlig, so be it.

Så du är villig att ge upp spela ett grymt spel bara för att det inte släpps på Steam? Det är din förlust enligt mig.

PC är enligt mig den bästa plattformen just på grund av mångfalden, med konkurrens och många olika tjänster. Lite mer kaotiskt, men jäkligt skönt.

Permalänk
Medlem

Tänk om detta blir någon form av Assassin's Creed, med tanke på att det är open world? Ska man skratta eller gråta då?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Buio:

Så du är villig att ge upp spela ett grymt spel bara för att det inte släpps på Steam? Det är din förlust enligt mig.

PC är enligt mig den bästa plattformen just på grund av mångfalden, med konkurrens och många olika tjänster. Lite mer kaotiskt, men jäkligt skönt.

Jag älskar min PC. Jag har ingen lust att skaffa en konsoll, men jag har väl genom åren blivit lite av en Steam-fanboy eftersom tjänsten fungerar så bra som den gör. Jag har däremot ingen lust att installera ett program till som ska ha uppdateringar, kräva resurser, eller för den delen startas bara för att jag ska kunna spela ett spel. Särskilt inte som jag redan har Steam. Det jag menar är att själva grejen med att EA ska ha sin egen tjänst är löjlig, särskilt som Steam fungerar så bra både för användare och utvecklare.

Permalänk
Medlem

Oavsett hur mycket dålig kritik det första spelet fick för sin tretimmars kampanj och småkexiga story så är ändå Mirror's Edge en av de bästa spel jag någonsin spelat. Färgschemat, spelsättet, kontrollerna, känslan, allt är verkligen på topp och jag skulle kunna tro att uppföljaren har en stor potential att bli ett riktigt bra spel.

Om DICE spelar sina kort rätt och i så stor utsträckning som möjligt struntar i EA så kommer detta bli ett självklart köp. Jag önskar verkligen att DICE kan leverera ännu ett bra Mirror's Edge där 150 timmar till av mitt liv kan gå till spillo.

Permalänk
Medlem
Skrivet av darkmoon:

Jag älskar min PC. Jag har ingen lust att skaffa en konsoll, men jag har väl genom åren blivit lite av en Steam-fanboy eftersom tjänsten fungerar så bra som den gör. Jag har däremot ingen lust att installera ett program till som ska ha uppdateringar, kräva resurser, eller för den delen startas bara för att jag ska kunna spela ett spel. Särskilt inte som jag redan har Steam. Det jag menar är att själva grejen med att EA ska ha sin egen tjänst är löjlig, särskilt som Steam fungerar så bra både för användare och utvecklare.

Kan vi skippa dessa löjliga argument och i stället fokusera på spelet?

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Avstängd

http://www.youtube.com/watch?v=-3HUpoKSgEk

Riktig jäkla bra låt. Måste ju vara Solar Fields som gjort den.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mars SSX:

http://www.youtube.com/watch?v=-3HUpoKSgEk

Riktig jäkla bra låt. Måste ju vara Solar Fields som gjort den.

Låter minst sagt som en av Solar Fields kreationer. Soundtracket i det första spelet var riktigt fett, förhoppningsvis håller hela uppföljarens soundtrack samma klass som det vi fick höra i E3 trailern.

Permalänk
Medlem

Ser fram emot Mirror's Edge 2 men kommer vänta ett tag efter lanseringen innan jag skaffar det.
Det retar mina nerver enormt när jag kan sitta med skivfodralet i handen, i hopp om att kunna spela spelet samma dag som jag fått det.

Om spelet hade varit tillgängligt genom Steam hade jag gärna betalat extra. Det hade även varit underbart om de haft ett verktyg för att skapa banor som blir sparade på Steams workshop. Fast det är tveksamt att vi någonsin kommer få modifera banor för Frostbite 2-motorn på något av FPS-spelen.

Efter tidigare fiaskon med Origin förväntar jag mig att första dagen med Mirros Edge 2 blir såhär:

  • Först måste man ladda hem 138% av 20gb

  • När man installerat spelet så får man inte spela för det kommit en uppdatering. När man försöker uppdatera säger Origin att man redan har senaste versionen.

  • Tillslut blir man tvungen att starta om Origin och självklart så kommer den inte komma ihåg lösenordet trots att man bockat i det.

  • Helt plötsligt kan Origin hitta en uppdatering efter en omstart!

  • När man äntligen fått allt att fungera på klientsidan så kommer nästa problem, EA-games servrar svarar inte så man kan inte spela spelet.

  • Man läser att folk lyckats komma in på spelet efter att de installerat om. Man gör ett försökt och laddar ner allt igen eftersom Origin vägrar spara installationsfilerna trots att man bockat i det i inställningarna.

  • Fortfarande problem på serversidan.

  • Man få bita i det sura äpplet och inse att man blivit besegrad av EA. Man blir förbannad på sig själv att man lagt ner så många timmar på att få skiten att fungera.

Origin har blivit mycket mer responsivt än vid lanseringen av BF3, men det är fortfarande långt ifrån problemfritt. Deras uppdateringar skiter i mina inställningar och aktiverar sakar som jag avbockat tidigare. Förhoppningsvis ska man kunna modifera par-filen, det vore underbart.

Permalänk
Medlem

Känns väldigt mycket Eric Prydz i soundtracket, och det skulle inte förvåna mig alls om det var Eric Prydz som gjort det. Dom vill väl följa trenden med att ha en svensk bakom musiken, precis som med 1an då det var Lisa Miskovsky.

Ser riktigt bra ut, grafiken är nog bland det bästa jag har sett, otroligt verklighetstrogen grafik. Soundtracket äger stenhårt och jag ser sjukt mycket fram emot detta spel.

Visa signatur

Corsair Crystal 460x | MSI Z370 Carbon ATX | Intel Core i7 8700k | 16GB Corsair Vengeance 3200mhz | Palit GTX 1070 Ti | Samsung 960 EVO 500gb NVMe | Asus PG279Q 144hz IPS | Corsair K65 RGB MX Red | FinalMouse Ultralight Air58 / Zowie FK1 w/ paracablemod / Glorious Model O | Xtrfy XGP-L4

Permalänk
Medlem

Hoppas att det blir lika bra som Mirrors edge, eller bättre

Är det bara jag som noterat att allt verkar vara lite tuffare, lite "hårdare" och lite mer våld i ME2? För det första jämför soundtracken och det som lyfts fram:

(börjar på 00:30)

och

Notera även hur himlen har blivit mörkare och allvarligare i tvåan.

Den klara röda färgen har också ersätts med en mörkare röd färg.

Förut:

Nu:

Dold text

Jämför även Fatihs utseende.

Då:

Nu:

Dold text

Vi får se hur det slutar. Förhoppningsvis kommer spelet bli riktigt bra, men finns en risk att EA vill nå ut till en större massa genom att införa mer action, våld och vapen. Men vi får se.

Visa signatur

Programmerare -> PHP | HTML | CSS | JS | Java.

Permalänk
Skrivet av Sony?:

finns en risk att EA vill nå ut till en större massa

Det är EA, spelvärldens McDonalds, det är klart de vill nå ut till en störe massa. Frågan är bara vad de anser uppnår det. Fast de verkar i alla fall inte valt Tomb Raider-modellen och gett Faith DD-kupa & hotpants.

Visa signatur

~: När du vill skriva "dem", skriv "de" eller "dom" istället :~

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bananas2thebeat:

Det är EA, spelvärldens McDonalds, det är klart de vill nå ut till en störe massa. Frågan är bara vad de anser uppnår det. Fast de verkar i alla fall inte valt Tomb Raider-modellen och gett Faith DD-kupa & hotpants.

Precis, det är i alla fall first person, involverar parkour, strid utan vapen och har samma grafiska stil. Så de har kvar några punkter av originalet i alla fall.

Lär dröja ett tag innan det släpps eftersom de är försöktiga med info än så länge.

Permalänk
Medlem

http://www.webhallen.com/se-sv/spel/pc_downloads/130927-mirro...

Mirrors Edge för 9KR för er som är sugna att dra igenom ettan en gång till

Visa signatur

en burk som spelar spel

Permalänk
Medlem

Om dom faktiskt lyssnat på Anita så finns det troligen inget hopp...
Själv älskade jag hur 1an var men kanske får dra upp svårighetsgraden för samma känsla.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mimematis:

Om dom faktiskt lyssnat på Anita så finns det troligen inget hopp...
Själv älskade jag hur 1an var men kanske får dra upp svårighetsgraden för samma känsla.

http://i.imgur.com/CcqlneL.jpg

vad fan... Mirrors Edge var inte för svårt eller hade svåra kontroller (PC).

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Medlem
Permalänk

Så länge.. ^^

Visa signatur

Stationär: Meshify C Vit TG || ROG B550-F || 5800X+NH-D15 || 4070ti || Vengeance LPX 32GB || KC3000 M.2 || FD Newton R3 600W Ljud: RX-V781, Dynavoice LCR-5, FX-4, Velodyne SPL-1000 Ultra || DacPort Slim || Tennmak IEM

Permalänk

För er som inte spelat ettan, kan ej riktigt hitta rätta orden för att beskriva spelet, men jag kan säga att det är i särklass det vackraste spelet som skapats hittils.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Hoppas Dice stjäl Assassins Creed 2s tangentbordsschema, inget annat plattformsspel har funkat likt en oljad blixt på PC.
Hade lite svårigheter med ettan där tusan jag dog onödigt mycket.

Visa signatur

Spelburk: R7 5700X | 5700 XT | 32GB RAM | MSI B350M PRO-VDH

Permalänk
Medlem

Nu har det snart gått ett år sedan trailer och det är dags för E3 snart igen.

Citat:

Efter åratal av rykten och spekulationer utannonserades ett nytt Mirror's Edge för snart ett år sedan på 2013 års E3-mässa. Den här gången vankas en öppen värld i vad Dice och EA har beskrivit som en sorts reboot och prolog till föregångaren.

http://www.gamereactor.se/nyheter/163724/EA+visar+nya+Mirror%...

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av darkmoon:

Jag älskar min PC. Jag har ingen lust att skaffa en konsoll, men jag har väl genom åren blivit lite av en Steam-fanboy eftersom tjänsten fungerar så bra som den gör. Jag har däremot ingen lust att installera ett program till som ska ha uppdateringar, kräva resurser, eller för den delen startas bara för att jag ska kunna spela ett spel. Särskilt inte som jag redan har Steam. Det jag menar är att själva grejen med att EA ska ha sin egen tjänst är löjlig, särskilt som Steam fungerar så bra både för användare och utvecklare.

Du kan välja att origin skall startas och stänga av med spelen om du vill. Det tar visserligen ~3 sekunder längre att starta spelet men i övrigt märker du inte av att origin finns.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Orici:

Nu har det snart gått ett år sedan trailer och det är dags för E3 snart igen.

http://www.gamereactor.se/nyheter/163724/EA+visar+nya+Mirror%...

Gaaah... Kan knappt bärga mig

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| EVGA Z170 FTW | i7 6700k | ASUS RTX 3070 | 16GB DDR4 3200MHz | Cooler Master V850 | Samsung 840 Evo 250GB + 2x WD Black 500GB + Seagate 2TB SSHD + Samsung 970 Evo M.2 1TB|

Permalänk
Medlem
Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Medlem

Det var inte mycket gameplay på E3, men det lilla asså. Åååh, längtar. <3

Visa signatur

- Xbox One Series X -
- Mac Mini M1 -
- MacBook Pro 14 M3 Pro -
- iPhone 15 Pro -