Sälja trasig HTC Sensation (Display), vad kan jag begära för pris?

Permalänk
Medlem

Sälja trasig HTC Sensation (Display), vad kan jag begära för pris?

Hej SweC!
Har en trasig HTC Sensation och vill lägga ut den här på SweC marknaden eventuellt blocket men min fråga är, vad kan jag ta för pris?
Displayen är trasig men det går att fixa för 800kr har jag sett på internet/butik.

Gjorde också denna tråd:
http://www.sweclockers.com/forum/75-mobiltelefoner/1210917-ht...

Där ser ni felet på mobilen: http://gyazo.com/7bf29ce26ab04bc26c970d7f3888b4e6
Så vad tror ni?

Mvh

Visa signatur

CPU: Intel Core i5 2500k - Moderkort: ASUS P8Z77-V LX - RAM: 4GB XMS3 1333Mhz - Chassi: Fractal Design Define R3 Svart - Nätagg: OCZ PowerSupply ModXstream Pro Series 500W - Hårddisk: 1TB Seagate Barracuda 7200RPM 64MB Cache - Mus: Steelseries Sensei RAW Glossy Black - Musmatta: Steelseries QCK+ SK Gaming - Tangentbord: Saitek Eclipse - Headset: Steelseries 5hv2 Svart

Permalänk
Medlem

Skulle även kunna byta den mot en Iphone 4a t.e.x, tror ni det går?

Visa signatur

CPU: Intel Core i5 2500k - Moderkort: ASUS P8Z77-V LX - RAM: 4GB XMS3 1333Mhz - Chassi: Fractal Design Define R3 Svart - Nätagg: OCZ PowerSupply ModXstream Pro Series 500W - Hårddisk: 1TB Seagate Barracuda 7200RPM 64MB Cache - Mus: Steelseries Sensei RAW Glossy Black - Musmatta: Steelseries QCK+ SK Gaming - Tangentbord: Saitek Eclipse - Headset: Steelseries 5hv2 Svart

Permalänk
Inaktiv

Ser inte varför någon skulle vilja köpa en mobil, och sedan direkt skicka in den för reparation för "800 kronor".

Permalänk
Medlem
Skrivet av El_Raspberry:

Ser inte varför någon skulle vilja köpa en mobil, och sedan direkt skicka in den för reparation för "800 kronor".

Det går att fixa själv om man kan det sen lär priset inte vara så högt heller så det är värt o fixa den.

Visa signatur

CPU: Intel Core i5 2500k - Moderkort: ASUS P8Z77-V LX - RAM: 4GB XMS3 1333Mhz - Chassi: Fractal Design Define R3 Svart - Nätagg: OCZ PowerSupply ModXstream Pro Series 500W - Hårddisk: 1TB Seagate Barracuda 7200RPM 64MB Cache - Mus: Steelseries Sensei RAW Glossy Black - Musmatta: Steelseries QCK+ SK Gaming - Tangentbord: Saitek Eclipse - Headset: Steelseries 5hv2 Svart

Permalänk
Medlem

om det inte bara är skärmen som är sönder då ? utan att hela moderkortet är kört ?

Först köpa en trasig telefon som man inte vet om den går att laga, sen lägga nästan tusen spänn på den ?

Då ska det vara snuskigt billigt. (det blir aldrig tillräckligt billigt för mig iaf)

Visa signatur

En del av mina bildlänkar hostas på egen maskin, är bildlänkarna trasiga, ha tålamod.

Permalänk
Medlem

Blir du inte av med den kan jag köpa skalet, behöver ett nytt till min Sensation XE

Visa signatur

11600K@5.1 GHz + 32GB Corsair Vengeance RGB PRO 3200@3400 MHz + MSI RTX 2080 Super Gaming X Trio +
WDC Blue SN550 1TB + Black OEM SN730 500GB + Kingston A1000 480GB + A2000 500GB + NV2 1TB + 2TB R10 + RGB most of THE THINGS! + Corsair 4000D Airflow + 2*ZyXEL NSA326 2*3TB @ R1 + Netgear RN2100 4*3TB @ R10 + RN204 4*4TB @ R5 + Synology DS216j 2*4TB @ SHR R1 + DS418 4*8TB @ SHR R6
| tmp: R5 3600@4.2 GHz + 32GB 2666@3066MHz + 2070 8GB + 1 TB NV2 & 512GB SN730

Permalänk
Medlem
Skrivet av Karaff:

om det inte bara är skärmen som är sönder då ? utan att hela moderkortet är kört ?

Först köpa en trasig telefon som man inte vet om den går att laga, sen lägga nästan tusen spänn på den ?

Då ska det vara snuskigt billigt. (det blir aldrig tillräckligt billigt för mig iaf)

Jag vet att det är skärmen som är trasig då jag har kollat upp det och han som jag var hos tog 800kr för att byta det.
En ny Sensation går på runt 4000kr: http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=868227

Så om man lägger ut en för 1000kr på blocket/swec marknaden vilja ha den tror jag.

Visa signatur

CPU: Intel Core i5 2500k - Moderkort: ASUS P8Z77-V LX - RAM: 4GB XMS3 1333Mhz - Chassi: Fractal Design Define R3 Svart - Nätagg: OCZ PowerSupply ModXstream Pro Series 500W - Hårddisk: 1TB Seagate Barracuda 7200RPM 64MB Cache - Mus: Steelseries Sensei RAW Glossy Black - Musmatta: Steelseries QCK+ SK Gaming - Tangentbord: Saitek Eclipse - Headset: Steelseries 5hv2 Svart

Permalänk
Medlem
Skrivet av ZaInT:

Blir du inte av med den kan jag köpa skalet, behöver ett nytt till min Sensation XE

Det är ett sånt här skal:
http://www.ubergizmo.com/wp-content/uploads/2011/04/19-HTC-Se...

Funkar det på din mobil?

Visa signatur

CPU: Intel Core i5 2500k - Moderkort: ASUS P8Z77-V LX - RAM: 4GB XMS3 1333Mhz - Chassi: Fractal Design Define R3 Svart - Nätagg: OCZ PowerSupply ModXstream Pro Series 500W - Hårddisk: 1TB Seagate Barracuda 7200RPM 64MB Cache - Mus: Steelseries Sensei RAW Glossy Black - Musmatta: Steelseries QCK+ SK Gaming - Tangentbord: Saitek Eclipse - Headset: Steelseries 5hv2 Svart

Permalänk
Medlem

HTC Sensation är nästan två år gammal. Hur gammal är din? Priset i fullt fungerande och gott skick verkar vara drygt en tusenlapp. Om det kostar ca 800kr att fixa skärmen, och du vill att köparen ska göra det (dennes besvär, porto och kontakt med reperatör) så är svaret helt enkelt att du inte kan sälja den för annat än reservdelar.

Min åsikt iaf.

Permalänk
Medlem

det kostar 4k för att den är gammal och inte för att den är bra. 500kr kanske

Permalänk
Medlem
Skrivet av Krawlezt:

Det är ett sånt här skal:
http://www.ubergizmo.com/wp-content/uploads/2011/04/19-HTC-Se...

Funkar det på din mobil?

Vad jag förstår ska det gå att byta skal mellan standard och XE ja, det är XL som är större än de andra två.

Visa signatur

11600K@5.1 GHz + 32GB Corsair Vengeance RGB PRO 3200@3400 MHz + MSI RTX 2080 Super Gaming X Trio +
WDC Blue SN550 1TB + Black OEM SN730 500GB + Kingston A1000 480GB + A2000 500GB + NV2 1TB + 2TB R10 + RGB most of THE THINGS! + Corsair 4000D Airflow + 2*ZyXEL NSA326 2*3TB @ R1 + Netgear RN2100 4*3TB @ R10 + RN204 4*4TB @ R5 + Synology DS216j 2*4TB @ SHR R1 + DS418 4*8TB @ SHR R6
| tmp: R5 3600@4.2 GHz + 32GB 2666@3066MHz + 2070 8GB + 1 TB NV2 & 512GB SN730

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Krawlezt:

Jag vet att det är skärmen som är trasig då jag har kollat upp det och han som jag var hos tog 800kr för att byta det.
En ny Sensation går på runt 4000kr: http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=868227

Så om man lägger ut en för 1000kr på blocket/swec marknaden vilja ha den tror jag.

Prisjakt kan du glömma ner det gäller gamla produkter.. Det finns alltid en eller 2 skitbutiker som har kvar nåt gammalt som de begär nypris för. Din telefon är absolut inte värt 1000:- med en sprucken skärm. Max 500-600 skulle jag gissa på (på Blocket/tradera, här och på swedroid lär ingen köpa den för 600 heller).

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Krawlezt:

Jag vet att det är skärmen som är trasig då jag har kollat upp det och han som jag var hos tog 800kr för att byta det.
En ny Sensation går på runt 4000kr: http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=868227

Så om man lägger ut en för 1000kr på blocket/swec marknaden vilja ha den tror jag.

Jaha, så någon har tittat på telefonen med ögonen och är helt säker på att det är skärmen ?

Jag har pysslat med elektronik och andra prylar liiite för länge för att tro 100% på en sådan diagnos, man kan ställa en trolig diagnos men man "VET" INTE förräns man bytt delen man misstänker och ser att det fungerar.

Om du är så tvärsäker så byt skärm själv och sälj den sen ? Om den är värd så mycket som du tror så lönar det sig.

Jag är dock skeptisk, det finns en enorm marknad med gamla mobiler, de flesta jag känner byter varje gång abbonemanget är slut och få en ny, så har man en hög drällandes hemma som faktiskt fungerar utmärkt..

Att laga en gammal telefon lönar väl sig främst om man tänkt behålla den själv en längre tid.

Visa signatur

En del av mina bildlänkar hostas på egen maskin, är bildlänkarna trasiga, ha tålamod.

Permalänk
Medlem

Sätt ut den på tradera/ebay o se vad du får. Jag skulle inte ge mer än några hundralappar. O då byter jag displayen själv.

Permalänk
Medlem

JAag sålde en sensation i nyskick för ett halvår sedan för 1000kronor och tyckte jag gjorde en bra affär.
Med andra ord, en trasig är inte värd någonting

Visa signatur

Outtröttlig, löpartokig besserwisser!

Bli vegan! För djuren, planeten, hälsan och våra barns skull!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Pacman5:

HTC Sensation är nästan två år gammal. Hur gammal är din? Priset i fullt fungerande och gott skick verkar vara drygt en tusenlapp.

Min åsikt iaf.

Skumt då one x kostar drygt en tusing beg.

Visa signatur

| i5 2500K@4.2GHz | 8GB Gskill 1600MHz | Gigabyte Z68X-UD3H B3 | GTX 680 2GB w/ Twin Turbo II |
Corsair TX650W | BENQ GW2750HM | 5TB | 60GB Nova 2 SSD | Samsung 830 128GB OS SSD
Ze Best Moosic You'll Ever Hear

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Dwightschrute:

Skumt då one x kostar drygt en tusing beg.

Nej så billig är inte en HTC One X. Ligger närmare på mellan 1500-2000 i bra skick.

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Karaff:

Jaha, så någon har tittat på telefonen med ögonen och är helt säker på att det är skärmen ?

Jag har pysslat med elektronik och andra prylar liiite för länge för att tro 100% på en sådan diagnos, man kan ställa en trolig diagnos men man "VET" INTE förräns man bytt delen man misstänker och ser att det fungerar.

Om du är så tvärsäker så byt skärm själv och sälj den sen ? Om den är värd så mycket som du tror så lönar det sig.

Jag är dock skeptisk, det finns en enorm marknad med gamla mobiler, de flesta jag känner byter varje gång abbonemanget är slut och få en ny, så har man en hög drällandes hemma som faktiskt fungerar utmärkt..

Att laga en gammal telefon lönar väl sig främst om man tänkt behålla den själv en längre tid.

Hm, då kanske du har rätt.
Han sa iaf att det var skärmen som var sprucken..

Skrivet av Boss302:

Sätt ut den på tradera/ebay o se vad du får. Jag skulle inte ge mer än några hundralappar. O då byter jag displayen själv.

Hm, 500kr skulle jag nog kunna gå med på efter lite efter tanke.

Skrivet av NisseG91:

JAag sålde en sensation i nyskick för ett halvår sedan för 1000kronor och tyckte jag gjorde en bra affär.
Med andra ord, en trasig är inte värd någonting

Hm, okej.
Tack för svaret!

Visa signatur

CPU: Intel Core i5 2500k - Moderkort: ASUS P8Z77-V LX - RAM: 4GB XMS3 1333Mhz - Chassi: Fractal Design Define R3 Svart - Nätagg: OCZ PowerSupply ModXstream Pro Series 500W - Hårddisk: 1TB Seagate Barracuda 7200RPM 64MB Cache - Mus: Steelseries Sensei RAW Glossy Black - Musmatta: Steelseries QCK+ SK Gaming - Tangentbord: Saitek Eclipse - Headset: Steelseries 5hv2 Svart

Permalänk
Medlem

Hade vart intressant för mig då jag har en sensation hemma med hel skärm. Dock är mobilen typ trasig. Dock hade jag inte gett mer än 300 för en sån gammal telefon :-\