Scrolls - gamecardspelet.

Permalänk

Scrolls - gamecardspelet.

Så har man inhandlat och laddat ner "Scrolls". Det nya spelet från utvecklarna av Minecraft, Mojang.

Registrering av konto (har man Minecraftkonto kan det användas) fungerade klockrent.

Vid försök till inloggning i spelet stötte jag på patrull då det inte gick att trycka "ok" efter att jag matat in mailadress och lösenord. En snabb titt i deras forum gav mig dock lösningen... var tvungen att lägga till ett undantag i Avast för processen.

Vid start får man välja mellan tre "klasser". Jag valde "Growth" (detta går att ångra sedan).

En fördel med att vara tidigt ute är att nästan inga nick är tagna än så jag fick mitt favoritnick.

Enligt Mojang så ska det löna sig att spela mycket jämfört med att köpa kort till sin lek. Hoppas att detta stämmer.

Hinner inte spela i kväll tyvärr...

Visa signatur

Nvidia RTX 2080Ti | Intel Core i7 3,7GHz | RAM 32Gb 1333Mhz | Acer Z-321QU 32' 2560x1440@144HZ|

Permalänk
Medlem

Tja lyckades inte spela klart en enda tutorial runda igår, försökte 3 ggr, men efter 5-10 drag så slutade saker att fungera, gick inte enns att gå till menyn och trycka forfit... inget hände, stänga av spelet med alt + f4 och tja då kraschade skiten dessutom.

Ingen lyckad start anser jag, hoppas dock det åtgärdas snabbt då jag som sagt va inte kunnat spela mer eller mindre något.

Överlag väldigt många som har problemet: http://www.scrollsfans.com/forums/scrolls/bugs/34502-bug-unit...

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Medlem

Då kan jag känna mig lyckligt lottad som kan köra scrolls utan några krascher alls då! wuhu!, eller ja fick en när jag tackade ja till en match, men den räknas knappt

Permalänk
Medlem
Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk
Medlem

Har inte haft några problem alls sedan starten. Tycker det är ett strålande tidsfördriv! Väntar med spänning på fler kort och fler spelläge.

Visa signatur

- Hon är säkert nåt monster.
- Men vadå? Hon har ju armar och ben och pratar normalt, det gör väl inte monster inte?
- Vi får väl se när vi slår ner henne.

Permalänk

Det enda jag ogillar är att man matchas ihop med spelare som har kört väldigt mycket och redan har väldigt bra lekar. Blir lite tråkigt att köra med en väldigt lite utvidgad defaultlek då :/

Kontroll-lekar är galet starka, nukar och studsar enheter fram tills de får fram enorma enheter, sen slår de sakta ihjäl en...

Visa signatur

| Silverstone raven rv02 | Intel Core i7 920 @ 3.5ghz + Corsair H50 | Kingston DDR3 HyperX 1333MHz 6x2GB | XFX Radeon 6870 | ASUS P6T SE | Chieftec Super Series 750W |

Permalänk
Medlem

Vet någon vad minimum requirements är för Scrolls ännu?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lumpyguy:

Vet någon vad minimum requirements är för Scrolls ännu?

Så got som vilken burk som helst vill jag påstå, åtminstone om du har något inom de närmaste 7 åren.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lumpyguy:

Vet någon vad minimum requirements är för Scrolls ännu?

Minimum Requirements:
CPU : Intel P4/NetBurst Architecture or its AMD Equivalent (AMD K7)
RAM : 2GB
GPU : Intel GMA 950 or AMD Equivalent
HDD : At least 90MB for Game Core and Sound Files
Java Runtime Environment (JRE) 6 or up is required to be able to run the game.

Recommended Requirements:
CPU : Intel Pentium D or AMD Athlon 64 (K8) 2.6 GHz
RAM : 4GB
GPU : GeForce 6xxx or ATI Radeon 9xxx and up with OpenGL 2 Support (Excluding Integrated Chipsets)
HDD : 150MB

Så majoriteten av alla datorer som är köpta de senaste 5 åren känns det som

Visa signatur

- Hon är säkert nåt monster.
- Men vadå? Hon har ju armar och ben och pratar normalt, det gör väl inte monster inte?
- Vi får väl se när vi slår ner henne.

Permalänk
Medlem

Har spelat ca 100 matcher. Vinner och förlorar lite blandat. Lite irriterad på att vissa decks är väldigt OP. Trialsen är en bra idee för att få ihop lite guld i början. Jo jag gillar allt spelet... Trevligt med ett nyt TCG. Men det är ju ännu bara beta så... Får se vad de lyckas med!

Visa signatur

”Det är en myt att det inte finns arbete att söka i svåra tider. Det finns alltid lediga platser. […] En viktig orsak till att ungdomar inte får jobb är att de inte söker jobb.” ~ Fredrik Reinfeldt , 2010

Permalänk
Medlem
Skrivet av hultent3:

Minimum Requirements:
CPU : Intel P4/NetBurst Architecture or its AMD Equivalent (AMD K7)
RAM : 2GB
GPU : Intel GMA 950 or AMD Equivalent
HDD : At least 90MB for Game Core and Sound Files
Java Runtime Environment (JRE) 6 or up is required to be able to run the game.

Recommended Requirements:
CPU : Intel Pentium D or AMD Athlon 64 (K8) 2.6 GHz
RAM : 4GB
GPU : GeForce 6xxx or ATI Radeon 9xxx and up with OpenGL 2 Support (Excluding Integrated Chipsets)
HDD : 150MB

Så majoriteten av alla datorer som är köpta de senaste 5 åren känns det som

Om jag hittar demo någonstans ska jag testa det på min surfplatta (Acer iconia w510) som kör intel atom mm. Tror ni det fungerar bra med pekskärm, har dom tänkt på det i menydesignen? Har tangentbordsdocka i vilket fall så spelar ingen roll men ändå.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

Bara jag som tycker att detta verkar vara som klippt och skuret för "iPads"? Verkar dock inte finnas?

Visa signatur

:||: ASUS ROG Strix GL502VM :||: Mus: G902 :||: Spelar: X-Box One: MH Worlds, AC: Origins :||: Länk till verkligheten: iPhone 7+, Honor 8 Lite & iPad (gen4) :||:

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hzup:

Har spelat ca 100 matcher. Vinner och förlorar lite blandat. Lite irriterad på att vissa decks är väldigt OP. Trialsen är en bra idee för att få ihop lite guld i början. Jo jag gillar allt spelet... Trevligt med ett nyt TCG. Men det är ju ännu bara beta så... Får se vad de lyckas med!

Det är extremt jobbigt hur dåligt vissa deck skalar om man jämför med andra. Kör med Growth + Order och blir nästan alltid ägd.

Visa signatur

Ingen part kan vinna eller förlora en diskussion, då en diskussion är för gruppens gemensamma utveckling kring ett ämne.
►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄

Permalänk
Medlem
Skrivet av hultent3:

Minimum Requirements:
CPU : Intel P4/NetBurst Architecture or its AMD Equivalent (AMD K7)
RAM : 2GB
GPU : Intel GMA 950 or AMD Equivalent
HDD : At least 90MB for Game Core and Sound Files
Java Runtime Environment (JRE) 6 or up is required to be able to run the game.

Recommended Requirements:
CPU : Intel Pentium D or AMD Athlon 64 (K8) 2.6 GHz
RAM : 4GB
GPU : GeForce 6xxx or ATI Radeon 9xxx and up with OpenGL 2 Support (Excluding Integrated Chipsets)
HDD : 150MB

Så majoriteten av alla datorer som är köpta de senaste 5 åren känns det som

Tack så mycket! Jag kommer definitivt att köpa det här spelet nu! C:

Permalänk
Medlem
Skrivet av m1ntos:

Det är extremt jobbigt hur dåligt vissa deck skalar om man jämför med andra. Kör med Growth + Order och blir nästan alltid ägd.

Tror det är bättre att köra rent order i så fall. Growth har sin wolf combo, men annars så är det svagt. Order har mycket andra saker som är helt sinnes. Energy är och förblir dock bäst, speciellt i PVE/Trials.

Visa signatur

”Det är en myt att det inte finns arbete att söka i svåra tider. Det finns alltid lediga platser. […] En viktig orsak till att ungdomar inte får jobb är att de inte söker jobb.” ~ Fredrik Reinfeldt , 2010

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hzup:

Tror det är bättre att köra rent order i så fall. Growth har sin wolf combo, men annars så är det svagt. Order har mycket andra saker som är helt sinnes. Energy är och förblir dock bäst, speciellt i PVE/Trials.

Grejen med Order + Growth är den snabba placeringen av creatures men nackdelen är hur svag man kan bli om det går lite dåligt. Önskar de hade gjort Growth lite bättre. Det som är Growth's fördel är helt klart Wolf's kombo och alla enchantments, men dessa är lite väl svaga (tänker främst på +1 cooldown grejen..).

Visa signatur

Ingen part kan vinna eller förlora en diskussion, då en diskussion är för gruppens gemensamma utveckling kring ett ämne.
►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄

Permalänk

Ja, bear paw är helt värdelösa tack vare +1 cooldown, dryadic power är mycket vettigare även om den i princip låser enheten vid en position. Man får iaf en stabil tank som kan göra skada ibland.

Något jag skulle vilja fanns i detta var en motsvarighet till MTG mulligan. Det är helt värdelöst att spela om man inte får några hyffsat billiga enheter som growth. Ibland har jag fått vänta 5 rundor innan min första enhet, trots att man har kring 25-30 varelser i en 50korts lek. Ett stort problem för growth är att det finns inte tillräckligt många varelser som är vettiga att spela för growth i nuläget (som är hyffsat lätta att få tag på).

Sen ser man också till energy och order som totalt krossar vissa kort och gör dem i princip ospelbara för att de har många range varelser...

Den grymmaste leken jag har mött hittills var en kontroll-lek som körde order och splashade diverse energy varelser.

Visa signatur

| Silverstone raven rv02 | Intel Core i7 920 @ 3.5ghz + Corsair H50 | Kingston DDR3 HyperX 1333MHz 6x2GB | XFX Radeon 6870 | ASUS P6T SE | Chieftec Super Series 750W |