Permalänk

Ny mobil

Vill ha plats för min musik, det är det viktigaste. De appar jag kommer använda är Skype och tumblr... Är inte så mycket mer. Kommer kanske surfa lite.

Var först inne på Lumia 920 och Nexus 4 men de har ingen SD-slot, vilket jag gärna vill ha då jag som sagt har tänkt ha musik på mobilen. Då uteslöts de och jag vet inte vad jag vill ha.

Samsung tilltalar mig inte alls med lagg (och bloat?). Har dock hört om en "bloat-free" Google-verison av S4, men Samsung känns väldigt plastigt. Apple är helt ute ur leken, provat det och nej tack! Skulle f.ö bli tvingad att flytta härifrån om mina Samsung-fanboys till föräldrar såg att jag hade en iPhone.

Vilken borde jag köpa?

Permalänk
Medlem

Ok. Alla Samsung mobiler laggar för att?

Annars så kan Sony Xperia Z vara något för dig, sjukt snygg, inte plastig, och otroligt välbyggd.
HTC One kan vara något annars, men mig tilltalar den inte. Beats loggan på baksidan förstör allt.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av belieberslayer:

Vill ha plats för min musik, det är det viktigaste. De appar jag kommer använda är Skype och tumblr... Är inte så mycket mer. Kommer kanske surfa lite.

Var först inne på Lumia 920 och Nexus 4 men de har ingen SD-slot, vilket jag gärna vill ha då jag som sagt har tänkt ha musik på mobilen. Då uteslöts de och jag vet inte vad jag vill ha.

Samsung tilltalar mig inte alls med lagg (och bloat?). Har dock hört om en "bloat-free" Google-verison av S4, men Samsung känns väldigt plastigt. Apple är helt ute ur leken, provat det och nej tack! Skulle f.ö bli tvingad att flytta härifrån om mina Samsung-fanboys till föräldrar såg att jag hade en iPhone.

Vilken borde jag köpa?

Kanske en Asus padfone infinity 64GB? Kostar 5990:- för telefonen. Vill du ha 10.1" skärmen med får du hosta upp med 8500:-
http://www.dustinhome.se/product/5010743619/asus-padfone-infi...

Kan du leva med 32GB kan du få mobil och plattan för 6500:- hos Cyberphoto. (med PADFONE1000 rabattkod)
http://www.cyberphoto.se/mobil/?http://www.cyberphoto.se/info...

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem
Skrivet av belieberslayer:

Vill ha plats för min musik, det är det viktigaste. De appar jag kommer använda är Skype och tumblr... Är inte så mycket mer. Kommer kanske surfa lite.

Var först inne på Lumia 920 och Nexus 4 men de har ingen SD-slot, vilket jag gärna vill ha då jag som sagt har tänkt ha musik på mobilen. Då uteslöts de och jag vet inte vad jag vill ha.

Samsung tilltalar mig inte alls med lagg (och bloat?). Har dock hört om en "bloat-free" Google-verison av S4, men Samsung känns väldigt plastigt. Apple är helt ute ur leken, provat det och nej tack! Skulle f.ö bli tvingad att flytta härifrån om mina Samsung-fanboys till föräldrar såg att jag hade en iPhone.

Vilken borde jag köpa?

Lumia 720 har plats för minneskort. Du verkar inte ställa särskilt höga krav i övrigt så det finns väl ingen direkt anledning att lägga ner massvis med pengar.

Visa signatur

i5 4670k 4.2Ghz 1.2v
AMD R9 290
Windows 10

Permalänk
Medlem

Samsung Galaxy S3 4G!

Visa signatur

Citera för svar

Stora Owncloud/Nextcloud-tråden: http://www.sweclockers.com/forum/122-server/1212245-officiell...
Jobb: Datacenter Manager
Grundare: https://www.hanssonit.se

Permalänk
Avstängd
Permalänk
Skrivet av Naxos:

Ok. Alla Samsung mobiler laggar för att?

Annars så kan Sony Xperia Z vara något för dig, sjukt snygg, inte plastig, och otroligt välbyggd.
HTC One kan vara något annars, men mig tilltalar den inte. Beats loggan på baksidan förstör allt.

Säger inte att alla Samsungs mobiler laggar. Jag har använt S2, S3 och S4 och det är laggigt. Jag är långt ifrån den enda som tycker det.

Xperia Z låter intressant. Hårdvaran låter ju jättebra och så men den höga upplösningen och 5" drar väl en del batteri. Och den verkar ju inte alls plastig, som Samsungs Galaxy mobiler. Så stora mobiler som HTC One och Xperia Z kanske är lite stora för mina midre tjejhänder dock, men man kanske vänjer sig

Skrivet av Kent:

Kan du leva med 32GB kan du få mobil och plattan för 6500:- hos Cyberphoto. (med PADFONE1000 rabattkod)
http://www.cyberphoto.se/mobil/?http://www.cyberphoto.se/info...

Jag vet inte riktigt hur mycket plats jag behöver, har ca 15GB musik på datorn, vill absolut inte ha över allt, ~8GB kanske, men hittar ju nya band hela tiden och brukar ladda hem hela diskografier och det är riktigt gamla band, så det blir en del. Vet inte heller hur mycket minne Android använder

Skrivet av Valiumballong:

Lumia 720 har plats för minneskort. Du verkar inte ställa särskilt höga krav i övrigt så det finns väl ingen direkt anledning att lägga ner massvis med pengar.

Jag har ingen budget och mitt största (och enda) krav är inget lagg. Är riktigt trött på lagg efter att ha ägt en gammal HTC och en iPad 2. Vill ha en mobil som är så laggfri som möjligt.

Skrivet av enoch85:

Samsung Galaxy S3 4G!

Aldrig i livet!

Skrivet av johnh3:

Vill endast spela mina lokala filer. Tänker inte betala för det

Permalänk

skulle rekommendera en xperia z, visst är den 5 tums men tror du kommer att vänja dig ganska snabbt, annars en xperia sp http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1706643

Permalänk
Skrivet av DjSweetBazz:

skulle rekommendera en xperia z, visst är den 5 tums men tror du kommer att vänja dig ganska snabbt, annars en xperia sp http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1706643

Jo har kollar på ett annat forum och fått lite hjälp. Xperia Z verkar verkligen underbar med sin skärm och sin design. Verkar inte lagga, ha ett snyggare OS än Samsung och HTC. Storleken ver jag inte om jag ska kalla problem eller inte. Hatar att sitta med en liten skärm.

Permalänk
Medlem

Ska du ha en "laggfri" upplevelse inom ramen "budget" så är Windows Phone det billigaste alternativet, du uteslöt nexus 4. En androidtelefon i det lägre prissegmentet är ingen trevlig upplevelse tyvärr. S3 och framförallt S3 LTE ska du akta dig för, batteritiden är katastrofal (frugan äger en), hoppas 4.2.2 uppdatering fixar detta.

Skrivet av belieberslayer:

Säger inte att alla Samsungs mobiler laggar. Jag har använt S2, S3 och S4 och det är laggigt. Jag är långt ifrån den enda som tycker det.

Xperia Z låter intressant. Hårdvaran låter ju jättebra och så men den höga upplösningen och 5" drar väl en del batteri. Och den verkar ju inte alls plastig, som Samsungs Galaxy mobiler. Så stora mobiler som HTC One och Xperia Z kanske är lite stora för mina midre tjejhänder dock, men man kanske vänjer sig

Jag vet inte riktigt hur mycket plats jag behöver, har ca 15GB musik på datorn, vill absolut inte ha över allt, ~8GB kanske, men hittar ju nya band hela tiden och brukar ladda hem hela diskografier och det är riktigt gamla band, så det blir en del. Vet inte heller hur mycket minne Android använder

Jag har ingen budget och mitt största (och enda) krav är inget lagg. Är riktigt trött på lagg efter att ha ägt en gammal HTC och en iPad 2. Vill ha en mobil som är så laggfri som möjligt.

Aldrig i livet!

Vill endast spela mina lokala filer. Tänker inte betala för det

Visa signatur

Save us from fate, save us from hate. Save ourselves before it's too late

Permalänk
Skrivet av KiXeR:

Ska du ha en "laggfri" upplevelse inom ramen "budget" så är Windows Phone det billigaste alternativet, du uteslöt nexus 4. En androidtelefon i det lägre prissegmentet är ingen trevlig upplevelse tyvärr. S3 och framförallt S3 LTE ska du akta dig för, batteritiden är katastrofal (frugan äger en), hoppas 4.2.2 uppdatering fixar detta.

Som sagt så har jag ingen budget

Permalänk
Medlem
Skrivet av belieberslayer:

Säger inte att alla Samsungs mobiler laggar. Jag har använt S2, S3 och S4 och det är laggigt. Jag är långt ifrån den enda som tycker det.

Xperia Z låter intressant. Hårdvaran låter ju jättebra och så men den höga upplösningen och 5" drar väl en del batteri. Och den verkar ju inte alls plastig, som Samsungs Galaxy mobiler. Så stora mobiler som HTC One och Xperia Z kanske är lite stora för mina midre tjejhänder dock, men man kanske vänjer sig

Jag vet inte riktigt hur mycket plats jag behöver, har ca 15GB musik på datorn, vill absolut inte ha över allt, ~8GB kanske, men hittar ju nya band hela tiden och brukar ladda hem hela diskografier och det är riktigt gamla band, så det blir en del. Vet inte heller hur mycket minne Android använder

Jag har ingen budget och mitt största (och enda) krav är inget lagg. Är riktigt trött på lagg efter att ha ägt en gammal HTC och en iPad 2. Vill ha en mobil som är så laggfri som möjligt.

Aldrig i livet!

Vill endast spela mina lokala filer. Tänker inte betala för det

Har själv en Xperia Z och tycker den är bra.
Minneskortplats o grejer.
Ibland, men bara ibland, händer det att den laggar till lite
snabbt när jag är på startskärmen och går åt det hållet
där jag har mina väder-widgets, men annars tycker jag den fungerar bra.
Dock någorlunda stor, som sagt...

Visa signatur

Akashiro 0.9: Ryzen 5 7600, Radeon RX 7800XT Pure: 64/2000
https://podcasters.spotify.com/pod/show/thomaseron

Permalänk
Medlem

Om en Android telefon inte är en budget telefon och laggar så är det inte telefonen det är fel på utan en dåligt optimerad Launcher.
Ofta kan allt lagg försvinna genom att lägga in en ny Launcher från play store. Gratis.
Sen finns det massor med enkla optimeringar att göra om det skulle behövas.

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Skrivet av Thomaseron:

Har själv en Xperia Z och tycker den är bra.
Minneskortplats o grejer.
Ibland, men bara ibland, händer det att den laggar till lite
snabbt när jag är på startskärmen och går åt det hållet
där jag har mina väder-widgets, men annars tycker jag den fungerar bra.
Dock någorlunda stor, som sagt...

Storleken vänjer jag mig vid, tror jag. Har använt en iPad hela dagarna det senaste året så jag tror det går bra att vänja sig vid den.

Med Android slipper man aldrig lagg till 100% men det är la bra nog för mig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av belieberslayer:

Vill ha plats för min musik, det är det viktigaste. De appar jag kommer använda är Skype och tumblr... Är inte så mycket mer. Kommer kanske surfa lite.

Var först inne på Lumia 920 och Nexus 4 men de har ingen SD-slot, vilket jag gärna vill ha då jag som sagt har tänkt ha musik på mobilen. Då uteslöts de och jag vet inte vad jag vill ha.

Samsung tilltalar mig inte alls med lagg (och bloat?). Har dock hört om en "bloat-free" Google-verison av S4, men Samsung känns väldigt plastigt. Apple är helt ute ur leken, provat det och nej tack! Skulle f.ö bli tvingad att flytta härifrån om mina Samsung-fanboys till föräldrar såg att jag hade en iPhone.

Vilken borde jag köpa?

Oppo Find 5?
http://europe.oppostyle.com/
Robust, bra prestanda, bra pris!

EDIT: såg inte det där med SD-kort, men det finns ju en variant med 32 GB minne för 429 € ~ 3700 kr. Borde ju räcka till några låtar i alla fall

Visa signatur

Dator: i7 4770K, MSI RTX 2060, 16 GB RAM, blandade SSD:s, en gul kabel från HDD till modermodemet

Permalänk
Medlem
Skrivet av belieberslayer:

Jag har ingen budget och mitt största (och enda) krav är inget lagg. Är riktigt trött på lagg efter att ha ägt en gammal HTC och en iPad 2. Vill ha en mobil som är så laggfri som möjligt.

Windows Phone flyter perfekt i alla prisklasser.

Visa signatur

i5 4670k 4.2Ghz 1.2v
AMD R9 290
Windows 10

Permalänk
Skrivet av Valiumballong:

Windows Phone flyter perfekt i alla prisklasser.

Jo, men vet inte hur det blir med all min musik då jag inte kan ha ett SD-kort i Nokias mobiler.

Det är ju bara dual core och 1GB RAM. De nya mobilerna har ju quad-core och 2GB RAM. Laggar det ändå inte?

Permalänk
Medlem

En eller två GB ram spelar ingen roll.
Jag tex har en Arc som bara har en cpu och 512Mb ram och den är laggfri.
Det är den för att jag har har 1. Bytt kernel. 2. Har en custom ROM. 3. En bra Launcher.

Frågan är hur villig du är att göra din telefon så laggfri som möjligt eller om du vill köpa, klart, använda.

Windows mobiler och IOS kan jag inte, men vet att Android telefoner kan du ändra i stort sett allt om du vill för att få den som just du vill.

En High End Android med SD-kort bör vara det du letar efter.

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Medlem

Kan ju inte påstå att min S4 laggar något alls faktiskt. Menmen, köp det du vill ha!

Visa signatur

Chassi: Cooler Master MasterBox NR200P CPU: Intel Core i5 10600K CPU-kylare: Noctua NH-U12A Moderkort: Gigabyte Z490I Aorus Ultra RAM: Corsair Vengeance LPX Black DDR4 3600MHz 2x8GB Disk: WD Blue SN550 M.2 2280 1TB GPU: Gigabyte Aorus GeForce RTX 3070 Master PSU: Corsair SF600 Platinum 600W Skärm: Acer Nitro XV282KKV Tangetbord: Corsair Gaming K70 RGB Cherry MX Brown Mus: Logitech G Pro Wireless

Permalänk
Skrivet av alex5555:

Kan ju inte påstå att min S4 laggar något alls faktiskt. Menmen, köp det du vill ha!

Nu har jag inte använt en S4 så mycket (inte ens en timma kanske), men den är väldigt plastig enligt mig och är inte så intressant

Permalänk
Administrativ avgift

Rekommenderar starkt note 2 med en 4.2.2rom snabbare responstid har jag inte känt av och kollat typ alla modeller !

Visa signatur

Loque Raw s1| 7950x3D | B650-i | 2x16GB DDR5 CL30@6000 | 2TB m.2 | 4090 TUF | Samsung G9 49 | Vive Focus 3

Permalänk
Skrivet av trisse23:

Rekommenderar starkt note 2 med en 4.2.2rom snabbare responstid har jag inte känt av och kollat typ alla modeller !

För stor!

Permalänk
Skrivet av SCORPIUS:

En eller två GB ram spelar ingen roll.
Jag tex har en Arc som bara har en cpu och 512Mb ram och den är laggfri.
Det är den för att jag har har 1. Bytt kernel. 2. Har en custom ROM. 3. En bra Launcher.

Frågan är hur villig du är att göra din telefon så laggfri som möjligt eller om du vill köpa, klart, använda.

Windows mobiler och IOS kan jag inte, men vet att Android telefoner kan du ändra i stort sett allt om du vill för att få den som just du vill.

En High End Android med SD-kort bör vara det du letar efter.

Jag har inte så stor kunskap inom det, men vill gärna lära mig, och spenderar gärna tid på det.

Jo jag vet att man kan göra vad man vill med Android, och det är kul.

Permalänk
Medlem
Skrivet av belieberslayer:

Jo, men vet inte hur det blir med all min musik då jag inte kan ha ett SD-kort i Nokias mobiler.

Det är ju bara dual core och 1GB RAM. De nya mobilerna har ju quad-core och 2GB RAM. Laggar det ändå inte?

Du kan ha minneskort i 720.

Det är "bara" dualcore och 1GB RAM, men till skillnad från Android så har Windows Phone en utmärkt hårdvaruaccelerering och det blir således inget hackande i animationerna.

Visa signatur

i5 4670k 4.2Ghz 1.2v
AMD R9 290
Windows 10

Permalänk
Medlem

HTC one ?

Permalänk
Skrivet av kevioh:

HTC one ?

Jo, det är väl den och Xperia Z det står mellan mest. Har dock hört mycket dåligt om OS:et på HTC.

Skrivet av Valiumballong:

Du kan ha minneskort i 720.

Det är "bara" dualcore och 1GB RAM, men till skillnad från Android så har Windows Phone en utmärkt hårdvaruaccelerering och det blir således inget hackande i animationerna.

Den känns billigare. Mindre, sämre skärm, sämre kamera osv... Vet inte. Har ju ingen budget, så det känns inte värt att köpa en budgetmobil då.

Permalänk
Medlem
Skrivet av belieberslayer:

Den känns billigare. Mindre, sämre skärm, sämre kamera osv... Vet inte. Har ju ingen budget, så det känns inte värt att köpa en budgetmobil då.

Den är billigare. Jag gick bara efter vad du sa att du skulle göra med telefonen i förstaposten.

Visa signatur

i5 4670k 4.2Ghz 1.2v
AMD R9 290
Windows 10

Permalänk
Medlem

HTC one. Brorsan har den, perfekt i allt. Dock gillar jag inte telefoner som inte får plats i fickan. Fan ska dom börja göra stora skärmar nu för? Så tråkigt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av belieberslayer:

Jag vet inte riktigt hur mycket plats jag behöver, har ca 15GB musik på datorn, vill absolut inte ha över allt, ~8GB kanske, men hittar ju nya band hela tiden och brukar ladda hem hela diskografier och det är riktigt gamla band, så det blir en del. Vet inte heller hur mycket minne Android använder

Lumia 920 har ju 32GB minne. 10-15GB musik ryms utan problem.

Skrivet av belieberslayer:

Vill endast spela mina lokala filer. Tänker inte betala för det

Nokia Music är gratis. Och en mycket bra tjänst för att hitta ny musik!

Permalänk
Skrivet av Josafo:

Lumia 920 har ju 32GB minne. 10-15GB musik ryms utan problem.

Nokia Music är gratis. Och en mycket bra tjänst för att hitta ny musik!

Det är så svårt. Sony Z verkar väldigt bra med sin skärm och det att jag kan stoppa i SD-kort.

Men Lumia 920 är också intressant då jag vill prova nytt OS, och kameran har jag ju hört så mycket bra om.