SINGLEPLAYER RÅD/TIPS! PC/Xboc 360 ~

Permalänk
Testpilot

SINGLEPLAYER RÅD/TIPS! PC/Xboc 360 ~

Hejsan!

Drar det lite kort och gott; efter att ha tävlat inom E-sports i snart 4 år så saknar jag känslan av ett riktigt bra Singleplayer spel, typ; "Legend of Zelda: Ocarina of Time" bra spel.
Letar därför efter sköna singleplayer spel till PC/xbox 360 som man kan chilla med.

NOTE:
Helst PC/360 spel, har ingen PS3 atm (journey ska vara as bra, sedan en hel del J-RPG's med så kanske skaffar igen). och vet inte om jag orkar gräva upp alla NES, SNES etc. konsoller från lådorna i garderoben heller så..

Spel jag spelat ut/inte orkat slutföra (PC/360):
Oblivion
Skyrim
Fable II
Gears of War-serien.
Far Cry 3
Crysis Serien
Halo Serien
Dead Space serien
Mass Effect Serien
F.E.A.R. Serien

On-going:
GTA IV (ca. 80% completion)
SpaceMarines (warhammer 40k)
Dantes Inferno

Spel jag funderar på:
Red Dead Redemption
Fable III
Final Fantasy XIII + XIII-2

Är öppen för alla förslag! Genre, gammalt eller nytt, spelar ingen roll; Det som är viktigast är att spelet har en "bra" story line och finns till PC/360, så man kan leva sig in lite (;
Skriv gärna lite kort om spelet ni föreslår om ni har tid, ork och lust

Mvh
Phoenix ~

EDIT: Tips lista:
Bioshock Trilogy
Hitman Absolution.
the Witcher
Batman Arkham Asylum och Batman Arkham City
Alan Wake
Dishonored

Visa signatur

R < ROG G17 | R9 5900HX | 32GB 3200 MT/s | RTX 3070 >

G < R9 5900X | 32GB 3200 MT/s | ROG RTX 3090 Ti >

B < Galaxy S22+ | WF-1000XM4 | WH-XB900N >

Permalänk
Medlem

Bioshock trilogin?

Visa signatur

AMD Ryzen 5 7600X, ASUS TUF B650-Plus wifi, Kingston Fury Beast 32GB 6000Mhz CL30, Kingston KC3000 2TB, Sapphire 7800 XT Pulse, Peerless Assassin 120, DarkPower 630W, Benq XL2411T + DELL U2312HM, Phanteks Eclipse P400S

Permalänk
Testpilot
Skrivet av Zero Cool:

Bioshock trilogin?

Hmm, den föll förbi mig helt haha, spelade första när det kom för många år sedan, dock inte lirat de andra spelen.

Tack för tipset, ska definitivt spela detta!

Visa signatur

R < ROG G17 | R9 5900HX | 32GB 3200 MT/s | RTX 3070 >

G < R9 5900X | 32GB 3200 MT/s | ROG RTX 3090 Ti >

B < Galaxy S22+ | WF-1000XM4 | WH-XB900N >

Permalänk
Medlem

Själv är jag riktigt taggad inför GTA V och BF4 Annars så titta på Hitman Absolution!

Visa signatur

Båtbyggare med mera.

Permalänk
Medlem

The Witcher & Dragon Age!

Permalänk
Medlem

Batman Arkham Asylum och Batman Arkham City. Alan Wake.

Permalänk
Medlem

Portal 2 kan vara värt att testa.

Spelet är bland det bästa singleplayerspel jag har spelat, har klarat ut det tre gånger nu ;). Portal 2 har enligt mig en riktigt bra story och även lite humor då och då. Ettan ska nog också vara bra men det är dock inget jag har testat än :).

Permalänk
Testpilot
Skrivet av Skylar7s:

Själv är jag riktigt taggad inför GTA V och BF4 Annars så titta på Hitman Absolution!

Dock är det nu jag vill spela spelen xDD
Men ska testa hitman!

Skrivet av Misery9:

The Witcher & Dragon Age!

Inte spelat the witcher något alls faktiskt, har kanske 30 min i dragon age dock, kontrollerna kändes as konstiga (inget flyt i spelet).
Men ska iaf ge the Witcher en chans! (=

Skrivet av Brudo:

Batman Arkham Asylum och Batman Arkham City. Alan Wake.

Hmm, Batman huh.
Ja det kan väl inte vara värre än dåligt ^^

Alan Wake, hört att det spelat ska vara bra, så tar och testar det med

Skrivet av Goffen:

Portal 2 kan vara värt att testa.

Spelet är bland det bästa singleplayerspel jag har spelat, har klarat ut det tre gånger nu ;). Portal 2 har enligt mig en riktigt bra story och även lite humor då och då. Ettan ska nog också vara bra men det är dock inget jag har testat än :).

Faktiskt spelat ut portal 2 med en polare, samma dag så insåg jag att jag hatar pusselspel mer än livet x))

Visa signatur

R < ROG G17 | R9 5900HX | 32GB 3200 MT/s | RTX 3070 >

G < R9 5900X | 32GB 3200 MT/s | ROG RTX 3090 Ti >

B < Galaxy S22+ | WF-1000XM4 | WH-XB900N >

Permalänk
Medlem

Red dead redemption är sjukt nice, spelade det på PS3. Väldigt bra story Det är väl ganska billigt till Xbox nu eller?

Visa signatur

Gamingrigg: 2600X | Asus ROG STRIX X470-F | G.Skill Flare X 16GB | Palit RTX 3060 Ti Gaming Pro OC | EVGA SUPERNOVA G3 750W | Fractal Design Meshify C-TG

Permalänk
Testpilot
Skrivet av frizzy10:

Red dead redemption är sjukt nice, spelade det på PS3. Väldigt bra story Det är väl ganska billigt till Xbox nu eller?

Har spelet ligger bara just nu

Haft det i evigheter men aldrig tagit mig tiden att spela det >< Hört mycket bra om det dock (:

Visa signatur

R < ROG G17 | R9 5900HX | 32GB 3200 MT/s | RTX 3070 >

G < R9 5900X | 32GB 3200 MT/s | ROG RTX 3090 Ti >

B < Galaxy S22+ | WF-1000XM4 | WH-XB900N >

Permalänk
Medlem

Tomb raider 2012, Hitman absolution! Dom 2 spelen är riktigt bra!

EDIT; 2013 kanske till och med ;P

Visa signatur

|CPU: Intel core i7 7700k |GPU: GTX 970|Mobo: Gigabyte z270 gaming k3 ATX|
|Case: Corsair Carbide 200R |Ram: Corssair 16gb ram|HDD: 1TB samsung HDD|PSU:EVGA SuperNOVA NEX750G 750W 80+ Gold |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Izogaawd:

Tomb raider 2012, Hitman absolution! Dom 2 spelen är riktigt bra!

EDIT; 2013 kanske till och med ;P

Tomb raider är trevligt om man orkar ta sig förbi den första timmen i spelet som är så sönderbombad av QT-events. Mens en flyter det på Dessutom fixat de flesta buggarna å senaste patchen. Jag ska själv börja med FarCry 3 Blood Dragon ikväll..verkar skönt flummigt

Bioshock 1 va riktigt bra. Men senaste Bioshock, infinite elelr va det heter, måste va årets mest överskattade spel, höll ju på att somna samtidigt som jag spelade, va bara kul i början för det är så snyggt rent grafiskt.

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Inaktiv

Dragons Dogma hands down.. sjukaste "slutet" någonsin, epixx..

Har du missat Saints Row spelen? 2'an har faktiskt en trevlig story, sjukt kul med.

Permalänk
Entusiast
Skrivet av phoenixdisciple:

Har spelet ligger bara just nu

Haft det i evigheter men aldrig tagit mig tiden att spela det >< Hört mycket bra om det dock (:

Spela det då, det är ett jättebra spel faktiskt
Rockstar gör ofta gedigna stories och spel över huvud taget, L.A Noire är också riktigt spelvärt. En av de mest beroendeframkallande spelen jag spelat!

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk
Medlem

Om du ska köra kryssboxen så ska du ju köra unika titlar, allt annat ska man köra på PC, om det inte är typ sportspel. Gears of War är ju rätt nice, 1an kan du köpa på pc dock

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm