Kvällsvaka: Lanseringen av nya Xbox

Permalänk
Avstängd

Töntigt med alla CoD-haters som hatar redan INNAN spelet släppts.

Hur som helst tråkgit att vi inte fick se något BF4-gameplay?!

Visa signatur

Asus Maximus IV Gene-Z - Intel Core i7 2600K - Corsair Vengeance 1866 MHz 4x4 GB - Asus GTX 670 DirectCU II
BenQ XL2410T - Zowie AM - Zowie Swift - Qpad MK-85

iPhone 5S - iPad Air

Permalänk
Avstängd
Skrivet av lolflakes:

Det kommer ändå bli samma spel. Låg rekyl, eller ingen alls. Allt kommer vara så lättspelat som möjligt. Det kommer gå att komma in i spelet efter en dag.

Oj, har du kontakter inne på IW? Eller är du en spåkärring? :PP

Visa signatur

Asus Maximus IV Gene-Z - Intel Core i7 2600K - Corsair Vengeance 1866 MHz 4x4 GB - Asus GTX 670 DirectCU II
BenQ XL2410T - Zowie AM - Zowie Swift - Qpad MK-85

iPhone 5S - iPad Air

Permalänk
Medlem

Vilken soppa detta var då.

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

Oj, blev inget Always On ändå?

De nämnde massa om "always connected" eller liknande, vet inte vad de menar...

Visa signatur

| PC | MSI Z77A-G43 | i5 3570K | Corsair Vengeance 8gb | MSI GeForce GTX 660 TwinFrozr III | Fractal Design Define R4 | XFX Core Edition PRO550W | WD Blue 1TB |

Permalänk

Roligt att internet laggar som fan just nu.

Permalänk
Moderator
Testpilot
Skrivet av zhrooms:

Hej då BF

Call of Duty: Ghosts kommer bli mycket bättre än Battlefield 4, inget snack om saken, BF4 kommer vara en kopia rakt av på BF3, större banor, fortfarande mega obalanserat och admin abuse, noobs överallt som tkar osv osv, BF är dött

Beware!

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC AG35UCG 34" 3440x1440p@100Hz - kalaset vattenkylt

Permalänk
Medlem

Man vet att de inte har mycket att jobba med när techdemo-aktiga huvudmodeller och material inte imponerar.

Visa signatur

Gigabyte P35 DS3 -- Intel Core2Quad 8300 @ 3GHz-- XFX 5830 1GB -- Corsair Dominator 4096MB 1066mhz -- Fractal Design Define R2 -- 60GB OCZ SSD - 320GB Samsung -- Fractal Design 550W

Permalänk
Medlem

Det där var en riktigt tråkig presskonferens. Precis som jag trodde så fokuserar Microsoft allt på Kinect och amerikansk TV. Inget köp för mig.

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Medlem

kul att alla i sweclockers väntade på det viktigaste ..Hårdvaran som dom inte visa-.-

Visa signatur

Ny dator Lexius signatur 2018 edition Ryzen 7 2700X@4.35PBO/Vega 64 Nitro+/16 GB DDR4 Patriot Viper4 2866mhz/ ASUS B450 F-Gaming/ 500GB samsung 970 evo m.2ssd / 2TB SSHD/1TB WD BLUE 7200rpm/WD Black TB/1TB SSHD (AMD StoreMi)PSU Be quiet pure power 730W / Mobo Asus B 450 F-Gaming/Hörlurar Sennhieser 58X Mobil Samsung Galaxy S20FE 5G 256GB/8GB Ram Skärm Asus TUF Gaming 144HZ IPS Async

Permalänk
Medlem

CoD... när de sprang efter byggnaden tyckte jag mig se en EU flagga fast med röd bakgrund... Är det vi som är the bad guys tro?

Permalänk
Medlem
Skrivet av lolflakes:

Det kommer ändå bli samma spel. Låg rekyl, eller ingen alls. Allt kommer vara så lättspelat som möjligt. Det kommer gå att komma in i spelet efter en dag.

Jo självklart.
Men det SER intressant ut Tänkte på hur det ser ut och inte gameplayet.
För det kommer ju som sagt vara det samma vilket jag anser är skit.
Är mer för Battlefields multiplayer än COD

Permalänk
Medlem

Explosionerna och floden i dem "nya" COD-motorn...
Ser exakt likadana ut som i CoD 2...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

Oj, blev inget Always On ändå?

I princip är det "Always On" eftersom den startar upp ditt senaste spel och sparfil när du greppar handkontrollen. Från "sleep" till redo till att spela på under 2sekunder.

Jag är lite besviken på att det inte var mer spel som utannonserades men detta är fortfarande ett dag 1 köp och vågar man säga lite av en PC-dödare

Visa signatur

Core i5 3570K@stock||Asus Z77 Sabertooth||16GB 1600mhz G.Skill RipJaws X||5850 1GB||Corsair Force GT SSD 120GB||XFX XXX 650W||CM HAF XB||Opad Mk-85 MX Red||Win7 Ultimate Signature Edition signerad av Steve Ballmer

Permalänk
Datavetare
Skrivet av YamahaDGX630:

Men om du inte hängt med så är det inte Intels råstyrka som gör prestandan i en konsoll, utan flerkärninga processorer. Och där kommer AMD passa utmärkt in för både Xbox One och PS4. Microsoft kan inte köpa in Xeon från Intel, då det skulle bli ett antal tio-tusenlappar för dyrt... Med andra ord så skulle en 3570K prestera betydligt sämre än en 8-kärning AMD-processor eftersom spelen kodas med en teknik som behärskar flerkärninga processorer bättre. Det är precis därför vi nu hoppas på att utvecklingen av spel till PC kommer att kunna hanteras bättre av flerkärninga processorer.

Coolt, kan nu berätta lite om den, för övriga världen ännu helt okänd teknik, som gör det mer effektivt att ha 8 st CPU-kärnor med en beräkningskapacitet på X, d.v.s totalt 8X, än 4 st kärnor med beräkningskapacitet 2X? (Detta ignorerar det faktum att det räcker med två st Core i3/i5/i7 kärnor på ~3GHz för att matcha 8 Jaguar kärnor @ 1.6GHz i total kapacitet).

För desktop-applikationer, och spel räknas in här, brukar man säga att om du kan välja mellan att dubbla antalet kärnor (och därmed dubbla den teoretiska totala beräkningskapaciteten) eller öka IPC så är det senare ett bättre val i majoriteten av fallen om ökningen är mer än 30%.

Visa signatur

Care About Your Craft: Why spend your life developing software unless you care about doing it well? - The Pragmatic Programmer

Permalänk
Skrivet av Lexius:

kul att alla i sweclockers väntade på det viktigaste ..Hårdvaran som dom inte visa-.-

Dom visade hårdvaran i början.

Visa signatur

Asus ROG Swift PG348Q | MSI Tomahawk X570 WiFi | AMD Ryzen 5900X | Asus ROG 1000W | Corsair Vengeance 32GB DDR4@3200MHz | MSI GEFORCE® RTX 3080 VENTUS 3X OC EDITION | Fractal Design Meshify S2 | ASUS Xonar Essence STX | Noctua NH-D15 Cromax Black | WD Black SN750 nvme 1TB, KINGSTON KC2500 1TB, Samsung 850 EVO 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av zhrooms:

Hej då BF

Call of Duty: Ghosts kommer bli mycket bättre än Battlefield 4, inget snack om saken, BF4 kommer vara en kopia rakt av på BF3, större banor, fortfarande mega obalanserat och admin abuse, noobs överallt som tkar osv osv, BF är dött

Du ändrar ju din åsikt om BF varannan sekund när hypetåget är i full blås verkar det som.

Håller förövrigt med dig ang. BF4...

Visa signatur

W10 Pro N | i7 6700K @ 4.7 GHz | NH-D15 | GTX 980 Ti HOF | ASUS Z170 Pro Gaming | 16GB 3000Mhz CL15 | Samsung 850 EVO 500GB | 3x HDD ~8TB | Define S | EVGA 750W G2 | Logitech g502 | Corsair K70 Red | Beyerdynamic DT 770 Pro 250Ω | Sound Blaster Z | BenQ XL2430T 144Hz + GW2250HM 60Hz
» Youtube: https://www.youtube.com/c/Phreec

Permalänk

Fantasy basket, fantasy "football", fantasy hit och dit.
Vem fan bryr sig om fantasy? Är det verkligen en sådan stor grej att man måste ha ett PING varje gång ens spelare gör poäng.

Var lite imponerad på tekniken, men jag vet inte än

Visa signatur

Live now! Die later!

Permalänk

Tack men nej tack. Ingenting intressant med denna lansering.

Permalänk
Medlem

förstod jag detta rätt, EA snubben mumlade att FIFA 14 "only on xbox"
stämmer detta??

Visa signatur

Q1=Q2+QE

Permalänk
Medlem

Jag tycker CoD har varit bra fram tills dom började göra spelet även till konsol, då börja det spåra ur på riktigt.
Annars riktigt trevligt med xbox one lanseringen, ska bli skoj och se mer av det.

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QZ|Dell u2415
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk
Medlem
Skrivet av zhrooms:

Hej då BF

Call of Duty: Ghosts kommer bli mycket bättre än Battlefield 4, inget snack om saken, BF4 kommer vara en kopia rakt av på BF3, större banor, fortfarande mega obalanserat och admin abuse, noobs överallt som tkar osv osv, BF är dött

Troll #1

Visa signatur

Chassi: Cooler Master MasterBox NR200P CPU: Intel Core i5 10600K CPU-kylare: Noctua NH-U12A Moderkort: Gigabyte Z490I Aorus Ultra RAM: Corsair Vengeance LPX Black DDR4 3600MHz 2x8GB Disk: WD Blue SN550 M.2 2280 1TB GPU: Gigabyte Aorus GeForce RTX 3070 Master PSU: Corsair SF600 Platinum 600W Skärm: Acer Nitro XV282KKV Tangetbord: Corsair Gaming K70 RGB Cherry MX Brown Mus: Logitech G Pro Wireless

Permalänk
Medlem

Don Mattrick nämnde nyss att man kan spela offline. Vilket då innefattar SP.

Permalänk
Medlem

Haha, kul att alla bara ser COD. Jag tror nog på consolen i framtiden.

Visa signatur

Ryzen 7 5800x3d | RTX 3080 Ti TUF GAMING 12GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av karjix:

Streamen funka perfekt hela eventet. Nu vill jag se en "Pre order" knapp ASAP.

Bara att beställa http://www.webhallen.com/se-sv/spel/xbox_one/142333-xbox_one

Visa signatur

AMD Ryzen 3600 || Hyper 212 Black Edition || ASUS PRIME B450M-A || Corsair Vengeance RGB PRO 32GB (2x16GB) 3200MHz || SAPPHIRE Pulse RX5700 XT || Crucial P3 Plus 1TB M.2 PCIe Gen4 NVMe || Kingston A400 960GB || Seasonic Focus GX 650W || Phanteks Eclipse P300A ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av hajvan:

förstod jag detta rätt, EA snubben mumlade att FIFA 14 "only on xbox"
stämmer detta??

Självfallet inte. Varför skulle EA vilja utesluta intäkter från Playstation 4? Det var något exklusivt trams beträffande UT.

Permalänk

Låt mig gissa. Nästa Xbox kommer då heta New Xbox One?

Permalänk

Tycker det ser ut som om att Xbox har förvandlats till en Boxer (som man kan spela på) som förmodligen inte funkar till 100% utanför USA.
Ser ut som en tv box om ni frågar mig.

Visa signatur

Chassi: Corsair 350D ljuddämpad Moderkort: MSI Z87M Gaming Processor: i7 4770k @4.5 Ghz Processorkylare: Be Quiet Dark Rock Pro 3. Grafikkort: Asus 780 DCII Minnen: Corsair 1600Mhz 8GB. SSD: Samsung Evo 256GB Lagringsenhet: Seagate Barracuda 7200rpm 1TB Nätagg: Corsair AX860 Tangentbord: Ducky Shine 3 TKL MX RED Högtalare: Argon 7450A Hörlurar: Dt 770 pro 80Ω + Fiio e10 Mikrofon: Modmic 4.0 Mus: Qpad 5k

Permalänk
Medlem
Skrivet av jooakim:

De nämnde massa om "always connected" eller liknande, vet inte vad de menar...

Skrivet av Knuckles:

I princip är det "Always On" eftersom den startar upp ditt senaste spel och sparfil när du greppar handkontrollen. Från "sleep" till redo till att spela på under 2sekunder.

Jag är lite besviken på att det inte var mer spel som utannonserades men detta är fortfarande ett dag 1 köp och vågar man säga lite av en PC-dödare

Vet inte hur många som stängde av streamen men jag tittade på Gametrailers och där fortsätter de prata och där fick XBOX chefen frågan om det var Always On eller inte och han sa att nej, inte för att spela spel men såklart för internetbaserade tjänster som multiplayer, TV osv.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av hajvan:

förstod jag detta rätt, EA snubben mumlade att FIFA 14 "only on xbox"
stämmer detta??

Det gäller bara för exklusiva Ultimate Team features.

Permalänk

Undrar ifall det blir riktig fullhd denna gången -_- Och fy fasen vad stor och klumpig den såg ut att vara :S Spelen såg väl ut ungefär som man förväntade sig men det var ingen WOW-känsla över det hela.

Visa signatur

| Silverstone raven rv02 | Intel Core i7 920 @ 3.5ghz + Corsair H50 | Kingston DDR3 HyperX 1333MHz 6x2GB | XFX Radeon 6870 | ASUS P6T SE | Chieftec Super Series 750W |