Permalänk
Medlem

HTC Sensation fel

Hej Swec!

Fick en HTC Senseation igår och när jag testade den idag så blev skärmen grå, det är en spricka i men det är nog inte p.g.a den.
Fick bild på den en gång, från ingenstans då jag bara hade mobilen på i fickan och hade inte ens rört den så förstår inte varför den visade bild då.

Har ingen annan mobil så vill fixa detta då jag tror att det är en bra mobil(?).
Vad tror ni problemet kan vara?

EDIT: Hittade den tråd:
http://www.sweclockers.com/forum/75-mobiltelefoner/1209863-ht...

EXAKT samma fel d.v.s den bild: http://gyazo.com/7bf29ce26ab04bc26c970d7f3888b4e6

Med Vänliga Hälsningar
Krawlezt

Visa signatur

CPU: Intel Core i5 2500k - Moderkort: ASUS P8Z77-V LX - RAM: 4GB XMS3 1333Mhz - Chassi: Fractal Design Define R3 Svart - Nätagg: OCZ PowerSupply ModXstream Pro Series 500W - Hårddisk: 1TB Seagate Barracuda 7200RPM 64MB Cache - Mus: Steelseries Sensei RAW Glossy Black - Musmatta: Steelseries QCK+ SK Gaming - Tangentbord: Saitek Eclipse - Headset: Steelseries 5hv2 Svart

Permalänk
Medlem

Ingen som vet?
Någon kanske kan svara på om HTC Senseation är en bra mobil, har ingen koll.

Visa signatur

CPU: Intel Core i5 2500k - Moderkort: ASUS P8Z77-V LX - RAM: 4GB XMS3 1333Mhz - Chassi: Fractal Design Define R3 Svart - Nätagg: OCZ PowerSupply ModXstream Pro Series 500W - Hårddisk: 1TB Seagate Barracuda 7200RPM 64MB Cache - Mus: Steelseries Sensei RAW Glossy Black - Musmatta: Steelseries QCK+ SK Gaming - Tangentbord: Saitek Eclipse - Headset: Steelseries 5hv2 Svart

Permalänk
Medlem
Skrivet av Krawlezt:

Ingen som vet?
Någon kanske kan svara på om HTC Senseation är en bra mobil, har ingen koll.

Ärligt talat är en Sensation ganska så hemsk att använda. Iaf med stockrom. Jag rootade min och drog in cyanogen. Nu är den brukbar men det har inte kommit någon stable cyanogen (eller AOKP) för JB så jag får liknande grafikbuggar ibland. Fast för mig räcker det att reboota.

Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av LemonIllusion:

Ärligt talat är en Sensation ganska så hemsk att använda. Iaf med stockrom. Jag rootade min och drog in cyanogen. Nu är den brukbar men det har inte kommit någon stable cyanogen (eller AOKP) för JB så jag får liknande grafikbuggar ibland. Fast för mig räcker det att reboota.

Ahaja, jag tror det kan vara något med hårdvaran då skärmen funkade en stund helt perfekt.
Vet dock inte hur jag ska återställa den utan att se skärmen.

Visa signatur

CPU: Intel Core i5 2500k - Moderkort: ASUS P8Z77-V LX - RAM: 4GB XMS3 1333Mhz - Chassi: Fractal Design Define R3 Svart - Nätagg: OCZ PowerSupply ModXstream Pro Series 500W - Hårddisk: 1TB Seagate Barracuda 7200RPM 64MB Cache - Mus: Steelseries Sensei RAW Glossy Black - Musmatta: Steelseries QCK+ SK Gaming - Tangentbord: Saitek Eclipse - Headset: Steelseries 5hv2 Svart