Guildwars 2 support helt åt he*****e

Permalänk
Medlem

Guildwars 2 support helt åt he*****e

Efter ett ganska långt uppehåll av Guildwars 2 fick jag ett mail att någon har försökt logga in på mitt account från Changshahsien. När jag försökte logga in gick det inte och när jag försökte få tillbaka mitt lösenord fick jag errormeddelandet "contact support". Jag vet att arenanet har haft problem med hackare så jag mailade arenanet det de bad om vilket var: personuppgifter, spelkoden och account-namnet. Då fick jag tillbake ett mail där de bad mig skicka detta:
"
* Your Guild Wars 2 Serial Code:
* Your Guild Wars 2 Display Name (ex: MyName.1234):
* Your Guild Wars 1 Account Name (if you have one):

* Order ID:
* Last four digits (ONLY) of the credit/debit card used:
* PayPal® Transaction ID or the Invoice ID associated with the purchase:

* Current login name of the account:
* The name of a character on the account:
* The date the account was created within 72 hours:

We'll get back to you as quickly as possible after receiving your reply. If you have any further questions or concerns, feel free to let us know.
"
Varför i hela helvette skulle jag skicka dom all denna information?! Har någon annan där ute varit med om något liknande när det gäller Guildwars 2?

Permalänk
Medlem

Du behöver inte svara på all den informationen, men de behöver så mycket av den informationen som möjligt för att garantera att det är du

Inget speciellt ovanligt faktiskt för MMO branchen att behöva upplysa så mycket som möjligt när man tappat bort sina kontouppgifter eller fått sina kontoupgifter stulna.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Medlem

Jag har då aldrig blivit ombedd att skicka vissa av mina bankuppgifter till en spelsupport. Blev förvånad att de gjorde det, först trodde jag att supporten var hackare också...
Men nu har jag trots allt fått tillbaka mitt account igen. Hur kan det inte räcka med att skicka nytt lösen till min mail?

Permalänk
Medlem

nu förstår jag inte vad som är fel? Är det ditt konto är det väl bara bra om de vill säkerställa att det faktiskt är ägaren av kontot som vill ha det tillbaka?

Mugi har säkert rätt att man inte behöver ange allt, men...

Visa signatur

:||: ASUS ROG Strix GL502VM :||: Mus: G902 :||: Spelar: X-Box One: MH Worlds, AC: Origins :||: Länk till verkligheten: iPhone 7+, Honor 8 Lite & iPad (gen4) :||:

Permalänk
Medlem
Skrivet av timosaki:

Jag har då aldrig blivit ombedd att skicka vissa av mina bankuppgifter till en spelsupport. Blev förvånad att de gjorde det, först trodde jag att supporten var hackare också...
Men nu har jag trots allt fått tillbaka mitt account igen. Hur kan det inte räcka med att skicka nytt lösen till min mail?

Om det vore så lätt..

De kan inte veta vem som sitter bakom skärmen och begär tillbaka kontot, eller hur?

Om du svarar på så mycket som möjligt ger du ett bevis på att det faktiskt är du.

Jag ser inte varför supportern är åt helvete när de gjorde sitt jobb och du fick tillbaka ditt konto?

Detr snarare din säkerhet som är åt Helvete.

Permalänk
Medlem
Skrivet av timosaki:

Jag har då aldrig blivit ombedd att skicka vissa av mina bankuppgifter till en spelsupport. Blev förvånad att de gjorde det, först trodde jag att supporten var hackare också...
Men nu har jag trots allt fått tillbaka mitt account igen. Hur kan det inte räcka med att skicka nytt lösen till min mail?

Ganska ofta de ber om de sista 3 eller 4 siffrorna på ditt bankkort, om du blev hackad från första gången är det inte säkert det är just du som har kontroll på din mejladress (samma lösenord etc etc) och de måste självklart verifiera att du som ber om reset verkligen är den du säger att du är.

Var glad istället att du inte måste skicka in kopia på legitimation och att de värnar om ditt accounts säkerhet.

Visa signatur

Citera mig för svar :D
- Årets Citat: Vattenulf -
"Pumpen snurrar inte den står stilla i botten på chassit. Om den hade snurrat skulle slangarna blivit vridna så det vill man ju inte."