Permalänk
Skrivet av kr0owe:

http://nw-forum.perfectworld.com/showthread.php?182621-gt-Mas... <- Olika builds.

Ja saker som kostar Zen/AD är sjukt dyra,

Vid max lvl finns det dessutom enchants som kostar tro det eller ej 160$/st om du inte känner för att farma AD i ~7 månader (24 eller om det var 28k RAD om dagen från dailyes), jag hittar inte infon om det nu men läste det på deras forum och dessa enchants fungerar dessutom i PvP och är väldigt, väldigt OP, t.ex 30% crit, stun when crit...

Har man dock tänkt köra PvE så är dessa enchants inte så viktiga men ja det är ju fortfarande ganska lamt och som det ser ut nu med svindyra enchants som man nästan måste betala för (ingen orkar farma i 7 månader för en enchant) som gör spelet P2W så kommer detta spel antagligen inte bli långvarigt vilket är väldigt synd.

Jag har vid level 21 redan lyckats "fusa" ihop L5 runestones som jag använder. Som i alla mmo gäller det att inte slösa i början. jag spenderar minimalt med guld, AD osv. Kör leadership profession och endast det. Säljer allt annat craftingmaterial på AH till god förtjänst (AD). Glöm inte Invocation så fort det är läge.

Visa signatur

Nvidia RTX 2080Ti | Intel Core i7 3,7GHz | RAM 32Gb 1333Mhz | Acer Z-321QU 32' 2560x1440@144HZ|

Permalänk
Medlem

Halloj! Jag söker Guild. Shard spelar inte så stor roll, kan tänka mig att levla på nytt om jag hittar rätt guild.
Behöver inte vara en helsvensk eller liknande.
Guilden jag söker bör vara PVE-orienterad men gärna PVP också. Inte sugen på RP. Gärna 18 år+.
Alla tips mottages tacksamt!

Visa signatur

Mina projekt: Airvolv | W2AX (Cootek W2)
Social: Facebook | Instagram

Björn showed us what kind of level one can achieve with a keen eye for detail and a sense for style. - SM i PC moddning 2015

Permalänk
Medlem

Tjena,
Två möjligen dumma frågor.
Vet någon om det kommer bli någon mer character reset?
När är det release?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wilshere:

Tjena,
Två möjligen dumma frågor.
1. Vet någon om det kommer bli någon mer character reset?
2. När är det release?

1. Blir ingen character wipe, se extended FAQ på det officiella forumet som är källan.
2. Det är redan "release" men dom har valt att kalla det open beta. Detta förfarande är väldigt vanligt för F2P spel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kr0owe:

http://nw-forum.perfectworld.com/showthread.php?182621-gt-Mas... <- Olika builds.

Ja saker som kostar Zen/AD är sjukt dyra,

Vid max lvl finns det dessutom enchants som kostar tro det eller ej 160$/st om du inte känner för att farma AD i ~7 månader (24 eller om det var 28k RAD om dagen från dailyes), jag hittar inte infon om det nu men läste det på deras forum och dessa enchants fungerar dessutom i PvP och är väldigt, väldigt OP, t.ex 30% crit, stun when crit...

Har man dock tänkt köra PvE så är dessa enchants inte så viktiga men ja det är ju fortfarande ganska lamt och som det ser ut nu med svindyra enchants som man nästan måste betala för (ingen orkar farma i 7 månader för en enchant) som gör spelet P2W så kommer detta spel antagligen inte bli långvarigt vilket är väldigt synd.

Idioterna som räknat ut att det tar ~7 månader att farma ihop till en sådan enchant är som jag redan skrivit idioter. Jag körde en dungeon delve igår (1 timmes spelande), fick två chestpieces drops (Rogue T1 set) från kistan man får i slutet av dungeon och tredje gången fick jag en offhand. Jag använde en chestpiece och sålde den andra på AH för 500K diamonds = ca 20 dagars cap av refined AD. Jag sålde även shards som jag inte behövde för 5K-130K styck (beroende på typ) och sålde tidigare en dagger jag inte behövde för 500K. Refina AD är INTE sättet du skaffar AD på, bästa sättet är att sälja saker på AH som du får från dungeons. Du kan även köpa den blå warden som ger dig 100% chans att fusa för ca 100K AD (Den kostar 1000 zen i store) vilket är MYCKET billigare än vad det kostar dig att köpa Zen för dina AD (kostnad då blir ca 370K AD). Och vill du inte köpa den för AD kan du alltid spara dina astral coins och skaffa kistan en gång i veckan som ger dig en chans till en grön eller blå ward. Har du flera gubbar kan du använda dom för att få flera kistor i veckan.

Dom som klagar på P2W verkar inte ha kört spelet alls..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rorax:

Dom som klagar på P2W verkar inte ha kört spelet alls..

This. Samt vilken shard spelar du på :O? Eller var de det bättre T2 chestpiece du sålde? för svårt att sälja något över 100 k på dragon, även saker från t2 instancerna!

Permalänk
Medlem

Överraskande bra spel faktiskt. Har tokigt kul med min Control Wizard. Väldigt mycket fantasy-klisché, men det funkar i den här sättningen. Trivs bra i både PvP och PvE.

Visa signatur

Fractal Design Define R3 | Asus P8Z68-V Pro/GEN3 | Corsair DDR3 1600MHz 2x4GB | Intel Core i7 2700K | Samsung 850 EVO 500GB | Crucial m4 128GB |
EVGA GTX 1070 | EVGA SuperNOVA G2 750W |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rorax:

1. Blir ingen character wipe, se extended FAQ på det officiella forumet som är källan.
2. Det är redan "release" men dom har valt att kalla det open beta. Detta förfarande är väldigt vanligt för F2P spel.

Tack!

Permalänk
Skrivet av Wilshere:

Tjena,
Två möjligen dumma frågor.
Vet någon om det kommer bli någon mer character reset?
När är det release?

Release datum är inte angivet ännu, enda jag sett är "early 2013" och det vet vi ju redan att det inte blir...
Vad gäller character reset verkar det som folket på forumet i alla fall tror att det inte blir någon utan att vi kommer ha de här karaktärerna även i det riktiga spelet...

Visa signatur

Corsair Vengeance LPX 4x8GB DDR4 2666MHz CL16 | Intel Core i7 6700 3,4 GHz 8MB | MSI Z170A KRAIT GAMING | Corsair Force Series 3 120 GB | Seagate SSHD Desktop 2 TB 7200 RPM 3,5" | Creative Sound Blaster Z PCIe | Western Digital 500 GB | Samsung Writemaster | Corsair TX750 V2 750 W | EVGA GeForce GTX 970 4GB SSC ACX 2.0+| Fractal Design Define R5 (Svart)

Permalänk
Medlem

Blev för en stund sedan "ninjad" på mitt item + glory i PvP... Bra system måste jag säg när gruppledaren kan kicka den som ligger 1a precis innan matchen slutar för att själv hamna på första plats...

Ok där ser man, jag la också märke till att man har en chans att få en ward 1 gång i veckan och att saker säljs för en förmögenhet... Nåja inte så att man kan klaga.

Visa signatur

CPU: Intel Core i5 750 2,67GHz
RAM: Corsair 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz
GPU: Asus GeForce GTX 970 Strix
SSD: Samsung SSD 830 128GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Relive:

This. Samt vilken shard spelar du på :O? Eller var de det bättre T2 chestpiece du sålde? för svårt att sälja något över 100 k på dragon, även saker från t2 instancerna!

Spelar på Dragon. Kommer inte ihåg namnet på själva delen, men är inte en T2 chest piece. Står inte heller i mailet från AH - "You have sold an item in the auction house to <raderat>@<raderat> for 550000 Astral Diamonds. The net income after fees is 495000 Astral Diamonds."

Permalänk
Medlem

Älskar detta spel! sjukt kul att spela med polare! REKOMEDERAS!!

Visa signatur

Ryzen 5900x | ASUS ROG Strix B450-F | Arctic Liquid Freezer II 240 | MSI 4080 | 16 GIG ram | Corsair 850W | define s

Permalänk
Medlem
Skrivet av gaminggirl:

Release datum är inte angivet ännu, enda jag sett är "early 2013" och det vet vi ju redan att det inte blir...
Vad gäller character reset verkar det som folket på forumet i alla fall tror att det inte blir någon utan att vi kommer ha de här karaktärerna även i det riktiga spelet...

Som redan nämns tidigare ÄR detta release även fast det inte kallas release och bara för din skull så letade jag upp en post från en admin. Det kommer inte vara några wipes/character reset. Det är inget som jag "tror" det har blivit sagt om och om igen på det officiella forumet av admins.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rorax:

Gick riktigt fint igår, men måste säga att GWF har otroligt dålig damage på lägre level. Helt sjuk dålig. Hade jag inte sett dom på högre level hade jag aldrig kört en GWF. Jösses alltså. Är som att man svingar en jättenudel istället för ett stort svärd.

Haha, fan har inte varit online på ett tag, körde ogres till 60, plockade pvp gearen.. försökte queue'a dungeons men fan det var omöjligt att få en grupp som har en tank i sig, så jag gav upp tillsvidare :7..

Permalänk
Medlem

Vad gör man i end-game förresten? Finns det raids för fler än 5 personer, fler typer av PvP? Antar att det är gearhunt precis som vanligt, men det vore roligt med lite variation i alla fall.

Visa signatur

Fractal Design Define R3 | Asus P8Z68-V Pro/GEN3 | Corsair DDR3 1600MHz 2x4GB | Intel Core i7 2700K | Samsung 850 EVO 500GB | Crucial m4 128GB |
EVGA GTX 1070 | EVGA SuperNOVA G2 750W |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jebban:

Haha, fan har inte varit online på ett tag, körde ogres till 60, plockade pvp gearen.. försökte queue'a dungeons men fan det var omöjligt att få en grupp som har en tank i sig, så jag gav upp tillsvidare :7..

Att försöka köa för dungeons själv är ett slöseri med tid, tar evigheter då kön tydligen försöker få en perfekt grupp först (en av varje klass) och när den inte lyckas så sätter den ihop vad den nu kan. Vilket gör att du får fail grupper som tre TR och två GWF..vilket fungerar i CT/Crag. Bättre att försöka få ihop en grupp och köra dungeons med. Träffade på två random svenskar som kör GWF/DC så jag kör med min rogue tillsammans med dom för Dungeon delves och håller på med alts när det inte är dungeon delve.

Skrivet av 73mpl4R:

Vad gör man i end-game förresten? Finns det raids för fler än 5 personer, fler typer av PvP? Antar att det är gearhunt precis som vanligt, men det vore roligt med lite variation i alla fall.

End game för tillfället är att köra dungeons (5-man), finns inte raids. PvP har jag inte kört så kan inte kommentera på det. Typ något liknande ser det ut:

Farma CT/Crag (Kräver 5700 GS)
Farma resterande T1 (Kräver 6800 GS)
Farma T2 (Kräver 8300 GS)
Farma Castle Never (9200 GS har jag för mig)

GS = Gear score.

Det finns något som heter Gauntlegrym eller liknande som verkar vara tänkt som endgame i den nära framtiden (då lite redan finns i spelet, som daily quest för det), dock inte så mycket information finns att läsa om det förutom att PvP är inblandat samt att den faction som vinner PvP kan få köra PvE dungeon..typ.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jebban:

Haha, fan har inte varit online på ett tag, körde ogres till 60, plockade pvp gearen.. försökte queue'a dungeons men fan det var omöjligt att få en grupp som har en tank i sig, så jag gav upp tillsvidare :7..

Man behöver ingen tank. Men en Cleric däremot behövs.

Permalänk
Medlem

Gjorde en Dwaf GWF på Beholder, helt färsk till detta spelet å tar gärna alla tips jag kan få. Är de några requirements för att joina Swec guilden?

Visa signatur

Ryzen 7 3700X | MSI B550 Tomahawk MAG | 3600mhz DDR4 | RTX 3070 | EVGA G2 Supernova 750W | Phanteks Enthoo Pro M

Permalänk
Medlem
Skrivet av Relive:

Man behöver ingen tank. Men en Cleric däremot behövs.

Detta är anledningen till att min GF nu endast loggas in för att köra sina professions
Får se om de lyckas göra tank lite nödvändigare i framtiden annars tar han bara upp en plats i dungeon grupper. Visst har man instant queue för dungeons och skirmishes men man gör ju ingen skada och att questa tar bra mycket längre tid än för t.ex en rogue.

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Benchmaskin 🍞
Skrivet av topfuel:

Är de några requirements för att joina Swec guilden?

Nope, inga alls. Vi vill gärna ha fler SweC'are i guilden

Permalänk
Medlem

För er som inte redan vet detta så går det att styra professions genom webbläsarn på: https://gateway.playneverwinter.com/#/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rorax:

End game för tillfället är att köra dungeons (5-man), finns inte raids. PvP har jag inte kört så kan inte kommentera på det. Typ något liknande ser det ut:

Farma CT/Crag (Kräver 5700 GS)
Farma resterande T1 (Kräver 6800 GS)
Farma T2 (Kräver 8300 GS)
Farma Castle Never (9200 GS har jag för mig)

GS = Gear score.

Det finns något som heter Gauntlegrym eller liknande som verkar vara tänkt som endgame i den nära framtiden (då lite redan finns i spelet, som daily quest för det), dock inte så mycket information finns att läsa om det förutom att PvP är inblandat samt att den faction som vinner PvP kan få köra PvE dungeon..typ.

Tack!

Känns lite vekt, men det är ju nytt och gratis. Har några levels kvar till 60, så vi får väl se då.

Visa signatur

Fractal Design Define R3 | Asus P8Z68-V Pro/GEN3 | Corsair DDR3 1600MHz 2x4GB | Intel Core i7 2700K | Samsung 850 EVO 500GB | Crucial m4 128GB |
EVGA GTX 1070 | EVGA SuperNOVA G2 750W |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kenneth:

Nope, inga alls. Vi vill gärna ha fler SweC'are i guilden

Vem skriver jag till då?
Heter Thorleif ingame

Visa signatur

Ryzen 7 3700X | MSI B550 Tomahawk MAG | 3600mhz DDR4 | RTX 3070 | EVGA G2 Supernova 750W | Phanteks Enthoo Pro M

Permalänk
Medlem

Jag gillar combat systemet osv men questen får mig att somna så la av efter lvl 15.. :/ varför kan man inte göra lite intressanta quests som inte bara går ut på att döda x antal sånna för att dom är elaka eller hämta x sånna för jag orkar inte hämta dom själv?

Visa signatur

Audio: xDuoo TA-22, Hifiman Deva, HE-R9, Modmic Wireless, Dali Opticon 1, SVS SB 2000
SFF PC: Lian li Q58, Asus B550-I, Ryzen 5800x3D, 2x16GB 3600MHz cl16, 4080 Ventus, CM V750W Gold SFX, Philips 32" 4k 144hz 329M1RV
Coffee: Moccamaster KBGT741 Thermo, AeroPress, Lavazza ¡Tierra! Organic

Permalänk
Medlem
Skrivet av tJev:

Jag gillar combat systemet osv men questen får mig att somna så la av efter lvl 15.. :/ varför kan man inte göra lite intressanta quests som inte bara går ut på att döda x antal sånna för att dom är elaka eller hämta x sånna för jag orkar inte hämta dom själv?

Men det är ju här som Foundry kommer in, där spelare får skapa sina egna äventyr istället.

De flesta idag är bara grinding men har testat några som bara var story baserade, dvs gå runt och prata med folk. Det är helt upp till var och en vad man kan skapa.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TiasE:

Detta är anledningen till att min GF nu endast loggas in för att köra sina professions
Får se om de lyckas göra tank lite nödvändigare i framtiden annars tar han bara upp en plats i dungeon grupper. Visst har man instant queue för dungeons och skirmishes men man gör ju ingen skada och att questa tar bra mycket längre tid än för t.ex en rogue.

Jag kör en GF (iofs bara lvl 26) och när jag kör dungeons/skirmishes ligger jag oftast 2:a i skada gjort. Det jag däremot har problem med är aggro. Det spelar ingen roll hur mycket man tauntar, sekunden efter springer mobsen vidare mot andra. Känns som att threat är buggat som det är nu.

Visa signatur

MSI X570 MPG GAMING EDGE WIFI. AMD Ryzen 3700X. Corsair Vengeance LP 16GB. AMD RX 5700XT. Samsung 970 EVO Plus SSD. Corsair RM750X 750W v2. Noctua NH-U12A

Permalänk

Jag och min bror letar efter ett gille på Dragon servern. Någon som har något bra tillgängligt?

Vi är gamla hardcore wow raidare (slutade efter att ha kört igenom Lich King), men spelar bara casual nuförtiden med tanke på familj och jobb.
Vi spelar främst sent på kvällarna och eventuellt ett par timmar på helgerna.

Jag kör Guardian Fighter och brorsan kör Cleric

Permalänk
Benchmaskin 🍞
Skrivet av topfuel:

Vem skriver jag till då?
Heter Thorleif ingame

Sök på guild SweClockers.com och se ifall några är inne som kan bjuda in folk.

Annars kan du lägga till mig (@revencc) så kan jag bjuda in dig när jag ser att du är inne. Jag antar att du spelar på Beholder?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kenneth:

Sök på guild SweClockers.com och se ifall några är inne som kan bjuda in folk.

Annars kan du lägga till mig (@revencc) så kan jag bjuda in dig när jag ser att du är inne. Jag antar att du spelar på Beholder?

Yes! okej tack :!

Visa signatur

Ryzen 7 3700X | MSI B550 Tomahawk MAG | 3600mhz DDR4 | RTX 3070 | EVGA G2 Supernova 750W | Phanteks Enthoo Pro M

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kenneth:

Sök på guild SweClockers.com och se ifall några är inne som kan bjuda in folk.

Annars kan du lägga till mig (@revencc) så kan jag bjuda in dig när jag ser att du är inne. Jag antar att du spelar på Beholder?

Förstår mig inte på friends systemet och hittar inte Sweclockers guilden under find guild?

EDIT: Det här va det sämsta social systemet jag sett, varför går det inte bara att adda folk genom att skriva deras namn och sen "okay" som i alla andra MMO? vad menas med "@Handle"?

Visa signatur

Ryzen 7 3700X | MSI B550 Tomahawk MAG | 3600mhz DDR4 | RTX 3070 | EVGA G2 Supernova 750W | Phanteks Enthoo Pro M