Fråga om dual socket moderkort (Dell T5400)

Permalänk
Medlem

Fråga om dual socket moderkort (Dell T5400)

Hej.

Ursäktar om detta blir fel forumdel. Någon vänlig själ får gärna flytta om det skulle vara för fel

Jag har en Dell precision T5400 hemma (eller tja två st) och jag tänkte slänga in en cpu till i den och köra två 5450s i en burk för att köra vSphere och lite olika VMs.

Saken jag upptäkte när jag öppna för att påbörja operationen är en kontakt som heter "power 2" som inte är ikopplad i min burk
Men söker jag på nätet så ser den ut att vara ikopplad på varje bild jag hittar.

Är denna till för att kunna köra två cpuer eller något för att fläska på mer ström till dom två PCI-E 16x eller kanske något annat?
Vad tror ni?

Frågan gäller det inringade på bilderna.

obs lånade bilder.

Jag misstänker att sladden som skall sitta där i ligger ihoprullad någon stanns men jag är inte säker plus att jag bara vill veta vad den är till.
Burken rullar med ett nvidia quadro som tar all ström från pci-e och en quadcore cpu utan att denna kontakt är ikopplad.

Sen undrar jag var man kan få tag i ett quad port gigabit nic för pci-e utan att pungslå plånboken.
Vill nog inte använda mig av pci x i och med den delade bussen som pci har.
Som jag förstått också så kan man inte lägga till eller byta ut nic's, cpu's efter ESXi är installerat. (rätta mig gärna om jag har fel)

Tacksam för all hjälp

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk
Medlem

med tanke på att jag inte ser någon annan ström sladd för CPU, skulle det mycket möjligt kunna vara så att den ska ge mer ström till CPUerna. men jag kan verkligen inte säga säkert

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av simon253:

med tanke på att jag inte ser någon annan ström sladd för CPU, skulle det mycket möjligt kunna vara så att den ska ge mer ström till CPUerna. men jag kan verkligen inte säga säkert

Det känns ju onekligen som det. Kanske bara för när dom är två cpuer?
Jag hittade iaf den ihoprullad nu, så har jag tryckt i den i hopp om att inget exploderar när jag startar den nästa gång ^^

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk
Medlem

Ok nu har jag andra problem.
Hade igång esxi och satte upp en vm med windows 8 och en som skulle ha pfsense.
Men nu efter en omstart får jag LINT1 Motherboard interrupt hela tiden!

Begriper inte vad jag skall göra.
Har två st ibm netextreme 1000gb t med broadcomkrets. ESXi hittade dom och allt funkade bra där tills jag skulle koppla in en tpkabel. Då frös allt och nu kommer jag inte förbi så den bootar färdigt

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk
Medlem

Jag var så tråkig att jag sökte på "lint1 motherborard interrupt" på google och detta vara det första svaret jag hittade:
http://kb.vmware.com/selfservice/microsites/search.do?languag...

Visa signatur

Marantz NR1605, Rotel RB1090, Ino Audio piPs
SMSL SP200 THX Achromatic Audio Amplifier 888, SMSL M400, Audio-Gd NFB-11 (2015), Objective2+ODAC RevB, Audeze LCD-2 Rosewood, Monoprice M1060, ATH-M40x, Sennheiser HD660S, DROP X KOSS ESP/95X, Koss KPH30i, DROP X HiFiMan HE4XX

Permalänk
Medlem
Skrivet av backspace:

Jag var så tråkig att jag sökte på "lint1 motherborard interrupt" på google och detta vara det första svaret jag hittade:
http://kb.vmware.com/selfservice/microsites/search.do?languag...

Tack.
Sökte på liknande innan jag posta här och fick då bara fram att det hade med c1e och c states i bios att göra. Så då stängde jag av speedstep till ingen lycka.

Nu fick jag dock fram attdet hade med nätverkskorten att göra och att jag hade >.>... missat att aktivera dom. var nästan pinsamt när jag kom på det efter läst igen din länk XD

Tack för att du var tråkig

Hoppas att allt flyter på bättre nu efter. Lär så länge man lever hehe.

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt