OBS (Open Broadcaster Software) Spotify HJÄLP!!!

Permalänk

OBS (Open Broadcaster Software) Spotify HJÄLP!!!

Tjeena! Jag har nyss börjat att streama med OBS och undrar om någon här vet hur man gör för att visa vilken musik man spelar på spotify! Jag har sett några streamare göra detta som DakotaZ etc..
Sen så har jag också sett en kille som gjorde så att hans tittare på twitch kunde bestämma vilken musik som skulle spelas. Han hade ett program (antar jag) som kände av vad man skrev i chatten på twitch och sen så spelade den upp musiken. Jag vet att detta program/plugin var kopplat till youtube.

// KRILLE

Permalänk
Skrivet av krillesvahn:

Tjeena! Jag har nyss börjat att streama med OBS och undrar om någon här vet hur man gör för att visa vilken musik man spelar på spotify! Jag har sett några streamare göra detta som DakotaZ etc..
Sen så har jag också sett en kille som gjorde så att hans tittare på twitch kunde bestämma vilken musik som skulle spelas. Han hade ett program (antar jag) som kände av vad man skrev i chatten på twitch och sen så spelade den upp musiken. Jag vet att detta program/plugin var kopplat till youtube.

// KRILLE

För att visa vad du lyssnar på måste du (om jag förstått det rätt) ha minst två skärmar, och ha spel på en och spotify på andra.

Permalänk
Skrivet av Sandrerind:

För att visa vad du lyssnar på måste du (om jag förstått det rätt) ha minst två skärmar, och ha spel på en och spotify på andra.

Det är inte ett måste, har ett program som tar den aktuella låten som spelas och sätter namn på artist och låt i en textfil. Sen läser OBS från text-filen och text på streamen visar vilken låt jag spelar just. Kommer dock inte ihåg vad programmet heter

Visa signatur

Bal-Sagoth | Ensiferum | Windir | Finntroll | Wintersun | Amon Amarth | Moonsorrow | Nazgûl

Permalänk
Medlem

Hitta en guide till det som metalbast förmodligen använder http://obsproject.com/forum/viewtopic.php?f=18&t=925

Här är förmodligen "plugin:et" du leta efter för song request http://www.nightbot.tv/commands#songrequest

Google is your friend

Permalänk

PERFEKT!!! PRECIS DET JAG MENA!