Nån som hann köpa dead island riptide på cdon?

Permalänk

Såhär ser det ut för mig hur gör jag

Permalänk
Medlem

Kan säga att jag beställde 2 nycklar och har varit i kontakt med supporten och fått svar kort och gott : vi har problem med dessa produktnycklar, avvakta tills imorgon (måndag) och har du ej en nyckel då så kontakta supporten. Så till mig nekades ingen nyckel eller påpekande att det är något fel, så andas in och andas ut, lugna ner er, för 15 kronor kan det gott väntas lite extra, håller ni med ?

Visa signatur

NZXT S340 | Newton R2M 650w | EVGA GTX970 SC ACX 2.0 | 16gb Vengeance PRO | I5 4690K @ 4.7/1.35 | z97 Krait | Corsair H100i | Samsung Evo 128 | Corsair GT 120 | 3Tb Lagring | Func KB-460 | DT770 80 Ohm | SS Rival | Benq XL2720T |

Permalänk

Ja, de har definitivt slut på nycklar, är väl någon som skrivit en rejäl typo.

Visa signatur

| Silverstone raven rv02 | Intel Core i7 920 @ 3.5ghz + Corsair H50 | Kingston DDR3 HyperX 1333MHz 6x2GB | XFX Radeon 6870 | ASUS P6T SE | Chieftec Super Series 750W |

Permalänk
Medlem
Skrivet av zerorepent:

Ja, de har definitivt slut på nycklar, är väl någon som skrivit en rejäl typo.

Inte första gången på CDON.

Visa signatur

System: Aerocool DS Cube|| i5 4690K @ Stock || Phanteks PH-TC12DX || MSI Z97M-G43 || G.Skill Ripjaws 8-9-9-24 1866 MHz 8 GB || Gigabyte GTX460 1GB OC || PNY Optima SSD 480GB || Crucial C300 128 GB || Samsung Spinpoint F3 1TB || Fractal Design Edison M 750W 80+ Gold

Permalänk
Medlem

lade en beställning, 14,99 reserverat belopp. har inga förväntningar om att få spelet, och om jag får det är jag tveksam till att jag kommer spela. Köpte Dead Island för ca 2 månader sedan och spelade ca 9 timmar, vilket gav mig gott om undersökande i första världen och lite inne i stan, men sen blev det bara tråkigt...

Permalänk
Medlem

Kanske är någon stackare som fått sparken och bestämt sig för att jävlas Jag har inte heller fått någon nyckel än, hoppas på att det löser sig för oss alla!

Visa signatur

| FD Arc | ASrock P67 Extreme4 | Corsair HX850W |
| ASUS GTX1070 STRIX | i7 2600k@4.5 |
| 16GB Corsair Vengeance 1600 LP | Samsung 850 500gb | H80 |
Oh, by the way... I'M BATMAN!

Permalänk
Medlem

Jag la en beställning! Får se

Permalänk
Medlem

Synd att man inte har 15kr då CDON lär ju försöka spärra nycklarna iaf, verkar ju som flera hundra "nycklar" har köpts upp för 15kr, inga småpengar CDON förlorar på detta om dom låter det "vara".

Ang 15kr, det är knappast värt det, skulle jag köpa en nyckel nu skulle det vara endast för att sälja vidare, de flesta spel som släpps idag är inte värda en tjuga, Dead Island är ett arkad skräp konsol spel, det enda dom är ute efter är pengar genom att göra "Zombie Spel", eftersom folk köper det direkt utan att fundera, så länge det är en snygg box art med zombies på så är det givet köp för många.

Visa signatur

Projektlogg: Vector Qlimax

X APEX, 8700K @ 5200MHz, Trident Z 16GB @ 4133MHz CL16, RTX 2080 Ti, 970 M.2 SSD, RM1000x, EK A240

Permalänk
Medlem

Beställde igår kväll och har inte fått någon nyckel. Konstigt att de som kommit senare fått... Min vanliga tur antar jag.

Visa signatur

Define R3 Arctic White, Asus Z97-AR, i5 4690K, CM 212, 16 GB DDR3 RAM, Asus Radeon R9 290X DCUII, Samsung 840 250GB, 840 Pro 512 GB, EVGA Supernova G2 750 W, Windows 10 Pro, O2+ODAC

Permalänk

Köpte precis, ingen nyckel men fortfarande samma pris!

Visa signatur

Bal-Sagoth | Ensiferum | Windir | Finntroll | Wintersun | Amon Amarth | Moonsorrow | Nazgûl

Permalänk
Avstängd

Köper det nu kommer jag få koden är det fake?

Tänk om dom höjer precis när jag köper?

Permalänk

beställde en jag med. Har dock ej fått en nyckel men vi får la se

Visa signatur

12900K, 48GB DDR5, RTX 3070Ti

Permalänk
Medlem
Skrivet av ShutteN:

Köper det nu kommer jag få koden är det fake?

Tänk om dom höjer precis när jag köper?

På med foliehatten och lås in dig i källaren!

De är bara o beställa, de kommer inte smyghöjja efter du redan betalat

Permalänk
Medlem
Skrivet av SwedenVirre:

beställde en jag med. Har dock ej fått en nyckel men vi får la se

+1 på detta. Har ju tidigare haf tur med CDON och deras billiga extrerna hårddiskar. Man vet ju aldrig!

Visa signatur

”Det är en myt att det inte finns arbete att söka i svåra tider. Det finns alltid lediga platser. […] En viktig orsak till att ungdomar inte får jobb är att de inte söker jobb.” ~ Fredrik Reinfeldt , 2010

Permalänk
Skrivet av ShutteN:

Köper det nu kommer jag få koden är det fake?

Tänk om dom höjer precis när jag köper?

Köpte runt 08.00 idag, fick min nyckel direkt, fungerade på steam, var inte "fake". Så lugn nu.

Permalänk
Medlem

nope ingen nyckel för mig heller ännu

Visa signatur

- Det var inte bättre förr, det var bara roligare.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av UrbanHazard:

Köpte runt 08.00 idag, fick min nyckel direkt, fungerade på steam, var inte "fake". Så lugn nu.

Okej jag betala och trycker på ladda ner så får jag en .pdf fil fram men ingen kod?

Permalänk

1.När du har genomfört ett köp av ett nedladdningsbart spel hänvisas du till vår Redownload-sida*.
2. På Redownload-sidan måste du verifiera din digitala produkt för att få tillgång till filer och produktnycklar. Du har ångerrätt fram tills att produktnyckeln blivit tillgänglig.
3. Ladda ner spelet till den dator du vill installera spelet på.
4. Installationen startar så fort nedladdningen är färdig.

Kan ta emot 4h att få sin nyckel. Någon annan i tråden skrev att han kontaktade kundtjänst och man skulle avvakta tills imorgon om man inte fått någon nyckel idag.

Permalänk
Avstängd

Jag får såhär på Redownload, vad ska jag göra?

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Jag tror inte koderna tas tillbaka. Det är för stor risk att det blir en "back fire" på deras omdöme online.

Jag la en beställning, betalade med VISA men fick heller ingen kod. Tiden får utvisa vad som händer

Visa signatur

System: CPU: AMD Ryzen 9 3900X, MB: Gigabyte X570 Aorus Elite, Minne: Corsair 32GB DDR4 3200MHz, GPU: Asus GeForce RTX 2080 Super ROG Strix Gaming OC

Permalänk
Skrivet av ShutteN:

Jag får såhär på Redownload, vad ska jag göra?

http://i43.tinypic.com/ngev9.png

Beställde oxå en nyckel och det ser likadant ut för mig. Har kontaktat kundsupport men inte fått något svar än.. Det är bara att hålla tummarna att man får nyckeln!

Visa signatur

Fractal Design Define Nano S - Intel i7 8700k - Asus RX 580 OC 8GB - Corsair Venegeance 16GB DDR4 3000MHz - Samsung 970 Pro 500GB SSD - Fractal Design Integra M 650W - Be Quiet! Dark Rock Pro 4 - Samsung 27" C27FG70F Curved

Permalänk

Synd att man inte kunde beställa mer än ett ex per konto, skulle beställt >10 och blivit rik

Visa signatur

Fractal Design Define Nano S - Intel i7 8700k - Asus RX 580 OC 8GB - Corsair Venegeance 16GB DDR4 3000MHz - Samsung 970 Pro 500GB SSD - Fractal Design Integra M 650W - Be Quiet! Dark Rock Pro 4 - Samsung 27" C27FG70F Curved

Permalänk
Avstängd

Kanske dum fråga nu men måste man ha vanliga Dead Island så detta ska fungera, nej antar jag?

Permalänk
Medlem
Skrivet av ShutteN:

Kanske dum fråga nu men måste man ha vanliga Dead Island så detta ska fungera, nej antar jag?

Nix...

Slängde iväg en beställning... det värsta som kan hända är ju att man får pengarna tillbaka.

Visa signatur

| EVGA Z170 FTW | i7 6700k | ASUS RTX 3070 | 16GB DDR4 3200MHz | Cooler Master V850 | Samsung 840 Evo 250GB + 2x WD Black 500GB + Seagate 2TB SSHD + Samsung 970 Evo M.2 500GB |

Permalänk
Medlem
Skrivet av ShutteN:

Kanske dum fråga nu men måste man ha vanliga Dead Island så detta ska fungera, nej antar jag?

Nej, du behöver inte vanliga.

Permalänk
Skrivet av Pimpim666:

Utvecklades till PC samtidigt som konsol så någon "konsolport" är det inte.

Det finns inget som heter "utvecklades till PC samtidigt som till konsoll". Spelets design är gjord för konsol, eftersom konsollerna har sämst hårdvara och sämst kontroll och alltså är minsta gemensamman nämnare. "PC-anpassningen" är i normalfallet mer högupplösta textures, lite mer avancerade rendermodes, något neddraget autoaim, och, om tillverkaren varit riktigt generös, möjligheten att mappa om kontrolltangenterna.

Visa signatur

~: När du vill skriva "dem", skriv "de" eller "dom" istället :~

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bananas2thebeat:

Det finns inget som heter "utvecklades till PC samtidigt som till konsoll". Spelets design är gjord för konsol, eftersom konsollerna har sämst hårdvara och sämst kontroll och alltså är minsta gemensamman nämnare. "PC-anpassningen" är i normalfallet mer högupplösta textures, lite mer avancerade rendermodes, något neddraget autoaim, och, om tillverkaren varit riktigt generös, möjligheten att mappa om kontrolltangenterna.

Tycket Dead Island (1) flöt på väldigt bra och såg hyfsat snygg ut. Det enda jag hade att klaga på är att reder distance var ganska kort.

Visa signatur

| EVGA Z170 FTW | i7 6700k | ASUS RTX 3070 | 16GB DDR4 3200MHz | Cooler Master V850 | Samsung 840 Evo 250GB + 2x WD Black 500GB + Seagate 2TB SSHD + Samsung 970 Evo M.2 500GB |

Permalänk
Medlem

Dead Island Riptide (Europe) (PC Download) 14.99kr
http://cdon.se/spel/downloads/dead-island-riptide-europe-2300...

Dead Island Riptide Pre-Order (Europe) (PC Download) 339kr
http://cdon.se/spel/downloads/dead-island-riptide-pre-order-e...

Båda aktiveras via steam
hmmmm

Permalänk
Medlem

Jag köpte precis ett till ex av spelet genom tantens konto och gjorde exakt likadant som när jag köpte det "själv", dvs betalning via Swedbanks direktbetalning och denna gången så fick jag ingen nyckel precis som många andra inte fått.

Exakt samma köpprocedur två gånger, den första gången fick jag en nyckel direkt, andra gången dök ingen nyckel upp...

Visa signatur

"Man köper inte vilken dator som helst, man tar först reda på vad grannpojken kan för datorer, då vet man att supporten alltid finns i närheten!" - KDM
TeamSpeak 3-server: esab86.no-ip.org
Jobbar heltid med att laga folks bilar så hinner inte köra minecraft-server längre :/