Permalänk
Medlem

Microsoft SideWinder X4 hjälp

Hej

Jag har ett Microsoft SideWinder X4 och jag har använt det i några månader nu. Det har fungerat precis som det ska innan, men nu så har något hänt. Jag råkade klicka på knappen längst upp och näst längst bort till höger som ser ut som en cirkel i en fyrkant, vet dock inte vad de gör. Men nu när jag klickade på start/paus tangenten så fungerar den inte som innan. Om jag lyssnar på Spotify så kan jag inte starta eller pausa låten som innan utan nu gör den något helt annat. Jag har provat att starta om datorn och dragit ut tangentbordet och satt i det. Men inget fungerar
Vad kan jag göra för att fixa det?
Tack på förhand

Permalänk
Medlem

Den knappen är en record-knapp som låter dig direkt spela in kommandon som kopplas till S-knapparna. Det verkar inte vara någonting med den som ändrat play/pause-knappen. Testa så att de andra knapparna där uppe fungerar, annars kan det vara någonting med spotify som ändrats, och inte tbordet.

Visa signatur

"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Dator: 9700K | 16GB DDR4 | GTX 1070
Ljud: O2+ODAC | HD600

Permalänk
Medlem

Alla andra knapparna där uppe fungerar, tror inte det är något fel på Spotify eftersom att den inte fungerar på någon annan sida/program heller.

Permalänk
Medlem

Grattis, du har hittat record-knappen till makrotangenterna.

Tryck in rec knappen, sen en av s-knapparna på vänster sida, sen kombinationen t.ex ett lösen, sen rec för att sluta spela in.

Läs manualen så lär du dig

Visa signatur

Hette något annat förut, men kom fram till att det är dumt att ha samma namn på 78 miljoner sidor...
citera, svara osv. osv...
hot tip - ctrl + shift T öppnar senast stängda flik i vissa webbläsare

Permalänk

Testa ta bort alla macron som du kan ha skapat med record knappen så borde det fungera igen. Tror även man kan binda om vissa tangenter du kanske har lyckats göra det på nåt sett borde gå o ändra i deras program vara.

Visa signatur

I7 13700kf | Asrock Z790 m-ITX Wifi | Noctua NH-U12A | Cooler Master Nr200P | Corsair SF 750 |OCZ Trion 240GB | Samsung 830 128 Gb | 2x 480GB Kingston SSDNow | 32 Gb DDR5 6000mhz |Asus TUF OC 3080 | Kringutrustning: Tangentbord Logitech G915, Logitech G603,Philips fidelio X2, Skärm Asus Tuf 1440p 165hz TN, AOC G2460PF 144hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av moonblase:

Grattis, du har hittat record-knappen till makrotangenterna.

Tryck in rec knappen, sen en av s-knapparna på vänster sida, sen kombinationen t.ex ett lösen, sen rec för att sluta spela in.

Läs manualen så lär du dig

Ingen läser manualen

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alex97:

Ingen läser manualen

Eftersom du inte klarar av tekniska saker så kanske du borde det...
Och man skummar igenom manualen när man har ngt nytt.

Visa signatur

Hette något annat förut, men kom fram till att det är dumt att ha samma namn på 78 miljoner sidor...
citera, svara osv. osv...
hot tip - ctrl + shift T öppnar senast stängda flik i vissa webbläsare