Hur fungerar det med bitcoins?

Permalänk

hur ställer man in shaders? använder CGeasy (btc edition) men kan ej ställa in shaders i den :/ tror ej att jag minar helt optimerat just nu!

Permalänk
Medlem
Skrivet av ZaInT:

Har testat cgminer nu men oavsett inställningar kom jag inte över 306 Mhash/s och den varierade rätt rejält (ner till 270) och average blev runt 280 på runt 5 min. Ingen enorm skillnad men nu har jag ju lagt ganska mycket tid på att testa konfigurationer i Phoenix och hittat den bästa.
När jag minear så här effektivt i Phoenix blir datorn dock skapligt laggig så jag tror att jag får se till att skapa två olika cfger. En punkt till som cgminer är bättre på, eftersom den har sin dynamiska intensivitetsfunktion.
Så för mig gäller fortfarande Phoenix (ligger stadigt på 311-312 Mhash/s nu) på grund av att jag redan gjort grovjobbet, om jag hade börjat om från början hade jag använt cgminer eftersom det är MYCKET lättare att konfigurera.
Googlade på det hela och det verkar som att andra som jämfört säger ungefär samma sak.

Vilken intensivitet kör du på? Jag kan köra på 16, med 17 så går det för snabbt och det blir rejected shares.
Datorn blir riktig laggig men jag sitter på ipaden nu så spelar ingen större roll
0.55 LTC ihop tjänade nu!

Visa signatur

"They took my stain!"
Anonyma Jonas

Permalänk
Medlem

Om jag förstår detta rätt...minar denna lille sak:
https://products.butterflylabs.com/homepage/5-gh-s-bitcoin-mi...

5gh/s i sekunden åt mig och kan användas istället för ett grafikkort?
Isåfall är det ju lätt värt ett köp.
60 $ / dagen är ju fränt.

Visa signatur

Stationär: RTX 4090 OC ASUS | Ryzen 9 5950X | G.Skill Trident Z NEO 3600mhz 32GB | Arctic Liquid Freezer III 360 | Corsair HX1000i | Asus Rog Strix X570-F Gaming | Samsung 990 PRO 2TB | Samsung 980 PRO 2TB | Fractal Design North XL

Jobbdator: MacBook Pro 16" i7 6C, 16GB ram DDR4, AMD Radeon Pro 5300M 4GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av klotim:

Om jag förstår detta rätt...minar denna lille sak:
https://products.butterflylabs.com/homepage/5-gh-s-bitcoin-mi...

5gh/s i sekunden åt mig och kan användas istället för ett grafikkort?
Isåfall är det ju lätt värt ett köp.
60 $ / dagen är ju fränt.

60$/dygn kommer du inte få.

Det finns något som kallas för svårighet.
Den ökar efter ~2k blocks. När det du har länkat kommer mera in i systemet så kommer blocks bli funna snabbare. Det i sig ökar svårigheten vilket ger mindre BTC. Om du beställer en BFL maskin så kommer du inte få den på ett bra tag. Då det är många som beställt ASIC maskiner.

Just idag är det runt 60$/dygn. Men inte när alla andra också har en

Sedan så är det vissa som tror BFL scammar folk, men det tänker jag inte diskutera.

Visa signatur

"They took my stain!"
Anonyma Jonas

Permalänk
Skrivet av edasvangen:

det känns inte värt det om man inte är bland de första som får tag på en, svårighetsgraden lär öka avsevärt de nästa månaderna, suck..

Ja det är klart. Det är i princip ett pyramidspel.
Det går inte att handla för bitcoins (nej, inte egentligen). Existerande bitcoin-operatörer tjänar pengar på att nya bitcoin-operatörer börjar. Och pengarna early adopters tjänar kommer kommer från de som började senare.

Det som skiljer från klassiska pyramidspel är att det inte finns någon exponentiell tillväxt på vinsten hos early adopters - du får inte 50 kronor från varje ny person som börjar använda bitcoins efter dig - och att det finns ett inflöde av svarta pengar (pengatvätt) som inte brukar finnas i normala pyramidspel.

Visa signatur

~: När du vill skriva "dem", skriv "de" eller "dom" istället :~

Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av HurMycket:

Nu minear jag med Kiv's GUIMiner @ 600 MHash/s. Jag tror mig ingå i poolen Slush's pool.

Mitt lilla 7970 låter som en dammsugare och jobbar 99 %, det borde väl vara ett bra tecken?

Hur länge kan jag räkna med att det tar innan jag får något, och hur mycket är det rimligt/troligt att jag får då?

(Jag väljer att citera mig själv för att få med all info.)

Jag förstår inte riktigt. Det verkar som att man minear i rounds. I varje round ska man försöka få så många shares som möjligt, och sen fördelas BTC likadant som shares.

En round kan dock ta allt mellan fem minuter och flera timmar. Måste man vara med hela tiden, eller kan man få BTC även om man bara är med en stund då och då?

Mitt grafikkort låter så högt så jag kan inte minea om jag ska vara i samma rum. Betyder det att jag inte kan tjäna något eller kan jag göra det genom att minea stundvis då och då?

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem
Skrivet av HurMycket:

(Jag väljer att citera mig själv för att få med all info.)

Jag förstår inte riktigt. Det verkar som att man minear i rounds. I varje round ska man försöka få så många shares som möjligt, och sen fördelas BTC likadant som shares.

En round kan dock ta allt mellan fem minuter och flera timmar. Måste man vara med hela tiden, eller kan man få BTC även om man bara är med en stund då och då?

Mitt grafikkort låter så högt så jag kan inte minea om jag ska vara i samma rum. Betyder det att jag inte kan tjäna något eller kan jag göra det genom att minea stundvis då och då?

Kan tyvärr inte ge dig svaret på din fråga då jag själv inte vet men kan tipsa om att beroende på vilket Mine-program du använder så kan du ställa in hur mycket GPUn ska arbeta.
Som i Kivs GUIminer så kan man skriva -v -w 60 för att minska belastningen, kanske fungerar bättre för dig då att köra konstant?

Visa signatur

ROG Strix Z370-E | Intel 8700K | RTX 3080 TUF OC | G.Skill 16GB 3200Mhz | Samsung Evo 500GB | Corsair 550D | Corsair RM750X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bananas2thebeat:

Ja det är klart. Det är i princip ett pyramidspel.
Det går inte att handla för bitcoins (nej, inte egentligen). Existerande bitcoin-operatörer tjänar pengar på att nya bitcoin-operatörer börjar. Och pengarna early adopters tjänar kommer kommer från de som började senare.

Det som skiljer från klassiska pyramidspel är att det inte finns någon exponentiell tillväxt på vinsten hos early adopters - du får inte 50 kronor från varje ny person som börjar använda bitcoins efter dig - och att det finns ett inflöde av svarta pengar (pengatvätt) som inte brukar finnas i normala pyramidspel.

Otroligt att det tar 6 sidor innan någon berättar att det är ett pyramidspel. Hade faktiskt högre tankar om användarna på swec :/

Visa signatur

Fractal Design Tesla 650W 80+ > Asus P8Z77-I Deluxe > BitFenix Prodigy (Vit) > Intel Core i7 2700K > Crucial 16GB 1600MHz > Scythe Mugen III > Gigabyte GTX 660 > 640GB WDB > 120GB OCZ Agility 3

Permalänk

Är det någon här som vet hur lång tid det skulle ta och få 1 Bitcoin med en stock 6870?

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Dahle86:

Otroligt att det tar 6 sidor innan någon berättar att det är ett pyramidspel. Hade faktiskt högre tankar om användarna på swec :/

Det passar inte definitionen av ett pyramidspel i mitt tycke, det finns inget behov av att få in fler miners i nätverket och btc som fenomen utlovar ingen ersättning eller inkomst. Man kan spekulera i hur dollar växlar värde och handla dollar-> växla tillbaka till kronor osv för att "tjäna" pengar om man vill det, dvs valutaspekulation.

Om man ser till att btc ska vara en annan form av medium för transaktioner först och främst så blir det mer intressant, det går att handla ganska mycket genom btc via tjänster som tar betalt i det eller mindre företag/privatpersoner som finner idéen intressant också. Senast läste jag att e-govlink tillåter en att betala räkningar i btc om man integrerar deras webapplikationer.

För mig är idéen i nuläget mer intressant och som samhällsexperiment är det än mer intressant, på vad sätt kan det integreras, hur kan det effektivisera processer och ge upphov till nytt tänkande kring politik/ekonomi osv.

Visa signatur

WS - 980x/48GB/MSI Big Bangx58/2xIntel PT Gbe/Seasonic x760/3xSSD@120GB/8xSeagate@250GB/GTX670/Dell U2711 Win7x64/VmWare WS9 och massa stuff.
NAS - AMD C60-I/8GB/2xIntel PT Gbe/FSP Pico@90w/SSD@120GB/5xSeagate_o_WD@2TB WinServer2k8r2/Flexraid/Crashplan/Hyper-V----> idle@20w

Permalänk
Medlem
Skrivet av DrSnaggles:

Är det någon här som vet hur lång tid det skulle ta och få 1 Bitcoin med en stock 6870?

http://www.bitcoinx.com/profit/ och https://en.bitcoin.it/wiki/Mining_hardware_comparison kan användas för att dra lite slutsatser... så drygt 60 dagar i nuvarande svårighetsgrad.

Visa signatur

WS - 980x/48GB/MSI Big Bangx58/2xIntel PT Gbe/Seasonic x760/3xSSD@120GB/8xSeagate@250GB/GTX670/Dell U2711 Win7x64/VmWare WS9 och massa stuff.
NAS - AMD C60-I/8GB/2xIntel PT Gbe/FSP Pico@90w/SSD@120GB/5xSeagate_o_WD@2TB WinServer2k8r2/Flexraid/Crashplan/Hyper-V----> idle@20w

Permalänk
Skrivet av Morna:

http://www.bitcoinx.com/profit/ och https://en.bitcoin.it/wiki/Mining_hardware_comparison kan användas för att dra lite slutsatser... så drygt 60 dagar i nuvarande svårighetsgrad.

Man tackar

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Är det några hära som minar 24/7med riggar dedicerade till just mining?

Visa signatur

"They took my stain!"
Anonyma Jonas

Permalänk
Medlem

Jag minar 24/7 sedan i Fredags kväll men med PCn jag normalt sett använder för annat.

Visa signatur

http://www.soundcloud.com/magnuseriksson
|AMD Ryzen 3700x (Thermaltake Floe Riing RGB 240) | 32GB G.Skill Trident Neo 3600 | ASROCK X570 Taichi | Gigabyte GTX 1080Ti Gaming 11G | Logitech G502 Proteus Core | Sabrent Rocket NvMe 1TB | X-STAR DP2710 | InWin 805c | Synology DS920+ & DS415 Play NAS |

Permalänk
Medlem

Förut såg jag i min plånbok hur långt den mine'at så att säga, hur många block den hackat. Det har nu hackats sönder, men kom aldrig upp en ny sån där grön sak som man ser sin ''progress'', mine'ar den fortfarande ändå?

Visa signatur

FD Arc | ASRock Z68 Extreme3 Gen3 | I5 2500k | EVGA GTX 780Ti SC | Corsair TX 650W V2 80+ Bronze | Corsair 8GB CL9 1600Mhz | Samsung 830 | QNIX QX2710LED Matte 2560x1440 | Beyer DT770 Pro 80 Ohm + Fiio E10 | Vortex KBC Poker II | Logitech G400 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ostbiten:

Förut såg jag i min plånbok hur långt den mine'at så att säga, hur många block den hackat. Det har nu hackats sönder, men kom aldrig upp en ny sån där grön sak som man ser sin ''progress'', mine'ar den fortfarande ändå?

Om jag förstår det rätt så menar du att plånboken synkat. Det är inte att mina.
För att använda plånboken så måste den vara synkad till blocksen som senast blivit funna.
då din plånbok blivit synkad så kommer den gröna baren inte upp, men om du stänger av programmet ett par dagar så måste den synka ikapp till de blocksen som blivit funna under tiden programmet varit avstängt.

Vill du börja med mining så skall du kolla vad du har för GPU först. Är det Nvidia så kommer det inte gå snabbt, även om du har 680. Har du dock Radeon så funkar det bättre.

Ett par program för mining är guiminer / cgminer.

Visa signatur

"They took my stain!"
Anonyma Jonas

Permalänk
Medlem
Skrivet av Morna:

Det passar inte definitionen av ett pyramidspel i mitt tycke, det finns inget behov av att få in fler miners i nätverket och btc som fenomen utlovar ingen ersättning eller inkomst. Man kan spekulera i hur dollar växlar värde och handla dollar-> växla tillbaka till kronor osv för att "tjäna" pengar om man vill det, dvs valutaspekulation.

Om man ser till att btc ska vara en annan form av medium för transaktioner först och främst så blir det mer intressant, det går att handla ganska mycket genom btc via tjänster som tar betalt i det eller mindre företag/privatpersoner som finner idéen intressant också. Senast läste jag att e-govlink tillåter en att betala räkningar i btc om man integrerar deras webapplikationer.

För mig är idéen i nuläget mer intressant och som samhällsexperiment är det än mer intressant, på vad sätt kan det integreras, hur kan det effektivisera processer och ge upphov till nytt tänkande kring politik/ekonomi osv.

Visst kalla det valutaspekulation, men problemet är att det finns inte täckning för alla bitcoin pengar i verkligheten (Eftersom alla minade pengar bara är siffror i en dator). Så när grundarna cashar ut sina bitcoin som de fixade innan de släppte in alla andra att vara med så rasar hela systemet ihop och övriga sitter på värdelösa virtuella monopol pengar.

Men visst säljer du innan grundarna så har du en chans att tjärna pengar men en stor massa kommer förlora pengar.

Men visst ni får gärna fortsätta kostar inte mig ett öre

Visa signatur

Fractal Design Tesla 650W 80+ > Asus P8Z77-I Deluxe > BitFenix Prodigy (Vit) > Intel Core i7 2700K > Crucial 16GB 1600MHz > Scythe Mugen III > Gigabyte GTX 660 > 640GB WDB > 120GB OCZ Agility 3

Permalänk
Medlem

Jag har skrivit tidigare, men jag tycker att det är lite kul - jag har detta mail kvar från 2010-08-16:

Citat:

You have recently purchased 100 Bitcoins on Bitcoin Market. The purchase price is 6.30 USD + transaction fee

Jag brände dem ganska snabbt, men om jag räknar rätt skulle det vara värt ca 130.000 skr idag

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pulver:

Jag har skrivit tidigare, men jag tycker att det är lite kul - jag har detta mail kvar från 2010-08-16:

Jag brände dem ganska snabbt, men om jag räknar rätt skulle det vara värt ca 130.000 skr idag

Det måste svida. Men till ditt försvar så visste du inte att det värdet skulle få en sådan ökning.
Skulle dock inte sitta fel med 130k

Visa signatur

"They took my stain!"
Anonyma Jonas

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pulver:

Jag har skrivit tidigare, men jag tycker att det är lite kul - jag har detta mail kvar från 2010-08-16:

Jag brände dem ganska snabbt, men om jag räknar rätt skulle det vara värt ca 130.000 skr idag

Helsike, ska du ha en pizza?

Visa signatur

4690K - H110 ¶ Fractal R5 ¶ MSI KRAIT SLI ¶ EVGA SC GTX970 ¶
Samsung 500GB EVO ssd ¶ WD 2TB ¶ HYPERX 16GB ¶ Be Quiet! 700W KRAFT ¶

AKG K272 HD ¶ M-Audio Fast track MkI

Permalänk
Medlem
Skrivet av Saxn:

Om jag förstår det rätt så menar du att plånboken synkat. Det är inte att mina.
För att använda plånboken så måste den vara synkad till blocksen som senast blivit funna.
då din plånbok blivit synkad så kommer den gröna baren inte upp, men om du stänger av programmet ett par dagar så måste den synka ikapp till de blocksen som blivit funna under tiden programmet varit avstängt.

Vill du börja med mining så skall du kolla vad du har för GPU först. Är det Nvidia så kommer det inte gå snabbt, även om du har 680. Har du dock Radeon så funkar det bättre.

Ett par program för mining är guiminer / cgminer.

Jaha, ja nu står det inte längre att den är osynkad - vilket betyder att det nu fungerar korrekt.

Jag använder min GPU som jag har in min signatur (7950), fungerar utmärkt. Ligger runt 470-500 Mhash/s

Visa signatur

FD Arc | ASRock Z68 Extreme3 Gen3 | I5 2500k | EVGA GTX 780Ti SC | Corsair TX 650W V2 80+ Bronze | Corsair 8GB CL9 1600Mhz | Samsung 830 | QNIX QX2710LED Matte 2560x1440 | Beyer DT770 Pro 80 Ohm + Fiio E10 | Vortex KBC Poker II | Logitech G400 |

Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av Forbidden:

Kan tyvärr inte ge dig svaret på din fråga då jag själv inte vet men kan tipsa om att beroende på vilket Mine-program du använder så kan du ställa in hur mycket GPUn ska arbeta.
Som i Kivs GUIminer så kan man skriva -v -w 60 för att minska belastningen, kanske fungerar bättre för dig då att köra konstant?

Ett annat sätt är att klocka ner och undervolta grafikkortet. Klockar jag ner det till 500 MHz @ 0,9 V minear jag ca 270 Mhash/s och kortet blir inte varmt vilket betyder att det inte låter högt.

Men det som jag allra mest vill veta är:
Om jag slutar minea innan blocket är färdigt, får jag ändå betalt för de shares jag har klarat?

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem
Skrivet av HurMycket:

Ett annat sätt är att klocka ner och undervolta grafikkortet. Klockar jag ner det till 500 MHz @ 0,9 V minear jag ca 270 Mhash/s och kortet blir inte varmt vilket betyder att det inte låter högt.

Men det som jag allra mest vill veta är:
Om jag slutar minea innan blocket är färdigt, får jag ändå betalt för de shares jag har klarat?

Osäker men jag tror det. Bara du inte deletar workern som du minat med.

Visa signatur

"They took my stain!"
Anonyma Jonas

Permalänk
Medlem
Skrivet av Saxn:

Det måste svida. Men till ditt försvar så visste du inte att det värdet skulle få en sådan ökning.
Skulle dock inte sitta fel med 130k

Saxn, Jag skickar hälften av mina BTC till dig!

Visa signatur

4690K - H110 ¶ Fractal R5 ¶ MSI KRAIT SLI ¶ EVGA SC GTX970 ¶
Samsung 500GB EVO ssd ¶ WD 2TB ¶ HYPERX 16GB ¶ Be Quiet! 700W KRAFT ¶

AKG K272 HD ¶ M-Audio Fast track MkI

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dahle86:

Visst kalla det valutaspekulation, men problemet är att det finns inte täckning för alla bitcoin pengar i verkligheten (Eftersom alla minade pengar bara är siffror i en dator). Så när grundarna cashar ut sina bitcoin som de fixade innan de släppte in alla andra att vara med så rasar hela systemet ihop och övriga sitter på värdelösa virtuella monopol pengar.

Men visst säljer du innan grundarna så har du en chans att tjärna pengar men en stor massa kommer förlora pengar.

Men visst ni får gärna fortsätta kostar inte mig ett öre

Var finns täckningen för fysiska valutor i nuläget menar du? Det finns inte täckning nog i världen för att hantera all valuta om den skulle vara fysisk i min uppfattning, valuta är redan digita och bara siffrorl i det avseendet.

Grundarna? Det finns bara en obekräftad grundare mig veterligen, som inte ens säkert är en fysisk person, och om du refererar till Genesisblocket, det första blocket så sitter det orört. Känns som att din uppfattning av btc är att det är en rörelse där man ska gå med för att tjäna pengar men dra sig ur innan man förlorar.

btc har varit värdelöst, det är numer visat att det inte är det utan värderas till 185$ . Människor ser ett värde i det och är villiga att betala för det, om de gör det för att valutaspekulera/lura sig själva/intresserade av tekniken låter jag var och en avgöra.

Valutaspekulation kan leda till att man förlorar pengar, att köpa 4x7979 och tro att de betalar sig själva enkelt är en förenkling av verkligheten. Att däremot starta ett litet företag som tar betalt i btc för att använda som betalningsmedel är en helt annan poäng. Att minea för att det är ett distributed computing-projekt med möjliga socioekonomiska följder en helt annan Min poäng nånstans här är att btc som fenomen är ganska komplicerat och vi inte riktigt vet vad för framtid det har, vilket gör det väldigt spännande i alla fall i mitt tycke.

Visa signatur

WS - 980x/48GB/MSI Big Bangx58/2xIntel PT Gbe/Seasonic x760/3xSSD@120GB/8xSeagate@250GB/GTX670/Dell U2711 Win7x64/VmWare WS9 och massa stuff.
NAS - AMD C60-I/8GB/2xIntel PT Gbe/FSP Pico@90w/SSD@120GB/5xSeagate_o_WD@2TB WinServer2k8r2/Flexraid/Crashplan/Hyper-V----> idle@20w

Permalänk
Medlem
Skrivet av HurMycket:

Ett annat sätt är att klocka ner och undervolta grafikkortet. Klockar jag ner det till 500 MHz @ 0,9 V minear jag ca 270 Mhash/s och kortet blir inte varmt vilket betyder att det inte låter högt.

Men det som jag allra mest vill veta är:
Om jag slutar minea innan blocket är färdigt, får jag ändå betalt för de shares jag har klarat?

Skrivet av Saxn:

Osäker men jag tror det. Bara du inte deletar workern som du minat med.

De flesta brukar undervolta och klocka ner minnet för att göra minern mer effektiv, memfreq har ingen bäring på btc-hashes, däremot på ltc-hashes.

I de flesta pooler räcker det med att workern är kvar och shares är räknade (och syns) i poolens statistik, om det är pps-betalning eller liknande "per share"-betalning man kör med för minern. Du kan ta bort och köra vad du vill lokalt på din dator som miner, bara det reggas mot samma "worker" eller ny "worker" i poolen, det spelar ingen roll.

Visa signatur

WS - 980x/48GB/MSI Big Bangx58/2xIntel PT Gbe/Seasonic x760/3xSSD@120GB/8xSeagate@250GB/GTX670/Dell U2711 Win7x64/VmWare WS9 och massa stuff.
NAS - AMD C60-I/8GB/2xIntel PT Gbe/FSP Pico@90w/SSD@120GB/5xSeagate_o_WD@2TB WinServer2k8r2/Flexraid/Crashplan/Hyper-V----> idle@20w

Permalänk
Medlem
Skrivet av Morna:

I de flesta pooler räcker det med att workern är kvar och shares är räknade (och syns) i poolens statistik, om det är pps-betalning eller liknande "per share"-betalning man kör med för minern. Du kan ta bort och köra vad du vill lokalt på din dator som miner, bara det reggas mot samma miner eller ny miner i poolen, det spelar ingen roll.

Tack, hade tänkt skriva något liknande om pps systemen som vissa pools använder sig sv men osäker om det verkligen funkade så.
Vill inte ge osanna svar som gör att folk förlorar BTC.

Men nu är jag säkrare

Visa signatur

"They took my stain!"
Anonyma Jonas

Permalänk
99:e percentilen

Verification failed, check hardware!

Hmm, vad är grejen med att det inte går att minea med ett 6870? Försöker minea på följande rigg:
Phenom II 940
8 GB DDR2
XFX 6870 Black Edition

Catalyst 13.3 Beta

När jag startar minern står det först helt normalt, men efter bara några sekunder står det i console:

2013-04-09 14:58:50: Listener for "Default": api2.bitcoin.cz:1234 09/04/13 14:58:50, Verification failed, check hardware! (0:0:Barts, abcdef12)

Detta meddelande upprepas sedan med 5–10 sekunders mellanrum i evighet.

Längst ner till höger står det att jag hashar runt 250 Mhash/s. Nere till vänster står det: Shares: 0 accepted.

Kollar jag på mitt konto på sajten syns ingen aktivitet alls från den workern.

Har provat att installera om AMD-drivrutinerna. Har provat att under- och överklocka och -volta. GPU:n jobbar 99 % och blir ca 80 °C.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem
Skrivet av HurMycket:

Hmm, vad är grejen med att det inte går att minea med ett 6870? Försöker minea på följande rigg:
Phenom II 940
8 GB DDR2
XFX 6870 Black Edition

Catalyst 13.3 Beta

När jag startar minern står det först helt normalt, men efter bara några sekunder står det i console:

2013-04-09 14:58:50: Listener for "Default": api2.bitcoin.cz:1234 09/04/13 14:58:50, Verification failed, check hardware! (0:0:Barts, abcdef12)

k

Detta meddelande upprepas sedan med 5–10 sekunders mellanrum i evighet.

Längst ner till höger står det att jag hashar runt 250 Mhash/s. Nere till vänster står det: Shares: 0 accepted.

Kollar jag på mitt konto på sajten syns ingen aktivitet alls från den workern.

Har provat att installera om AMD-drivrutinerna. Har provat att under- och överklocka och -volta. GPU:n jobbar 99 % och blir ca 80 °C.

Har samma kort och det funkar att mina med dem.

Jag skulle dock ladda hem 13,1 drivrutinerna då beta drivers inte funkar så bra (om ens) men mining. Har själv bara haft problem med 13.2 samt 13.3

Kör AMDs egna verktyg. Sedan reboot, installera 13.1 > reboot. Därefter försöka igen med minern. Det funkade för mig.

Visa signatur

"They took my stain!"
Anonyma Jonas

Permalänk
Medlem

Jag får inget minerprogram att fungera. Jag har tidigare vaskat bitcoins (något år sedan) och blev sugen nu igen när kursen gått upp.
Guiminer funkar inte, ikonen dyker upp nere i system tray, men när jag för muspekaren över den så försvinner den. Phoenix kraschar i samma stund som jag dubbelklickar på .exe-filen.....
Har ominstallerat CCC samt APP SDK (eller streamer eller vad de kallar det nu för tiden). Inget tycks hjälpa.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 7600X, ASUS TUF B650-Plus wifi, Kingston Fury Beast 32GB 6000Mhz CL30, Kingston KC3000 2TB, Sapphire 7800 XT Pulse, Peerless Assassin 120, DarkPower 630W, Benq XL2411T + DELL U2312HM, Phanteks Eclipse P400S